tonebelinda Skrevet 7. november 2022 #1461 Del Skrevet 7. november 2022 Cid skrev (56 minutter siden): Beste er om Tore blir storbonde og velger en gutt for da vil vi være garantert å få ut minst en av de to guttene Han sa klart at han ikke ville bli storbonde, så han blir nok ikke det. Om Benjamin velger Ivana, som Tore ønsket, så kan han fort bli førstekjempe. De har jo avtale om at utfordrere skal rett hjem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. november 2022 #1462 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg håper virkelig ikke Bente blir storbonde igjen, da tror jeg mentor kommer til å flippe helt med atter ei uke uten gjennomført ukesoppdrag. I tillegg så burde de fått litt mere mat snart Bente har jeg mistet respekten for. Hun sier hele tiden at det er viktig for henne å beholde seg selv og verdigheten sin, men hun gjør jo ikke det, hun lar seg styre av firerbanden og gjør som de bestemmer. Jeg fatter ikke at hun ikke ser mobbingen de fire utsetter andre for. De knakk jo Hashar helt. Å hevde at de ikke mobber samtidig som de sitter på loftet og baksnakker en annen deltager mens den andre deltageren overhører det…..er det grei oppførsel? Å være åpen om at blir Bente storbonde så vil de ikke gjennomføre ukesoppdrag, og Bente bare finner seg i det? Samtidig er det ingen som etter tre uker uten penger går hardt ut mot Henrik som er helt onkel Skrue og sitter å knuger på den krona si uke etter uke uten skikkelig mat når den krona kunne gitt de noen kilo med bygg? De andre lager ting for å prøve å selge på markedet for å få penger eller mat, mens Henrik går med pengeseddelen som limt på seg. Hadde Hashar, Benjamin eller noen andre utenom firerbanden så hadde det blitt opprør De fire skal liksom være voksne. Men de oppfører seg som den verste klikken på ungdomsskolen. Ikke rart barn mobber andre barn når man ser hvordan voksne folk oppfører seg. Benjamin har vokst opp med mobbing, det setter dype spor. I voksen alder så har han fått et godt liv med partner og barn. Ikke rart han får reaksjoner som han har fått inne på Farmen når han på nytt blir utsatt for den utestengingen og mobbingen som han ble utsatt for av firerbanden. Det var jo pga de han ønsket å forlate Farmen den gangen, han sa selv at pga de så ble han satt tilbake til en person han ikke ønsket å være. Han klarte ikke se seg i speilet og se den personen han engang var, dvs den ulykkelige Benjamin som ble mobbet og ikke klarte å stå opp for seg selv Jeg unner hverken Henrik, Hanne. Lasse eller Andrea å vinne. Andrea hadde jeg sansen for i begynnelsen og etter at Lasse røyk ut. Men sammen med Lasse så er hun en helt annen person. Og ikke den sterke, selvstendige kvinnen hun var uten han. Hanne likte jeg i starten, men hun fallerte fort. Henrik fikk jeg sansen for da han var storbonde, men det forsvant også fort. Dobbeltmoralsk, kverulerende og ei veldig ovenfra og ned-holdning til andre mennesker Ivana har jeg egentlig ikke hatt noe særlig mening om, hun var jo hele veien frem til ordføreren røyk ut styrt av han. Hun gjorde en elendig jobb som storbonde, og det virker som hun er for opptatt av å bli likt av andre til å slå hånden i bordet og ta kontroll og stå frem med egne meninger Bente hadde jeg sansen for helt til de siste ukene. Men nå prøver hun å fremstå som redelig, samtidig som hun lar firerbanden styre henne. Bare det at Hashar gikk fra å være en god venn til utfordrer i løpet av et døgn sier alt. Men at Lasse også er utfordrer siden han kom inn igjen fra Torpet later til å være glemt For min del kan gjerne mentor vinne Farmen. Det er ingen verdige vinnere igjen. 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. november 2022 #1463 Del Skrevet 7. november 2022 Cid skrev (9 timer siden): Hva er problemet til Henrik egentlig som ikke vil gi kronen sin når de skal på markedet? Snakk om å være jævlig egen 😡 Ja, dette forstår jeg bare ikke. Gjengen har møtt opp på markedet uten penger tre ganger på rad nå, og må finne alternative metoder for å skaffe seg noen skarve kroner og ører for å få mat på bordet. Og så sitter Henrik der med èn krone og nekter å gi den ifra seg. Så at han sparte kronestykket for en regnværsdag stemmer absolutt ikke, for nå har de hatt tre regnværsuker på rad. Han sparer på kronestykket for og til seg selv. Mulig pengene tilslutt går til fellesskapet, men det forsvarer ikke at han har sittet på den så lenge. Ironien slår inn når det er han som er den som sluker mest av maten fra fellesskapet ellers, og har gjort det i 9 uker nå. Ser han er 26 år, men han har så mange barnslige nykker at man skulle tro han var 17. Hun skulle ha hatt seg en runde inne på Kompani Lauritzen for å få skikk på dette. Ellers vil jeg si at jeg synes Lasse har skjerpet seg siste ukene. Han var et motbydelig kaos etter at han kom inn fra Torpet, men i det siste synes jeg han har vært bra. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 7. november 2022 #1464 Del Skrevet 7. november 2022 Enig ang Lasse. Tror Rob fikk fram det værste i han. Men jeg synes han var fin mot Hashar på slutten og reflekterte godt. Og igår satt han med tårer i øynene. Så han viser menneskelighet. Han er der for å vinne, og det legger han ikke skjul på heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. november 2022 #1465 Del Skrevet 7. november 2022 Hele Farmen er rigget av produksjonen, forundrer meg ikke om vinneren blir bestemt på forhånd og produksjonen legger tilrette for det Ser jo bare den utrolig jevne Torpet-konkurransen der Niklas sa at svaret til Lasse var riktig da det var feil, og dermed vant Lasse. Det var så jevnt at hadde han fått feil og måtte tatt en strafferunde så ville motstanderen fått overtaket og mest sannsynlig vunnet. Uten Lasse så ville firerbanden blitt brutt opp. I tillegg ingen romanse med Andrea https://www.nettavisen.no/livsstil/avslorer-ukjent-farmen-drama-jeg-ble-bade-irritert-og-skamfull/s/5-95-740890 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 7. november 2022 #1466 Del Skrevet 7. november 2022 tonebelinda skrev (45 minutter siden): Han sa klart at han ikke ville bli storbonde, så han blir nok ikke det. Om Benjamin velger Ivana, som Tore ønsket, så kan han fort bli førstekjempe. De har jo avtale om at utfordrere skal rett hjem Jeg tror han trosser Tor og velger han likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 7. november 2022 #1467 Del Skrevet 7. november 2022 38 minutter siden, lin said: Enig ang Lasse. Tror Rob fikk fram det værste i han. Men jeg synes han var fin mot Hashar på slutten og reflekterte godt. Og igår satt han med tårer i øynene. Så han viser menneskelighet. Han er der for å vinne, og det legger han ikke skjul på heller. Eller det var kun med Rob han viste hvem han egentlig var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 7. november 2022 #1468 Del Skrevet 7. november 2022 Tenk om Benjamin velger Tore som storbonde likevel. Henrik blir førstekjempe og Lasse andrekjempe. Kan Lasse ta Henrik i kunnskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 7. november 2022 #1469 Del Skrevet 7. november 2022 Adobyen skrev (48 minutter siden): Tenk om Benjamin velger Tore som storbonde likevel. Henrik blir førstekjempe og Lasse andrekjempe. Kan Lasse ta Henrik i kunnskap? Tror dessverre Benjamin velger Ivana, som Tore ønsket. Men håper virkelig ikke det, håper på Tore, og at det blir guttekamp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 7. november 2022 #1470 Del Skrevet 7. november 2022 tonebelinda skrev (1 time siden): Tror dessverre Benjamin velger Ivana, som Tore ønsket. Men håper virkelig ikke det, håper på Tore, og at det blir guttekamp. Ja, det var jo det Tore ønsket for at hun skulle komme til finalen, men da blir jo han førstekjempe pga avtalen om at utfordrere skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 7. november 2022 #1471 Del Skrevet 7. november 2022 Lasse og Andrea syns jeg er helt ok. Henrik og Hanne mer tvilsomme/egoistiske.. Både Lasse og Andrea har da vist i det siste at de har brydd seg om de som har falt litt utenfor. Syns jeg har sett fine sider av de ihvertfall. Og kan vi slutte å misbruke mobbe-begrepet. Hashar er en voksen mann, og har også ansvar selv for å komme inn i det sosiale. At noen ikke kommer helt overens og havner i konflikter som begge parter er skyld i, er ikke mobbing. Folk får være uenige, men det er min mening. Heier nå på Bente, etterfulgt av Andrea og Lasse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. november 2022 #1472 Del Skrevet 7. november 2022 Også voksne mobber og blir mobbet. Å utestenge, baksnakke, hele tiden komme med «vitser» og morsomheter på et og samme menneske sin bekostning for å more seg og få andre til å le, gang på gang, dag etter dag, er mobbing. Særlig Lasse var ram på å komme med «morsomme» kommentarer om Hashar sitt ansiktsuttrykk og væremåte når alle var samlet, for å være morsom. Hvor morsomt tror dere det var for Hashar å bli daglig utsatt for dette i uke etter uke? Å stå på gangen å høre at klanen sitter på et annet rom å baksnakker deg? Eller at de jublet da han bommet med øksen? Så ender det med at han blir beskyldt for å være sur når gjengen har brutt han ned. Hashar klarte tilslutt ikke mere og valgte å dra. På samme måte som man kommer ikke mobberne til livs på skolen og mobbeofferet må bytte skole for å få det bra Hashar var en helt annen person på Torpet, likedan sammen med Bente og Stine. Pga de behandlet han sånn som man skal behandle andre mennesker. Du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg heter det. Så jo på den låvefesten så smilte han og lo, og danset sammen med Bente og Stine. Det var 8 uker med systematisk nedpsyking av et annet menneske. Tviler på at noen hadde tålt det og ikke latt det gått innpå seg. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 7. november 2022 #1473 Del Skrevet 7. november 2022 Titori skrev (12 minutter siden): Lasse og Andrea syns jeg er helt ok. Henrik og Hanne mer tvilsomme/egoistiske.. Både Lasse og Andrea har da vist i det siste at de har brydd seg om de som har falt litt utenfor. Syns jeg har sett fine sider av de ihvertfall. Og kan vi slutte å misbruke mobbe-begrepet. Hashar er en voksen mann, og har også ansvar selv for å komme inn i det sosiale. At noen ikke kommer helt overens og havner i konflikter som begge parter er skyld i, er ikke mobbing. Folk får være uenige, men det er min mening. Heier nå på Bente, etterfulgt av Andrea og Lasse. Voksne kan også bli mobbet. Hashar ble helt åpenbart holdt utenfor fellesskapet, det var blikk, små smil, hvisking og tisking, typisk subtile ting som kan være vanskelig å "ta" noen på, og som gjør at man gjerne begynner å tenke negativt om seg selv. Det var så tydelig mot Hashar, men vi har sett det samme mot Benjamin forrige uke. Skikkelig ubehagelig oppførsel fra firer-gjengen. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 7. november 2022 #1474 Del Skrevet 7. november 2022 tonebelinda skrev (4 timer siden): Han sa klart at han ikke ville bli storbonde, så han blir nok ikke det. Om Benjamin velger Ivana, som Tore ønsket, så kan han fort bli førstekjempe. De har jo avtale om at utfordrere skal rett hjem Jeg hadde håpet Benjamin vant og det hadde han gjort om ikke ble akutt syk. Han hadde også slått ned alle naglene og var god med slegga mot Lasse. Hadde vunnet mot Lasse også om han hadde festet naglene bedre før svingte slegga så de ikke hadde flakset. Nå håper jeg Ivana vinner farmen, har ikke helt sansen for Bente og ihvertfall ikke Henrik. Utrolig egoist i forhold til mat og sparer på den krona. Om Ivana blir storbonde er hun jo dum om ikke velger Bente eller Henrik til førstekjempe hvis hun selv har ett ønske om å vinne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 7. november 2022 #1475 Del Skrevet 7. november 2022 skruf skrev (51 minutter siden): Også voksne mobber og blir mobbet. Å utestenge, baksnakke, hele tiden komme med «vitser» og morsomheter på et og samme menneske sin bekostning for å more seg og få andre til å le, gang på gang, dag etter dag, er mobbing. Særlig Lasse var ram på å komme med «morsomme» kommentarer om Hashar sitt ansiktsuttrykk og væremåte når alle var samlet, for å være morsom. Hvor morsomt tror dere det var for Hashar å bli daglig utsatt for dette i uke etter uke? Å stå på gangen å høre at klanen sitter på et annet rom å baksnakker deg? Eller at de jublet da han bommet med øksen? Så ender det med at han blir beskyldt for å være sur når gjengen har brutt han ned. Hashar klarte tilslutt ikke mere og valgte å dra. På samme måte som man kommer ikke mobberne til livs på skolen og mobbeofferet må bytte skole for å få det bra Hashar var en helt annen person på Torpet, likedan sammen med Bente og Stine. Pga de behandlet han sånn som man skal behandle andre mennesker. Du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg heter det. Så jo på den låvefesten så smilte han og lo, og danset sammen med Bente og Stine. Det var 8 uker med systematisk nedpsyking av et annet menneske. Tviler på at noen hadde tålt det og ikke latt det gått innpå seg. Da har vi ikke sett det samme, er ikke slik jeg har oppfattet det i det hele tatt. Det ble en kjip situasjon, som ikke bare er ene siden sin skyld. Vi så jo at både Bente, og Hashar selv, så at han også hadde hatt en rolle i at det ble slik. Vi har bare sett noen få klipp, og ut i fra det vi har sett, så mener jeg at han i stor grad har meldt seg ut selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. november 2022 #1476 Del Skrevet 7. november 2022 Ctrl skrev (5 timer siden): Ja dette forstår jeg bare ikke. Gjengen har møtt opp på markedet uten penger tre ganger på rad nå, og må finne alternative metoder for å skaffe seg noen skarve kroner og ører for å få mat på bordet. Og så sitter Henrik der med èn krone og nekter å gi den ifra seg. Så at han sparte kronestykket for en regnværsdag stemmer absolutt ikke, for nå har de hatt tre regnværsuker på rad Han sa i går på tinget at han vil være den som bruker krona på markedet. Altså at han sparer den til han kommer seg inn i storbondehuset og får dratt på marked. DA skal han kjøpe felles mat. Men at han tror det skal skje... vel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 7. november 2022 #1477 Del Skrevet 7. november 2022 Amatariel skrev (15 minutter siden): Han sa i går på tinget at han vil være den som bruker krona på markedet. Altså at han sparer den til han kommer seg inn i storbondehuset og får dratt på marked. DA skal han kjøpe felles mat. Men at han tror det skal skje... vel. Han tror han skal vinne farmen og det kan jo fort skje hvis de andre spiller kortene sine dårlig. Om Ivana nå blir storbonde må hun velge Henrik som førstekjempe og håpe at Tore kan slå han i kunnskap. Håper ikke hun velger Henrik til hjelper og opprettholder den dusteavtalen om at utfordrerene skal ut først. Tore er ikke en trussel i hinderløypa feks. Henrik er favoritt i hinderløypa og øksekast så han må de få ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 7. november 2022 #1478 Del Skrevet 7. november 2022 Forstår ikke valgene til Bente. «Vi hadde en avtale om å få ut utfordrerne først» Javel. Men ingen bryr seg om deg der inne Bente. Ingen kommer til å kjempe for din eksistens. Så hvorfor gidder du å hjelpe f.eks Lasse og Hanne inn i finalen?! Jeg skjønner det ikke. De gidder ikke jobbe for ukesoppdraget for at Bente skal få kniv. Det skjønner jeg jo, men hvorfor serverer Bente de finalen på et sølvfat? Vil hun ikke vinne? Jeg forstår det ikke.. mennesker som er så greie og snille mot folk som ikke gir noe tilbake. Ikke. Gjør. Det. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 7. november 2022 #1479 Del Skrevet 7. november 2022 Joda, produksjonen trekker nok mer i trådene enn mange tror. https://www.nettavisen.no/livsstil/avslorer-ukjent-farmen-drama-jeg-ble-bade-irritert-og-skamfull/s/5-95-740890?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR36q0nK9di0NrGFKK2uaM-eqEJ3n5iplOvYE1FEh08n8Crcu7L4d8ORJT0#Echobox=1667758987 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 7. november 2022 #1480 Del Skrevet 7. november 2022 Ruspus skrev (38 minutter siden): Joda, produksjonen trekker nok mer i trådene enn mange tror. https://www.nettavisen.no/livsstil/avslorer-ukjent-farmen-drama-jeg-ble-bade-irritert-og-skamfull/s/5-95-740890?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR36q0nK9di0NrGFKK2uaM-eqEJ3n5iplOvYE1FEh08n8Crcu7L4d8ORJT0#Echobox=1667758987 Det betyr ikke at de trekker i tråden om store ting da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå