Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Rundstykker hørtes nesten litt godt ut! (Er litt usikker på ost og skinke, men det frister mer enn det gjorde for bare noen uker siden.)

Synes du skal kose deg med det du får i deg jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra det gikk så fint hos legen!

Bilepisoden din etterpå høres ut som meg nå, og jeg er ikke slik til vanlig!

Jeg skulle inn i sentrum en dag, men var helt borte vekk, så jeg misset avkjørsel på avkjørsel mens jeg i det den suser forbi tenker: "Hm, kanskje jeg skulle ha tatt opp der..."

Jeg måtte til slutt kjøre helt rundt hele byen til jeg var tilbake der jeg opprinnerlig skulle ha kjørt opp. :ler:

Glad gubben ikke så meg... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Anerikke! :klem:

Jeg er kvalm... :tristbla: Også har jeg kuttet ut zyrtec og sitter her og nyser i tillegg. Men, men... jeg klager fremdeles ikke så lenge jeg får babyen min :)

Men jeg må slutte å sove så mye på dagen. Jeg sover til rundt 10 på morgenen og det er helt greit, men jeg sover jo 2 - 3 timer på ettermiddagen også. Dette gjør at jeg er lys våken på kvelden! Jeg legger meg likevel samtidig som sambo og i natt lå jeg mer eller mindre våken frem til kl. 03. Da hadde jeg imidlertid sovet en liten stund, for jeg hadde ligget istykker det ene øret mitt :overrasket: Det må ha ligget i klem eller noe, for jeg har skikkelig vondt i det høyre øret - på den øverste bruskkanten! Dette gjorde det enda verre å sovne igjen. Dessuten er jeg ganske plaget med mageknip og luft i magen på nettene - i tillegg til utrolig ømme bryster. Men jeg pleier å sove som en stein om natta, men det er jo ikke noe rart at jeg er våken på kvelden når jeg sover så mye på dagen. Nei, jeg får prøve å holde meg litt mer våken. I alle fall begrense middagsluren til en times tid.

Ellers er det ganske fint vær ute idag, så jeg får se om jeg ikke legger meg på verandan og soler meg når sola nå straks kommer dit :)

Jeg fortalte forresten en venninne om graviditeten igår kveld. Jeg greide ikke å lyge lenger. Nå er jeg jo til og med sykmeldt. Og hun hadde store mistanker om at det var noe sånt som sto på, ja ;) Venninnene mine vet jo at vi skulle prøve å bli gravide og nå når jeg har vært dårlig... Har to nære venninner til som jeg vil fortelle det til, men disse venninnene mine er tre adskilte venninner, hvis dere skjønner. De vet om hverandre, men kjenner ikke hverandre. Jeg har blitt kjent med dem på forskjellige stadier og steder i livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så var vekta mi tilbake til utgangspunktet igjen idag :danse: Men vannprosenten er veldig høy, så jeg har kanskje gått litt ned i vekt pga kvalmen, men har ekstra vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med kvalme...

Men du får jo en baby, så da er det vel greit å være litt kvalm :)

:klem:

Ja, det er nettopp det - at det gjør ikke noe å være kvalm da ;) Håper det klaffer for deg også snart!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sniglå! :klem:

Leste nettopp at man kan bli ekstra kvalm hvis man venter mer enn ett barn, fordi kroppen skiller ut ekstra mye hormoner da :overrasket: Litt livredd for å få tvillinger :overrasket:

Men nå er det folk som er mere kvalme enn meg da. Jeg kaster jo ikke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt lykke da........  :sjarmor:

Men jeg har lyst på en i gangen... heller dele opp lykken litt ;)

Du har forresten glemt å sende meg PM... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Oi tenk om det er to da! Det hadde vært spennende det!

Håper du får i deg noe mat da, slik at du ikke går ned for mye. Du har jo allerede blitt slank og fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyra: :klem:

Jeg tror det kan bli litt for spennende med to babyer på en gang... :overrasket: Men nå er det vel ikke veldig vanlig med tvillinger bortsett fra ved kunstig befruktning og hvis man har veldig mange tvillinger i familien på mors side... Mamma har et tvillingpar som søskenbarn, men det er vel det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser rundstykker igjen nå og det hjelper på kvalmen :) Måtte sende sms til sambo isted og be ham kjøpe mere rundstykker og kjøttpålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj... ikke si at jeg skal bekymre meg for at det er flere enn en baby der inne... :sjenert: I tilfelle må alle som er kvalme nå få tvillinger - i alle fall BitteLille, for hun er kvalmest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, må hive meg rundt og ordne meg litt! Sambo kutter ut trening og er på vei hjem for å hente meg til rundstykke-shopping :danse: Her er det store gleder for tiden!

Men jeg som er den jåledukka til vanlig, orker knapt å dra på meg en kosedress når jeg står opp om dagene nå. Må ordne meg bittelitt til jeg skal ut nå, så ikke naboer og eventuelle kjente får helt sjokk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen varierar också väldigt mellan olika kvinnor och en kvinnas olika graviditeter så det är svårt att säga nåt egentligen.

För mig var det viktigaste att äta regelbundet och de första veckorna att äta lite musli innan jag gick i säng - och sen äta direkt när jag vaknade. Annars fick jag känningar av illamående/kvalme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei hei :)

Så bra at du ble sykemeldt og kan slappe av litt fremover :) Kvalme er noe herk men du får jo et fantastisk resultat av det om noen mnd. Godt du har funnet noe mat som du kan spise selv om du er kvalm.

Håper du får en fortsatt koselig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...