Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

I kveld opplever jeg noe merkelig, som jeg dessverre er redd går over allerede til imorgen:

Jeg har lyst på saftig biff med masse salt pommes frites badet i bearneisesaus!!!

Og sjokoladekake med sjokoladeglasur!

:overrasket:

Høres ut som kroppen din er på vei til å være mottagelig for mat igjen! Synes det lover godt for at kvalmen kommer til å forsvinne innen noen få uker! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som kroppen din er på vei til å være mottagelig for mat igjen! Synes det lover godt for at kvalmen kommer til å forsvinne innen noen få uker!  :klem:

:ler:  Mange lyster!  Lov det! ;)

15. juli, ikke lenge til du bærer på et foster!  :sjarmor:

Planer for helga da? :klem:

Ja, jeg håper virkelig at jeg kan begynne å få lyst på ordentlig mat igjen!! Jeg er opprinnelig et matvrak og jeg savner all den gode maten! :legrine: Og sjokoladen!!

Nå er det for tidlig på dagen til å vite hva jeg har lyst på idag. De to siste dagene har jeg gjort noe lurt, nemlig å stå opp og spise en bolle når sambo har stått opp i 6-tida på morgenen, for så å sove videre etterpå. Idag sov jeg som en stein når han sto opp og jeg spiser frokost først nå... :sjenert: Varme rundstykker med hamburgerrygg. Veldig godt, men jeg kjenner kvalmen ulme...

Ellers er det bare en uke til jeg bærer på et foster, ja :sjarmor: Og nå har jeg liksom bestemt meg for at dette skal gå bra!! Bank i bordet!

Jeg har ingen planer for helgen... Her kan det ikke planlegges noen ting. Vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Sjokolade ja..... :sikle:

Du bør smake de småkakene (ser mer ut som kjeks, er i en papp-eske) med sjokoladetrekk og appelsinfyll som de selger på Rimi.. :hjerter:

God helg! :klem:

Selføøølgelig går det bra! ;)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Hvordan står det til i dag? Her er det vaaarmt, og jegtåler ikke varme i det hele tatt nå, svetten siler bare jeg ser sol og varme. Uff. Men vi skal få oss basseng i hagen, et sånt gummigreie, men et ganske stort et, så vi kan bade på plenen. Å det skal bli godt, kommer itl å bo der oppi jeg :ler:

Ha en fin helg vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåler ikke varme nå, jeg heller... puh...

Det blir liksom så ekstremt varmt og jeg blir både mer kvalm og får hodepine. Det er synd å si det, men akkurat nå ønsker jeg med kjøligere vær og regn.

Basseng hørtes helt himmelsk ut, Sam! Selv tusler jeg ned i kjellerstua igjen. Der er det litt svalere og det er ingen svigerforeldre der heller :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basseng... deilig.. :hjerte:

:hoho: 2 gode grunner til å velge kjellerstua!!

:Nikke:

Har det helt himmelsk i kjellerstua om dagen! Svigers synes sikkert det er rart at jeg skal være der nede, men det driter jeg i. Dessuten har jeg sagt at jeg 1. ikke orker denne varmen (noe de ikke forstår) og at jeg 2. synes det er så mye bråk her inne når svigerfar og sambo bygger ny veranda utenfor stua. Og det er bare meningen at jeg og lillenurket skal ha det så godt som mulig, så da gjør jeg bare som det passer meg ;)

Nå har vi hatt en omgang med torden, lyn og skikkelig regn. Bare jeg som syntes det var himmelsk... Men nå har det søren meg skint opp igjen.

Det snakkes om at det har vært tidenes beste juli her. Synes det har vært varmt og fint vær hele tiden mens jeg har vært kvalm og ekkel. Jeg mener, jeg elsker sommer, men i år passer det meg dårlig. Det er grusomt å sole seg og jeg får ikke spradet rundt i sommerkjole og spist is eller sittet på uterestaurant likevel. Så det må gjerne bli dårligere vær :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare stikke innom å si god helg, og god bedring med kvalmen  :vinke:

Takk for det, Little sister :klem: Håper du også har det bra og at du får en fin helg!

Jeg er nok litt bedre når det gjelder kvalmen. Har ikke hatt den helt store matlysten idag, men nå har jeg spist takeaway-pizza med bearnaise og det var supergodt :sikle: Har spist litt sakte, for jeg har erfart at stort måltid sent på kvelden = kvalme natta etter. Sambo prøvde å stoppe meg fra å spise så mye, men det var jo godt... :sjenert: Og jeg satser på at jeg er litt bedre nå, sånn at jeg ikke blir kvalm i natt :Nikke:

Hvis formen holder seg, så kan det hende det blir litt babyklærshopping på City Syd imorgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? Blir det shopping?

(Har fryktelig lyst på shopping jeg og, men har undertrykt lystene ennå, de hjemme hos min mor derimot har begynt å gå amokk :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 UKER :gratulerer:

Og hei, BitteLille! :vinke:

Jo, idag blir det visst shopping! :hoppe: Sambo vekket meg med påsmurt bolle på senga :ler: i håp om at dagsformen skulle bli bra. Planen er å dra og kjøpe puter til hagemøblene som vi kjøpte tidligere i sommer - og så skal vi på City Syd. Babyen klager over at den har fått alt for lite klær foreløpig, og det må vi gjøre noe med :Nikke: Kan jo bare kjøpe nøytrale klær, men jeg vet om et eller to sett på H&M som er fine, et i sand og et i hvitt, og kanskje har de fått inn noe nytt også?

Men før jeg bestemmer meg heeeeelt om jeg skal bli med ut, så skal jeg spise litt mere mat.

Har uansett kledd på meg ordentlige klær (isteden for kosedress), ordnet håret og sminket meg! Gud, jeg hadde ikke trodd jeg skulle dasse rundt og forfalle denne sommeren, men her er det helsetilstanden som bestemmer. Men jeg ser jo nå at jeg ikke har forfalt ;) Jeg har heller gått ned i vekt og fått litt større bryster :sminkedokke:

Ellers ble jeg til slutt alt for mett av pizzaen i går kveld. Det gikk så bra liksom... det var så godt... og jeg spiste sakte på slutten... men så plutselig ble det nok... og jeg ble kvalm og utslått og fikk vondt i hodet og... Lå våken i flere timer før jeg fikk sove, men sambo var heller ikke trøtt, så da lå vi og pratet langt utover natta :)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anerikke! :klem: Joda, :ler: du kan få kvalmen min, men ikke babyen min... Det er derfor jeg i starten sa at jeg ikke skulle klage - for jeg var så glad for at jeg var gravid. Men man får jammen nok... Men jeg er jo veldig glad fremdeles, bevares! Men jeg skulle veeeeldig gjerne blitt kvitt kvalmen...

Jeg var med ut på shopping idag da. Vi fant verdens nydeligste puter til hagemøblene våre, noen skikkelig forseggjorte og fine i mørk sand, tykke og fine. De hadde kostet 500 kr. per stykk før, men var nå nedsatt til halv pris. Vi kjøpte 4 stykk. Kjøpte også spisebrikker og en løper til hagebordet + et lys brunt kulelys. Det skal bli skikkelig lekkert der ute :Nikke:

Og på City Syd kjøpte jeg to fine sett til lillebabyen. Et i sandfarget velour med bukse med føtter og hettejakke - og et i hvit velour med joggebukse og hettejakke, med stripete fôr i hetta. Jeg holdt på å ta med et sett til, men sambo fikk meg til å begrense meg ;) Disse settene i dag kjøpte jeg i str. 62.

Men Gud, så sliten jeg blir av å gå i butikker nå :overrasket: Og jeg finner ingenting til meg selv og er heller ikke interessert i å kjøpe annet enn til babyen. Blir nok noe annet når høstklærne kommer, men det er jo begrenset hva jeg kan bruke av dem... Og så blir jeg kvalm når det har gått et par timer siden jeg spiste. Så når vi dro hjem, var jeg sliten, svimmel og kvalm, og gledet meg bare til å legge meg :Gjesp: Spiste litt lunsj og stupte i seng. Har sovet to timer. Nå skal vi snart lage taco og jeg tror det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, shopping i stor skala ser jeg! Godt du har vært i såpass form at du syntes det var greit med en shoppingtur.

Ellers har jeg hørt fra venninner at det nesten er bortkastet å kjøpe mye småttistøy, fordi du kommer til å få masse av det ved fødselen og ungen vokser så fort. Så du får huske å ikke kjøpe alt i str. 62 og 72. men noe litt større også (men småttisklærne er jo så nuffelige da, så noen må man jo kjøpe :ler: )

PS! Vil bare si at det ER lov til å klage på kvalmen når man er gravid, UTEN at det betyr at man ikke er glad for å være gravid. Det bestemte nemlig jeg da jeg gikk inn i kvalmeuke nr. fjaksen :frustrert:;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare hinte om at hvis du skal ut og handle sånn, eller gjøre andre ting som tar et par timer eller mer borte hjemmefra, så har jeg et godt triks...

Har kjøpt sånne (bixit?) enkeltpakker med 2 og to kjeks i. De er lette å ha med seg, og inneholder nok mat til å holde kvalmen unna når det er lenge siden forrige måltid.

Har alltid en sånn pakke i veska jeg! ;)

Begynte å kjøpe dem FØR Tv-reklamen kom, så det er ikke reklamen sin skyld! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg hørt fra venninner at det nesten er bortkastet å kjøpe mye småttistøy, fordi du kommer til å få masse av det ved fødselen og ungen vokser så fort. Så du får huske å ikke kjøpe alt i str. 62 og 72. men noe litt større også (men småttisklærne er jo så nuffelige da, så noen må man jo kjøpe  :ler: )

Ja, nei, de er så nusselige de små plaggene at det ikke er tale om å la være å kjøpe :ler: Og hvis babyen skal ligne på mamman sin, så må h*n ha masse klær. Men nå skal jeg prøve å vente med å kjøpe mere til vi vet om det er gutt eller jente ihvertfall. Men jeg kommer sikkert til å kjøpe masse... de er da så billige også?!

Ville bare hinte om at hvis du skal ut og handle sånn, eller gjøre andre ting som tar et par timer eller mer borte hjemmefra, så har jeg et godt triks...

Har kjøpt sånne (bixit?) enkeltpakker med 2 og to kjeks i. De er lette å ha med seg, og inneholder nok mat til å holde kvalmen unna når det er lenge siden forrige måltid.

Har alltid en sånn pakke i veska jeg!  ;)

Begynte å kjøpe dem FØR Tv-reklamen kom, så det er ikke reklamen sin skyld!  :sjenert:

Det var et lurt tips! :) Takk for det! Må huske og kjøpe sånne :Nikke:

Ellers sitter jeg og spiser cheeze doodles nå - og det smaker meg kjempegodt :sikle: Tror det må bli mitt nye helgesnacks nå. Det er så rart å ikke ha lyst på sjokolade :overrasket: Vi har sjokolade på stuebordet nå også, men det byr meg imot. Trodde aldri jeg skulle oppleve det... Gleder meg til både matlysten og sjokoladelysten kommer tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på at jeg vil ha et "brukernavn" isteden for at det står "avhengig"... men skjønner ikke hva det skal være...

"Kvalmest"?

"Trøttest"?

:ler:

Vil ha noe søtt og koselig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...