Ephemera Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #1061 Del Skrevet 19. juni 2006 Takk, Epica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 19. juni 2006 #1062 Del Skrevet 19. juni 2006 Håper kvalmen din går over snart Søsteren min er også gravid nå, og da fikk jeg vite av bestemoren min at, "er man mye kvalm, blir det en jente!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #1063 Del Skrevet 19. juni 2006 Blir spennende å følge med deg fremover! Så akupunktøren sa jente?.. Lurer på om det stemmer! Jeg er litt overtroisk jeg Alle myter har til nå sagt gutt på meg.. Jeg blir overrasket om UL viser jente nå! Da er jeg nok ikke lenger overtroisk!! Har magefølelse på gutt også.... Venter rapport etter legebesøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 19. juni 2006 #1064 Del Skrevet 19. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. juni 2006 #1065 Del Skrevet 19. juni 2006 Håper det går fint hos legen idag! Om han ikke gir deg sykemelding direkte, så kanskje han gir deg en gradert sykemelding, og noen medisiner som faktisk hjelper på kvalmen? Ellers sjekker ikke legen urinprøven for graviditet med mindre du ber om det, så den bekymringen trenger du ikke ha. (Dessuten er det nok ingen fare, så kvalm som du er.) Dette med at kvalme gir jente er vel bare gammel overtro. Jeg mener å ha lest at av de som ble sykehusinnlagt p.g.a. ekstrem svangerskapskvalme, så var det en litt større overvekt enn vanlig av guttebabyer. (60-40?) Så reint jentetegn kan det vel ikke være? (Ikke for det, jeg var kvalm selv, og ønsker meg veldig ei lita jente, så det gjør ingenting at det tyder på det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 19. juni 2006 #1066 Del Skrevet 19. juni 2006 Masse lykke til hos legen Ephemera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #1067 Del Skrevet 19. juni 2006 Da er jeg hjemme igjen og alt har gått fint Oppdatering kommer litt senere idag, for nå må jeg sove litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #1068 Del Skrevet 19. juni 2006 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 19. juni 2006 #1069 Del Skrevet 19. juni 2006 Så bra at alt gikk fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 19. juni 2006 #1070 Del Skrevet 19. juni 2006 Så bra at alt gikk bra hos legen håper kvalmen din går over snart... Det er nok bare gammel overtro at hvis man er kvalm, blir det jente. Jeg har da ei jente i magen, og har ikke vært så mye plaget med kvalme... (kan jo hende det kommer ut en gutt også da, men da blir det mye rosa i så fall ) Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 19. juni 2006 #1071 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg har vært litt kvalm i alle mine svangerskap. Men med guttene var det på langt nær så ille som med lille jenta. Da var jeg mye mer kvalm og fikk kvalmen veldig tidlig i svangerskapet. Så til meg stemte teorien om at det er en jente når man er veldig kvalm. Men det gikk heldigvis over da jeg nærmet meg 12 uker. Får håpe kvalmen gir seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #1072 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Nå er jeg våken igjen Liten og god dupp til meg og lillenurket på sofan.... ja... det ble vel ca. 3 timer, ja... Når jeg kom til legen idag, leverte jeg først urinprøven og ble så bedt om å sette meg litt. Jeg var jo litt paranoid for at urinprøven ikke skulle vise at jeg var gravid Det tok ikke så lang tid før hun ene legesekretæren ropte meg inn. Jeg måtte veie meg og oppgi høyde - og så tok hun tre glass med blodprøver. Hun er veldig koselig (jeg har gått på det legesenteret der og til samme lege i alle de år) og vi småpratet om graviditet, hun spurte om det var mitt første barn og vi snakket om at jeg var kvalm og dårlig. Så fikk jeg to bøker: "Svangerskapsboken" fra Sandvik og en bok som heter "Graviditet, fødsel og den nye familien". Fiiiiiiine bøker Og så måtte jeg vente litt igjen før jeg fikk komme inn til min kjære lege, som satt der og smilte og var informert om den store nyheten. Han har fulgt meg i tykt og tynt gjennom mange år og gleder seg veldig på mine vegne Vi fylte ut svangerskapsskjema og snakket masse. Det var ikke noe vits i GU så tidlig, men jeg fikk ny time for det 30. juni. Jeg spurte også om tidlig UL, men legen var ikke så glad i det. Jeg måtte bare undersøke mulighetene for å få det privat, hvis jeg ville, men han mente det var liten vits så tidlig. For selv om man da ser at det er liv, og liv er det jo, så får man ikke til å se om noe er galt f.eks. Så jeg skal tenke på det, men akkurat nå føler jeg ikke noe stort behov for det... Han anbefalte meg også å ta kontakt med helsestasjonen som jeg hører til, for å prøve å få time til jordmor. Det er vanskelig å få det her i byen, det er for liten kapasitet, det har jeg lest om i avisene også, men han mente det måtte gå an å få komme til samtaler der etter hvert i alle fall. Vi snakket jo endel om min redsel for å miste også, og det har jeg skjønt er vanlig. Men jeg måtte prøve å ikke bekymre meg for det. Også må jeg trappe ned på noen medisiner som jeg bruker. Det er ikke bra å ta zyrtec engang... Også ble jeg sykmeldt i 2 uker, men med mulighet for å gå på jobb hvis jeg føler for det, hvis kvalmen forsvinner. Så alt gikk bra Og jeg følte meg gravid og fin når jeg gikk derfra Følte meg litt slem når jeg gikk innom noen butikker på vei gjennom byen etterpå. Er så redd for å møte noen fra jobb og sånn når jeg er syk og borte fra jobb. Og hva skjedde når jeg skulle finne igjen bilen min i parkeringshuset?? Jo, jeg fant den ikke Jeg har ikke retningssans i det hele tatt og spesielt ikke i et parkeringshus! Jeg liker ikke å parkere i parkeringshus heller, men når man skal til legen er det litt praktisk i og med at man aldri vet hvor lang til det tar. Jeg gikk altså rundt i en parkeringskjeller og lette og lette etter bilen min. Jeg kjente at jeg begynte å få panikk og jeg var kvalm og jeg var sliten og det var varmt. Jeg møtte på de samme folkene hele tiden og jeg så sikkert helt lost ut der jeg gikk og lette. Måtte ringe sambo og spørre hva man gjør når man ikke finner bilen sin i parkeringshuset og han holdt jo på å le seg ihjel Og han satt på jobb og kunne jo ikke hjelpe meg. Jeg tror faktisk jeg lette i nærmere en halvtime før jeg endelig fant den! Og gjett om det var gjensynsglede da!!? (Da hadde jeg nesten vurdert å ta bussen hjem og få med meg sambo for å lete etter bilen min ikveld ). Og når jeg kom til bommen ut da, så hadde jeg brukt så lang tid siden jeg betalte (betaler i automat på vei ned i parkeringshuset) at jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale 5 kroner til for at bommen skulle gå opp Jeg fisket frem lommeboka og fikk tak i en femmer, men hvor i huleste skulle jeg putte på den?? Jeg prøvde forsiktig å trykke den inn i det samme hullet som jeg satte inn billetten min ( ), men det gikk ikke an. Frem med mobilen og ringe sambo igjen. Nå hadde jeg panikk for at det skulle komme biler bak meg som også skulle ut. Sambo satt i et møte nå og hadde aldri opplevd det der, så han ante ikke hvor jeg skulle putte på penger og han måtte be meg finne det ut selv Så det var bilder av kort der og jeg stappet inn Visa-kortet mitt. Da kom det opp "behandler kort" og så kom kortet mitt ut... og så sto det "Takk for besøket, velkommen tilbake". Puh... Men en annen ting er at jeg - shopoholikeren Ephemera - ikke er interessert i å shoppe lenger Det eneste jeg har lyst til å kjøpe er babyklær og babyutstyr. Jeg var innom noen klesbutikker og det fenget meg ikke i det hele tatt. Det jeg har lyst til å kjøpe til meg selv er kosedresser og det har jeg jo tusen av fra før. Men jeg har en plan om å bytte ut de eldste, så nå kjøpte jeg lys rosa kosebukse som hører til hettejakken jeg kjøpte for en ukes tid siden. Kjøpte også 4 kubbelys (har alltid et stort fat med levende lys på stuebordet), solpudder og ansiktsrens. Endret 19. juni 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #1073 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette med at kvalme gir jente er vel bare gammel overtro. Jeg mener å ha lest at av de som ble sykehusinnlagt p.g.a. ekstrem svangerskapskvalme, så var det en litt større overvekt enn vanlig av guttebabyer. (60-40?) Så reint jentetegn kan det vel ikke være? (Ikke for det, jeg var kvalm selv, og ønsker meg veldig ei lita jente, så det gjør ingenting at det tyder på det!) ← håper kvalmen din går over snart... Det er nok bare gammel overtro at hvis man er kvalm, blir det jente. Jeg har da ei jente i magen, og har ikke vært så mye plaget med kvalme... (kan jo hende det kommer ut en gutt også da, men da blir det mye rosa i så fall ) ← Jeg har vært litt kvalm i alle mine svangerskap. Men med guttene var det på langt nær så ille som med lille jenta. Da var jeg mye mer kvalm og fikk kvalmen veldig tidlig i svangerskapet. Så til meg stemte teorien om at det er en jente når man er veldig kvalm. Men det gikk heldigvis over da jeg nærmet meg 12 uker. Får håpe kvalmen gir seg snart ← Ja, jeg vil tro at dette med kvalme er mest overtro. Jeg vet i alle fall av ei jente som kastet opp hver eneste dag i 9 måneder og hun fikk gutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. juni 2006 #1074 Del Skrevet 19. juni 2006 Så fint at alt gikk bra hos legen... og at du fikk en sykmelding å komme deg på... Måte litt av episoden i parkeringshuset. Jeg tror jeg hadde fått helt panikk jeg Godt du fant bilen da! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1075 Del Skrevet 20. juni 2006 Takk, Cr@sh! Ja, den episoden i parkeringshuset hadde vært gøy å ha på video... Kanskje de har filmet meg på overvåkningskameraene der? Jeg innbiller meg at jeg er litt mindre kvalm idag... men det vil vel gå litt opp og ned. Har trykket ned 2 hveteboller nå, men det meste av mat ellers gir meg nesten brekninger... Men jeg har også bestemt meg for at jeg skal spise sunt. Nå spiser jeg liksom det jeg får i meg. Men jeg er litt opptatt av vekta også, siden jeg nettopp har slanket meg 8 kilo. Synes jeg veide litt for mye hos legen igår, jeg... men da veide jeg meg med klær og etter å ha spist og drukket. Babyen skal så absolutt får den maten den trenger, men det er jo bare tull å tenke at man skal spise for to. Jeg skal ikke legge på meg mer enn nødvendig... Greide å sette på en vaskemaskin med klær før jeg spiste frokost idag og nå skal jeg se om det også går bra å henge opp de klærne Må også en tur på butikken iløpet av dagen for å kjøpe Se og Hør og jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #1076 Del Skrevet 20. juni 2006 T det er jo bare tull å tenke at man skal spise for to. ← Ja, det er virkelig bare tull. Man trenger ikke spise mer enn det man ville gjort til vanlig. Babyen får det den skal. Jeg har fått en helt glupsk appetitt de siste to ukene. Jeg spiser og spiser og spiser. Sulten konstant. Jeg tenker som så at så lenge jeg spiser sunt (frukt, grønnsaker, grovbrød, vanlig middag) og ikke mye annet dill og dall som jeg har lyst på, så går det nok greit. Jeg må ikke spise alt jeg har lyst på har jeg funnet ut, for in del er det bare viktig å føle seg mett, (ellers blir jeg uvel) og det kan jeg fint bli på helt vanlig hverdagsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. juni 2006 #1077 Del Skrevet 20. juni 2006 Takk, Cr@sh! Ja, den episoden i parkeringshuset hadde vært gøy å ha på video... Kanskje de har filmet meg på overvåkningskameraene der? Jeg innbiller meg at jeg er litt mindre kvalm idag... men det vil vel gå litt opp og ned. Har trykket ned 2 hveteboller nå, men det meste av mat ellers gir meg nesten brekninger... Men jeg har også bestemt meg for at jeg skal spise sunt. Nå spiser jeg liksom det jeg får i meg. Men jeg er litt opptatt av vekta også, siden jeg nettopp har slanket meg 8 kilo. Synes jeg veide litt for mye hos legen igår, jeg... men da veide jeg meg med klær og etter å ha spist og drukket. Babyen skal så absolutt får den maten den trenger, men det er jo bare tull å tenke at man skal spise for to. Jeg skal ikke legge på meg mer enn nødvendig... Greide å sette på en vaskemaskin med klær før jeg spiste frokost idag og nå skal jeg se om det også går bra å henge opp de klærne Må også en tur på butikken iløpet av dagen for å kjøpe Se og Hør og jordbær ← Så lenge du er så dår lig som det du er nå, så kan du fint unne deg alt du ønsker å spise. (Det er nok uansett mindre enn du trenger). Sannsynligheten er ganske stor for at vekta di vil gå litt ned nå i starten. Så får du heller passe litt mer på når matlysten kommer tilbake. (Hvis den gjør det.) Jordbær er uansett sunt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #1078 Del Skrevet 20. juni 2006 Don't worry, jeg vedder på at kiloene RENNER av deg pga amminga! Jeg er sulten heeele tiden jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1079 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har funnet noe å spise som jeg har lyst på! Fine rundstykker med ost og skinke Jeg kjøpte 8 stykker når jeg var på butikken. Jeg har spist 2 stykker men det romler veldig i magen min og jeg har lyst på mer... Samtidig er jeg kvalm... Det er jo nesten bare luft i sånne rundstykker, men når har jeg i alle fall funnet noe som er godt Ellers fikk jeg lettere panikk når jeg ikke fant jordbær på den første butikken jeg var innom Jeg kjøpte plommer og nektariner isteden, men gikk så inn på nabobutikken og der hadde de deilige, store jordbær Så da kjøpte jeg to kurver med det også Ja, det sies jo at det meste av det man legger på seg forsvinner under amminga, men det kommer vel litt an på hvor mye man legger på seg også det da... Jeg ser mørkt på å skulle slanke meg mens jeg er hjemme og koser meg med babyen - ikke for det, man skal ikke slanke seg mens man ammer heller... Men nå er det i alle fall sånn at jeg foreløpig ikke har noen verdens lyst på sjokolade (noe jeg elsker i utgangspunktet) og godterier, så det går vel bra så lenge jeg holder meg til sunn mat og frukt. Lurer på om jeg må ha et rundstykke til før jeg legger meg og sover litt. Det blir sen middag idag for sambo skal trene etter jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #1080 Del Skrevet 20. juni 2006 Sunn mat og frukt kan man vel ikke få for mye av! Jeg synes forøvrig du skal hive i deg et rundstykke til jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå