Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Kjempefin baby! Får helt tårer i øynene her jeg!

(Mulig jeg er en smule hormonell om dagen :sjarmor: )

NÅ kan du slappe masse av, når alt står så bra til!

Å som jeg gleder meg til ul! :hoppe:

Hos oss ønsker vi oss begge jente, av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at du hadde en så fin opplevelse på UL! :klem:

Håper det gir deg en trygghet på at alt er bra framover også, så du kan slappe av litt mer og slippe å være så nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så bra ut! Det var det vi visst alle sammen! :sjarmor:

Jeg syntes faktisk UL i uke 11 var mer spennende enn i uke 18 (det var fint i uke 18 også, altså!), for da kjente jeg ikke sparking og graviditeten var liksom bare teori (ja, spyinga kunne vel være noe annet, he he). Jeg husker jeg fikk skikkelig tårer i øynene og det var ikke minst utrolig stort for mannen og virkelig SE at det er noe inni der!

Lykke til videre, nå har du alt å se frem til! UL i uke 18, ikke mere kvalme, og ikke minst til spark og liv (som er veldig spesielt må jeg innrømme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig UL-bilde! :hoppe:

Godt å høre at alt så bra ut... Nå må du bare kose deg og nyte svangerskapet til det fulle... :Nikke:'

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! :vinke:

Ja, nå slapper jeg av og koser meg :)vet jeg at jeg har en fin og levende baby i magen - og det var stort å se det både for meg og sambo! Det er så utrolig at vi har fått til å lage et slikt lite menneske :)

Nå har jeg begynt å mase om at vi skal kjøpe vogn :ler: Jeg er klar over at det er lenge til vi skal bruke den, men hvor koselig hadde det ikke vært å ha den stående... :sjenert: På den annen side har det minst 2 ganger siden jeg ble gravid vært tilbud på vogner her, så det er kanskje like lurt å vente til neste gang det blir tilbud. Men de vognene som har vært på salg er den Brio Simo duo og nå lurer jeg på om jeg kanskje har lyst på Emmaljunga-vogna... Skal i alle fall prøve å få med meg sambo for å se på vogner en dag. Det kan jo være greit å bestemme seg for hvilken man vil ha. Har også funnet både sprinkelseng og stellekommode på Ikea som vi skal ha. Stellekommoden skal stå på badet, som sambo snart skal begynne å flislegge, og sprinkelsenga skal stå på min side av dobbelsenga på soverommet vårt. Vi har babyrommet klart fra før, men vi vil ha babyen på vårt rom det første året. Sambo's onkel snekrer en kjempefin vogge som vi skal ha på stua :hjerte: Ellers går det jo an å begynne å kjøpe bilstol, voksipose... Åh, jeg gleder meg sånn!!

Kvalmen har vært mer eller mindre borte i mange dager nå... siden lørdag blir det vel. Det er superdeilig og jeg gleder meg litt til å begynne å jobbe torsdag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Du har virkelig noe å se fram til :)

Det er ikke mye vits i for meg å tenke på vogn, seng, stellebord, voksipose m.m. Har jo alt fra før av :ler: Vogn må vi skaffe, tvillingvogn.

Vi kjøpte hele pakken (vogn, stellebord, vippestol og seng) på tilbud vi. Kostet 5000 kr. (svigers kjøpte til oss.). Jeg så ofte på sprinkelsenga som stod på sia mi. Fult utstyrt med dyne og laken og bamser. Det er ikke dumt å kjøpe når det er på tilbud nei.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du føler deg bedre!

Lyst til å begynne å titte litt i butikkene jeg og, men mannen mener det er for tidlig... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo synes det er litt tidlig, han også, Prada. Ikke for det - han har kommet veldig på gli etter at vi så vidunderet på UL igår ;) Tror nok det er noe i det at hele graviditeten blir mere virkelig for mannen når han får se babyen på UL! For det merker jeg med meg selv også. Og nå vet vi at det er en og ikke to eller tre også...

Og - nå har jeg fått ham med på at vi skal se på vogn i morgen! :hoppe: Jeg vet ikke om han går med på å kjøpe den ennå, men han sier faktisk at det kan være lurt å kjøpe litt utstyr av og til fremover nå, så vi ikke får alle utgiftene i januar liksom. Han har studert nettsidene med Emmaljunga- og Brio-vogner sammen med meg nå :) Jeg har veldig lyst på denne Emmaljunga-vogna:

http://www.emmaljunga.no/product.asp?bvid=3&artnr=12601

Så hvem vet - kanskje vi kommer hjem med vogn imorgen? :tommelsmil:

Og formen min er myyye bedre! Jeg tør nesten ikke å snakke om det, men jeg har ikke vært særlig kvalm siden lørdag nå. Det eneste er at jeg blir veldig mett når jeg spiser middag. Jeg er kjempesulten mellom måltidene på dagen nå. Spesielt mellom frokost og lunsj og lunsj og middag. Men magesekken min må ha krympet i kvalmeperioden, for selv om det kjennes ut som jeg kan spise ganske mange brødskiver o.l. så greier jeg mye mindre middag enn før. Jeg blir rett og slett stappmett og nesten uvel. Og da holder jeg meg også mett resten av kvelden. Har likevel spist kveldsmat nå. Har heldigvis også kommet litt over lysten på usunn mat. Nå har jeg dilla på grovbrød med peppersalami :) Godterier har jeg fremdeles ikke lyst på og det er vel like greit... selv om jeg savner sjokoladen litt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem vet - kanskje vi kommer hjem med vogn imorgen? :tommelsmil:

:ler: Ja, dere er i hvert fall ikke sent ute i så fall! Jeg har også begynt å tråle (på nettet) vognjungelen, men vi kommer nok ikke til å kjøpe noe på noen måneder enda tror jeg, men å prøvetrille i butikkene , jo, det gjør vi nok om ikke lenge. :sjarmor: Nå er jo magen min synlig også! :legrine:

Jeg tipper vi kommer til å bestille vogn fra nettet når vi har bestemt oss. Det er mye å spare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selges f.eks. Emmaljunga-vognene på nettet da?

Gleder meg til vi skal å se på vogn i ettermiddag! :hoppe: Det blir etter at sambo kommer hjem fra jobb da. Jeg vet at jeg kommer til å ha lyst til å kjøpe vogn idag! Jeg kjenner meg såpass :)

Ellers har jeg endelig tatt en telefon til lønningskontoret mitt vedr. utregning av permisjonspenger. Skulle ønske jeg kunne være mindre opptatt av penger... I natt lå jeg våken en times tid og grublet på dette etter tissepausen min :overrasket: Det var da jeg fant ut at jeg måtte ringe isteden for å vente på svar på mail. Etter å ha sett vidunderet på UL har jeg blitt enda mere bestemt på at jeg vil ha full permisjon med 80 % lønn. Og jeg skal jammen satse på det! Jeg får jo provisjon i tillegg til fast lønn (nei, jeg jobber ikke på PopIn og jeg er ikke slitsom :ler: Det er et helt annet opplegg!), så denne jenta må stå på de siste månedene i år. Det skal gå bra. I tillegg har jeg penger på sparekonto og får bonus fra jobb i februar/mars... og feriepenger neste sommer. Går ut i permisjon i januar, jeg da. Det eneste som er skummelt, er at jeg må søke jobben om permisjon 12 uker før den starter og da skal jeg ha med vedtak fra trygdekontoret. Det betyr at jeg har 2 måneder igjen til jobben skal ha søknaden sin og da må jeg vel snart søke trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du kan savne noe du ikke har lyst på jeg da :ler:

Er det sjokoladen du mener? :klø: Nei... det er bare det at jeg savner å kose meg med sjokolade om kveldene i helgene liksom... for jeg husker hvor godt det pleide å være... :ler: Men jeg kan jo bare løse det med å lage meg en god skål med jordbær og oppskåret vannmelon og nektariner :Nikke: Det var lurt!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Vi har akkurat kommet hjem fra babybutikken nå og det ble forelskelse ved første blikk :hjerter:

Så nå er jeg forelsket i både babyen min og vogna :ler: Mest i babyen selvsagt ;)

Det er bare en butikk her i Trondheim som har Emmaljunga og det er Bebito. Jeg stormet bort til vogna og kunne kjøpt den med en eneste gang. Heldigvis likte sambo den godt også - ikke minst etter at vi fikk en demonstrasjon på hvordan man tar av bagen og setter på sportsvogndelen osv. Han var mest opptatt av det tekniske da - ting som jeg ikke har tenkt på engang. Den var også høy og fin, ja! Det var veldig mange små vogner i butikken, men denne var den nest høyeste og helt perfekt for oss begge. Deilig å kjøre var den også - og skikkelig solid. De hadde den med to forskjellige understell og hun anbefalte et som det gikk an å snu til begge sider av vogna, hvis dere skjønner, sånn at den kan snues etter vær og vind. Jeg tror vi går for ensfarget blå, men den hadde de ikke inne. De kunne bestille den til oss og jeg hadde lyst til å si ja med en gang, men sambo holdt meg litt igjen da. De hadde den i blå med rødt, blå med lyseblått, blå med brunt og mørkegrå med lysegrå.

Så vi har vel egentlig bestemt oss :hjerte: Må bare se hvilken dag sambo går med på at vi bestiller den. Den kostet forresten 6.990,-.

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er stellevesken som hører til. Men det går jo an å kjøpe en annen stelleveske da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så lyst til å bestille vogn idag... :sjenert: Også har jeg lyst på en runde i andre butikker og se på stellevesker... Må godsnakke litt med sambo :)

Men nå må jeg sove :Gjesp: Hjelpe meg så trøtt jeg ble!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhhhh saa soet liten babys...

Ordentlig nydelig synes jeg.... :klem:

Haaper alt er bra fortsatt, naa er jeg snart hjemme igjen gleder meg til aa oppdatere meg litt herfra da...

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...