Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Åhh det hørtes godt ut..

Har ikke begynt på middagen en gang vi.. :sjenert:

I dag har jeg tatt siste pilla mi... :hoppe:

:hoppe:

Vi er ikke på fylla i helgene vi vettu :tunge1: Så vi spiste frokost i formiddag isteden for i ettermiddag. Også holdt sambo på å måtte bli med på turnè rundt på byens bensinstasjoner for å finne ufo, og da fant vi begge ut at vi skulle lage middag isteden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke på fylla i helgene vi vettu  :tunge1:  Så vi spiste frokost i formiddag isteden for i ettermiddag. Også holdt sambo på å måtte bli med på turnè rundt på byens bensinstasjoner for å finne ufo, og da fant vi begge ut at vi skulle lage middag isteden  ;)

Ufo?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det er mat det også! Står beskrevet i samme innlegget som bistropotetene. Det er noe som vi hadde på jobb før... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo farlig for en som prøver å slanke seg å besøke dagboka di! :overrasket:

Men heldigvis har du lyst på sånne ting jeg vanligvis aldri har lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo farlig for en som prøver å slanke seg å besøke dagboka di! :overrasket:

Men heldigvis har du lyst på sånne ting jeg vanligvis aldri har lyst på ;)

Hehe... :ler: Nei, det går ikke så mye i kaker og godterier, heldigvis. Det er først og fremst mat det handler om... Ikke alt som er like sunt av det heller, men... :sjenert:

Ellers: Er på jobb.

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som appetitten din har kommet tilbake igjen da.

Er jo bra det!

Jeg har nå funnet ut at det er ganske slitsomt å stå opp tidlig og gå på jobb.

(Spesielt etter å ha hatt fri en lengere periode. )

:Gjesp:

Har nesten begynt nedtelling til permisjonen, :legrine: Er bare 3 mnd igjen, så kan jeg ta livet med ro hjemme.

(Akkurat som om jeg ikke kommer til å være stor, tung og lei når jeg kommer så langt!)

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for å legge på deg for mye, så bevisst som du er på hva du spiser.

Etter en sånn periode med manglende matlyst, så er nok magesekken din fortsatt liten, så der er begrensede mengder usunn mat du får i deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Susan Sto Stelit! :vinke: (uvant å ikkekalle deg Sensommerbruden ;) Er det noen opprinnelse til det nye navnet ditt?)

Det er skikkelig slitsomt å stå opp og dra på jobb! Jeg begynner snart å telle ned til permisjonen, jeg også. Men det er ikke før i midten av januar til meg da, så det er jo nesten 5 måneder til... Det er lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt uvant for meg også med nytt navn, men det går seg nok til.

Susan Sto Helit er en av mine favortt-karrakterer i Terry Pratchetts Discworld serie.

(Fantasy bøker)

Nedtelling til permisjon i midten av januar er jo ikke så galt. (Du har jo sikkert litt fri i jula også? )

Var litt misunnelig igår når jeg hørte ei lærerinne snakke om at hun talte ned til høstferien om bare 3 uker. :forvirret:

Men, tida går nok fortere enn vi tror.

Husker jeg tenkte det begynte å nærme seg når det var 3 mnd igjen til bryllupet. Og så plutselig var det bare et par uker igjen.

Hvor blir egentlig all denne tiden av? :overrasket:

Det er jo greit å komme seg på jobb så lenge man kan da. Føler at jeg hvertfall gjør en innsats nå, og ikke bare "snylter" på jobben.

Og så blir jeg fort litt lat når jeg går hjemme, så jeg får ikke gjort noe som helst, ennå jeg har masse tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo greit å komme seg på jobb så lenge man kan da. Føler at jeg hvertfall gjør en innsats nå, og ikke bare "snylter" på jobben.

Og så blir jeg fort litt lat når jeg går hjemme, så jeg får ikke gjort noe som helst, ennå jeg har masse tid.

Jah, jeg også! Jeg ble så lat på slutten at jeg nesten ikke orket å dra på nærbutikken. Ellers sette på en maskin med klær. Det er helt forferdelig, men alt som kunne utsettes kunne utsettes liksom... Men jeg skal bli skikkelig husmor når jeg skal være hjemme med babyen :)

Har sendt deg en mail på msn adressen din :)

Bilder fra før i dag :sjarmor:

Snill du er!!

Gleder meg til å komme hjem og se :)

Vet dere hva...? Jeg lurer på om jeg kjente svake spark fra babyen i går kveld :overrasket: Det var like etter at vi hadde lagt oss. Jeg lå på høyre side og kjente små leamus'er på den siden av magen som lå ned mot madrassen! Jeg ble helt satt ut og fortalte det til sambo samtidig som jeg nesten holdt pusten! Og så ble jeg lyyyyys våken og lå og kjente etter mere sånne... men det ble rolig. Jeg aner ikke om det var babyen eller om det var luft eller noe inni magen min??

Og så drømte jeg at jeg begynte å blø i natt. Det var helt forferdelig grusomt! Jeg ble helt desperat av tanken på at alt skulle gå i vasken og alle som nå vet at jeg er gravid og de to månedene jeg var hjemme pga kvalme og alt mulig. Men aller mest desperat var jeg etter å ringe legekontoret og jeg drømte at jeg snakket med ei dame der og greier. Huff, ikke rart at jeg var sliten allerede før jeg kom på jobb idag!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper jeg skal greie å komme meg på vannaerobic imorgen! Jeg har veldig lyst, men jeg må bare se an kreftene. Det begynner ikke før kl. 19 og jeg slutter kl. 16 på jobb, så jeg får jo litt tid til å spise middag og slappe av først også. Må i alle fall finne frem badedrakt og badehette i kveld og pakke bagen sånn at alt er klart. Tar meg bare et par-tre minutter og kjøre dit. Kan jo være godt å sitte i morgenkåpe og se Grey's Anatomy med supergod samvittighet etterpå også? :sjarmor:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leamus'er på den siden av magen som var ned mot madrassen.... Høres veldig ut som baby som sparker, ja. :)

Min har etter hvert begynt å sparke litt oppover og hit og dit, men favorittretningen er fortsatt mot der det er trangest. (Altså den siden jeg ligger på.)

Det er jo en grunn til at de mener bekymrede mødre som ikke kjenner liv skal legge seg på magen og kjenne. (Pleier å bli livlig ganske fort da.)

Men 15 uker på vei er det jo ikke vanlig å kjenne så mye da. Gled deg over det lille som kom du! :)

Sette på maskiner med klær er vel omtrent det jeg får til som husmor også. (Men jeg vet jeg oppfører meg annerledes med lite barn i hus, for det har jeg prøvd.)

Blir som regel til at jeg sover lenge, og utsetter alt som kan gjøres til "senere", og før jeg vet ordet av det er mannen hjemme. (Og spør hva jeg har gjort den dagen.... :sjenert: )

Heldigvis er husfar-genene ganske sterke hos han, så jeg håper litt at vi får til å dele permisjonstiden ganske likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susan! :vinke:

Vet det er tidlig å kjenne babyen ennå, men det er litt gøy hvis den var den jeg kjente :) Har ikke greid å kjenne noe mere...

Det høres ut som vi er ganske like når vi er hjemme :ler: Plutselig er mannen der, ja, og ingenting er gjort... Men jeg tar i et tak med husarbeidet likevel da, men det blir mest til at vi tar skippertak sammen ;) Sambo er mye mer opptatt av å ha det ryddig og rent enn meg... :sjenert: Jeg liker også å ha det ryddig, men jeg blir bare mer og mer rotete... Skal skjerpe meg!! Men sambo tror jeg kommer til å få sjokk når babyen kommer :overrasket: At jeg tror det er bare dikke-dikk og kos, og ikke noe arbeid. Men neida, det skal gå så fint så! Siden jeg er murmeldyr, er jeg litt bekymret for om jeg skal få nok søvn, men det går da an å sove samtidig som babyen... :sjenert:

Nei, nå er pausen min over og jeg må back to work! Gleder meg til lunsj... Og senere idag skal jeg på en times foredrag, så det skal bli deilig og avslappende ;)

Ellers har jeg fremdeles vage planer om vannaerobic i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi sikkert alle har en slags glorifisert ide om hvordan det blir å ha barn. Men, på tross av at det sikkert er slitsomt og mye arbeid, så tror jeg det er utrolig koselig.

Har passet andres barn, og selv om jeg ikke likte å løfte 15kg tre etg. flere ganger om dagen, eller å skifte bleier, så husker jeg dette som hyperkoselig!

Bare følelsen av den lille kroppen som klynget seg til meg og ville sitte på fanget. Og tilliten hun utviste! *ubetalelig*

Men jeg kan ikke huske noen annen gang tiden har gått så fort! Fikk ikke gjort en eneste ting, annet enn å hente barn, trille tur, lage mat, skifte bleie, trille tur, levere barn... :legrine:

Og så var jeg helt utslitt når kvelden kom! Men klarte alikevel å rydde og vaske leiligheten før vesla skulle komme neste dag! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...