Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake
JEG ER GRAVID!!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

HVA? Er det sant? ER DET? Ååh! Er så dødsglad på din vegne!!! Tenk at om 9 mnd skal dere få en :babysmokk:

Dagens gladnyhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

ÅÅÅ så utrolig flott!!!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:babysmokk:

jeg hadde et lite gledesutbrudd da jeg kom inn i dagboka di så sambo lurte fælt på hva som skjedde :ler:

Dette unner jeg deg virkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER GRAVID!!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

YEAH!!!!!!!!!!!!!

:hoppe::klem::):hoppe::klem::):hoppe::klem::):hoppe::klem::):hoppe:

Det var bra!!! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne....

Tusen klemmer fra meg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjempekoselig!

Det unner jeg deg virkelig. Da blir det vel feiregodis på deg i dag da, ikke deppegodis som du hadde forestilt deg!

Og tenk, bare såvidt etter jul sitter dere der med et lite nurk!

Nei nå ble jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen!! :klem:

Så søte dere er! Er helt rørt av at dere gleder dere så masse på mine vegne! Kan ikke huske å ha sett så masse hoppesmileyer når andre har blitt gravide... ;)

Jeg tror ikke det er sant og er nok i sjokk! Også er jeg jo livredd for at dette skal gå galt... Men jeg skriver litt mere om dette og testingen imorgen... eller kanskje senere i kveld. Skal kose meg litt med godis sammen med sambo nå!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Men hva er det jeg ser!!!!!!! Så vanvittig herlig å lese :hoppe::hoppe::hoppe:

Gratulerer så MASSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg håper du forteller hvordan alt skjedde? hva du tenkte, hva du sa til sambo og hvordan han reagerte?

Jeg synes dette er så utrolig flott!!

Nå begynner jeg å smile når jeg ser brukernavnet ditt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen - tusen takk for alle gratulasjoner! :klem: Her har det jo dukket opp nye fjes også. Koselig!

Jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvor jeg skal begynne... Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er sant!!?

Vel... Jeg kjørte hjem fra jobb med èn tanke i hodet igår: Teste!!

Sambo hadde treningsfri og var allerede hjemme når jeg kom hjem fra jobb. Vi hadde planlagt å dra ut og handle mat og han spurte om vi skulle dra med en gang? Jeg fortalte at jeg skulle teste først. Han visste jo at jeg ikke hadde fått mensen og sånn da. Han lurte på om det ikke var litt tidlig? Om jeg ikke skulle vente til lørdag eller kanskje søndag? Om det gikk an å teste allerede nå? Selvsagt skulle jeg teste og jeg spurte om han var gal som trodde jeg greide å vente med det??! :ler:

Så gikk jeg på badet og tok frem Clear Blue Digital og "monterte" testen mens jeg dro av meg jeansen og trusa og gjorde meg klar ;) Konstaterte at det fremdeles ikke var antydninger til spotting (begynner alltid å spotte (brun utflod) minst en dag før jeg får mensen). Tisset på pinnen og la testen på badegulvet. Det sto at svaret skulle komme om 3 minutter, men av og til kunne det komme tidligere. Jeg har tatt en sånn test en gang før - på hytta til svigers i påska - men da så jeg spottinga før jeg fikk opp det negative svaret. Nå ventet jeg med mer spenning...

Og jeg tror ikke det tok et minutt engang før det sto "Gravid" i displayet!! Jeg stirret på den og blunket og stirret igjen og så helt sikkert sånn ut: :overrasket:

Da klikket jeg!!! Jeg løp ut fra badet med testen i hånda. Ropte og skrek på sambo og tok trappa opp til ham og kjøkkenet i 2 steg. Ropte "se her, se her" og "herregud" og navnet hans om og om igjen. Han ble jo helt forskrekket, for han hadde ikke fått med seg at jeg "allerede" hadde testet. Jeg holdt testen foran ham, han så på den, og et stort smil bredte seg i ansiktet hans :) Jeg sa også masse ting om at den er mer enn 99 prosent sikker og at "herregud, hva skal vi gjøre nå!!!?" Og "det kan ikke være sant!!?" :ler:

Jeg var helt i hundre og helt gal! Sambo prøvde å roe meg ned og prøvde også å forklare meg at jeg sto på kjøkkengulvet i bare en topp - uten truse!! :grine2:

Han ble med ned på badet og der lå truse og jeans strødd rundt.

Jeg ropte at jeg måtte ringe mamma!!! Nå!!

Og så begynte jeg å løpe rundt etter veska mi for å finne mobilen. Og tro det eller ei, men jeg var så hyper at jeg ikke greide å finne den! Og fremdeles uten truse!!!!

Sambo tvang meg til å kle på meg og mens jeg gjorde det sa han at han hadde mobilen min i hånda. (Og veska hadde jeg satt fra meg i gangen for en gangs skyld, og der tenkte jeg ikke på å lete). Og når jeg hadde kledd på meg, ba han meg om å ta 10 dype åndedrag før jeg fikk mobilen min, han sa at jeg var så vill og gal at mamma ikke kom til å skjønne hva jeg sa engang. Så der sto jeg og pustet dypt ut og inn 10 ganger mens jeg telte høyt. Så fikk jeg mobilen og ringte mamma. Hun ble jo kjempeglad og overrasket!!

Men både mamma og sambo synes det nesten er for tidlig å ta gleden allerede nå.

Jeg er også veldig redd for at det skal "skje" no. Og det kjennes jo fremdeles ut som jeg skal ha mensen!! Bare på en annen måte... er det ikke det man sier? Jeg har murringer både i korsryggen og magen og er småkvalm. Magen er oppblåst og "rar". Det er en veldig rar følelse inni den. Og jeg veier en kilo mer enn normalt, som om jeg skulle ha mensen. Og nå blir brystene mer og mer ømme. Er livredd hver gang jeg går på do nå...

Men igår ja... På en skala fra 1 til 10 kan dere jo gjette hvor oppgitt sambo var over at jeg skulle sette meg ned og skrive nyheten her inne før vi dro ut og handlet?? :ler: Han måtte da skjønne at dere ventet på å høre hvordan det gikk!!?

Så dro vi for å handle. Jeg hadde roet meg ned, men var helt fjern! Jeg elsker å handle mat, spesielt til en langhelg, men nå var jeg helt likegyldig til det på en måte. Vi sto i butikken og skulle finne ut hva vi skulle ha til middag både igår, idag, søndag og mandag, og jeg greide ikke å tenke. Endte likevel opp med at vi skulle ta takeaway-pizza fra Peppe's igår, taco idag, biff med pommes noisettes og bearnaise imorgen, og Bali kyllinggryte på mandag. Tror sambo har eren for den menyen der! Og siden vi handlet på matbutikken på City Syd, skulle jeg normalt trygle sambo om å løpe innom noen klesbutikker også, men jeg var ikke interessert i det heller ( :overrasket: ).

Jeg hadde mer enn nok med at jeg var gravid!!!

Så sånn er det. Sambo er selvsagt også veldig glad, men som han sier - han tør ikke å slippe gleden helt løs ennå, fordi det er så tidlig. Og det er det. Det er sånn jeg føler det, jeg også.

Har ikke tatt flere tester. Vet ikke om jeg kommer til å bruke hundrevis av kroner på å teste mange ganger. Jeg vet det jo nå og så lenge det ikke kommer noen blødning.

Nei, dette er fryktelig rart!!!

Lurer på om jeg skal kjøpe bladet "Gravid" idag. Det har jeg drømt om å kjøpe så lenge ;)

Sambo fortalte det til sin mor igår kveld, og hun ble også kjempeglad!

Foreløpig er det bare mamma og pappa og hans foreldre som vet det. Jeg har litt lyst til å fortelle det til en av venninne mine (ja, egentlig alle, selvfølgelig), men skal prøve å vente litt. Jobben skal heller ikke få vite det før de "må".

Nei, jeg skjønner ikke at dette er sant! :)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Så hyggelig å lese dette, jeg så virkelig for meg din reaksjon og du som sprang truse løs rundt i hele huset :ler::ler:

Men dette er jo bare moro da,forstår godt reaksjonene din,ettersom du har ønsket dette lenge. Men jeg kjenner jeg også igjen den litt ekle følelsen, det er så rart når alt er så nytt. Uansett det blir vel bedre når du har fått noen dager på deg og summet deg litt. (kanskje på tide å flytte dagboken også... prøver vel ikke så mye lengre...)

Ha en strålende lang helg :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så hyggelig å lese dette, jeg så virkelig for meg din reaksjon og du som sprang truse løs rundt i hele huset  :ler:  :ler:

Men dette er jo bare moro da,forstår godt reaksjonene din,ettersom du har ønsket dette lenge. Men jeg kjenner jeg også igjen den litt ekle følelsen, det er så rart når alt er så nytt. Uansett det blir vel bedre når du har fått noen dager på deg og summet deg litt. (kanskje på tide å flytte dagboken også... prøver vel ikke så mye lengre...)

Ha en strålende lang helg :klem:  :klem:

:klem:

Tør nesten ikke å flytte dagboka mi engang... Men må kanskie få gjort det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Gratulerer så mye

:hoppe: Jeg viste det ville skje nå :hoppe:

Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...