Ephemera Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #1181 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) MÅNEDSLISTE: JULI: 17. legetime kl. 13.45 Ferie fra 17.07 - 06.08 (sykmeldt i ferien) Lever timeliste på jobb AUGUST: 04. legetime kl. 10.00 08. Tidlig UL kl. 14.30 17. Begynne å jobbe igjen 31. Legetime kl. 11.30 SEPTEMBER: 07. ordinær UL kl 14.45 29. Legetime kl. 14.30 OKTOBER: Søke om fødeselspenger NOVEMBER: DESEMBER: Hent babypakke på apoteket JANUAR: Permisjon 22. januar FEBRUAR: Termin 10. februar MARS: APRIL: MAI: JUNI: JULI: AUGUST: SEPTEMBER: OKTOBER: NOVEMBER: DESEMBER: Endret 10. september 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 3. juli 2006 #1182 Del Skrevet 3. juli 2006 Oj, du har planlagt litt ser jeg! Jeg er litt sånn som deg, sjekket alt mulig om fødselspenger osv i laaang tid før det egentlig var nødvendig. Var nesten mer "masete" på informasjon frem til 20 uke enn etter. Og du har helt rett, for mye mat er like ille som for lite. Lite mat ofte, er greia. F.eks. hadde jeg en veldig fin dag den dagen vi hadde julebord: Frokost kl. 7, knekkebrød kl. 9, lunch kl. 11, knekkers kl. 14, middag hjemme kl. 17, julebordmiddag kl. 20. Fortsatt god bedring i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #1183 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg trodde jobben var "irritert" fordi jeg er sykmeldt, men så fikk jeg idag vite at jeg får lønnsøkning nummer to i år - denne gangen opp 17.000! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 3. juli 2006 #1184 Del Skrevet 3. juli 2006 Sånn til neste gang du vil på neste side, så er det 20 innlegg pr side, ikke noe med str og gjøre.... Jeg har lufta ille selv før jeg fant det ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #1185 Del Skrevet 3. juli 2006 Sånn til neste gang du vil på neste side, så er det 20 innlegg pr side, ikke noe med str og gjøre.... Jeg har lufta ille selv før jeg fant det ut.... ← Takk, takk! Veldig kjekt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 4. juli 2006 #1186 Del Skrevet 4. juli 2006 8uker alt.. Jøss som tiden går... Håper du koser deg i solen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 4. juli 2006 #1187 Del Skrevet 4. juli 2006 Stikker innom en tur for å se hvordan det står til med deg. Ser du er kvalm fremdeles. Det går over om ikke så alt for lenge. Går det forresten greit å spise jordbær, det er du jo veldig glad i er du ikke? Kos deg så godt du kan nå med det fine været, og tenk på hvor fantastisk det er å ha et lite stort frø i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. juli 2006 #1188 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Oj, lønnsøkning, det er jo kjempebra! Endret 4. juli 2006 av Imax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 4. juli 2006 #1189 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg begynner å få lyst på sjokolade osv nå igjen.. Det eneste kjipe er at jeg får skikkelig halsbrann av det. Får å ikke snakke om COLA. Jeg er ikke en som vanligvis er glad i det, men nå har jeg lyst på det hele tiden... Har unnet meg 2 halvlitere på 3 mnd..... Håper virkelig kvalmen din gir seg, jeg hadde jo en god periode i uke 9... Og nå har jeg gode dager, og skikkelig dårlige dager.. Er vel ca uke 11 nå.... Så det er håp. Så fin liste du hadde satt opp!!!! Elsker lister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 4. juli 2006 #1190 Del Skrevet 4. juli 2006 Gratulerer med lønnsøkning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1191 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei, alle sammen Masse koselig besøk her Jeg har hatt en særdeles dårlig natt og har bestemt meg for å tilbringe denne dagen i senga. Jeg har vært våken omtrent hele natta pga uhorvelige mengder luft i magen og kvalme Jeg sov omtrent 2 timer etter at vi la oss - og så våknet jeg med en diger mage som var som et trommeskinn Kjente at den var stappfull av luft, men det var jammen ikke lett å få luften ut fra noen åpninger, for å si det rett ut Stakkars sambo har blitt vekket hundre ganger i natt pga meg. Prøvelsene for å få ut lufta gjorde at jeg følte meg mer og mer klar for å kaste opp, og en eller annen gang midt på natta hang jeg på alle fire over doskåla. Men jeg hadde nesten ingenting å kaste opp. Det kjentes også veldig godt i magen at den var TOM, så etter hvert måtte jeg også stå opp og hente en bolle og krangle i meg. Jeg holdt på å bli GAL og jeg lå og sutret til sambo at jeg ikke orker dette mere. Jeg fikk ligge med hodet på brystet hans og rape da (Dette er bare tilvenningen til å ha baby). Har sovet noen timer nå og har vært oppe og smurt meg rundstykker som jeg inntar i senga med kullsyrevann til (ikke Farris, men jeg lever på et kjempegodt kullsyrevann som de selger på Lidl - det er desidert det beste!). Måtte også forklare svigermor hvor dårlig jeg har vært i natt og at jeg akter å tilbringe dagen i senga. Gud, så lei jeg er av å ha besøk også Spesielt når jeg er dårlig!! Men nå sitter jeg her i senga med laptopen, mat, drikke, masse blader og bøker og mobilen min - så da har jeg det jeg trenger! Og selvsagt er jeg glad for at jeg har en baby i magen, men det er ikke så lett å holde motet oppe hele tiden... Skal begynne å be til Gud om at kvalmen må ta slutt snart. Det som er litt ironisk, er at jeg brukte årets første måneder på å slanke meg 8 kilo (skulle ned 2 til), og gledet meg til å gå rundt å være slank denne sommeren. Har kjøpt x antall kjoler som det gikk an å ha flat mage i osv. Også blir jeg gravid og sitter hjemme med oppblåst mage og kommer meg ingen steder Men joda - graviditeten var planlagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 4. juli 2006 #1192 Del Skrevet 4. juli 2006 Å, nå synes jeg virkelig synd på deg. Ikke noe særlig denne kvalmen, og ikke luften heller. Må innrømme at jeg måtte le litt når jeg leste om at du lå å rapet på brystet til samboeren din. Kan informere om at mannen min lider samme sjebne, men her er det ikke bare raping som gjelder.. Men lufta må ut! Har gitt bort "flat mage kjolene" mine jeg... Ikke fikk jeg puppa eller magen inn i dem, så de gikk til ei venninne... Nå er det kjoler med høyt liv og tunikar som gjelder!!! Og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1193 Del Skrevet 4. juli 2006 Å, nå synes jeg virkelig synd på deg. Ikke noe særlig denne kvalmen, og ikke luften heller. Må innrømme at jeg måtte le litt når jeg leste om at du lå å rapet på brystet til samboeren din. Kan informere om at mannen min lider samme sjebne, men her er det ikke bare raping som gjelder.. Men lufta må ut! Har gitt bort "flat mage kjolene" mine jeg... Ikke fikk jeg puppa eller magen inn i dem, så de gikk til ei venninne... Nå er det kjoler med høyt liv og tunikar som gjelder!!! Og god bedring! ← Du, jeg skal love deg at det vanligvis ikke bare er raping som foregår på soverommet vårt heller... Det er så mye luft som skal ut at sambo av og til er redd for å bli gasset ihjel! Men i natt var det umulig å få noe ut "den andre veien" så jeg lå og anklaget sambo for å ha satt i den proppen han har truet med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1194 Del Skrevet 4. juli 2006 Nå har vi vært på apoteket og kjøpt medisiner til meg... Mamma ble lettere hysterisk når hun hørte at jeg har hatt mer eller mindre forstoppelse i lange tider, så hun mente jeg måtte få tak i avføringstabletter. Og det er riktig tenkt, for jeg har vært svært lite på do siden jeg ble gravid og ved nærmere ettertanke minner magen veldig om at den er stappet full av noe... Og det fører jo igjen til at all lufta har mindre plass å gjøre av seg. Så jeg fikk med meg sambo på apoteket. Snakket med dem der for å være sikker på å få noe som ikke er skadelig for fosteret. Så nå har jeg tatt to tabletter Dulcolax avføringsmiddel og kan vel bare glede meg til alt inni magen skal begynne å røre på seg... Kjøpte også Minifom tabletter som skal redusere gassdannelse i mage og tarm. De virker bare lokalt og var heller ikke skadelig. I tillegg fantes det noen flasker med et middel som smører tarmen for å redusere faren for forstoppelse, men det kjøpte jeg ikke nå. Har også trykket i meg en posjon kylling ticka masala og må bare konstatere at ingenting smaker meg akkurat nå... Ellers har jeg det fremdeles koselig på soverommet. Stille og fredelig Nå skal jeg sove litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. juli 2006 #1195 Del Skrevet 4. juli 2006 Uff, så trist at du er så syk! Jeg kjenner meg godt igjen, man blir sprø og "angrer" på at man ble gravid... But trust me: Det går over! Forstoppelse er kjipt, sikkert lurt å få noe for det. Jeg har ikke hatt det problemet i det hele tatt i svangerskapet, men nå spiser jeg også meget grovt brød hver dag, som sikkert hjelper godt. Har du forresten prøvd Biola? Vet ikke helt hva du greier å få i deg nå som du er kvalm (jeg husker selv at jeg tenkte jeg skulle bli super-sunn som gravid, men da jeg ble så kvalm spiste jeg akkurat det jeg maktet og hadde lyst på), men det stabiliserer virkelig magen. Snakket med en jordmor (ikke min, men en jeg kjenner), og hun sa også at i Trondheim har de en undersøkelse på gang der det er helt tydelige funn på at mødre som drikker 1 glass biola hver dag 6 uker før fødselen, får barn med mindre sannsynlighet for å få allergi og bedre fungerende tarmsystem. Biola anbefales uansett for ustabile mager, også gravides. Uansett, ville bare gi deg noen Hang in there! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #1196 Del Skrevet 4. juli 2006 Tusen takk, Imax! Jeg sitter/ligger i senga og venter på virkningen av tablettene. Hurra, for et spennende liv jeg har denne sommeren Og gjett om ikke kvalme er en av bivirkningene De skal virke iløpet av 6 - 12 timer og jeg tok dem kl. 17. Kan derfor forvente virkning kl. 23. Men jeg kjenner at det jobbes og røres på seg inni der nå... Interessant det med Biola! Jeg har ikke smakt det og tror ikke det er noe jeg orker tanken på nå, men jeg skal huske på det til senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1197 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er bedre! Fikk gått på do i går kveld og selv om magen var skikkelig øm når vi la oss for å sove, så har jeg sovet som en stein i natt, bare avbrutt av en tissepause. Magen kjennes bra igjen og jeg er ikke like kvalm som på det verste... Jeg har stått opp idag da... Kunne tenkt meg å holdt senga idag også, det var så rolig og fredelig på soverommet, men svigers blir jo helt forstyrret når jeg skal ligge der nede hele dagen... Nå er det 1 1/2 time siden jeg sto opp og kom krypende ut av dusjen, og nå er jeg allerede trøtt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2006 #1198 Del Skrevet 5. juli 2006 Fin liste! Uff kjipt å være så trøtt! Tenke på deg selv, og ta deg en hvil om du føler for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. juli 2006 #1199 Del Skrevet 5. juli 2006 Uff, jeg hadde det også sånn en stund. Når jeg var hjemme kunne jg sove hele dagen, og så stå opp en liten stund, for å være utslitt etter en time, og sove i timesvis igjen! Du får bare la svigers tenke hva de vil, og sove når du er trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #1200 Del Skrevet 5. juli 2006 til Epica og Sensommerbruden! Ja, jeg tror snart jeg går og legger meg igjen. Kunne bare svigermor latt være å snakke til meg hele tiden?? Jeg vil være i fred!!! Nå skal jeg gå og se om det er noe spennende i postkassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå