Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Hva slags stelleveske har du bestilt? Bilde?

Jeg skal ha en Skip Hop veske, det er helt sikkert, men jeg tør ikke kjøpe før jeg vet hva slags farge vi skal ha på vogna.

Vogn ja....endte dere opp med å kjøpe her om dagen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier som Veslo, helt imponert over at dere alt har bestemt dere for vogn. Vi grubler og vurderer fram og tilbake enda. Vi har brukt lengre tid på dette vognvalget enn da vi skulle kjøpe flunkende ny bil i fjor høst. :ler:

Endret av Xavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det var faktisk ikke noe problem å bestemme seg for vogna. Sikla på den på internett en stund... og hadde en tråd på Graviditet sammen med Just Me der alle detaljer ble diskutert. Valget sto mellom den og Simo Brio duo egentlig. Men så dro jeg med sambo i den babybutikken som har Emmaljunga her i byen. Jeg ble stormforelsket og sambo likte den omtrent like godt. Vi er begge høye og villle ha en høy vogn. Nå er håndtaket regulerbart på veldig mange vogner nå, men samtidig så vi utrolig mange svært små og lave vogner i butikken! Vil også ha stor bag med plass til voksipose. Så denne Emmaljungavogna var et soleklart valg. Er litt dyr da. 7.500,- kroner.

Stelleveske trodde jeg at jeg kom til å lete meg ihjel etter, for jeg liker ikke de som hører til Emmaljunga-vognene. Men så fant jeg denne som jeg falt pladask for! Håper den er like fin når jeg får hentet den nå. Er noen her inne som har den og som er veldig fornøyd med den. Betyr endel for meg at det er plass til litt av mine ting i den også, som lommebok, mobil og drikke til meg. For jeg kommer ikke til å bruke veske i tillegg.

Nei, nå må vi komme oss avgårde og få hentet den! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktkake

Hei Ephemera!

Å, det virker så gøy å se på babyutstyr!

Kan ikke du sende litt positivt babystøv til meg? Jeg er så opphengt i babyer nå at jeg holder på å bli gaaaal! IKM på mandag, og jeg kommer til å dø av skuffelse om mensen kommer :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Ephemera! Koselig med hilsen fra deg :) Jeg er her og snikleser da, så har fått med meg at du har kjøpt Emmaljunga vogna. Vi falt bare for den da vi så den ja. Kan jo hende det bare er "rare" farger igjen som ikke passer oss også, på 2006 modellen, men håper de har blå igjen, for jeg er sånn blå menneske :) Det er godt å lese at kvalmen din har gitt seg, må være godt å kunne spise litt igjen og nyte dagene :) Gled deg til spark, det er bare SÅ herlig da! Det er fullt liv i magen min, og jeg kjenner det bare bedre og bedre! Nå skal jeg ut i sola, er ikke så varmt her, men sol og passe blå himmel :) Ha en god dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam: :kose:

Jeg begynner nesten å bli bekymret for min fiksering på mat :ler: Matlysten har kommet for fullt, ja! Jeg er aller mest gira på ting som baguetter og sånt, helst kjøpt ferdigsmurt. Har nettopp laget meg et horn med ost og skinke i smørbrødgrillen og det var så utrolig godt! :sikle: Føler at jeg kunne spist 10 sånne! Og på jobb har jeg allerede fått dilla på noe usunt: frøloff med ost, skinke og masse majones, varmet i microen. Lite mettende og fantastisk godt! Mener at jeg la på meg litt når jeg levde på de der for et års tid siden... :sjenert: Men vi har fått noe nytt også, som jeg skal prøve imorgen: Grov havrebaguette med egg og tomat. Håper den er god, for det er nok myyye sunnere. (Vi har ikke kantine på jobb - eller vi har to i huset - men vi har matautomater på spiserommet vårt. Og jeg bruker dem isteden for å bruke halve lunsjen på å løpe i kantina). Og så driver jeg å tenker på noe fantastisk godt som vi hadde på jobb før. Ufo, kalte vi det. En stoooor, rund, flat sak med bollelignende brød, delt som en hamburger. Inni var det en god blanding av majones og sennep med hakket løk i + ost og skinke. Og når jeg gnålte til sambo om det isted, så sa han at de selger det på bensinstasjonene :overrasket: Og jeg husker jo jammen at jeg har spist sånn fra bensinstasjon før!!! Hjelp, jeg må ut og kjøre!!! :legrine:

Grunnen til at jeg blir bekymret, er at jeg ikke har lyst til å legge på meg mer enn nødvendig. Jeg slanket meg 8 kilo før jeg ble gravid. Har planer om å trene vannaerobic tirsdager og torsdager fremover nå, men vet ikke om jeg kommer til å orke etter en lang arbeidsdag??

Også har jeg lyst til å lage sjokolademuffins :sikle:

Men aller først nå, venter jeg på middag: biff med bistropoteter og bearnaisesaus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apetitt er gøy! :ler: Så lenge ein får bevegd seg litt, så går det nok bra!

Så kjekt at du vart nøgd med stelleveska!!

Gledar meg til vi skal sjå på utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er uansett mye bedre enn kvalmen som plaget meg i 2 måneder, veslo.

Håper jeg er av den typen som mister masse kiloer når jeg ammer - og jeg skal også gå masse, lange turer med barnevogna i snøen :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ma må kunne unne seg noe man har lyst på jeg, uansett om man er gravid eller ei. Det er jo sant som du sier, at mye er usunt, og da må man jo begrense selvsagt, og finne flere sunne alternativer. Er man klar over det, og passer på å bevege seg litt, så går det nok bra. Er vel værre med de som gir blanke i det og spiser mat fra gatekjøkken o.l hver dag.. Vannaerobic etter jobb? Ja den som hadde orka det du. Nå nei, da er det såvidt jeg orker husarbeid, og det får jeg heller prioritere, det og å lufte bikkja. Blir til at det blir en tur om dagen, og da er jeg igrunn fornøyd. Har veldig lyst å svømme da, for det har jeg ikke gjort på leeenge, verken i havet eller i basseng. Får se om jeg får til en tur en gang.

Har vært å spist middag hos foreldrene mine, og er jaggu mett og god nå, og trøøøtt :tunge1: Men må få gjort noe i huset i dag, iallefall litt senere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei :vinke:

Hva er bistropoteter??

Det er noe alla pommes fristes i poser fra Hoff. Brede, store, litt flate pommes frites. Det var utrolig godt :sikle: Spiste meg så utrolig mett på middag... Nå har jeg fordøyd den under en aldri så liten middagsdupp på sofan... :sjenert: Føler meg litt kvalm nå. Tror kanskje det er fordi jeg ble så mett. Skal spise litt Dream is med sjokolade nå og se om det hjelper ;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Sam: Det er klart vi må unne oss litt godt! Bare passe på å røre oss tilsvarende. Vet ikke om jeg er så flink til det for tiden, men... Jeg skal ihvertfall ikke bli sånn at jeg sitter i sofan og stapper i meg 10.000 kcal. om dagen fordi jeg er gravid og skal legge på meg uansett, liksom. Men det beste er nok å spise seg mett på sunn mat som grovt brød o.l. Og heller unne seg litt usundt innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe alla pommes fristes i poser fra Hoff. Brede, store, litt flate pommes frites. Det var utrolig godt :sikle: Spiste meg så utrolig mett på middag... Nå har jeg fordøyd den under en aldri så liten middagsdupp på sofan...  :sjenert:  Føler meg litt kvalm nå. Tror kanskje det er fordi jeg ble så mett. Skal spise litt Dream is med sjokolade nå og se om det hjelper  ;)

:kyss:

Åhh det hørtes godt ut..

Har ikke begynt på middagen en gang vi.. :sjenert:

I dag har jeg tatt siste pilla mi... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...