Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kontorjobb med ekstrem flexitid er virkelig tingen. Kom og gå når det passer deg lissom!

Lykke til med babylagingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om å jobbe 8 - 16 jeg også... Gjorde det før.

Men neste uke jobber jeg 7 - 15, da er jeg jo tidlig ferdig :)

Åååå, har så lyst på shopping!!!!

Også er jeg i den kjempesulten-i-forbindelse-med-eggløsningen-fasen nå, så selv etter lunsj og sjokoladekake er jeg suuuuuulten :sur:

Fryktelig mye sutring her nå... :sjenert: men i alle fall så vil jeg ut fra jobb og gå bananas i butikkene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde, Kaprifol :klem:

Bare 6 minutter til jeg skal ta helg og kjøre hjem nå :reise:!

:hoppe:

Jeg elsker helgene!!!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Anerikke!! :kose:

Jeg går rundt med et knugende håp om at jeg skal være gravid. Bare fordi vi traff på eggløsningen og gjorde arbeidet som skulle gjøres. Jeg kjenner etter om brystene er ømme og konstaterer med fryd at de er det! Dessuten så har jeg halsbrann!! Og det er jeg jammen glad for!

Vel... det er vel for mye å forvente at det skal bli klaff allerede nå, men det finnes jo en mulighet for det??! IKM er midt i påska og da er vi langt avgårde sammen med svigers. 12. april, altså onsdag i påskeuka, er IKM. Leker med tanken om jeg skal ha med en test på den hytta vi skal på... for hva om jeg ikke får mensen - det blir mange dager og vente på å komme hjem for å teste? Har forøvrig ikke gått til innkjøp av graviditets-test ennå heller, men må kanskje kjøpe det...

Har vært på shoppingrunde med sambo idag. Handlet mat og masse ting som han skal ha med til foreldrene sine, bl.a. bursdagsgaver til begge to, ting på IKEA. Har også kjøpt enorme mengder med smågodt... Ca. 3 kilo! Koster bare 5,90 per hg. på Smart Club. Har kjøpt en pose til denne helga også, men jeg er jo på fordømt slankekur.

Har hatt store shoppingabstinenser de siste dagene, så jeg tenkte å dra til byen idag. Men sambo blånektet å bli med og nå ble klokka så mange at jeg både er sliten og har funnet ut at jeg skal shoppe etter jobb på mandag isteden. Skal bytte en strikkejakke og trolig kjøpe brune støvletter. Dessuten er det fare for at jeg skal kjøpe en svindyr omslagscardigan fra en norsk designer. Jeg har handlet direkte fra designeren før, men nå har de fått inn varer fra henne på en butikk her i byen. Jeg må se om jeg liker den. Koster 2.300 kroner...

Rakk å snappe med meg 2 blondesingletter på Vero Moda når vi var innom City Syd idag. En i offwhite (har likedan fra før) og en i babyrosa. Veldig fornøyd!!

Da skal jeg bare slappe av resten av helga. Eller, litt blir det å gjøre for vi skal finne frem alt av fjellutstyr og må også få vasket det som vi skal ha med på påskeferien. Men det må vel gå an å vente med det til i morgen..?

Senere i kveld skal vi kose oss med taco :)

Ah, jeg elsker helgene!!!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk sambo dratt meg med ut på tur! Vi hadde på oss turklær og gikk tur i marka (til fots) i over 2 timer. Det var deilig og jeg fikk også masse deilige minus-kalorier til slankinga mi :) Var til og med på toppen av hoppbakken i Granåsen :overrasket:

Men man blir veldig sulten av å gå lang tur, så vi koste oss med vafler når vi kom hjem.

Ellers har jeg dusjet og snakket med mamma i telefonen. Vi har også bynt å finne frem klær som vi skal ha med på påskeferien. Jeg er litt fortvilet over at sambo sier at jeg ikke kan ha med den nye kofferten min :forvirret: Vi må visstnok gå på ski fra bilen og opp til hytta deres, og da kan jeg ikke ha med koffert. Han sier jeg må pakke i sekk. Gud, det høres fryktelig vanskelig ut? På den annen side er det bare turklær og fleeze og kosedresser og varme sokker som skal pakkes ned da. Jeg skal i alle fall ha med meg beautybagen min :ler:

Og imorgen skal jeg på hemningsløs shopping etter jobb! Håper jeg finner et sted å sette fra meg bilen. Jeg slutter allerede kl. 15 på jobb, så jeg håper og tror det skal gå greit. Her er lista over hva jeg skal gjøre:

Bytte strikkejakke på PopIn

Se på og muligens kjøpe omslagsjakke på Inzani

Kjøpe sorte sommersandaler med høy hæl på Falkanger

Se på og muligens kjøpe brune cowboy-støvletter

Og ellers gå innom omtrent hundre butikker for å se :)

Nå står marinert kylling i ovnen og jeg skal sette risen på plata.

Såååå skal vi spise middag :sikle:

Og så blir det sofan resten av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror du må høre på sambo og pakke i sekk og ikke koffert... Vanskelig å slepe den etter seg på ski lissom ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror du må høre på sambo og pakke i sekk og ikke koffert... Vanskelig å slepe den etter seg på ski lissom ;)

Jaaaaaa.... det er jo en trillekoffert da, men likevel :klø:

:grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Ser deg for meg på skitur med beautybag :ler:

Håper på hotellferie jeg, da kan vi pakke i koffert og beautybag, kjøre til døren, pynte oss på kveldene og gå på ski om dagene. (Eller sitte på solterassen med kald drikke og lese blader :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser deg for meg på skitur med beautybag :ler:

Håper på hotellferie jeg, da kan vi pakke i koffert og beautybag, kjøre til døren, pynte oss på kveldene og gå på ski om dagene. (Eller sitte på solterassen med kald drikke og lese blader :sjenert: )

;)

Hotellferie må visst vente til sommeren...

Men jeg gleder meg veldig til hyttepåske med total avslapning da, koffert eller ikke koffert :) Aller mest gleder jeg meg til å ha fri fra jobb helt fra førstkommende fredag.

Nå: :sove:

Skal opp kl. 05.30 imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffert er ikke tingen når man må gå på ski til hytta! Husker med gru den gangen jeg hadde invitert en svært urban kompis med på hyttetur og måtte slepe ham (Iført blazer og mokkasiner...) og kofferten hans 1,5 km. gjennom dypsnø og sterk vind i 20 kuldegrader. På slutten var jeg faktisk seriøst redd for at han skulle fryse i hel for meg. Han frøs noe sinnsykt og var i ferd med å gi opp. Fatter ikke hvordan jeg klarte det, men lille meg (Den gangen ca. 55 kg...) klarte å dra den store mannen (Ca. 100 kg.) og kofferten hans på et akebrett i over en kilometer...

Pakk i sekk du! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Morsom historie!

Jeg skal pakke i sekk ;) Har allerede satt bort kofferten som jeg dro frem igår. Dropper beautybagen også, for det er vel litt drøyt og ikke minst litt unødvendig å dra med seg den på hytta til svigers. Skal ikke akkurat sminke meg nevneverdig i påska uansett :)

Jeg har endel historier fra "gamle dager" jeg også. Fra når det hadde blitt vår her hjemme og jeg instisterte på å reise til hytta vår med småsko. Mamma og pappa var helt fortvilet mange ganger. Og når vi kom frem til en halvmeter snø, skjønte jo til og med jeg at jeg måtte skifte sko i bilen før jeg kunne bevege meg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

Har flere ganger troppet opp på hytta i høyhelte sandaler etc jeg. Ofte vi har vært på noe opplegg lørdag kveld, og kjørt innover etterpå for å ha hele søndagen på hytta. Ikke alltid jeg har husket på å pakke ned litt mer fornuftige sko. Men stien til hytta er heldigvis gruset, og jeg har masse joggesko og sandaler på hytta, så det ordner seg alltids!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Det er søren meg tidlig å stå opp kl. 05.30 altså...

Nå sitter jeg på jobb og bare gjesper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...