Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Legevaktbesøk høres jo temmelig dramatisk ut. Godt dere fant ut hva det var da, og jeg er sikker på at klumpen i magen har det fint fremdeles. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

huff da... Allergi er ikke gøy! Skjønner godt at du ble bekymret for babyen også, det er nok helt normalt :)

Godt kvalmen din er bedre i dag da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var godt at det ikke var noe farlig - selv om allergi kan være farlig det også. Er glad vi dro på legevakta, selv om jeg ikke er sikker på om vi hadde dratt dit dersom jeg ikke var gravid... Og ja, babyen har garantert ikke tatt noen skade av dette :)

Jeg er faktisk litt bedre når det gjelder kvalmen idag. Jeg har til og med spist burger fra McDonalds til middag :overrasket: Men jeg er trøtt som en russ på 17. mai og må legge meg å sove litt nå. Våre besøkende har lyst til byen på Martna'n og jeg synes også det er litt sårt hvis jeg ikke skal få med meg det. Det er en årlig tradisjon fra jeg var lita. Så jeg tror jeg skal greie et besøk der hvis jeg bare får sovet litt nå.

En annen ting er at jeg nesten bryter sammen når jeg hører Robbie Williams på radio eller ser ham på TV. Jeg skulle jo på konsert på søndag... :grine: Men det kommer nok flere muligheter til det! Dessuten så er jeg opptatt med å bygge rede ;) På tide å bli voksen nå!

Oj - en barnebutikk her i byen har forresten Martnas-tilbud på masse barnevogner og vippestoler osv. De har den Simo kombivogna som det går an å vinne i denne utgaven av Gravid (http://www.gravid.no) nedsatt fra 5.990,- til 4.590,- eller noe sånt. Bare 20 stykker da. Synes den er veldig fin :hjerte: Men det er jo alt for tidlig å kjøpe sånne ting ennå...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei!! :)

Måtte bare innom for å ønske deg en riktig god sommer!!

Jeg reiser på ferie i morgen og blir borte minst to uker. Det skal bli godt ja!!!

Håper kvalmen din gir seg så du kan ha en fin sommer og nyte graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det en tur på Martna'n i kveld. Fikk sovet en times tid før vi dro.

Var småredd for å møte noen fra jobb, men gjorde ikke det - ihvertfall ikke som jeg så. Har ikke helt funnet ut hva jeg skal si hvis/når jeg møter noen...

Kjøpte varme smultringer og sånn Axcent-klokke som jeg har vurdert å kjøpe meg lenge. Kjøpte den i sort med hvit urskive + hvit ekstra reim som kan byttes = jeg har 2 klokker.

Maaaaasssse folk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å spise:

Frokost: 2 fine rundstykker med hamburgerrygg.

Lunsj: Samme som frokost eller 2 hveteboller med hvitost.

Middag: Pizza eller annen junkfood

Kveldsmat: Samme som frokost eller lunsj. Som regel boller.

Tar i tillegg vitamineral, omega 3, b-vitaminer og folsyre da.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lagt deg til en vane å skrive opp hva du spiser. Hadde du gjort det rett før du fikk den allergiske reaksjonen også? Hadde jo vært greit å vite nøyaktig hva det var du reagerte på.

Jeg hadde tørna fullstendig om jeg hadde hatt noe som helst besøk i huset for så lang tid. Men det er ikke så mye å gjøre med det når det er sånn verden er. Hvis de vet at du er gravid så kan det jo vise seg at de er støttespillere for deg også. Hjelper med matlaging (særlig kjekt når man er kvalm) og rengjøring og slikt. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Syns det er spennende med graviditeten din. Om 6 måneder blir jeg prøver igjen selv og jeg har allerede begynt å psyke meg opp. Sist gang tilbragte jeg mye tid liggende med bekkenløsning (og innta sjokolade). Neste gang har jeg tenkt til å prøve å ta ondet ved roten og gjøre alt riktig fra dag 1.

Ellers var shopping i London ganske kult. Tenkte på deg da jeg gikk forbi stativene med mammaklær... Det fins skikkelig mye fint! Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og tusen varmegrader her :briller2:

Har ligget i hagen og solet meg mens svigers har solet seg på verandan.

Jeg er allerede fryktelig lei av å ha besøk :roll:

Blir likevel mye bedre på ettermiddagene når sambo har kommet hjem fra jobb.

Jeg er mindre kvalm idag også. Det gjør at jeg er litt i tvil om hvor lenge jeg skal be om sykemelding videre når jeg skal til legen imorgen. Men jeg regner i alle fall med å bli sykmeldt de 2 ukene som er igjen til ferien min. Tror akkurat nå at jeg dropper sykemelding i ferien... Men legen min tar ferie nå, så dette må avgjøres i morgen. Håper på bedre dager og en ferietur med sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to dager med mindre kvalme, er den visst tilbake for fullt igjen... :forvirret:

Igår greide jeg til og med å spise softis - og det er jo bare helt utrolig! :overrasket:

Skal til legen i ettermiddag da. Han tar ferie nå og tar meg inn på overtid. Litt usikker på om jeg skulle ha med urinprøve igjen idag (det er jo bare i underkant av 2 uker siden jeg var der sist), men jeg har tisset i glass og tar med for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, LinKri! :klem:

Nå lurer jeg på om jeg skal la meg sykemelde over ferien likevel :klø: Jeg ser mørkt på å bruke ferien min til å være kvalm og ikke komme meg noen steder... Men så tenker jeg også på det med at man neste år får feriepenger for bare 48 sykemeldte dager... og jeg ser for meg at det blir litt styr på jobb med flytting av ferie og sånn. Men jeg tror legen får ta avgjørelsen også ringer jeg evt. personalkontoret på jobb på mandag og diskuterer saken med dem etterpå :Nikke:

Tror kanskje jeg skal dra litt tidlig til byen og se litt i butikker... Jeg er ikke så interessert i å kjøpe klær til meg selv nå... Jeg har så mye sommerklær, men man kan jo komme over skikkelige godbiter på salget også da. I alle tilfeller kjedelig å være her hjemme (les: lei av besøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Det var bra at utslettet ikke var farlig, og at du fikk medisin og er bedre. Håper kvalmen din gir seg snart, så du får nyte litt mer av dagene. Jeg maler hus i dag, er godt og varmt ute :) Lykke til hos legen! Synes du skal sykemelde deg så lenge du trenger det, du gjør ikke noe på jobb når du er så kvalm uansett. Du kan vel ha det sånn at du går på jobb om du er bedre en dag? Det må jo være veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått det til, men jeg hadde time hos legen en time tidligere enn jeg trodde :overrasket: Timen var 14.30 og ikke 15.30, som jeg trodde. Heldigvis var jeg der litt i god tid fordi jeg tenkte på at jeg skulle levere urinprøven til legesekretærene før de gikk hjem, og jeg møtte omtrent legen i døra. Stakkar, han var på vei ut for å ta ferie og der kommer jeg! Men snill som han er, så tok han seg tid til en liten konsultasjon, selv om han egentlig hadde det veldig travelt. Han skulle egentlig vært ut fra legekontoret kl. 15 og var allerede på overtid.

Gjett om jeg følte meg dum! Også jeg som ikke har gjort annet idag enn å vente på denne legetimen... Hadde jo også gledet meg til å snakke om det som opptar meg mest - det lille nurket i magen ;) Men vi fikk gjort det vi skulle gjøre da. Den ene legesekretæren sjekket urinprøven som var helt fin og uten antydning til blod. Blodtrykket ble målt igjen og det var igjen veldig bra, men litt lavt. Blodprøvene vi tok for snart to uker siden var analysert og de var helt fine. Jeg fikk nevnt det med bekymringen min for downs syndrom og han kunne visst henvise meg til UL på sykehuset :danse: Vi måtte sette opp ny time 17. juli, når han er tilbake fra ferie, og vi skulle se på det da, men det mente han at han kunne gjøre. Jeg er jo 36 år. Han sa også at jeg er for ung for fostervannsprøve. Så da får jeg sannsynligvis UL på sykehuset i uke 11, 12 eller 13! Han sykmeldte meg også i nye 2 uker og han mente også at vi bare skulle forlenge sykmeldingen i ferien min hvis jeg ikke var bra til da.

Holdt imidlertid på å få hjertestans når jeg kom hjem og oppdaget litt lysebrun utflod i trusa :overrasket: Nå har jeg lest at dette er vanlig og jeg håper for Guds skyld at det ikke utvikler seg til noe mere!!! Jeg sjekker hele tiden nå og nå er det bare vanlig hvit utflod igjen. Kanskje det kan ha sammenheng med at jeg gjorde nummer to på do før jeg dro til legen, og at jeg tok i litt? Er uansett redd nå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brun utflod hadde jeg også. Ikke noe å bekymre seg over, husk at det er økt blodtilstrømning i alle slimhinner, så det skal fint lite til å begynne å blø (det merker du kanskje når du pusser tennene?). :troest:

For sent ute ja, høres ut som noe jeg kunne gjøre. Ammetåke allerede, litt tidlig, synes du ikke? :ler: Godt legen var forståelsesfull og at du fikk ny sykemelding.

Håper du får en fin helg og at kvalmen gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Imax! :klem:

Måtte nettopp lage en egen tråd på Graviditet om den brune utfloden nå, siden det ikke skal noe til før jeg blir bekymret... Har heldigvis ikke kommet mere.

Ammetåke, ja - det er vel det det er :ler: Har du fått med deg hvordan jeg lette etter bilen min sist jeg var hos legen?? Står i dagboka mi fra forrige mandag. Skulle ikke tro det var mulig :riste: Idag parkerte jeg ute da og fant bilen med en gang når jeg skulle hjem ;)

Ha en riktig fin kveld du også! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 UKER :gratulerer:

Heldigvis ikke mere brun utflod, men det tar nok noen dager før jeg roer meg helt ned...

Er kvalm og trøtt og uggen idag også. Har lyst til å gjøre minst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...