Gå til innhold

Hvis utseende er totalt uviktig - hvilken bil er rimeligst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på enten bensin eller dieselbil. Bryr meg ikke om utseende så lenge jeg kommer meg frem og den er driftssikker. Størrelse: gjerne liten. Er kassebil mye rimeligere enn 4-5-seters? Vil ha så billig bil som mulig, ikke altfor gammel. 

Blir glad for svar. 😊 takk 

Anonymkode: 66da5...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten? Spørs hva du definerer som liten. 

Men av billige bruktbiler har jeg god erfaring med både Ford Focus og Ford Fiesta. Brydde meg ikke om utseendet (selvfølgelig ikke), men var mer opptatt av km og serviceboka. 

Kjører en Ford Focus nå. 2011. 156.000 km. Herlig bil å kjøre. Litt rust på en bakskjerm, men det fikser jeg til våren. Bilen gikk smertefritt gjennom EU-kontroll for et par måneder siden. 

Anonymkode: 6911b...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En brukt Toyota yaris. Jeg har en fra 2003, fungerer supert og var lite kjørt når jeg kjøpte den i år. 

Anonymkode: 49d03...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=244483695

Billigste jeg fant i farta. 😅 Du sa du ikke brydde deg om utseende. 🙈

Anonymkode: 5ea49...9a6

Du, det var jo et fantastisk første svar! Disse bilene kostet opprinnelig 150k nye. Mekanisk helt greie. Tut og kjør, TS, ditt oppdrag er besvart!

Anonymkode: 70e17...873

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du, det var jo et fantastisk første svar! Disse bilene kostet opprinnelig 150k nye. Mekanisk helt greie. Tut og kjør, TS, ditt oppdrag er besvart!

Synes den bilen var helt rå, jeg. 😄 

Men spiller fargen på bilen inn på prisen, er det få som kjøper biler med oppsiktsvekkende farger? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes den bilen var helt rå, jeg. 😄 

Men spiller fargen på bilen inn på prisen, er det få som kjøper biler med oppsiktsvekkende farger? :klo:

Ja, du skjønner den gjengse nordmannen vil bo i et hvitt-og-grått hus med LOVE skilt i stua, se på TV hver kveld, kjøre en musegrå Toyota, hverken bli sett eller hørt hele livet. Bortsett fra lørdagskvelden. 

Derfor selges biler med farger noe rimeligere enn det som er kjedelig og usynlig. Kjøper du ny bil vil selger råde deg til å velge noe som er så gørrkjedelig at du ikke skremmer vekk fremtidige bruktbilkjøpere. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota yaris er driftsikker og billig i drift. Min er 10 år gammel og går knirkefritt, gikk som smurt gjennom EU-kontrollen også. 

Anonymkode: 7923a...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 21.43):

Jeg tenker på enten bensin eller dieselbil. Bryr meg ikke om utseende så lenge jeg kommer meg frem og den er driftssikker. Størrelse: gjerne liten. Er kassebil mye rimeligere enn 4-5-seters? Vil ha så billig bil som mulig, ikke altfor gammel. 

Blir glad for svar. 😊 takk 

Feil bil for deg, for her er utseende helt herlig, men alllikevel :)  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243136792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for et bilmerke det selges mye av. Da er det enklere å få tak i rimelige slitedeler. For det er ofte det som koster mest med gamle biler. Ikke kjøpesummen

Anonymkode: dbbab...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mest bisarre forslaget du kan komme med i en slik tråd. Kravet er "driftssikker".

Jeg trodde Giulietta var driftsikker. Hva konkret er problemet? Hva er det som ryker? Hvor er svakheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...