Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Hei, Sam! :vinke:

Og gratulerer med 14 uker til deg, ja! :klappe:

Jeg trodde aldri tiden skulle gå så jeg kom til 12 uker, men jammen er jeg her idag :) Kjempedeilig! Selv om jeg ikke greier å slappe av helt før jeg har vært på UL 8. august...Men med så mye symptomer som jeg har og har hatt, så bør jeg greie å slappe av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke hvorfor det er sol og varmt hver eneste dag - også når de melder regn??! :frustrert: Men alle andre gleder seg, da...

Har vært en liten tur innom jobb idag og jeg merker at jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen :) Sjekket bare mail og sånn og jeg hadde fått over 300 stykker siden sist jeg var innom :overrasket:

Kvalmen er derimot litt verre igjen idag :tristbla: Nå må den ta slutt snart!! Jeg har time til legen igjen på fredag og jeg lurer på hva jeg skal gjøre fra da - videre sykemelding eller ikke... Jeg har i alle fall lyst til å gjøre unna UL før jeg skal tilbake på jobb og det er den 8. august som jo er en tirsdag. Jeg har liksom vært helt sikker på at jeg skulle tilbake på jobb igjen fra den 7. men det går jo an å vente til den 9.... eller skal jeg sykmeldes hele den uka... :klø: Må uansett se hvordan kvalmen stabiliserer seg. Pga. at vi har provisjon i tillegg til fast lønn, taper jeg også penger på å være hjemme. Og det er ikke bra når det jeg tjener nå skal utgjøre grunnlaget for permisjonspengene mine... Har sendt ny mail til lønningskontoret på jobb også. De må tro jeg er helt tullerusk, men jeg er bare litt vel opptatt av at jeg skal greie å ha permisjon med 80 % lønn uten å få dårlig råd pga det... (Ja, er litt over gjennomsnittet opptatt av penger, men så er jeg også en dyr dame...).

Tror jeg må ha meg en liten ettermiddagsdupp nå - og så blir det Peppe's til middag idag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du må slutte å lese på BIM og sånn...

Det er ikke bra for knotten..

Og ikke for knøttet ditt heller... :fy_fy:

Jeg VEEET... :grine: Jeg havnet bare der i et tilfelle av kjedsomhet igår...

*prøver å ta meg sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo har lyst til å steke vafler til formiddagsmat - og jeg skal overhodet ikke nekte ham :sikle:

Merker at jeg har lyst på mye usunn mat for tiden, ja... :sjenert: Men jeg lovte jo meg selv at jeg skulle få lov å spise det når jeg ble bedre av kvalmen... Har fremdeles ikke lyst på sjokolade og godterier, men kaker og vafler og bakerivarer er kjemepgodt!

Er kvalm igjen idag også... Så det blir ikke Sverige-tur idag heller... Dessuten så har et stykke av veien rast ut over svenskegrensa, pga. kraftig regn i går ettermiddag :overrasket: Vært endel på nyhetene om det. Så vi må kjøre en omvei i tilfelle. Sambo har ferie bare ut denne uka og jeg har legetime på fredag, så det ser mørkt ut med ferietur... :tristbla: Et alternativ er å kjøre på dagstur til Åre en dag da og ihvertfall så shoppet litt mat og sånn. (Hadde alldeles nydelig sjokolade på ICA på Åre i påska og hvis de fremdeles har de posene, skal jeg kjøpe en pall. Kan spise når jeg får lyst på sjokolade igjen. En spesiell type fra Sveits som jeg faktisk hamstret med meg fra California i fjor sommer. Fikk nesten sjokk når jeg så dem i Sverige! Lindt, tror jeg de heter. Stoooore sjokoladekuler pakket inn en og en, med masse nydelig sjokoladekrem inni. Smelter på tunga. Vanvittig godt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniglå!! :kyss: Så koselig med besøk! :)

Joda, tassen i magen har det bare bra, sier h*n. Lever et særdeles stressende liv siden mamman hans stort sett ligger på sofan :ler:

Siste nytt er at vi ikke kommer oss hverken til Østersund eller Åre pga manglende vei... :tristbla:

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte og lese om alt som kan gå galt, og heller konsentrerer deg om alt som går bra! :klem:

Håper det går lengere og lengere mellom hver gang kvalmen angriper snart! Vi må jo snart være ferdig med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Nå hadde jeg liksom roet meg ned, men det ble ikke bedre av å lese tråden til "Livredd" under Graviditet :( Men jeg har da i det minste masse symptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper bekymringene dine går over snart.

Jeg bekymret meg også VELDIG, men alt har gått bra, det gjør det i de aller aller aller fleste tilfeller, og jeg er nå 32 uker på vei!

Du skal se at plutselig er du der også, tida går kjempefort, så bare nyt! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at kvalmen er på retur, selv om den ikke er helt borte. Krysser fingrene for at den forsvinner helt i løpet av uka!

Jeg har også fått smaken på usunn mat for tida, favorittene er hamburger med pommes frites og kebab... :sikle: Ikke veldig bra, så det blir max en gang i uka. Ligger nok an til å legge på meg *litt* fremover - er sulten støtt og har heldigvis ikke merket noe kvalme enda.

Og selvfølgelig: :hoppe: for 12 uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissS: Ja, det må da være sånn at det går bra i de aller, aller, aller fleste tilfeller??? Og jeg føler da meg gravid, selv om magen ikke har vokst noe særlig... Prøver å kjenne etter livmora på magen, men... Og brystene har vokst og er ømme... og jeg er kvalm... Jeg har stikninger i magen... Håper virkelig at alt er i skjønneste orden, ja :Nikke:

Xania: Ja, vi får prøve å begrense oss litt med hensyn til usunn mat ;) Men det må være lov å kose seg litt ekstra også? Men jeg skal likevel ikke legge på meg mer enn nødvendig, for jeg ser mørkt på å være på slankekur når jeg skal være hjemme og kose meg med babyen... Men mye forsvinner når man ammer da - og i tillegg har jeg planer om å gå lange turer med barnevogna om dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha på meg idag, ennå... Har prøvd 20 antrekk lizzom, men ingen av dem er kuuule nok... :sjenert: Lurer på om jeg må dra på shopping først azzå... Har 4 skap med klær lizzom, men ingen av dem er kjøpt denne uka... Og da er de jo bare zzzzzå ute lizzom... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...