Iroim Skrevet 22. juni 2006 #1101 Del Skrevet 22. juni 2006 Ha en kjempe fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #1102 Del Skrevet 22. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1103 Del Skrevet 22. juni 2006 Zenta, Iroim og Epica: Jeg er lei av å være kvalm og dårlig. Har heldigvis funnet noe som er godt å spise nå - nemlig rundstykkene Det dumme med dem er at de inneholder så mye luft, så jeg blir ikke spesielt mett i magen. Er sikker på at halvparten av kvalmen skyldes at det rumler og er tomt der nede. Ellers har jeg problemer både med å være på kjøkkenet og åpne kjøleskapsdøren og å gå i matbutikker. Det er så mye som gir meg brekningsfornemmelser... Men jeg blir heldigvis bedre på kvelden, når jeg har spist middag. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb så lenge denne kvalmen pågår. Og egentlig så driter jeg i det. Jeg har ny time til legen 30. juni og da kunne han fornye sykemeldingen min hvis jeg ikke var bedre. Da er det 2 uker igjen til ferien min, og det jeg lurer på nå er om jeg skal bruke ferien min på å være kvalm og ikke få til å gjøre noe som helst av ferieaktiviteter, eller om legen skal få sykmelde meg i ferien min også? Da kan jeg ta den senere, evt. flytte den over til neste år og legge den til permisjonen. Noen her inne vil vel hevde at dette er kynisk planlegging, men hallo - jeg skal vel gjøre ting til det beste for meg selv også?? Har ellers tatt ingefærkapsler igjen nå, etter å ha kuttet dem ut fordi jeg ikke syntes de virket. Men nå begynner jeg å bli desperat. Jeg må f.eks. vaske håret mitt og jeg orker ikke det engang... Men okei - jeg skal uansett prøve det nå. Vet at jeg vil føle meg bedre etterpå. Ellers føles det som tiden står stille. Jeg vil liksom være så langt som mulig på vei nå, men tiden snegler seg av gårde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #1104 Del Skrevet 22. juni 2006 Om ca 6 uker, så kommer tiden plutselig til å gå veldig fort! (Og er du heldig, gir kvalmen seg allerede om et par-tre uker.) Men hvis du føler deg bedre etter middag, fordi du da får fyllt magen mer, så ville nok jeg forsøkt meg med en middag no. 2 litt tidligere på dagen, for å se om det fjernet litt mer av kvalmefølelsen. (Min erfaring var at den var værst fram til jeg fikk i meg nok mat til ikke å være kvalm, og at den var lettere å holde borte etterpå, når det var litt i magen fra før.) Ellers, spis lite og ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 22. juni 2006 #1105 Del Skrevet 22. juni 2006 Å spise liten men ofte har hjulpet meg hvertfall. Du skjønner... jeg leste idag at man kan bli ekstra kvalm hvis man venter mer enn ett barn, fordi kroppen da skiller ut ekstra mye hormoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1106 Del Skrevet 22. juni 2006 Da er nyheten om graviditeten også fortalt til hun jeg regner som min beste venninne Hun ble helt gal av glede og ropte og skrek Hun og mannen hennes lovte også å holde det for seg selv da. Jeg skulle ønske hun kunne vært gravid samtidig som meg, men de har vært prøvere i flere år og har også vært gjennom 3 prøverørforsøk, uten å lykkes. Jeg var derfor litt redd det skulle bli sårt for henne, men hun gledet seg veldig på mine vegne! Og hun er fremdeles optimistisk med hensyn til å bli gravid selv. Og jeg måtte love henne og bare tenke på meg selv og hvile meg og ta det med ro nå - ikke stresse med å dra på jobb igjen. Ellers har jeg også idag vært kvalm og kvalm, men det hjelper litt å spise mat (les: rundstykker). Også blir jeg bedre på kvelden og det er godt når sambo kommer hjem fra jobb og er her sammen med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 23. juni 2006 #1107 Del Skrevet 23. juni 2006 Huff, kjedelig med kvalme... God helg da frøkna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1108 Del Skrevet 23. juni 2006 Takk, Grace I tillegg til å være kvalm, er jeg verdensmester i bekymringer. I natt har jeg ligget og bekymret meg for om babyen min har downs syndrom Har lest litt om det nå og prøver å roe meg ned. Det fødes ikke mere enn 50 barn med downs årlig i Norge. Vurderer å bestille time til privat UL i uke 11 - 13, for da kan man se det på nakkefolden til fosteret. Men det er midt i ferien... som kanskje ikke blir noe ferie fordi jeg er dårlig... Skulle også gjerne visst hvor mange babyer jeg har inni magen min... Det er jammen mye å bekymre seg for! Ellers er sambo også hjemme fra jobb idag - han er nedsyltet i forkjølelse og har feber. Og når han er hjemme fra jobb, så er det virkelig alvor Det er noe som skjer en gang annen hvert år eller noe sånt. Men det er litt koselig til meg med selskap da Men jeg kommer jo til å bli smittet av der der, jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 23. juni 2006 #1109 Del Skrevet 23. juni 2006 Er du syk i ferien, så sykemeld deg jente! Det har du rett til, og så tar du ferien senere, det synes nå jeg:) Mye koseligere å ta ferie når kvalmen er mye bedre og du kan kose deg og kanskje reise bort noen dager, hvis det passer seg sånn. God bedring til mannen, og så får vi håpe du ikke blir syk også, for å være forkjøla og kvalm samtidig er ingen god kombinasjon. Ønsker deg god sankthans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1110 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja, ikke sant Sam? Ligge inne og være kvalm i sommerferien!? Og jeg som elsker sommerferie!!! Har ellers snakket med en privat klinikk vedrørende tidlig UL, noe som forsåvidt ikke er noe problem, men det er bare sykehuset som kan undersøke om fosteret har downs syndrom. Hun jeg snakket med sa at jeg kunne ta en telefon dit, men hun trodde jeg måtte ha henvisning fra fastlegen min og da vet jeg jo at kriteriene er "over 38 år", "arvelig genetisk sykdom" osv. Tror jeg skal prøve å slappe av - eventuelt snakke med legen min om det neste fredag. Hvis ikke kan jeg jo ringe på sykehuset og høre... Ønsker deg også en super St.Hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #1111 Del Skrevet 24. juni 2006 7 UKER Idag er jeg litt sentimental og jeg begynte nesten å gråte når et blomsterbud ringte på døra med verdens nydeligste blomsterbukett fra bestevenninna mi og mannen hennes Jeg er sliten over å være kvalm og dårlig. Det begynner å bli litt sårt at jeg liksom ikke greier å gjøre noe annet enn å være hjemme og være syk. Jeg er lei meg for at jeg har måttet vinke farvel til Robbie Williams-konsert i Göteborg neste helg, som jeg plutselig fikk tildelt med fly og hotell og hele pakken. Det toppet seg når jeg så ham på TV rett før blomsterbudet ringte på døra. Jeg bekymrer meg for hva de på jobb sier til at jeg er borte så lenge. Skal innom der en tur i kveld og sjekke mail og diverse. MEN - jeg kan jo ikke få i pose og sekk og jeg er egentlig bare glad for at jeg har en baby i magen min!! Men så er det jo bekymringer knyttet til det også. Som mine bekymringer fra igår om barnet er friskt osv. Masse følelser inn i bildet her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 24. juni 2006 #1112 Del Skrevet 24. juni 2006 Må bare inn og gi deg en klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #1113 Del Skrevet 24. juni 2006 Må bare inn og gi deg en klem! ← Tusen takk! Humøret skal visst gå litt opp og ned nå i disse tider, og når er egentlig alt bra igjen. Bortsett fra at jeg er kvalm da. Alt var jo bra før idag også, bevares, men følelsene kan ta litt overhånd. Var innom jobb sammen med sambo i ettermiddag. Leste litt mail og la fra meg sykemeldingen. Så ikke ut som det var noe spesielt jeg gikk glipp av der. Orker ikke å stresse med å komme meg tilbake dit før kvalmen har gitt seg. Men Gud, så kvalm jeg ble i ettermiddag. Handling + en tur innom mamma og pappa + turen innom jobb, gjorde at det ble for lenge til middag. Jeg følte meg i tillegg skikkelig bilsyk når vi kjørte rundt, men det var jo fordi jeg var kvalm. Var sambo som kjørte da og da kan jo hende at jeg er litt ekstra sensibel med hensyn til å sitte på i bil også nå når jeg er kvalm. Vi kjøpte med oss ferdigmat hjem og jeg spiste mens jeg ventet på at kvalmen skulle gi seg, noe den ikke hadde tenkt å gjøre. Tror på en måte jeg spiste for mye i forhold til at jeg hadde gått for lenge uten mat. Så nå vurderer jeg å stikke fingeren i halsen før jeg legger meg. Vet ikke om jeg får sove så kvalm som jeg er nå... Imorgen kommer svigers reisende på feriebesøk... De vet heldigvis alt om hvor dårlig jeg er, så da får jeg bare fortsette å pleie meg selv. Regner med at de tar seg av alt som har med husarbeid og matlaging å gjøre. De er i alle fall fra seg av glede for at de skal få et barnebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 25. juni 2006 #1114 Del Skrevet 25. juni 2006 Håper du får tatt vare på deg selv selvom dere har besøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #1115 Del Skrevet 25. juni 2006 Håper du får tatt vare på deg selv selvom dere har besøk... ← Hei, Prada! Joda, jeg skal ta vare på meg selv når vi får besøk også. Selvsagt blir det litt slitsomt å ha dem her, men jeg kommer sikkert ikke å få lov til å røre husarbeid o.l. Sambo sier at hjemmehjelpa mi er på vei Og ja, jeg har fått streng beskjed av svigers om å være meg selv og ligge på sofan eller til sengs selv om de kommer. Driver å vurderer flatskjerm på soverommet nå, da kunne jeg trukket meg tilbake dit og sett TV når jeg føler for å være alene også. De bor langt unna og besøket ble planlagt før jeg ble gravid. Men vi har gjort litt husarbeid idag da, og jeg blir sikkelig sliten bare av å tørke støv, bytte sengetøy og sette på et par vaskemaskiner. Så nå ligger jeg på sofan og venter på middagen, en Grandiosa-pizza med pepperoni. Pizza er blant de få tingene som jeg greier å spise. Ellers er jeg kvalm idag også og jeg har begynt å sutre og klage nå. Dette er slitsomt, selv om jeg ikke ville vært det foruten. Tror jeg har forstoppelse i magen min også - i tillegg til at jeg liksom kjenner at livmoren nå er på størrelse med en appelsin. Har også begynt å kjenne "sting" nede på sidene de siste dagene, og dette er vel utvidelsen av de båndene som livmoren henger i. Ellers er brystene fremdeles like ømme og jeg er oppe og tisser omtrent kl. 03 hver eneste natt. Nå er det middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 26. juni 2006 #1116 Del Skrevet 26. juni 2006 Uff, får håpe kvalmen din gir seg. Men kjenner du livmoren nå???? Kjenner ingenting jeg...... Ta det rolig med husarbeid osv. Har faktisk fått litt hjelp av mamma vi, jeg har ikke orket å vaske. Blir så sliten.... Og grinete.... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1117 Del Skrevet 26. juni 2006 Nei, jeg kjenner ikke livmoren utenpå magen og det skal vi vanligvis heller ikke gjøre så tidlig. Men igår syntes jeg jeg kjente at den var stor når jeg satt og sånn... Men det kan selvsagt bare være innbildning. I tillegg var magen min som et trommeskinn pga forstoppelse, men det løsnet heldigvis litt på seg i går kveld. I går kveld hadde jeg en fin kveld med hensyn til kvalme. Jeg spiste til og med brownies med vaniljeis. Kjenner jeg nesten brekker meg når jeg tenker på det nå. Nå sitter jeg og krangler med rundstykkene mine. Har nettopp stått opp og føler meg ekkelt svimmel i tillegg til kvalm... Jeg må også finne ut om jeg skal ta en ringerunde til de andre privatklinikkene her i byen og spørre om nakkefoldscanning - eller om jeg skal slå meg til ro med at babyen ikke har downs... Hadde vært godt å se at det er liv i magen før den ordinære UL'en i uke 18 også da... Men altså - det må da vel være liv i magen min!!? Jeg blir sprø av dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. juni 2006 #1118 Del Skrevet 26. juni 2006 Klart det er liv i magen din! Du har nok en nydelig liten baby der inne! Jeg skjønner at du er bekymret, det er nok de aller fleste vordende mødre. Hvis den ekstra ultralyd får deg til å slappe av så synes jeg du skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 26. juni 2006 #1119 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er liv i magen din! Men bestill deg en UL om du tror det får roet deg litt ned.... Roet meg ned etter UL nr 3 jeg da, så vet jo veldig godt hvordan du har det Jeg trodde jeg hadde blitt kvitt kvalmen jeg, men der tok jeg grundig feil... Håper det gir seg snart for oss begge to!!!!!!! Og tror nesten jeg skal prøve meg på disse rundstykkene du snakker om, for det er ingenting som frister!!! Vurderer også en UL i uke 13 for å sjekke at alt er bra, men så vet jeg ikke.. Gruer meg vanligvis så veldig til disse ULene.. Å være gravid er en verden av bekymringer og gleder... Mest gleder da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1120 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg ringte til det private legesenteret der jeg ikke fikk svar på fredag. (Det var forøvrig fordi resepsjonen holdt stengt i sommer). Snakket med ei på gynekologisk avdeling idag og hun sa at de heller ikke drev med nakkefoldscanning - det var det på sykehuset de gjorde. Nettet mitt var nede så jeg fikk ikke søkt på andre senter, men skal ringe de resterende imorgen. Eventuelt kan jeg snakke med legen om dette på fredag. Men joda - selv om jeg fikk litt skrekken etter å ha lest den tråden om MA på graviditetsforumet - så velger jeg å tro at babyen i magen min lever. Det må da være i svært sjeldne tilfeller at kroppen ikke frastøter seg et dødt foster!? Kvalmen, ja... Jeg er ganske lei av å være kvalm og sjøsyk. Men det er verd å prøve rundstykker, Iroim. Jeg synes i alle fall det er godt. Jeg bruker å spist 2 til hvert måltid. Et med bare smør på og et med røkt hamburgerrygg. Utover dagen greier jeg å ha hvitost på det ene (isteden for bare smør), men på morgenen er hvitost skikkelig æsj. Merkelige greier... Gleder meg til jeg forhåpentlig vis blir kvitt kvalmen og får tilbake energien! Jeg har liksom ikke lyst til å ligge inne på sofan så mye lenger. Ikke minst har jeg lyst til å reise bort en tur i sommerferien, men vi kan fremdeles ikke planlegge noe. Sydentur med lang flyreise og skummel mat utgår, men storbyferie hadde vært kos! Har også lyst ut å kjøpe klær... eh babyklær... Ha en fortsatt fin dag, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå