Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er spent på hvordan formen min er imorgen... Hadde ikke helt sett for meg at jeg skulle bli hjemme fra jobb allerede i starten. For all del, jeg trives veldig godt med å være hjemme og jeg er bare superglad for at jeg er gravid, men jeg skulle gjort ting på jobb også. Men det er egentlig ingenting jeg behøver å stresse så mye med. Det er en ny uke neste uke osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ephemera!

Fikk så lyst til å titte i dagboken din, jeg så nemlig at vi har termin omtrent samtidig. Jeg testet positivt på søndag, og er vel i dag 4+3 (tror jeg) :) Merker ikke så mye ennå faktisk, bortsett fra at jeg er suuupertrøtt og har magevondt som minner veldig om menssmerter. Og er både litt glad, litt urolig og litt overrumplet ennå:)

Ønsker deg alt vel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Celice! :klem: Vi begynner å bli noen som er like langt på vei her nå, og du er jo akkurat like langt på vei som meg ;)

Ønsker deg også alt vel og du er velkommen tilbake i dagboka mi når som helst! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjennes formen bedre, så idag skal jeg prøve å komme meg på jobb. Jeg gikk rett fra senga og satte meg og spiste kjeks med sitronkrem mens jeg skylte ned ingefærkapsler idag ;) Også jeg som nettopp har vært på slankekur! Men nå handler alt om å stoppe kvalmen. Og frokost har jeg ikke lyst på. Disse kjeksene er gode og får nok også blodsukkeret raskere opp enn en brødskive, så får jeg heller vente litt med ordentlig mat. Nå handler det om å få stoppet kvalmen såpass at jeg føler at jeg orker å gå på jobb.

Har en uggen følelse i kroppen, ja, og skulle mer enn gjerne blitt i sofan idag også. Følelsen minner litt om bakrus eller jetleg. Minner også om sånn som jeg var når jeg jobbet nattevakter for et års tid siden. Det taklet kroppen min svært dårlig så jeg sluttet med det.

Men jeg klager fremdeles ikke da - jeg er overlykkelig om enn fremdeles bekymret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drar jeg på jobb selv om formen heller tilsier sofan. Får heller dra hjem hvis formen blir verre. Det er litt sånn dørstokkmil jeg skal gjennom der også, kjenner jeg. Jeg har liksom ikke vært gravid på jobb før :ler: Og jeg føler at det står skrevet i panna mi og at det liksom er større sjanse for at noe går galt når jeg forlater huset. Huff, jeg har visst blitt helt tullerusk :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, skjønner deg godt jeg...

Håper det går bra på jobb da. frøkna:)

Fortsatt ingen mens kommet, så jeg er litt forvirra kan man si..

Men den er vel på vei.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hvordan formen min er imorgen... Hadde ikke helt sett for meg at jeg skulle bli hjemme fra jobb allerede i starten. For all del, jeg trives veldig godt med å være hjemme og jeg er bare superglad for at jeg er gravid, men jeg skulle gjort ting på jobb også. Men det er egentlig ingenting jeg behøver å stresse så mye med. Det er en ny uke neste uke osv.  ;)

Jeg også har termin omtrent samtidig!:) Du er velkommen til å snike i dagboka mi også om du vil det:) Har du dagbok da Celice? Så ikke noe link til den i signaturen din, men kanskje du har likevel? Eller så kan du jo lage en!:)

En liten ting til deg Ephemera. Så du hadde et innlegg på "Gravid" forumet om at du hadde løs mage. Jeg så du sa at du tok 2 ingefærkapsler i gangen fra første stund. På mitt glass står det 1 to ganger daglig første uke, deretter 2 to ganger daglig og tredje uke 2 tre ganger daglig. Kan det være at magen har reagert på at du tok litt mye først? Kan være andre ting, men kom til å tenke på det. Jeg har bare i morgen igjen, så skal jeg begynne å ta to, to ganger om dagen. Tenkte kanskje det kunne gi en forklaring, men kan være det ikke har noen betydning eller at du tar en annen type ingefærtabletter enn meg.

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det ble jo helt feil jo, var Celice jeg skulle quote. Jaja, fikk ikke til å ordne det. Men det var da Celice det som sto under var til!:)

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje det finnes flere typer ingefærkapsler, for på mitt glass står det 2 kapsler 2 ganger daglig til måltider. Kan se hva slags merke det er og sånn når jeg kommer hjem.

Men jeg tenkte litt på det jeg også... at det kanskje ble litt hardt til magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke vet jeg, men det høres jo fornuftig ut, og det sto spesifikt på mitt glass at man ikke burde ta mer enn det som sto der. Sjekk det når du kommer hjem, så skal jeg skrive til deg senere om hva mine heter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det går fint på jobb. Angret litt for at jeg dro til å begynne med - og jeg følte meg også besvimelsen nær før jeg fikk spise lunsj (middag) nå i kveld... Men ellers så går det da bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så bra at det går greit å jobb. Men lytt til kroppen din, og ta det med ro hvis du føler for det. Du har ikke bare deg selv å ta vare på nå vettu ;) Selv om jeg vet det er lettere sagt enn gjort... måtte gå mange runder med meg selv i starten på svangerskapet ang å roe ned litt :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinKri :klem:

Ja, jeg har en baby i magen min som trenger ro og fred ;)

Jeg kommer nok til å passe på kroppen min, ja. Jeg sitter på rompa på kontor da, men likevel... Det kommer nok til å gå litt opp og ned med formen, og jeg skal være flink og holde meg hjemme når jeg føler at det er det rette. Det er både positivt og negativt å jobbe kveld denne uka (kan sove lenge, men det blir laaaang kvelder). Er litt spent på hvordan det blir neste uke når jeg ska stå opp i svime kl. 6 om morgenen... :forvirret: Spørs hvor kvalm og dårlig jeg er da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din hørtes grei ut, og er kvinne hun også synes jeg du sa, så jeg er sikker på at hun forstår om du må være hjemme:) Har du en jobb der du kan jobbe fleksibelt? Sånn for å slippe å stå opp så tidlig når dette er værste del av dagen for deg. Eller kanskje kan du få jobbe noe hjemme også, hvis det er mulig i din jobbsammennheng? Det ordner seg nok skal du se :klem:

Ha en fortsatt fin kveld på jobb Ephemera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min er veldig grei :Nikke: Jeg har alltid likt best å ha mannlige sjefer, egentlig, men nå er det virkelig godt å ha kvinnelig sjef ;) Ble veldig glad igår når jeg hørte at hun ble glad på mine vegne og sa at jeg bare skulle ta livet med ro :) Hadde vært veldig vanskelig å fortelle om en graviditet til en mannlig sjef så tidlig...

Nei, jeg kan ikke jobbe fleksibelt. Jeg jobber skift og kan ikke endre på dem... Dvs. jeg har vel mulighet til å få begynne senere på dagen hvis jeg vil, men jeg hater å jobbe om kveldene... Så jeg får rett og slett se det an fra neste uke, hvordan det blir å stå opp tidlig. Går det dårlig, så holder jeg meg hjemme. Her skal det nemlig ruges til det beste for både mor og barn ;)

Gleder meg veldig til å dra hjem fra jobb kl. 23 da. Har veldig sånn kose-og-klemme-behov ovenfor sambo nå om dagen :ler: Vet ikke om det har med graviditeten å gjøre? Jeg trøster ham med at han skal få avlastning når nurket kommer!

Tenkte på det med ingefærkapslene. Jeg husker det sto på mine at de inneholder 500 mg. (et eller annet ihvertfall) ren ingefær. Det er ganske store, blanke kapsler med lysebrunt pulver inni. Kanskje doseringen er annerledes på dine? Litt merkelig at du skal gå fra 1 til 2 til 3 mens mine skal taes 2 av i gangen. Lurer på om jeg skal prøve å ta bare 1 i kveld.

Ellers skulle jeg ønske jeg kunne slutte å bekymre meg for at dette skal gå galt. Det går i bølgedaler. I det ene øyeblikket er jeg kjempeglad og tror ikke at det kan være sant. I det neste er jeg livredd for å begynne å blø eller få store smerter. Først og fremst redd for å begynne å blø. Og hvis jeg kjenner antydning til at noe kommer ut av skjeden, at det blir "glatt" der eller noe sånt, så må jeg med en gang sjekke om det er blod eller utflod. Heldigvis har det vært utflod til nå. Hjelp, jeg har blitt helt gal :ler:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine heter Urisal eller noe slikt, og er baige prikkete, ikke noen kapsler, så det er nok ikke samme merke. Styrke husker jeg ikke. Men jeg tar dem sånn som det står på pakken.

Du må bare prøve å roe deg ned og bare slappe av, og prøve å glede deg istedet for å uroe deg. Jeg vet hvordan du har det, og er veldig sånn jeg også, men jeg porøver å roe meg ned. Så lenge du slapper av og ikke stresser og gjør ting som kan være farlig, så gjør du det du kan for at det skal fortsette å vokse å gro:)

Nå er det bare minutter til du kan hjem og klemme sambo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...