Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hei Ephemera!

Har nesten ikke vært på nett i det siste, men jeg måtte rett inn i dagboken din for å se hvordan det går med deg. Ser at du er 8 uker på vei. Så fort det går!! Vips, så er babyen din allerede født! :ler:

Håper du klarer å kose seg i finværet selv om det er slitsomt med besøk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Miss_alexandria! :klem: Det var jammen lenge siden sist!

Joda, jeg prøver å kose meg, men det er ikke så lett alltid... Jeg har vært kvalm i hele dag og ble hjemme og sov mens sambo og besøket dro ut på shopping. Men nå i kveld har jeg vært med og grillet på verandan. Vi har et helt fantastisk vær, men det er ikke så godt å være ute i sola når man er kvalm heller...

En annen ting er Robbie Williams!! :grine: Jeg skulle vært på konsert i Gøteborg imorgen og jeg har ei venninne som er der på konserten idag. Hun har sendt med sms og mms-bilder i hele dag og jeg blir gal av misunnelse! Men jeg prøver å si til meg selv at jeg for det første myyyye heller vil ha baby enn å oppleve denne konserten og jeg er også alt for dårlig til å kunne greid å være med. Venninna mi og co. har stått i kø i 30 varmegrader og sol i hele dag. Men jeg elsker Robbie :hjerte: og tenk å fått sett ham i virkeligheten...

Blir vel flere muligheter til det og jeg skal bare være overlykkelig fordi jeg har baby i magen min :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 8 uker! :hoppe:

Da er du jo inne i enda en sikrere periode da!  :klem:

Er jeg?? Jeg er helt vill etter å høre sånne ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Sånn jeg regner det, siden denne er hentet fra bim.no, så er du nå i 9. uke, og har derfor større sjanse for at alt går bra! :)

Så har du denne til senere selv også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Sånn jeg regner det, siden denne er hentet fra bim.no, så er du nå i 9. uke, og har derfor større sjanse for at alt går bra!  :)

Så har du denne til senere selv også!  :klem:

:hoppe:

Jeg skulle akkurat til å lete etter en sånn oversikt som du skrev inn i dagboka mi tidligere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Jeg skulle akkurat til å lete etter en sånn oversikt som du skrev inn i dagboka mi tidligere :klem:

Tror ikke du skal det, den forrige var veldig fritt etter hukommelsen. Dette er den riktige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal det, den forrige var veldig fritt etter hukommelsen. Dette er den riktige.  :)

Nei, trenger ikke å lete etter den nå! Denne var kjempefin :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke så mye å skrive her om dagen... Jeg er kvalm og jeg er trøtt... Er lei av å være kvalm og ikke få gjort noen verdens ting... Også blir jeg stuptrøtt en time eller to etter at jeg står opp.

Men jeg er jo kjempeglad over å være gravid :) Håper bare denne kvalmen kan gi seg snart, sånn at jeg og sambo kan reise en eller annen plass på ferie. Jeg må bort en tur og bo på hotell :) Han har ferie om 2 uker og jeg regner med å bli sykmeldt i ferien min. Da skal man jo ikke akkurat reise bort, men det er lov innen Norge og om vi tar en langweekend utenlands, så er da vel ikke det noen krise :riste: Vet man egentlig skal si fra hvis man reiser bort - og da trekkes i sykepenger for de dagene - men ærlig talt...

Har ellers ringt trygdekontoret vedr. fødselspenger idag og ble kanskje litt klokere, selv om jeg ikke aner hvor mye jeg får utbetalt i måneden i permisjonen. Det gjør det også vanskelig å finne ut om vi skal ta permisjon med 80 % lønn eller med 100 % lønn. Jeg har hittil vært helt sikker på at vi skulle ha med 80 % lønn, men man må ta utgiftene i betraktning også. Her er det stort hus og 2 nye biler som det skal betales på... Jeg og sambo må også finne ut hvor stor del av permisjonen jeg skal ha og hvor mye sambo skal ha.

Av og til blir jeg litt oppgitt over at jeg er så utålmodig og må finne ut sånne ting mange måneder før det skal skje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du føler deg bedre om et par uker, og kan reise bort en tur og ha ordentlig ferie!

Er jo bare 4 uker igjen til de 12, og da bør jo kvalmen ha gitt seg! (Selv om akkurat nå har du nok følelsen av at det aldri vil forsvinne!)

Husker jeg begynte å lure på om jeg noen gang skulle få følelsen av å ha sovet nok igjen... Og nå våkner jeg plutselig 04.30 av meg selv... :overrasket: Ikke MÅ jeg sove etter jobb heller, men godt er det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff.. ei venninne av meg er også endel kvalm.. Må være så kjipt!

Håper du blir bedre! de sier jo at mange er bedre etter de første 3 mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Ja, jeg håper virkelig at kvalmen gir seg når jeg kommer til 12 uker! Men du har rett i at det akkurat nå virker som den aldri kommer til å gi seg... Men jeg har dager innimellom hvor det ikke er så fryktelig ille. Dessverre er det få av dem. Jeg var skikkelig kvalm i natt også og jeg har funnet ut følgende: Dersom jeg spiser meg stappmett, så blir jeg kvalm hele natta etterpå. Spiste nemlig kylling rullekabab igår kveld. Likestilt med pizza er det det beste jeg vet, men nå når jeg er gravid er det fryktelig mektig og kvalmende. Så jeg sa - til sambo's store sjokk igår - at jeg tror ikke jeg skal spise det mere før kvalmen har gitt seg. (Han er bare glad for det, han vil helst ha husmannskost, mens jeg er hekta på fastfood ;) ).

Også savner jeg å ha lyst på sjokolade! Jeg leste i dagboka di at du hadde begynt å få tilbake lysten på sjokolade igjen :) Jeg har eeeeelsket sjokolade siden jeg ble født... :sjenert: Men helt siden den dagen jeg testet positivt, har jeg overhodet ikke hatt lyst på verken sjokolade eller annet godteri. Det er helt klart positivt med hensyn til vekta, men jeg kooooooser meg så masse med sjokolade til vanlig :sikle: Og så lenge man tar seg litt sammen, så skal jeg nok unngå å legge på meg så alt for mye under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. ei venninne av meg er også endel kvalm.. Må være så kjipt!

Håper du blir bedre! de sier jo at mange er bedre etter de første 3 mnd! :)

:klem: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er akkurat den samme som din. For mye mat kan være like ille som for lite! (Og det er nesten umulig å finne balansegangen!) :)

Anbefaler å spise sakte, hvis du klarer, for da vil kroppen gi deg tydeligere signaler på når det er nok. Og uansett hvor godt det er, så er det alltid best å stoppe når kroppen sier ifra.

Er ikke helt trygg på sjokolade ennå, men så lenge det er bare litt utenpå noe annet, så går det veldig greit. Men det hjelper jo på å kunne kose seg meg litt sjokolade uten å bli dårlig av det. Savnet det veldig jeg også! :klem:

Jeg hadde forresten en "føle meg bedre" periode rundt 9-10 uker! Kanskje du er heldig og får en sånn du også? (Og uten det tilbakeslaget jeg fikk rundt uke 12!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...