Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Hvordan er det med salat og sånn da? Kanskje det er lett å spise? Det kan du jo variere i det uendelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Iroim! :klem:

Jeg er i alle fall hjemme fra jobb idag. Jeg prøvde å våkne i morrest, men hadde hodepine i tillegg til at jeg var helt skutt fordi jeg var så trøtt og det var så godt å sove. Og så var jeg helt klam av svette. Sistnevnte kan kanskje også skyldes at det er skikkelig lummert her nå. Varmt og overskyet. Hodepinen er jeg redd skyldes at jeg drakk alt for lite igår. Det var jo sykt varmt og jeg styrte en del, men jeg var da ikke tørst. Har allerede skjerpet inn det nå og har allerede drukket to glass med kyllsyrevann fra Lidl idag (mye bedre enn Farris o.l. for det er ikke salt, smaker mer sitron og har masse kullsyre og det er jeg så glad i).

I alle fall så bestemte jeg meg for å ta det med ro hjemme idag, bare kose meg og ta tingene i mitt tempo. Har ikke kommet lenger enn frokosten. Veeeeldig godt med hveteboller :Nikke: Må prøve å la være å telle kalorier nå ja... Kvalmen pleier å komme når jeg har vært oppe en stund. Føler meg ikke spesielt kvalm nå, men den der bakrus følelsen er der og jo... kvalmen ligger på lur. Jeg skal være litt prinsesse nå og ta masse hensyn til meg selv og den lille. Tror kroppen prøver å gi litt signaler på at den vil være litt i ro og kose seg, og jeg skal da nyte dette fantastiske som skjer også?! Kall det utnyttelse av egenmeldingsdager og trygdesystem - jeg driter i det for jeg fortjener å ha det bra!! Så det så. :)

Men jeg blir litt paranoid ovenfor dem på jobb. Har allerede fått et par sms'er med god bedring og nå chatter jeg litt på MSN med en annen kollega...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med salat og sånn da? Kanskje det er lett å spise? Det kan du jo variere i det uendelige...

Takk for tipset! Er glad i kyllingsalat, så det kan vurderes... men det er ikke noe jeg har tenkt på at jeg har lyst på i alle fall. Nå spiser jeg hveteboller og det er veeeeldig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling!!!! Jeg er prinsesse som bare det om dagen. Mamma kommer til og med hjem til oss å vasker! (Jeg er heldig jeg...) Og mannen klager ikke på noe, bare roser meg når jeg har gjort litt..... Jeg nyter å være gravid! Det bør du gjøre også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Tror kroppen prøver å gi litt signaler på at den vil være litt i ro og kose seg, og jeg skal da nyte dette fantastiske som skjer også?! Kall det utnyttelse av egenmeldingsdager og trygdesystem - jeg driter i det for jeg fortjener å ha det bra!! Så det så.  :)

Hvis det er sånn du føler det så bør du kanskje ta en tur til legen for å høre om sykemelding? Du har jo ikke et hav av egenmeldingsdager, og kvalmen kan vedvare i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn du føler det så bør du kanskje ta en tur til legen for å høre om sykemelding? Du har jo ikke et hav av egenmeldingsdager, og kvalmen kan vedvare i ukesvis.

Jeg har 24 egenmeldingsdager, så det går fint å være hjemme noen dager nå. Men jeg skal til legen på mandag og da skal jeg diskutere det med ham. Kunne kanskje tenkt meg å bli 50 % sykmeldt frem til sommerferien 14. juli.

Idag har kvalmen vært bedre, men det kan også ha sammenheng med at jeg har fått spist flere måltider og har sovet endel. Det ble hveteboller til frokost og bare en times tid etter at jeg hadde stått opp følte jeg for å sove igjen. Så da ble det litt over en times søvn på sofan. Da følte jeg meg rimelig fjern når jeg våknet igjen. Klokka var ikke ett enda og jeg var liksom ferdig med middagsluren :ler: Kjørte en snartur på butikken for å kjøpe Se og Hør og noen småtterier samt hente en pakke fra H&M. Også så varmt som det var ute!! Men det har vært overskyet det meste av dagen. Så spiste jeg calzone til lunsj og det var også godt. Etter det skinte sola opp og jeg la meg en time på verandaen i steikende sol. Tror jammen jeg sov en stund da også. Og så ble det litt sløving på sofan før jeg laget lasagne og hvitløksbaguetter til middag til sambo kom hjem.

Vurderer å bli hjemme fra jobb imorgen også, men har tenkt å dra på jobb på torsdag. På fredag har jeg fri.

Fikk også de to forrige nummerene av Gravid i posten idag. Jeg ringte og ba om å få kjøpe dem når jeg kjøpte det nummeret som er ute nå. Første gangen greide de ved en feil å sende meg nummer 1 og 2 fra 2005 - altså i fjor. Da måtte jeg ringe og si fra om det og de beklaget jo så masse og skulle sende meg de riktige. Så jeg har endel nummer av det bladet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ordentlig fristet av hvetebollene dine, og gikk rett på bakeriet og kjøpte 4 stk etter jobb. (Spiste tre med en gang, og så fikk mannen den siste... :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har vært uten nett idag, og ikke spør om jeg har hatt abstinenser... :roll:

Har vært hjemme idag også, ja, men har liksom en plan om å dra på jobb imorgen. Da er det bare morgendagen før jeg har fri fredag, lørdag og søndag igjen. Også får jeg evt. diskutere saken med legen på mandag.

Jeg er mye mindre kvalm nå, men det tror jeg er fordi jeg slapper av og sover mye samt spiser når det passer meg. For jeg kjente før middag at jeg begynte å bli kvalm fordi jeg var sulten. Men jeg har et håp om at det har bedre seg!

Ellers blir brystene mine bare mer og mer ømme. Det begynte med brystvortene, men det er mange dager siden hele brystene ble kjemepømme. Kjenner det spesielt om natta. Men det er nesten et litt godt tegn. Jeg synes nesten de har begynt å vokse også.

Og ja - det er veeeeldig godt med hveteboller :sikle: Er redd for at det kommer til å gå på det til frokost fremover nå. Er litt bekymret for vekta, men foreløpig har jeg heller gått ned i vekt enn opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Godt å høre at det nok har bedret seg med kvalmen fremover! :)

Uff, ømme bryster virker vondt og ubehagelig.. :klem:

Tiden går fortere og fortere for hver dag, lover deg! ;)

Før du vet ordet av det er du ferdig med de første 12 ukene.

Ha en fin kveld! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Skulle tatt meg sammen og bakt selv da, for det er både bedre og kanskje sunnere enn de ferdigkjøpte bollene... ihvertfall bedre!

En annen ting som er godt, er Calzone. Sånn innbakt halvmåneformet greie med ost og skinke eller pepperoni i :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Fruktkake!

Jeg trekker tilbake alt jeg har sagt om at jeg var mindre kvalm nå. Idag er jeg kvalm som fy! Jeg er på jobb, men tror ikke jeg blir her særlig lenge...

Mobilen min ligger igjen på soverommet og det er der jeg skulle vært også.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller hørtes vidunderlig ut altså :)

Men leit å lese at du er så kvalm.Håper jammen at det gir seg snart.Det er jo så pyton å ha det slik.Husker hvordan jeg hadde det med Martine i magen jeg :kvalm: jo helt til hun kom ut :overrasket: Men det er nå heldigvis skjelden at det er slik da. Du blir nok bedre skal du se. Det er jo de 12 første ukene som pleier å være slik hos de som er kvalme.

Tenker masse på deg!

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer og gode ord :)

Jeg er fremdels på jobb, men jeg vurderer hele tiden hvor lenge jeg greier å være her. Har trykket ned litt lunsj nå og håper ting blir bedre når den får lagt seg på plass i magen...

Også så trøtt som jeg er i tillegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Kanskje du kan spise litt mer middagsrelatert mat hele dagen? Hva med å lage wok med nudler eller rid og spise litt hele dagen? Og så kan du jo alltids sitte og mumle på noen boller.... Det er iallefall mye bedre at du klarer å holde kvalmen borte slik at du kan være på jobb....

Det er kjipt hvis det går utover vekta, men kan du ikke begynne å gå turer sammen med samboeren din? Rolige turer riktignok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Vampyra

Ja, jeg må i alle fall gå i tankeboksen for å finne ut hva og hvordan jeg skal spise for å holde kvalmen litt i sjakk. Jeg ble bedre når jeg fikk trykket ned lunsjen idag også.

Er litt bekymret for vekta, jeg også, men jeg snikveide meg igår og hadde faktistk gått ned noen gram!

Også har jeg og sambo snakket om det at vi skal begynne å gå tur om kveldene, ja :Nikke: Både så jeg får rørt meg, får litt frisk luft og får litt trim.

Ser for meg at jeg skal begynne på vannaerobic når jeg får litt mage. Det er kjempegøy og utrolig deilig!! Jeg er litt redd for å trene og overanstrenge meg nå de første ukene i tillegg til at formen ikke tilsier trening. Har et håp om at jeg skal bli frisk og sprek etter uke 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...