Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler jeg har hatt mer enn nok "bil-lærdom" av å lære meg å kjøre bil... Og så synes jeg det er mannfolkarbeid å skifte dekk og mekke og sånne greier. Men jeg har jo sett hvordan det gjøres nå, så hvis jeg står på en øde landevei uten mobildekning, så skal jeg vel få det til.Synes det er litt skummelt også, jeg. Ser for meg at jeg ikke hadde skrudd til godt nok osv. sånn at jeg hadde mistet et hjul osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Syns selvfølgelig det er kjekt når sambo skifter dekk på bilen min også, men jeg VIL kunne det selv, hater å være hjelpesløs jente! Jeg har ingen søsken, så jeg har måtte tatt både gutte- og jenteoppgaver hjemme, dessuten er jeg pappajente, så han og jeg har skiftet masse dekk på bilene hjemme. Men - noe annet enn å skifte dekk, peile olje og fylle på vindusspylervæske kan jeg ikke! Takke meg til nye biler som virker godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er analfabet når det gjelder bil, vettu - jeg har jo nettopp fått førerkort og har aldri vært interessert i biler ;) Hadde ikke sambo skiftet dekk på bilen min, hadde jeg bedt pappa gjort det eller fått skiftet på en bensinstasjon... Når det kommer til sånne ting kan jeg godt være hjelpeløs og avhengig av en mann :ler:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Syns selvfølgelig det er kjekt når sambo skifter dekk på bilen min også, men jeg VIL kunne det selv, hater å være hjelpesløs jente! Jeg har ingen søsken, så jeg har måtte tatt både gutte- og jenteoppgaver hjemme, dessuten er jeg pappajente, så han og jeg har skiftet masse dekk på bilene hjemme. Men - noe annet enn å skifte dekk, peile olje og fylle på vindusspylervæske kan jeg ikke! Takke meg til nye biler som virker godt!

Samme her!

Og så var eksem min og kompisene hans mekanikere så da lærte jeg mye mer enn jeg kanskje ville lære... Så strengt tatt kan jeg fikse bilen min selv om det er noe galt som jeg kan lokalisere..... :sjenert:

Jeg er så imponert over vektnedgangen din! Du har vært kjempeflink selv om du har hatt lyst til å gi opp mange ganger!! skulle ønske mitt strev hadde hjulpet litt også.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er 50 % sykmeldt denne uka, er jeg hjemme idag. Jobbet full dag igår og skal gjøre det samme imorgen - og så har jeg "fri" på fredag igjen. Det gikk veldig fint på jobb igår og det er jeg veldig glad for! Jeg har legetime neste mandag der legen skulle vurdere om jeg burde jobbe 50 % litt til, men jeg tror jeg avbestiller den og jobber hele neste uke. Jeg elsker å være hjemme, men det blir mindre penger av det enn når jeg er på jobb...

Apropos penger, så har jeg liksom bestemt meg for at jeg skal slutte å kjøpe så mye klær som jeg har gjort i det siste. Noe som selvsagt resulterer i at jeg tenker på klær og shopping hele tiden :forvirret: Utfordring nummer en er å holde meg unna butikker og shoppingsentere frem til jeg får lønn 14. mai... Men Chica har fristet meg med en omslagsjakke på BikBok som jeg nesten ikke kan vente med å se! Jeg går gjerne over fjell for å få tak i omslagsjakker... Så det skal vel holde svært hardt om ikke jeg havner på City Syd på fredag...?

Idag har jeg vasket badet. Resten av huset trenger også en oppshining, men jeg må også slappe av... Så nå blir det sofan en stund utover dagen ihvertfall.

Ellers kjennes det veldig ut som mensen er på vei. Jeg veide endel mere også idag, noe som tyder på at den samler vann :sur: Kjenner at jeg har så utrolig, fryktelig lyst til å bli gravid... men jeg tror ikke det har klaffet denne måneden altså... Nå vet jeg at det kjennes ut som man får mensen når man er gravid også, men noe sier meg at jeg ikke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes godt den der mensen kan holde seg laaaangt unna jeg!

Men man kjenner det jo best selv da. Men det er som du sier at man føler nesten det er den som kommer når man er gravid også så man skal jo aldri si aldri.

skjønner godt at du tenker masse på shopping når du har bestemt deg for ikke å shoppe :ler: Jeg har lyst å shoppe alltid jeg, men det ender mest med at jeg bare ser og ikke kjøper da. Selv om ungene mangler ikke klær akkurat.............. :sjenert:

Ha en super dag i dag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Den kostet bare 250 kr da :)

Kjedelig at du får mindre penger når du er sykemeldt. Burde jo få sykepenger ut i fra snittbonus eller noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kostet bare 250 kr da :)

Kjedelig at du får mindre penger når du er sykemeldt. Burde jo få sykepenger ut i fra snittbonus eller noe sånt!

Ja, men du synes du ser meg komme ut fra City Syd med bare den omslagsjakken?? :ler:

Hvis jeg hadde blitt langtidssykmeldt sånn at Trygdekontoret hadde tatt over utbetaling, ville jeg vel fått gjennomsnittet av inntekte min, inkuldert den provisjonen jeg har fått fra før, men nå får jeg "bare" vanlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Går vel greit når det bare er for en kort periode. Har fast månedslønn jeg, veldig greit å få samme betaling uansett hvilken måned det er, men av og til kunne jeg ønske at jeg kunne få muligheten til bonuser, særlig når man har gjort en veldig bra jobb. Men kan jo jobbe ekstra og få betalt for det, men vil heller ha mer fri enn mer penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har fast månedslønn jeg også - og det er opp til meg selv om jeg vil stå på ekstra for å få provisjon i tillegg. Det er enkelte som synes jeg har tjent uforskammet mye penger i det siste, men jeg har nå engang vent meg til det... Men det er ikke noe synd på meg nå heller ;)

Men månedslønna mi er fast, så jeg tjener like mye nå som det er mai med masse fridager, som jeg gjorde f.eks. i januar. Så provisjonen er bare et lite ekstra pluss. Jeg hadde blitt gal om jeg hadde hatt grunnlønn som hadde variert avhengig av provisjon. Vi får provisjon hvert kvartal, så det som skjer nå når jeg er borte, er bare at jeg tjener opp mindre provisjon til utbetalingen i juli.

Men det som irriterer meg selv litt, er at jeg har muligheten til å være 50 % sykemeldt også neste uke, men så føler jeg at jeg taper penger på det. Og da er det jeg skjønner at jeg er for opptatt av penger også ;) For tro meg: Jeg elsker å ha "fri" fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at den omslagsjakken kan bli utsolgt :sjokkert:

I fjor hadde jeg et sant styr med en cardigan fra nettopp BikBok. En søt liten sak med trekvart lange ermer med smal blondekant nederst og langs kantene. Finest å ha åpen, men det er også en liten knapp foran. Jeg kjøpte den i hvitt og likte den så godt at jeg måtte ha den i sort også. Men den var ikke å oppdrive i str. L. Jeg dro desperat innom alle BikBok-butikkene i byen og ringte også utenbys. Og - i den byen farmor bodde (hun døde i desember), hadde de den, og skjebnen ville det til at mamma og pappa skulle dit helga etter. Så da fikk jeg lagt den av per telefon og mamma kjøpte den til meg :)

Når skal jeg forstå at jeg har mer enn nok klær?? Jeg har fire stappfulle klesskap og maser nå på sambo om walk-in-closet, noe som er uaktuelt. Vi har 3 soverom - et som vi sover på, et som var innredet som barnerom når vi flyttet inn her og som vi håper skal brukes som barnerom - og et gjesterom med dobbeltseng. Så vi har ingen rom som kan brukes til klærne mine...

Satt forresten akkurat og bladde gjennom en sommerkatalog fra Ellos som kom i posten nå, og der var det en fiiiiin bikini. Ellos har virkelig kommet seg! Jeg syntes det var både litt simpelt og litt kjærring før, men nå har de riktig så mye fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Helsa er mye viktigere enn penger. Så det du må tenke på er om du er i god nok form til å jobbe fullt eller ikke! bare dumt å presse seg på jobb hvis du ikke er klar for det, for da kommer det sikkert en ny sykemelding snart ;)

Er det mulig å få en PM for å høre hva du jobber med? :sjenert: Skjønner godt om du ikke vil si det altså, men er bittelitt nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dessverre ikke si hva jeg jobber med... Men det dreier seg om kundeservice med salg i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Er ikke så glad i salg jeg, heller ikke kundeservice - iallfall ikke der jeg har testet det... Men nå var kanskje ikke Telenor Bedrift den beste plassen å teste det da :sjenert:

Høres iallfall greit ut å ha muligheten til å tjene greit med penger! Men jeg skal ikke klage jeg heller, trenger så jeg vi klarer oss greit, og det seneste jeg jobber er til 15.45!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er SOMMER!!!

:hoppe: :hoppe:

Bilen viste 25 grader når jeg kjørte hjem og ungene i gata løper barfot rundt i shorts!

Jeg hadde egentlig tenkt å ta sol på vei hjem fra jobb, men droppet det. For det første ville jeg nok ha omkommet av varme. Det var kjempevarmt med støvletter og jeans. Hadde heldigvis kortermet topp på meg. Dessuten er det meldt fint vær fremover, jeg er sykmeldt og hjemme imorgen og så er det helg, og da kan jeg sole meg ute isteden! :danse:

Var innom butikken og kjøpte grillmat. Hoppet i dusjen når jeg kom hjem og har nå tatt på bikinien! Venter på at sambo skal komme hjem fra trening og så blir det grillings og solings på verandan!

:kul:

Er ellers drittlei av å slanke meg, har lyst til å shoppe og er lei meg for at jeg sannsynligvis ikke er gravid - men nå er livet herlig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til byen på shopping..

Har funnet 3 sandaler hos Skoringen som jeg har lyst på. Har også lyst til å se på bikinier og andre ting.

Full sommer og hadde vært deilig å gå i byen i skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Deilig dag å være sykemeldt på regner jeg med, særlig når du er i form til soling og shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dag å være sykemeldt på regner jeg med, særlig når du er i form til soling og shopping!

:Nikke:

Vurderer City Syd isteden for byen nå. Kjenner jeg er litt rastløs... :sjenert: Lettere å parkere på City Syd, men de mangler ærlig talt endel spennede butikker der! De burde ihvertfall hatt Lene V og B-Young!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...