Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2006 #961 Del Skrevet 9. juni 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 9. juni 2006 #962 Del Skrevet 9. juni 2006 Masse god helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #963 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg tenkte på deg da denne poppet opp: http://kampanje.babyglede.no/0175208/1.asp ← Tusen takk! Skal ta meg en runde og ønske god helg og sånn tilbake når jeg får litt bedre tid. Er på jobb igjen jeg.... :icon_neutral: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #964 Del Skrevet 9. juni 2006 itla, Epica, Vampyra og Missbumlebee: Kjenner jeg er trøtt! Jeg var til akupunktur i formiddag, så da fikk jeg ikke sovet på sofan før jeg dro på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #965 Del Skrevet 9. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #966 Del Skrevet 9. juni 2006 Trøtt? Trøtt er jeg også. Men jeg kan iallfall legge meg. Og det tror jeg at jeg skal gjøre nå. Ha en fin kveld videre, ephemera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #967 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg må sitte på jobb til kl. 23... Kan jeg få være hjemme fra jobb imorgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 9. juni 2006 #968 Del Skrevet 9. juni 2006 JA jeg syns helt klart du kan være hjemme fra jobb. Du har et lite vindunder i kroppen din. Du har lov til å ta det med ro. Det er kjempe viktig at du lytter til kroppens signaler og hviler når du har behov for det. Det er kjempe forandrnger som skjer i kroppen din. Ikke tving deg selv på jobb hvis kroppen sier at den trenger ro og hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 9. juni 2006 #969 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg mener derimot at du burde gå på jobb da Kjenner mange som har jobbet hver dag frem til dagene før fødsel til tross for ulike plager. Man må ikke bli for blaut og hysterisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 10. juni 2006 #970 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg er delvis enig med Vampyra. Graviditet er ingen sykdom! (Delvis fordi man selvsagt skal holde seg hjemme hvis plagene er store) Endret 10. juni 2006 av Fruktkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 10. juni 2006 #971 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Ephemera, jeg synes du skal være hjemme fra jobb hvis du føler på kroppen at du trenger det! Jeg har ikke tatt hensyn til kroppens signaler, og du vet jo hva jeg får som straff for det... God helg! Endret 10. juni 2006 av BitteLille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #972 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg er på jobb da, men jeg er kvalm, kvalm, kvalm!!! Det er takket være sambo at jeg er her. Han fikk meg opp av senga og skjærte opp brødskiver til meg og lot meg få drikke cola light til frokosten. Jeg har jo merket at jeg blir "bra" når jeg spiser middag og til middagen drikker jeg cola light (den eneste cola lighten jeg drikker nå). Men det hjalp visst ikke. Selvfølgelig er ikke graviditet en sykdom, men dere som ikke skjønner at man er dårlig, kan egentlig sammenligne det med å være syk av "vanlig" grunn. Det er faktisk veldig slitsomt å sitte på jobb i 8 timer hver dag når man er kvalm og skikkelig uggen i kroppen. Ja, mange går gjennom hele svangerskapet uten noen plager, mens andre ligger til sengs og kaster opp i 3 - 9 måneder. Andre får bekkenløsning og må ligge på sofan. Skal alle disse presse seg på jobb?? Jeg hadde håpet at jeg ikke skulle bli dårlig en dag, og jeg er glad jeg ikke kaster opp (foreløpig). Jeg har en jobb der jeg ikke har mulighet til å løpe på do og kaste opp en gang i halvtimen. Jeg har også en forholdsvis krevende jobb i et åpent landskap og ingen her vet at jeg er gravid, noe som gjør det enda litt mere komplisert. Jeg håper jeg slipper å være hjemme fra jobb - selv om det er det jeg føler at kroppen min trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 10. juni 2006 #973 Del Skrevet 10. juni 2006 *Klappe på magen til Ephemera* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #974 Del Skrevet 10. juni 2006 *Klappe på magen til Ephemera* ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #975 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg fikk forresten masse lønn og feriepenger igår, men vet dere hva?? Det eneste jeg har lyst til å kjøpe er babyklær *Ephemera er i ferd med å bli voksen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. juni 2006 #976 Del Skrevet 10. juni 2006 Joda, men de fleste går vel på jobb når de ikke er gravide, men kvalme og ikke kaster opp Men uansett så er det viktig å høre på hva kroppen sier, bare husk at det er lett å bli overhysterisk... jeg elsker å kjøpe babyklær! De er så søte! Hver gang jeg har handlet gaver blir jeg sittende og se og ta på klærne lenge før jeg klarer å pakke de inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 10. juni 2006 #977 Del Skrevet 10. juni 2006 Hallo på deg! Kjenner meg igjen i det å være så trøtt og sliten hver eneste dag. Jeg har presset meg på jobb hver dag så langt, men det er krevende. I starten er man vistnok fryktelig trøtt, har fått høre at det skal gi seg rundt uke 14 og at man blir piggere igjen da. Gleder meg til det... Det er fryktelig slitsomt for en ellers svært frisk og aktiv person å orke lite fordi man er kvalm og trøtt hele tiden. God helg til deg, kos deg og slapp av hvis du kan:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #978 Del Skrevet 10. juni 2006 til Caramba! Nå har denne jenta fått slappet av og sovet litt, ja. Jeg og sambo handlet mat + ferdigmat til middag når jeg kom hjem, så var det på med kosedressen, spise mat og sove. Må holde meg våken litt før jeg skal legge meg igjen nå. Men jeg var veldig dårlig på jobb idag. Jobbet 10 - 18 og jeg tror klokka var 16 eller noe før jeg begynte å føle meg bra. Holdt nesten på å brekke meg i lunsjen når noen kom med digre hamburgere og pommes frites som de hadde vært ute og kjøpt. Jeg spiste ikke det da, men lukten... Jeg klager ikke, for jeg er superglad for at jeg er gravid og jeg går gjerne gjennom ild og vann for dette lille nurket. Men siden jeg synes jeg skal ha litt livskvalitet og kose meg og glede meg over dette, så vet jeg ikke sikkert om jeg greier å presse meg på jobb neste uke. Å sitte å være kvalm og svimmel, nesten se teksten på PC'en gå i kryss foran øynene samtidig som man skal konsentrere seg og snakke med kunder og kolleger. Jeg så en stund for meg at jeg måtte kjøre hjem, hvis jeg greide, og legge meg på et kaldt og mørkt soverom resten av helga. I den formen jeg er i nå, hadde jeg hatt det mye bedre hjemme. Jeg vil være snill mot meg selv og den lille også. Håper alle har en kjempefin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #979 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) 5 UKER: OM BARNET Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen! I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser. Endret 10. juni 2006 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 10. juni 2006 #980 Del Skrevet 10. juni 2006 Dette hadde jeg ikke fått med meg... (sånn går det når en er på ferie uten internett..) Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå