Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for enda flere bursdaghilsner!! Jeg er for dårlig til at det ble middag ute idag :tristbla: Men jeg er lykkelig likevel! Lykkelig fordi jeg har en liten baby i magen min! :) Vi har vært ute og handlet og jeg var så kvalm at jeg måtte si fra til sambo at vi måtte gjøre oss ferdig fort med handlingen for jeg greide ikke å være inne på matbutikken lenger :kvalm: Rart at jeg ikke kaster opp... Virker som kvalmen har nådd en topp nå. Jeg skal til legen på mandag og hvis kvalmen ikke er bedre i løpet av helga, så blir det ikke mye jobbing på meg med det første...

Og jeg fikk lettere panikk når de ikke hadde jordbær på den første butikken vi var på :overrasket: Jeg er jo besatt av jordbær og vannmelon og alle sånne sure og friske ting. Var på ICA Maxi etterpå og der hadde de jordbær :sikle: Jeg gikk også og snakket om at jeg hadde så lyst på brus, og jammen hadde de ikke smaksprøve på ny Grape Soda med mindre sukker i. Var til og med isbiter i glassene! :hoppe: Var så godt at jeg selvsagt måtte kjøpe noen flasker!

Også løp jeg rundt og lette etter sånn saftis med champagnesmak som tuji har skrevet om i jordbær-tråden min, men de var utsolgt for den med champagnesmak :grine: Kjøpte 3 andre sorter ferdig is i pakker da ;)

Jeg har kjøpt litt babyklær idag :lol: Og de er sååååå søte!! Sambo måtte le og si seg enig i at de var veldig søte når han så dem, selv om han synes det er vel tidlig å begynne å kjøpe klær nå. Jeg kommer til å gå berserk, men skal prøve å ikke kjøpe så mye i de miste størrelsene, for det blir fort for lite. H&M er min babybutikk. Jeg kjøper sjelden klær der til meg selv, men det er den absolutte favoritten når det gjelder babytøy (og undertøy til meg selv ;) ). Jeg kjøper ingenting mindre enn størrelse 56 for jeg ser ikke for meg at vi kommer til å få noen knøttliten baby... Det jeg kjøpte idag er i str. 56. Kjøpte et nydelig sett som jeg hadde sett meg ut med beige sparkebukse med hvite striper og hvit hettejakke med samme fôr i hetta som buksa (hele settet i deilig myk velour), 3 små hvite sokker og 2 hvite bodyer.

:hjerter:

Begynner å se for meg mye nå. Som den stellekommoden og senga fra Ikea.

Vi har stort bad og hadde allerede planlagt å pusse det opp før jeg ble gravid. Vi skal flislegge det, kaste ut badekaret og sette inn steamdusj. Skal også bytte ut baderomsinnredningen. Så den stellekommoden (i tre) fra Ikea, skal vi ha på badet. Veldig greit å ha den i nærheten av servant og vann. Sprinkelsengen skal vi ha på soverommet vårt i begynnelsen, men lillenurket har også sitt eget rom allerede :) Blir lenge til h*n får flytte inn der da, for jeg vil ha babyen på soverommet vårt ihvertfall det første året. Vi kommer også til å få en trevugge i gave fra slektninger og den skal jeg ha på stua så lillenurket kan sove i den om dagen. Trenger dyne og sånn til både seng, vugge og vogn. Er ellers glad for at vi har stort gang/vindfang med plass til vogn inne.

Er fremdeles redd for at noe skal gå galt, men jeg tør å tro litt mere på at det skal gå bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fy søren som jeg driver og lyger til venner og kollegaer for tiden :overrasket: Jeg kan ikke holde på sånn stort lenger. Har ihvertfall lyst til å fortelle det til venninnene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg med deg Ephemera!

Men det er to ting je vil ha ssagt.

1. Man vet aldri hvilken størrelse babyen har. Jeg, og flere jeg kjenner, har måttet sende mannen ut fra barsel på jakt etter størrelse 50.

2. Når de håpefulle blir et år eller deromkring er det veldig greit å stille dem i badekaret og dusje bort resten. Da er de for store for stellebordet og for små til potterening. Mitt råd er å la badekaret bli en stund til

Endret av Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg med deg Ephemera!

Men det er to ting je vil ha ssagt.

1. Man vet aldri hvilken størrelse babyen har. Jeg, og flere jeg kjenner, har måttet sende mannen ut fra barsel på jakt etter størrelse 50.

2. Når de håpefulle blir et år eller deromkring er det veldig greit å stille dem i badekaret og dusje bort resten. Da er de for store for stellebordet og for små til potterening. Mitt råd er å la badekaret bli en stund til

Joda, det kan hende babyen blir så liten at den trenger str. 50. Får vel kanskje vurdere å kjøpe et par plagg i den størrelsen også, men jeg kan liksom ikke se for meg at str. 56 skal bli så altfor stort...

Når det gjelder badekaret så er vi ganske så bestemte på å fjerne det. Det tar så mye plass og hindrer oss i å sette inn steamdusj. Nå må vi stå i badekaret og dusje og det er ikke noe gøy. Babyen skal få bade i balje og hvis vi trenger å dusje av babyen så kan vi vel gjøre det i dusjen også. Jeg ser fordelen med badekar til babyen, men ikke nok til at vi vil la det stå nå når vi skal pusse opp badet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er endelig tilbake på nett etter lang tids ufrivillig fravær og så oppdager jeg til min store glede at du har fått konstatert at du er gravid i mellomtiden. Nå ble jeg glad! Gratulerer så mye!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

ÅÅ, er det ikke koselig å kjøpe små babyklær?? :hjerte: Synes det var veldig morsomt å vaske dem jeg, og se dem henge på stativet :ler:

Ønsker deg en god dag!! Og grattis med dagen som var :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Leo og LinKri! :klem:

Jeg ligger "som vanlig" i sofan da... Sambo serverte meg frokost på senga i morrest, sånn at vi skulle se om det hjalp å spise før jeg sto opp. Jeg måtte riktignok på do og tisse før maten ble servert og jeg kjente kvalmen allerede da. Men joda, det hjalp nok å spise på senga. Er likevel utrolig trøtt og slapp og småsvimmel og "sjøsyk". Greier ikke tanken på å gjøre stort. Skulle vært i dusjen og vi må også ut og handle diverse, bl.a. på apoteket og kjøpe glass til urinprøven til jeg skal til legen på mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tänk på att de små växer otroligt fort första tiden också.

Vi hade köpt lite babykläder men fick en son som var hela 57 cm lång - så de minsta kläderna fick han ha någon gång bara för att vi skulle få använda dem - även om de var lite små redan från starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tänk på att de små växer otroligt fort första tiden också.

Vi hade köpt lite babykläder men fick en son som var hela 57 cm lång - så de minsta kläderna fick han ha någon gång bara för att vi skulle få använda dem - även om de var lite små redan från starten.

Ja, det tenker jeg også på. Hvis vi får en baby på 48 cm. så må det da gå en å brette opp ermer og bukseben litt også i begynnelsen? Jeg synes det er trist å bruke disse nydelige små klærne bare i et par uker før de er for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Babyklærshopping er kjempemorro!!! :)

Men kan du spise jorbær da? jeg trodde ikke det var bra for fosteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, ser jeg er litt forsinket men: Gratulerer med dagen!!! :hoppe:

Håper kvalmen din gir seg snart ja, ikke noe gøy å gå rundt sånn... :klem:

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for enda flere bursdagshilsener!!

Vampyra: Jeg var usikker på det med jordbær jeg også, så jeg laget en tråd under graviditet som heter "Jordbær". Hvis du ser på den, så er det ikke noe farlig. Skal eventuelt være forsiktig med det mens man ammer :)

Ellers er jeg dårligere enn noen sinne idag... :tristbla: Sambo vekte med kl. 11 med frokost på senga og jeg ble bare kvalmere og kvalmere mens jeg spiste. Jeg tenkte at nå kommer den første spyinga. Men det gikk bra. Jeg lå i senga mens kvalmen skylte gjennom hele meg og jeg har etter hvert greid å stå opp.

Sambo gjør litt husarbeid for mamma og pappa kommer på bursdag og kaker i kveld. De vet alt om hvor dårlig jeg er, så jeg trenger ikke å bekymre meg for det. Men jeg pleier heldigvis å være ganske bra på kveldene da, så jeg håper jeg blir det idag også.

Imorgen har jeg legetime kl. 11.30. Har omtrent bestemt meg for at jobb før timen utgår. Og jeg må diskutere med legen hva jeg skal gjøre fremover nå. Jeg ser for meg aktiv sykemelding frem til ferien starter om 4 uker, så kan jeg gå på jobb når jeg føler for det. Jeg håper dette er en "topp" i kvalmen nå, og at det ihvertfall går seg litt til.

Og om en uke kommer svigers på besøk. Det blir gøy... :ironi: De er greie de altså, men ikke noe gøy med besøk når man er så dårlig. Også er jeg nødt til å fortelle venninnene mine hva som står på snart. Jeg klarer ikke dette dobbeltspillet når jeg er så dårlig... men jeg venter så lenge som mulig.

På en måte hadde det kanskje vært bedre om jeg hadde kastet opp og så vært ferdig med det. Jeg går jo rundt og er kvalm, kvalm, kvalm hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg litt paranoid...

Våknet tidlig og lå og vrei meg mens jeg ventet på at klokka skulle bli så mange at jeg kunne ringe sjefen min og si at jeg ikke kommer på jobb idag. Og jeg tror de hadde startet ledermøte eller noe når jeg ringte for det var så masse stemmer rundt henne og jeg følte at jeg forstyrret. Her er jeg litt paranoid nå pga tråden om sykemelding er OK eller ikke når man er gravid. Sjefen min har vært så blid og grei og forståelsesfull nå, men nå hørtes hun mere likegyldig ut på en måte... Mulig jeg ikke var den første som ringte og meldte meg syk idag og hun satt jo trolig i møte, men likevel var jeg litt lei meg når jeg hadde snakket med henne... Vet at det bare er tull fra min side, men... Jeg lovte å gi tilbakemelding når jeg hadde vært hos legen, men jeg sa at jeg var kvalmere enn noensinne og at jeg ikke så for meg at jeg greide å komme meg på jobb denne uka.

Og så måtte jeg på do og tisse i glass for jeg skal jo til legen idag. Og nå er jeg til og med redd for at de på legekontoret skal finne ut at "nei, du er da ikke gravid??? "

:overrasket::overrasket:

MEEEEEEN... jeg er kvaaaaaaaalm... :kvalm:

Sitter her og krangler med en hvetebolle nå og jeg må i alle fall bli så bra at jeg greier å kjøre til legen. Urk... Er 3 timer til jeg skal dra da.

Tenke positivt, Ephemera, tenke positivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

ANBEFALER tidlig UL! :-D

Jeg måtte betale selv, 900 kr, men er verd det, er betryggende!

Uffda.. Håper kvalmen forsvinner! :klem:

Ikke vær bekymret, legetimen går nok sååå bra!

Det er bare menneskelig å være bekymret. ;)

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...