Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Det høres ut som du har samme ingefærkapslene som meg Ephemera. Jeg startet med to av gangen hver morgen, men oppdaget fort at effekten var like bra med en. (Fikk aldri tatt andre gangen om dagen, for jeg blei ikke dårlig igjen, og hadde ikke behov.)

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var de apotekdama plukket ned fra hylla til meg ihvertfall. Hun viste meg en annen type også, men det var visst tabletter og ikke kapsler. Det er ihvertfall et brunt plastglass med skrukork også står det "Ingefærkapsler" med store bokstaver på det. Skal sjekke nærmere når jeg kommer hjem. Da kutter jeg i alle fall ned til 1 jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home again! :)

Ingefærkapslene mine er fra Midelfart, Nature's Sunshine, og så står det Ingefær med store blå bokstaver på boksen. 1 kapsel inneholder 500 mg. ren ingefærrot.

Tar bare 1 i kveld nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som jeg har, ja...

Jeg tar dem ikke jevnlig lenger, men beveger meg sjelden noe sted uten å ta dem med!

Jeg tok en daglig, før jeg sto opp fra ca 6 uker og ut 9 uker, tror jeg. Siden har det bare blitt ved behov.

Håper det holder med en til deg også da! (Og at det hjelper på magen!) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ingefær? Hva det hjelper mot? ........ :sjenert:

Jeg har også kooosebehov overfor sambo :ler:

Men det har jeg alltid da!

Jeg tror han vil savne kosinga når babyen nok får mesteparten når den kommer, da merker han nok forskjell! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med 1 ingefærkapsel idag, men var fremdeles kvalm, så nå har jeg spist en brødskive og tatt en kapsel til.

Lurer på om jeg skal kjøre innom og kjøpe babyklær idag - ikke til meg, men til de to på jobb som har fått babyer. Jeg har hatt de innsamlede pengene liggende en stund og det begynner å bli på tide å få ordnet det. Det blir veldig rart da og jeg er dårlig på størrelser på babyklær. Kommer uansett til å kjøpe litt for stort isteden for for lite. Jeg vet selv at jeg helst ville hatt klærne litt store så babyen har noe å vokse i og man slipper å legge det bort etter to uker fordi det har blitt for lite. Jenta jeg skal kjøpe til er 2 måneder og var 53 cm når hun ble født. Gutten er snart 1 måned og jeg husker ikke hvor stor han var. Kan jo spørre om hjelp på butikken også, hvis jeg blir i tvil.

Jeg skal jo kjøpe noen småtterier til meg selv også, men det vil jeg ta en annen dag i mere ro og mak, for da skal jeg virkelig koooose meg! :)

Merker ellers at jeg har mistet helt interessen av å kjøpe klær til meg selv nå. Det kan også ha sammenheng med at jeg nettopp har plassert klærne mine inn i mine 4 klesskap igjen etter oppussing av soverommet, og Gud hjelpe - jeg har virkelig mye klær!!!

Det eneste som surrer inni hodet mitt nå, er spiren i magen og jeg skulle aller helst bare ligget i sofan og ruget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Ligger på sofaen og ruger nå jeg. ;)

Ingefæren hjelper på kvalmen din? Hvor mange må du ta før de hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye de hjelper, for jeg er fremdeles kvalm... Hm... Det hadde jammen vært deilig med en sykemelding til meg også nå. Men jeg skal prøve å holde ut denne uka i alle fall. Ser for meg at det kan bli enda tøffere neste uke, når jeg begynner tidlig på jobb. Har senvakt idag og imorgen - og så jobber jeg tidlig på lørdag (jobber hver 4. lørdag). Den kan også bli tøff...

Tror jeg skal legge meg på sofan og lukke øynene en times tid. Må ha på alarm på mobilen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet jammen meg på sofan i formiddag. Våknet og var helt sånn: :sprettoy: Skikkelig uggen og svimmel og... Måtte ordne meg i full fart og spise et par brødskiver før jeg stresset ut døra. Hadde jo bestemt meg for å handle babyklær til de på jobb også (vet jo aldri hvor lenge jeg blir der før jeg evt. blir sykmeldt). Og hjelpe meg så mye nusselige babyklær det er på H&M!!!! :hjerter: Jeg hadde særdeles dårlig tid, men fikk samlet sammen div. til både jente og gutt. Ble også stående og snakke med hu i kassen om hvor utrolig søte disse klærne er! Og da tenkte jeg på at jeg har en hemmelighet i magen min :) Jeg rakk også å gløtte litt på litt mer nøytrale klær som jeg kan kjøpe til meg selv, men det skal jeg som sagt kose meg med en annen dag. Må i alle fall ha et sett som jeg så med sandfarget sparkebukse med hvite striper og hvit jakke til med likedan fôr inni hetta som på sparkebuksa. Jeg kommer til å gå berserk! Jeg synes disse små klærne er så billige også.

Nå sitter jeg på jobb med mageknip :forvirret: Men jeg vet at det skyldes at jeg spiste middagen min for fort ;) Har dessuten merket at jeg er kvalm og uggen frem til middagstid, men etter det er formen ganske så bra. Vet ikke om det har med døgnet å gjøre eller om kroppen og lillenurket er mer fornøyd når den får middag enn disse brødskivene og kjeksene... Og jeg vet ikke om det er for tidlig å få "diller" på ting, men jeg er omtrent besatt av vannmelon og jordbær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover stort sett alltid når jeg legger meg på sofaen eller i senga, unasett når på døgnet det er. Tror vi trenger å sove jeg, litt ekstra hvile. Det er tross alt mekerlige ting som skjer inne i oss... ;)

Håper formen er bedre i dag, og at det går bra på jobb. Selvom du sitter stille på jobb kan du bli stressa i hodet, og det er ikke så bra det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær? Hva det hjelper mot? ........  :sjenert:

Jeg har også kooosebehov overfor sambo  :ler:

Men det har jeg alltid da!

Jeg tror han vil savne kosinga når babyen nok får mesteparten når den kommer, da merker han nok forskjell!  :sjarmor:

Ingefær skal hjelpe mot kvalme...

Og ja - jeg har også alltid kosebehov ovenfor sambo, men det føles ekstra sterkt nå om dagen ;)

Jeg har nettopp kommet krypende ut av dusjen. Lurer fælt på hva jeg skal gjøre først av å føne håret eller spise og ta ingefær. Lurer også veldig på hvordan det skal gå når jeg skal på jobb fra morgenen av neste uke. Jobber 10 - 18 imorgen også. Synes jeg kan få ligge hjemme og ruge imorgen i alle fall. Det som er vanskelig er at ingen andre enn sjefen vet at jeg er gravid. Jeg har mange nære kollegaer som lurer fælt hvis jeg blir borte imorgen, de kan til og med tro at jeg skulker da det ikke er noen hemmelighet at både jeg og dem hater å jobbe på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær skal hjelpe mot kvalme...

Og ja - jeg har også alltid kosebehov ovenfor sambo, men det føles ekstra sterkt nå om dagen  ;)

Jeg har nettopp kommet krypende ut av dusjen. Lurer fælt på hva jeg skal gjøre først av å føne håret eller spise og ta ingefær. Lurer også veldig på hvordan det skal gå når jeg skal på jobb fra morgenen av neste uke. Jobber 10 - 18 imorgen også. Synes jeg kan få ligge hjemme og ruge imorgen i alle fall. Det som er vanskelig er at ingen andre enn sjefen vet at jeg er gravid. Jeg har mange nære kollegaer som lurer fælt hvis jeg blir borte imorgen, de kan til og med tro at jeg skulker da det ikke er noen hemmelighet at både jeg og dem hater å jobbe på lørdager.

Hmmm.... Du klarer å lure på hva du skal gjøre først? :klø:

Jeg pleide å starte dagen med 1 ingefærkapsel. (Mens jeg fortsatt lå i senga.) Så slumret jeg en halvtime, og SÅ kunne jeg tenke på å gjøre noe annet! (Som å dusje, eller spise en kjeks eller to...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer ikke å bytte ingefærkapsler da, kanskje noen andre fungerer bedre på deg? Prøve på helsekosten f.eks? Ofte er kvaliteten på produkter fra helsekost bedre enn produkter fra apotek, hvertfall er det sånn med vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett akkurat samme kapslene i helsekostbutikk jeg altså, så da bør vel kvaliteten være akkurat den samme.

Kanskje ingefær ikke virker så godt på deg. Legen kan sikkert gi deg noe annet, som heller ikke påvirker babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Du klarer å lure på hva du skal gjøre først?  :klø:

Jeg pleide å starte dagen med 1 ingefærkapsel. (Mens jeg fortsatt lå i senga.) Så slumret jeg en halvtime, og SÅ kunne jeg tenke på å gjøre noe annet! (Som å dusje, eller spise en kjeks eller to...)

Da er jeg nok mindre kvalm enn deg, ja. Jeg hadde ikke engang vurdert å gå på jobb hvis jeg skulle ligget sånn i senga om morgenen... Men kvalmen varierer endel på meg og jeg merker at den går over når jeg spiser middag. Kanskje løsningen er å spise middag til frokost også?? :ler: Det skulle vel tatt seg ut med hensyn til kiloene!

Det fungerer ikke å bytte ingefærkapsler da, kanskje noen andre fungerer bedre på deg? Prøve på helsekosten f.eks? Ofte er kvaliteten på produkter fra helsekost bedre enn produkter fra apotek, hvertfall er det sånn med vitaminer.

Takk for omtanken! Men jeg tror ingefær er ingefær liksom... De inneholder 100 % ren ingefærrot og det er jo det som skal hjelpe mot kvalmen. Mine er fra Midelfart, så jeg kan tenke meg at de kanskje også selges på helsekost.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Da er jeg nok mindre kvalm enn deg, ja. Jeg hadde ikke engang vurdert å gå på jobb hvis jeg skulle ligget sånn i senga om morgenen... Men kvalmen varierer endel på meg og jeg merker at den går over når jeg spiser middag. Kanskje løsningen er å spise middag til frokost også??  :ler:  Det skulle vel tatt seg ut med hensyn til kiloene!

Si ikke det... Da mamma skulle ha lillebroren min, spiste hun middag tre ganger om dagen, for det eneste hun fikk i seg var middag og cola... (Eneste "problemet" var at han ble litt stor, og er fortsatt mest glad i middag og cola.)

Du kan jo spise en liten middag til hvert måltid, istedenfor en ordentlig stor en?

Jeg har gått på jobb så lenge jeg har kommet meg ut av senga, men når du gjør 3.de forsøk, og fortsatt ikke kommer lenger enn inn på badet før du må legge deg igjen eller :kvalm: , så sier det seg selv at det ikke går.

(Vurdere å få utvidet egenmeldingskvoten min, så jeg ikke har dårlig samvittighet for å ringe jobben og si jeg er syk, igjen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... mente å bytte merke på ingefær da. Jeg regner også med at samme produkt innholder det samme enten det selges på helsekost eller apotek. :ler:

Det jeg tenkte var at det kan være forskjell mellom de ulike merkene hvordan ingefæren blir tatt opp av kroppen, at kroppen ikke nyttegjør seg godt nok av det du tar nå, men nå har ikke jeg veldig inngående kunnskaper om ingefær altså, annet enn at jeg bruker det masse i middagsmaten vår.

Endret av Prada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med frisk ingefær, da? Rive litt i en kopp, ha over kokende vann og evt. søte med honning. Jeg er ikke gravid, men er i perioder mye kvalm, og synes det funker bedre med fersk ingefær enn kapsler. Men det er sikkert veldig individuelt!

Gratulerer, forresten - har fulgt med på Prosjekt kropp-tråden lenge (dog uten å skrive), så har fått med meg babyplanene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...