Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide at jeg hilste på deg i dagboken din, ser at du poster mye på graviditetsforumet for tiden.

Jeg skjønner veeeeldig godt hvordan du har det, kvalmen er skikkelig drepen. :frustrert: Jeg var faktisk mest kvalm om ettermiddagen og kvelden, så jeg ble fullstendig satt ut av å ikke orke noe som helst på kveldene. Jeg ble en racer på brødskiver og matpakker, hadde med meg matpakker på kino eller om jeg skulle noe annet. Var på Madrugadakonsert sånn passe småkvalm, men det gikk greit, sikkert fordi musikken og konserten var så sinnsykt bra! Du får bare smøre deg med tålmodighet og absolutt ikke være redd for å sykemelde deg. Jeg gjorde ikke det, jeg hadde en fleksibel sjef som ikke sa noen om jeg kom sent eller gikk tidlig. Men da gikk det på samvittigheten min, og da ble det mye mer jobbing enn jeg egentlig orket. Hadde 50% sykemelding (jobbet mindre hver dag) de siste to ukene av kvalmen, og det gjorde hele forskjellen for meg. Så neste gang kommer jeg til å sykemelde meg 50% med en gang, så jeg kan overleve. Jeg gruer meg nesten mest til å bli kvalm når jeg skal føde, jeg orker bare ikke tanken på å være kvalm igjen. Det er så grusomt! Så du har all min sympati :klem: Og husk, det går over, jeg lover!

Når det gjelder Down's og SA, skjønner jeg godt at du tenker mye på det. Jeg tenkte også fryktelig mye på det de første 12 ukene. Prøv å ikke les aaaalt for mye om sånt, og personlige historier som forteller det ene eller det andre her på nettet finner man alltid. Og som en her inne sa, det er en mors lodd i livet å være bekymret, så vi får vel venne oss til tanken, vi som skal bli mor for første gang? ;)

God bedring i hvert fall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Cr@sh!

Jeg har vært en tur på City Syd med sambo og svigers. Gud, det var slitsomt!! :overrasket: Jeg, shopoholikeren Ephemera, som tidligere løp rundt i butikker i halvparten av fritida mi, er helt utkjørt etter en tur på City Syd.

Greide å la være å kjøpe babyklær, men fant en drøm av en eggeskallshvit kjole til meg selv :) Den har heklede "bikinitrekanter" øverst, heklede stropper, noe heklet bak på ryggen, og resten av kjolen er i hvitt stoff med litt folder. Skikkelig sommerkjole! Kjøpte også sko med høye hæler som matchet i akkurat samme farge. Veldig fornøyd :Nikke:

Sulten, svimmel og kvalm når vi kom hjem, men nå har jeg fått mat og ligger under pleddet i sofan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også finne ut om jeg skal ta en ringerunde til de andre privatklinikkene her i byen og spørre om nakkefoldscanning - eller om jeg skal slå meg til ro med at babyen ikke har downs... Hadde vært godt å se at det er liv i magen før den ordinære UL'en i uke 18 også da... Men altså - det må da vel være liv i magen min!!? Jeg blir sprø av dette...

Jeg var på tidlig UL i dag, og det var kjempekuuult og absolutt verdt de 1000 kronene. Alt var helt perfekt og babyen spratt rundt der inne og var kjempesøt og liten. Den vinket og viftet og snudde seg hele tiden. Det er utrolig rart å se alt det livet uten å kunne kjenne den.... Det ER altså liv i magene våre, selv om man ikke kan kjenne det enda. Garantert i din også. Så kvalm som du er så er sansynligvis alt i skjønneste orden :)

Hvis du har lyst så synes jeg bare du skal gå på tidlig UL, med eller uten nakkefold. Dessuten ser de det uansett, og de sjekker alt mulig. Hvis du får en kul lege så beroliger han/hun deg med at babyen er frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL i dag, og det var kjempekuuult og absolutt verdt de 1000 kronene. Alt var helt perfekt og babyen spratt rundt der inne og var kjempesøt og liten. Den vinket og viftet og snudde seg hele tiden. Det er utrolig rart å se alt det livet uten å kunne kjenne den.... Det ER altså liv i magene våre, selv om man ikke kan kjenne det enda. Garantert i din også. Så kvalm som du er så er sansynligvis alt i skjønneste orden :)

Hvis du har lyst så synes jeg bare du skal gå på tidlig UL, med eller uten nakkefold. Dessuten ser de det uansett, og de sjekker alt mulig. Hvis du får en kul lege så beroliger han/hun deg med at babyen er frisk og fin.

Så godt at alt var fint i magen din :) Ja, jeg tror jeg må på tidlig UL, jeg også. Kan tenke meg at det må være veldig betryggende og morsomt! å ta ringerunden til resten av gynekologene her i byen imorgen og hvis ingen undersøker nakkefold, så kan jeg jo bare bestille time til en av dem. Sånn i uke 11 eller 12. Er jo så utrolig lenge og vente til den vanlig UL'en i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt mye på deg Ephemera. Hver gang jeg ser en Yaris dukker du opp i tankene mine. Og hver gang jeg ser en gravid dame. Da skjønner du at det forekommer ganske ofte :)

Det er vel verdt å unne seg en tidlig ul. Selv hadde jeg en i uke 8 og en i uke 12. Det første rett og slett for å fatslå at det var liv der inne og den andre for å se bedre og å sjekke litt mer. Jeg syns at graviditeten ble så mye mer virkelig når jeg hadde fått sett den lille krabaten.

Jeg håper inderlig at det blir bedre med kvalmen etterhvert - det gjør jo gjerne det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lizzie! :vinke:

Så søt du er som tenker på meg så ofte! :)

Kvalmen er ikke bedre... og nå er jeg i tillegg allerede lei av å ha svigers på besøk :forvirret: Det er da så mye styr og jeg vil helst være alene - eller sammen med sambo - når jeg er dårlig.

Jeg ringte til et par klinikker vedr. UL idag også, men fremdeles ingen som undersøker nakkefold... Har igjen en klinikk imorgen (telefonen var stengt midt på dagen idag og jeg glemte å ringe tilbake) og hvis heller ikke de utfører det, velger jeg bare en og bestiller UL i uke 11 eller 12. Så får vi sett det som er å se i alle fall. Kan virkelig tenke meg at det er både beroligende og veldig stort å se den lille :hjerte: (Og hva om det er flere der inne... :overrasket: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal beøket være hos dere? Jeg er ikke på langt nær så kvalm som deg, men jeg vil allikvel har fred og ro når jeg er hjemme, og er veldig lite sosoial, så kan forestille meg hvor pes det er med besøk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal beøket være hos dere? Jeg er ikke på langt nær så kvalm som deg, men jeg vil allikvel har fred og ro når jeg er hjemme, og er veldig lite sosoial, så kan forestille meg hvor pes det er med besøk. :klem:

De skal være her et sted mellom 3 og 4 uker :overrasket: Og det er jo ekstra slitsomt siden jeg er hjemme hele dagen nå!

Nå har jeg nettopp hatt et par timer for meg selv på soverommet. Har lest litt og sovet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Skal de bo til dere så lenge :overrasket: Kun sambo jeg kunne taklet å være så lenge sammen tror jeg, og vi og hadde nok gått på veggen om vi hadde vært sammen hver dag! Skal de bare være hos dere, eller er det på småturer innimellom?

Føler med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal de bo til dere så lenge :overrasket:  Kun sambo jeg kunne taklet å være så lenge sammen tror jeg, og vi og hadde nok gått på veggen om vi hadde vært sammen hver dag! Skal de bare være hos dere, eller er det på småturer innimellom?

Føler med deg :klem:

De har annen familie her som jeg håper de også skal være litt sammen med. Bra det ikke er bare jeg som synes jeg er urimelig når jeg holder på å gå på veggen... De bor veldig langt unna og svigerfar skal hjelpe sambo bl.a. med å bygge terrasse og endel småting på huset vårt.

:klem:  :klem:  :klem: Så leit å lese om kvalmen!

Håper virkelig det blir bedre snart!

Klem fra Charmisen :klem:

Tusen takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på legevakta i kveld!! :overrasket::overrasket:

Jeg våknet idag tidlig med noe som jeg trodde var store myggstikk ved anklene. De klødde som besatt. I løpet av dagen ble det bare mer og mer av dem og jeg kunne ikke fatte og begripe hva som hadde bitt meg i natt??!

Tidligere ikveld var vi ute og tok solarium. Når jeg kledde av meg da, så jeg at de store utslettene hadde spredt seg oppover lårene mine og beina mine så ikke ut! I tillegg hadde jeg disse store utslettene under føttene, noe som gjør det svært ubehagelig å gå. Jeg ble livredd pga at jeg er gravid!! Jeg holdt ut soltimen, men etterpå kjørte jeg og sambo ned på sykehuset. Jeg hadde 120 % angst og tenkte at "nå mister jeg babyen" og alt mulig!!

Det var allergi. Var inne hos en kjempekos lege. Måtte ramse opp alt jeg hadde spist og ting jeg er allergisk mot. Spiste faktisk endel uvante ting igår, som boller av et ukjent merke, svensk brød og svenske kjøttboller. Jeg fikk kortison og zyrtec. Og måtte komme tilbake hvis jeg ble verre i natt :overrasket: Men faren skal være over nå. Jeg gjentok i annenhver setning at "jeg er ekstra bekymret fordi jeg er gravid i 8. uke". Skulle ta zyrtec før jeg legger meg + imorgen tidlig også, selv om jeg egentlig har sluttet med zyrtec pga graviditeten. Var ikke farlig å ta det nå.

Gud, jeg har angst for alt som har med sykdommer og sykehus å gjøre, selv om de er så søte og snille der at det nesten ikke er måte på.

Ble så redd for at det var et eller annet med babyen eller noe som kunne gå ut over den.

Men nå er det natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fruktkake

Oisann! legevaktbesøk er ikke morsomt, og jeg kan tenke meg at det var skremmende. Spesielt når du er gravid.

Er glad for at det "bare" var allergi. Får håpe du slipper slikt igjen med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer tilbake på Cr@sh :klem:

Jeg er mye bedre nå. Mange av utslettene er der ennå, men de er ikke sånn opphovnet og klør ikke lenger - bortsett fra noen ved ankelen og det ene fotbladet. Var våken hundre ganger i natt og studerte utslettene mine :ler: Typisk meg så var jeg jo redd for at det skulle bli verre. Hadde avtale med sambo om at han skulle kjøre meg på sykehuset i natt dersom jeg bare såvidt greide å dunke borti ham ;) Men det gikk bra! Skal til fastlegen min på svangerskapskontroll på fredag så jeg skal for sikkerhets skyld fortelle om det til ham også.

Trøtt jeg, selv om det bare er to timer siden jeg sto opp :Gjesp: Jeg tør nesten ikke å si det, men jeg lurer på om jeg er litt mindre kvalm idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! legevaktbesøk er ikke morsomt, og jeg kan tenke meg at det var skremmende. Spesielt når du er gravid.

Er glad for at det "bare" var allergi. Får håpe du slipper slikt igjen med det første!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...