Ephemera Skrevet 12. august 2006 Forfatter #1541 Del Skrevet 12. august 2006 Idag fikk jeg brev med innkalling til ordinær UL - torsdag 7. september! Leker litt med tanken på at jeg skal ha fri den dagen, for vi har fått time på formiddagen og da hadde det vært så kos og ruslet til byen etterpå og kjøpt klær i rosa eller lyseblått Det er jo ikke sikkert de greier å se kjønnet, men babyen skal i alle fall få litt brus og sjokolade før undersøkelsen (oj, jeg har jo ikke lyst på sjokolade...) sånn at den spreller litt ekstra Ellers har jeg og sambo vært på en barneutstyrsbutikk idag også, mest for å se. Der har de ikke Emmaljunga-vogner, men vi er ikke i tvil om at vi har tatt den rette bestemmelsen ved å kjøpe den Så på voksiposer idag og tror vi har bestemt oss for farge og mønster på den også. Så også på BabyBjørn stelleveske igjen og den er veldig praktisk, men hard... Må se mere på stellevesker. Skal også ha BabyBjørn bæresæle, men den trenger vi ikke før til neste vår. Vippestoler er det mye søtt innenfor også, men det trenger vi heller ikke i starten. Så også på bilstoler og forskjellig. Må lage liste over det vi skal kjøpe. Ja - også så jeg på ammeputer! Tror de var litt utplukket, det var bare skikkelig fargesprakende mønster på dem... Jeg vil ha den som det var bilde av på pakken - i hvit med beige mønster. Var også på H&M og så etter den fleecedressen som de har på nettet, men den hadde de ikke. Lurer på om jeg skal bestille både den og Ole Brumm snekkerbukse i dongeri. Spiste sen lunsj på verandaen når vi kom hjem, men det har vært uutholdelig varmt igjen her idag. Har heldigvis skyet over nå og jeg har satt ny rekord i "formiddagsdupp" på sofan - har sovet 3 timer! Nå blir det grilling. Har fremdeles ikke lyst på kjøtt og grillmat, men det blir grillet kylling og kokt ris på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 12. august 2006 #1542 Del Skrevet 12. august 2006 Ta deg fri du Skulle tenkt på det selv å spise en sjokolade og drikke litt brus før jeg dro på UL med Emma. Vi måtte komme tilbake senere på dagen da Emma ikke var særlig aktiv Hadde ikke spist så mye enda jeg da vett Godt med grillmat! Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 12. august 2006 Forfatter #1543 Del Skrevet 12. august 2006 Takk, marthepia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2006 #1544 Del Skrevet 12. august 2006 Det høres så gøy ut å dra rundt og titte og planlegge!! Jeg gleder meg til jeg skal gjøre det! Ikke fordi jeg har lyst på barn enda, men jeg gleder meg til planleggingen likvel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. august 2006 #1545 Del Skrevet 13. august 2006 Du skal på UL bare noen dager etter meg! Koste dere igår med grilling? Du bør smake Ariel 2004 Chardonnay Planer for dagen? Jeg skal bare slappe av... Er formen fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. august 2006 Forfatter #1546 Del Skrevet 13. august 2006 Vi har vært på fisketur idag! Dvs. sambo fisket mens jeg lå på et svaberg og solte meg og leste blader. Vi hadde med mat og brus og frukt og vi badet også litt Går litt bedre å ligge i sola når man er ved vannet og har mulighet for å bade. Fikk ikke noe fisk... Nå har vi spist nydelig taco til middag og jeg er stuptrøtt og må sove litt. Lurer virkelig på hvordan jeg skal greie å holde meg våken om dagene når jeg skal begynne å jobbe igjen?! Også jeg som har tenkt å begynne på vannaerobic... Jeg kommer til å slokne totalt på sofan rett etter middag... Blir nesten litt skummelt å begynne på jobb igjen også, når jeg har vært borte i 8 uker. Må nok bruke den første dagen til å bare sette meg inn i ting og lese mail. Har sikkert glemt halvparten av passordene osv. også. Også er det jo nå først det begynner å bli gøy å være hjemme, for nå føler jeg meg jo bra. Men det er jo sånn at det er når man er dårlig man skal være sykmeldt - og når man er bra skal man tilbake på jobb... Har igjen 15 dager ferie da, men tenker enten å flytte dem over til neste år og legge dem til permisjonen, eller å få dem utbetalt i desember. Sambo har forresten gitt klarsignal for at jeg skal ringe og bestille vogna imorgen! Da vil det vise seg om det lar seg gjøre å bestille 2006-modellen i blått eller om vi må ta 2007-modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. august 2006 Forfatter #1547 Del Skrevet 13. august 2006 Det høres så gøy ut å dra rundt og titte og planlegge!! Jeg gleder meg til jeg skal gjøre det! Ikke fordi jeg har lyst på barn enda, men jeg gleder meg til planleggingen likvel ← Ja, det er utrolig gøy å planlegge og kjøpe inn ting til knøttet Og imorgen skal jeg ringe og bestille vogn Har også kommet på et alldeles nyyyydelig vognteppe, som en tynn dyne, med blonder på, som de har på H&M. Må ha det også. Skal ha voksipose til vinteren og svigermor strikker vongteppe, men til neste vår og sommer ser jeg for meg en lettere dyne og et sånt vognteppe fra H&M Du skal på UL bare noen dager etter meg! Koste dere igår med grilling? Du bør smake Ariel 2004 Chardonnay Planer for dagen? Jeg skal bare slappe av... Er formen fin? ← Ja, vi koste oss masse med grilling igår! Senere på kvelden satte vi oss også ute med levende lys Skal notere meg og prøve den vinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. august 2006 Forfatter #1548 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg tror denne er ganske ideell som dress til babyen når den skal ligge i voksiposen i vinter? http://www.nostebarn.no/default.asp?WMFN=E...65534=-62752732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1549 Del Skrevet 14. august 2006 Nå har jeg ringt og bestilt denne vogna: http://www.emmaljunga.no/product.asp?bvid=3&artnr=12601 Det ble 2007-modell på oss også, selv om jeg hadde tenkt å kjøpe 2006-modellen. 2006-modellen var sluttsolgt fra lageret i mai, sa hun jeg snakket med på butikken nå. Og så snart lønna kommer inn på konto i ettermiddag, skal jeg bestille denne stelleveska: http://www.alexi.no/product_info.php?cPath...roducts_id=2311 Den skal vi ha i sort Ellers er formen bra, selv om jeg er litt slapp og trøtt. Det er jo så typisk at det er nå jeg begynner å kose meg hjemme, men nå skal jeg jo tilbake på jobb på torsdag... Lurer på om jeg skal avbestille legetimen min på onsdag. Skal dit kun for å friskmeldes og det har jeg gjort per telefon før. Har jo vært på masse svangerskapskontroller hos legen hittil, så jeg ser ikke nødvendigheten av det nå. Kan heller spørre legesekretæren når hun synes det er riktig å sette opp time for ny kontroll. Nå er det lunsj! Rundstykker med oppskåret grillet kylling på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #1550 Del Skrevet 14. august 2006 Så flott med friskmelding da! Det må være litt godt å komme tilbake igjen? de fleste sier at de er dritt leie av å gå hjemme etter et års permisjon, så det er sikkert bra å jobbe så lenge man kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1551 Del Skrevet 14. august 2006 Joda, det skal bli godt å komme i gjenge igjen! Men når babyen kommer, er jeg rimelig sikker på at jeg kommer til å kose meg glugg ihjel hjemme og grue meg til å dra fra babyen for å gå på jobb igjen... Det er derfor jeg skal prøve å få tatt permisjon med 80 % lønn også - sånn at jeg får være hjemme lengst mulig. Det er foreløpig usikkert hvor mye sambo skal ha av permisjonen. Han er litt "uerstattelig" på jobb og må avklare litt med dem også, samtidig som jeg ønsker å ha mest mulig av den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 14. august 2006 #1552 Del Skrevet 14. august 2006 Innom for å oppdatere meg! til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. august 2006 #1553 Del Skrevet 14. august 2006 Når får dere vognen når du bestiller 2007 modell? Men du trenger den vel ikke før i 2007 uansett, så det er vel sikkert ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1554 Del Skrevet 14. august 2006 Innom for å oppdatere meg! til deg. ← tilbake! Når får dere vognen når du bestiller 2007 modell? Men du trenger den vel ikke før i 2007 uansett, så det er vel sikkert ikke noe problem. ← Hun skulle ringe meg når vogna kom. Hun spurte om det hastet da, men det måtte jeg jo si at det ikke gjorde... Så jeg vet faktisk ikke hvor lang tid det tar før vi får vogna... Hun vi snakket med i butikken sist, sa at 2007-modellen kom i oktober/november, men det hørtes ikke ut som det skulle ta så veldig lang til når jeg bestilte nå... Ellers har lønna kommet på konto!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2006 #1555 Del Skrevet 14. august 2006 Deeeilig med lønn! Min forsvant dager etter jeg fikk... Så fin vogn, greitt å få det gjort! Godt du koser deg, håper du våkner til etterhvert! Fri fram til torsdag altså, ja da må du nyyyte dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1556 Del Skrevet 14. august 2006 Ja, det er superdeilig med lønn, Epica! Og denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke shoppe så mye sånn at pengene ikke forsvinner så fort Men jeg skulle ønske det kunne være noen måneder innimellom hvor de ikke trakk lån og sånn... Huslån, billån, treningssenter, kontaktlinser, trekk til faste regninger... æsj... Og ja - jeg nyter hvert minutt av det som er igjen av "fridagene" frem til torsdag nå Det skal nok bli litt godt å komme tilbake på jobb og komme seg ut igjen også, men det blir litt av en overgang. Litt greit å begynne på en torsdag da. Ser for meg at torsdagen går med til å oppdatere meg litt og lese flere hundre mail. Og så er det fredag og helg Lurer veldig på hvordan jeg skal komme meg opp om morgenen og ikke minst hvordan jeg skal greie å holde meg våken hele dagen på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1557 Del Skrevet 14. august 2006 Alle TV-kanalene våre har forresten falt ut - og det har vært sånn i flere timer nå Finner ikke noe info om problemer på Canal Digital sin side - og jeg har til og med sjekket at vi har betalt kabel-TV-regninga. Bra det ikke er tirsdag, for jeg hadde fått sammenbrudd hvis jeg ikke hadde fått med meg Grey's Anatomy! Måtte dratt til en venninne og sett det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2006 #1558 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg trenger ikke shoppe for at pengene forsvinner.. Trenger bare betale regninger og litt mat, så VIPS, er de borte.. Arh, kjipt at du har mista kanalene.. Håper de kommer tilbake snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1559 Del Skrevet 14. august 2006 Nå har det endelig kommet informasjon om TV-problemene på nettsiden til Canal Digital: Vi har dessverre en feil på våre tjenester i ditt område, men jobber med å utbedre problemet. Tjenesten vil være i ordinær drift igjen innen kl. 20:41, men vi tar forbehold om endring av dette. Klokka 20.41 nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. august 2006 Forfatter #1560 Del Skrevet 14. august 2006 Nå har jeg bestilt denne: http://www.suki.no/index.php?main_page=pro...&products_id=13 Sjelden jeg blir fornøyd med klær jeg kjøper på nettet, men jeg finner ihvertfall ingenting noen andre steder nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå