Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Et nytt "ansikt" i graviditetsbøkene... Velkommen skal du være!

Og masse grattis med en spire i magen! :hoppe:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et nytt "ansikt" i graviditetsbøkene... Velkommen skal du være!

Og masse grattis med en spire i magen! :hoppe:

:vinke:

Tusen takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ny test nå i morrest, for å bli mere sikker selv og fordi "alle" andre tar masse tester :ler:

Og denne slo også positivt ut!!

:hoppe:

Har masse murringer i livmoren og det stikker av og til. Vet at dette er fordi den vokser og forbereder seg, men det er litt skummelt også. Tør nesten ikke å ligge på magen engang. Og magen er liksom så oppblåst. Jeg er livredd for å skade noe av det som foregår der inne. Sex er også uaktuelt akkurat nå - det skjer så mye der inne og i kroppen liksom... Brystvortene begynner også å bli ømme.

Våknet med en bakrus-følelse idag og jeg er kvalm. Men det gjør ikke noe når jeg vet at det er fordi jeg er gravid. Er mere bekymret for hvordan det skal gå på jobb fremover hvis det skal bli verre, men alt det kommer i andre rekke nå. Merker at jeg er i en annen verden etter testen på fredag. Jeg vet omtrent ikke hvilken dag det er eller hva som går på TV eller noen ting. Selv om jeg prøver å ta alt med ro fordi det er så tidlig, så kverner tankene rundt dette lille vidunderet i kroppen min uansett!

Nå skal jeg trykke i meg litt frokost. Varme rundstykker må vel kunne gli ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så du som er så opptatt av å ta opp programmene dine fra TV :ler:

Ja det er utrolig hva en positiv test kan gjøre med oss;)

Jeg vet hvordan du har det om morgenen, prøv ingefærtabletter om det går ut over hverdagen, det kan hjelpe, er iallefall vært et forsøk :klem:

Jeg har så og si nettopp stått opp, og skal finne noe å spise, men må tenke på hva jeg vil ha først, er kresen for tia. ;)

Og foresten, jeg tok fem tester jeg, før det gikk opp for meg, alle positive :ler::ler:

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg må kjøpe ingefærkapsler... imorgen!

Jeg er ikke særlig kvalm mens jeg ligger i senga, men det tar jammen ikke lang tid før den kommer når jeg står opp. Er utrolig kvalm. Nå har jeg spist frokost, men det hjalp ingenting. Har lyst til å sove igjen nå...

Men bevares - jeg klager ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forresten - nok et bevis på at jeg er helt fjern: Jeg mente at jeg skulle kjøpe ingefærkapsler på tirsdag, for imorgen er det jo 2. pinsedag! :ler:

Ikke for det - vi har vaktapotek her i byen som har åpent, så nå slo det meg at jeg jammen skal få med meg sambo dit iløpet av dagen! Kvalmen må kureres før jeg skal på jobb på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... det er mange spennende og rare føelser som svirrer rundt i starten.... :hoppe: Fantastisk å være gravid... Håper du slipper alfor mange plager... ;)

God søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg du skal gjøre, så får du kommet deg igang med en gang, og forhåpentligvis så hjelper de deg!:) Jeg jobber ikke, så foreløpig er ikke det noe jeg må tenke på, men har søkt på sommerjobb, så jeg håper jeg kan være i stand til det om jeg får jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Har ikke fått med meg at du har testet positivt!

Så fantastisk!

Gratulerer med spire i magen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nye gratulasjoner og lykkeønskninger!! :klem:

Når har sambo vært med meg og kjørt til vaktapoteket for å kjøpe ingefærkapsler. Vaktapoteket er på Solsiden kjøpesenter og jeg så en lekker hvit kjole i vinduet der :lol: Jeg må sjekke ut den litt nærmere en dag. Er sånn type hvit kjole som jeg har lett etter.

Kvalmen min går heldigvis over utpå dagen. Ikke rett etter frokost, men når frokosten har lagt seg på plass eller noe sånt kanskje... Så jeg er kvalm et stykke ut på dagen.

Det står at man kan ta 2 kapsler 2 ganger daglig, sammen med mat. Det betyr kanskje at jeg bør spise litt kveldsmat og ta en kapsel da - og kanskje en etter frokosten?

Er også veldig redd for at dette skal gå galt. Jeg tror ikke det kommer til å gå galt uten at det er noe i veien med fosteret, slik at kroppen "kvitter" seg med det, men det skal jo være ganske ofte det skjer?? Skal jeg gå rundt og være redd for det til jeg er 12 uker på vei liksom? Jeg er jo bare 4 + 1 idag. Lurer på om jeg skal bestille meg legetime allerede nå ja. Jeg kjenner legen min godt og det kan være godt å snakke med ham om dette.

Ellers skal vi straks spise (altfor) sen middag: biff med pommes noisettes og bearnaise. Jeg har ikke oppdaget noen ting jeg ikke har lyst på av mat ennå, bortsett fra at behovet for sjokolade på en merkelig måte er veldig redusert. Ellers har jeg fremdeles veldig lyst på saftige og fruktige ting som vannmelon og jordbær, brus og saftis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer masse med graviditeten.

Sånne ingefærkapsler, er de OK for gravide, eller? Legen min er litt skeptisk til naturmedisin, men jeg spurte ikke om sånne da jeg var hos henne. Jeg er ganske mye kvalm, men "kurerer" det med knekkebrød og mye vanndrikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med graviditeten.

Sånne ingefærkapsler, er de OK for gravide, eller? Legen min er litt skeptisk til naturmedisin, men jeg spurte ikke om sånne da jeg var hos henne. Jeg er ganske mye kvalm, men "kurerer" det med knekkebrød og mye vanndrikking.

Tusen takk! :klem:

Mamma mente også at jeg burde være forsiktig med naturmedisin, men jeg har fått tipsene her inne - og så også på babyverden.no at det var anbefalt som et middel for å redusere kvalme, så da regner jeg med at det er OK? Skal i alle fall prøve det nå, så får jeg heller spørre legen hva han synes om det når jeg kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt sikkert OK. Kanskje jeg skal sjekke det ut selv, de vet sikkert på apoteket. Slitsomt å være kvalm på jobb hver dag, buæh...

Ellers, et lite kvalme-tips: ha alltid en banan eller et knekkebrød liggende i nærheten. Man blir lettere kvalm når man er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, takk for tipset! Hos meg begynte kvalmen igår, og jeg testet positivt på fredag... så jeg har ikke vært kvalm på jobb ennå. Men jeg må si at jeg ser litt mørkt på det å sitte på jobb og være kvalm, så her skal det prøves det som prøves kan! Jeg jobber på kontor da, så jeg kan jo bare fylle opp skuffene med småtterier som jeg kan putte i meg ;)

Ellers har jeg bestemt meg for å ringe og bestille legetime på tirsdag. Skal spørre om jeg kan få henvisning til tidlig UL, så det kanskje kan dempe bekymringene mine litt... Jeg er veldig bekymret av natur, og det vet legen min, så jeg håper det kan gå i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også tidlig både til legen og på ultralyd i mitt siste svangerskap. Ikke fordi vi trodde at noe var galt,men jeg har vært igjennom litt som har gjort at jeg er veldig bekymret av meg når jeg går gravid. Så det var vel mest for min egen del. Og det var en god følelse og gå i fra ul allerede i uke 11 og se at alt var i skjønneste orden. Jeg ble iallefall mye roligere av det, og klarte og slappe av og kose meg med graviditeten isteden. Så hvis du føler for å ta en tur til legen allerede så ville nok jeg ha gjort det.

Uansett så blir det spennende å følge med hvordan det går med deg videre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, en graviditet jeg ikke har fått med meg... GRATULERER SÅ MYE!!!!

Utrolig morsomt å lese reaksjonene dine altså, sitter her og humrer for meg selv jeg nå. ;)

Masssssse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...