Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest vilkåret
11 minutter siden, drivhus said:

Som sagt, hadde jeg vært Hashar, hadde jeg reist hjem

Jeg mistenker det er nettopp det som vil skje. Det vil ikke bli kamp mellom 2 fra torpet. Evt vil Hashar tape med vilje slik han sa han gjorde i tvekamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner helt ærlig talt ikke hvorfor ikke Bente bare velger en som hun anser som hennes største konkurrent, uavhengig av avtale om å ta utfordrere før. Ikke ei eneste ærlig sjel ellers der inne, lovbrudd, hersing, og ingen som unna henne kniv, bortsett fra de som faktisk er utfordrere nå.. Hadde aldri brydd meg om å opprettholdt en sånn avtale med den gjengen der, når de for 2. uke på rad ikke vil jobbe for å få godkjent ukesoppdrag. Hun bør heller hedre litt de to som har satt sånn pris på henne, og unna henne seier hele veien.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
16 minutter siden, Djerven said:

Skjønner helt ærlig talt ikke hvorfor ikke Bente bare velger en som hun anser som hennes største konkurrent, uavhengig av avtale om å ta utfordrere før. Ikke ei eneste ærlig sjel ellers der inne, lovbrudd, hersing, og ingen som unna henne kniv, bortsett fra de som faktisk er utfordrere nå.. Hadde aldri brydd meg om å opprettholdt en sånn avtale med den gjengen der, når de for 2. uke på rad ikke vil jobbe for å få godkjent ukesoppdrag. Hun bør heller hedre litt de to som har satt sånn pris på henne, og unna henne seier hele veien.

Av en eller annen grunn minner det meg om episoden der Bente snakket om at hun gråt når de drepte dyr. Husker ikke hva hun sa nøyaktig, men det var snakk om at hun kunne gråte kraftig men at det var naturlig å drepe dyra mens tårene strømmet. Bente rasjonaliserer det hun trenger å rasjonalisere der og da. Om hun må tenke at det er logisk og greit å drepe dyr når hun egentlig sørger kraftig, om hun må tenke at hun egentlig liker de på farmen selv når de har løyet henne i ansiktet og vært noe av det hun misliker aller mest. Bente har levd et liv der hun har lært at hun må rasjonalisere ond oppførsel fra andre mennesker. Rasjonalisere handlinger fra andre mennesker som får henne til å føle seg forferdelig. Det har nok vært hardt

Endret av vilkåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig ubehagelig å se dagens episode og hvor vondt Hashar hadde det. Han er en sånn gammeldags "manne-mann" som ikke har kontakt med følelsene sine. Han klarer rett og slett ikke å sette ord på dem, derfor har han reagert med sinne og innesluttethet når de andre har lurt på hvordan han har det. Han har ikke begrepene, men under samtalen med Lasse på slutten i dag klarte han for første gang å ordlegge seg konkret og tydelig. Det var så fint å se! Det skulle han gjort for lenge siden. Håper Hashar får det bedre fremover. 

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
1 minutt siden, Undrende123 said:

Ordentlig ubehagelig å se dagens episode og hvor vondt Hashar hadde det. Han er en sånn gammeldags "manne-mann" som ikke har kontakt med følelsene sine. Han klarer rett og slett ikke å sette ord på dem, derfor har han reagert med sinne og innesluttethet når de andre har lurt på hvordan han har det. Han har ikke begrepene, men under samtalen med Lasse på slutten i dag klarte han for første gang å ordlegge seg konkret og tydelig. Det var så fint å se! Det skulle han gjort for lenge siden. Håper Hashar får det bedre fremover. 

Ja, virker som han er noe emosjonelt preget av sin oppvekst. Han prøver undetrykke følelser, men er ikke klar over hvordan de skinner utad uansett. Han har også en tendens til å henge seg opp i detaljer og er ikke god på å forsøke forstå hvorfor andre føler som de gjør. Han tror nok genuint at folk er kjipere enn de er, fordi han forstår ikke hvordan egen oppførsel gir inntrykk av at han er sint eller irritert på dem personlig. Han forstår ikke at det han gjør gir en følelse av hva han føler på innsiden. Når han ignorerer andre får de inntrykk av at det er personlig irritasjon/ sinne mot dem. Dersom man vil signalisere at man ikke er sint på noen, så må man i det minste si god morgen for å vise dem at det ikke er dem han er sur på. Hashar forstår ikke dette, og de andre er ikke gode på å forklare dette heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Åå mye tanker om dagens episode! Veldig enig med mye av det dere andre har skrevet her. 

Jeg ble skikkelig glad da det ble opplyst om at det var TO deltakere som skulle bli fullverdige fra Torpet. Det tenker jeg er noe produksjonen har bestemt når de ser hvem som var alternativet... Er temmelig åpenbart at Tore er den minst farlige konkurrenten og vil bli stemt inn. Men at produksjonen også vil ha inn én av de gamle. 

Veldig dårlig av Bente å ikke ta imot Benjamin på en bedre måte! Så tette som de har vært jo. Nei uff! Hun faller mange hakk i mine øyne om hun skal holde seg til barnehagegjengen. 

Men det som provoserer meg mest er Lasses uttalelse om at ingen av de tre er verdige å komme til finaleuken!! Hva er grunnlaget?? Både Benjamin og Hashar har levd i 1922 like lenge som han og de andre på Farmen. Jeg kan forstå de årene med Farmen før Torpet kom, og de tre utfordrene kom inn - at det føltes urettferdig med tre helt nye som hadde vært på gården så kort og skulle få muligheten til å vinne. Men med Torpet i bildet syns jeg det er noe annet. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vilkåret skrev (15 minutter siden):

Han forstår ikke at det han gjør gir en følelse av hva han føler på innsiden. Når han ignorerer andre får de inntrykk av at det er personlig irritasjon/ sinne mot dem. Dersom man vil signalisere at man ikke er sint på noen, så må man i det minste si god morgen for å vise dem at det ikke er dem han er sur på. Hashar forstår ikke dette, og de andre er ikke gode på å forklare dette heller

Dette synes jeg er veldig rart at en frisk og tilsynelatende oppegående mann, som attpåtil er politi, ikke forstår.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
10 minutter siden, Turkis Sau said:

Dette synes jeg er veldig rart at en frisk og tilsynelatende oppegående mann, som attpåtil er politi, ikke forstår.

Det er nok mer snakk om en traumatisert mann med baggasje. Politiutdanning gir ikke sosial innsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det fokuseres så mye på avtalen om at "utfordrere" skal i kamp, og at det kommer en slik vri som kom i sist farmen kjendis -

at Henrik eller Lasse blir 1. kjempe!!!!!!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Håper det fokuseres så mye på avtalen om at "utfordrere" skal i kamp, og at det kommer en slik vri som kom i sist farmen kjendis -

at Henrik eller Lasse blir 1. kjempe!!!!!!! 

Bente avtalte og lovte til Hashar at  hun skulle velge Henrik som førstekjempe hvis hun ble storbonde. Så ironisk! Nå sitter hun på tronen og prater bare med de andre, mens han sitter på enden og gråter. Og hun driter i det! Den gjengen der kommer til å skippe henne ut når de får sjansen til det. Nå bare smisker de med henne og lurer henne trill rundt. Helt forkava av dette jeg, Farmen er studie i psykologi. 

Endret av drivhus
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (På 31.10.2022 den 12.32):

Det er vel et uttrykk som sier noe sånt som at: Ser du rundt deg og ser en idiot er det godt mulig at det er en idiot. Ser du rundt deg og ser mange idioter er det stor sannsynlighet for at det er du selv som er idioten. 

Det var et godt uttrykk/ordtak, nå tenker jeg ikke på Hashar og farmen,

Hashar gjør jo faktisk et forsøk på å se seg selv, sine svakheter og hvordan han blir oppfattet i en gruppe. For meg virker han reflektert over sine følelser og reaksjonsmønstre, bare uten å ha verktøyene til å handle annerledes, da spesielt under de forholdene han lever under på farmen. Han går vel heller ikke rundt og kaller de andre for idioter så vidt jeg har fått med meg. 

Men sånn generelt i livet treffer man jo på mennesker som ser idioter overalt, unntatt i seg selv. Folk som er totalt blottet for selvinnsikt og som ikke ser at det er de selv som har noe å jobbe med. Det er de virkelige idiotene. 

Men jeg likte godt ordtaket, tusen takk 😊

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hashar fremstår både avstengt og avvisende, i et forsøk på å holde en tøff maske, men det er så gjennomsiktig at han egentlig er en veldig følsom og nærttagende mann, herregud, han bærer følelsene sine på utsiden. Synes det er fint at han klarer å være litt åpen om hvordan han føler seg i gruppen både overfor de andre og i intervjuer. Håper han drar fra farmen med et ønske og en trang til å jobbe med de sidene som har kommet frem under farmen og at han ikke dømmer seg selv eller beveger seg lengre mot ufølsomhetsversjonen/maskeversjonen av seg selv, men tør å utforske egen sårbarhet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (30 minutter siden):

Hashar fremstår både avstengt og avvisende, i et forsøk på å holde en tøff maske, men det er så gjennomsiktig at han egentlig er en veldig følsom og nærttagende mann, herregud, han bærer følelsene sine på utsiden. Synes det er fint at han klarer å være litt åpen om hvordan han føler seg i gruppen både overfor de andre og i intervjuer. Håper han drar fra farmen med et ønske og en trang til å jobbe med de sidene som har kommet frem under farmen og at han ikke dømmer seg selv eller beveger seg lengre mot ufølsomhetsversjonen/maskeversjonen av seg selv, men tør å utforske egen sårbarhet. 

Så enig, godt skrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (5 timer siden):

Det er ganske vanlig at oppegående mennesker i høyt ansette jobber har svake punkter som de enten er bevisst på eller de ser det ikke selv. For meg fremstår det som om Hashar er delvis bevisst, han ser noe, men ikke alt. Han er veldig fokusert på seg selv, på det som går imot han, det som gjør han sliten og stresset, og forskyver ansvaret for disse negative følelsene over på de andre. Og siden han faktisk ikke er en "veltrent" psykopat, en dyktig manipulator som virkelig klarer å lure hele gruppen, så blir han avslørt. Han klarer kun å spre dårlig energi, og det påvirker resten av gruppen så mye at når han kommer inn igjen, så blir de desperat etter å få han ut igjen. Jeg ser ingen psykopat i Hashar, kun en mann som blir litt ugrei å være sammen med når hans stressnivå og utilpasshet blir for høyt. Han er snill og grei når han er komfortabel og når andre spiller på lag med han. Når han får motstand, så blir han svak og tyr til dårlige forsvarsmekanismer. Det fremstår for meg som om han ikke helt ser sin negative innflytelse i ulike sammenhenger, men velger å skyve ansvaret over på andre. Sånn blir det dårlig gruppedynamikk av. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God analyse @tøydokka.

Onsdagens episode:

Spoiler

Som jeg har skrevet tidligere, det gjør vondt å se Hashar ha det så tungt, selv om han er skyld i mye av det selv.

Syns det var en klok avgjørelse av han å reise hjem, man ser at han var helt på felgen mentalt. Håper han nøt god mat og selskap med folk han er glad i når han kom hjem.

Spennende å se hvem Benjamin velger, jeg gleder meg veldig til søndagens tvekamp!

Og så blir det underholdende når mentor kommer og de ikke har gjort det dugg. Stakkars Bente som skal få den voksenkjeften, mentor er ikke nådig😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):

God analyse @tøydokka.

Onsdagens episode:

Skjul innhold

Som jeg har skrevet tidligere, det gjør vondt å se Hashar ha det så tungt, selv om han er skyld i mye av det selv.

Syns det var en klok avgjørelse av han å reise hjem, man ser at han var helt på felgen mentalt. Håper han nøt god mat og selskap med folk han er glad i når han kom hjem.

Spennende å se hvem Benjamin velger, jeg gleder meg veldig til søndagens tvekamp!

Og så blir det underholdende når mentor kommer og de ikke har gjort det dugg. Stakkars Bente som skal få den voksenkjeften, mentor er ikke nådig😅

Spoiler

Jeg synes det er utrolig trist at Hashar trekker seg. Han har stått på som en Gud på hvert ukesoppdrag.

Bente skuffer meg voldsomt som anser Hashar som utfordrer etter bare ett døgn ute fra farmen. Bente er feig rett og slett siden hun lar barnehage gjengen avgjøre valget hennes.

Hun velger attpåtil Benjamin som hun har stått veldig nær som førstekjempe. Bente har falt veldig langt ned på lista for meg.

Nå kan det se ut som Tore blir andrekjempe og muligheten er stor for at Benjamin kommer inn på gården igjen. Samtidig virker det ikke som Tore vil gjøre Benjamin som ny storbonde ut fra at Tore selv sier at han ikke har sagt ja til avtalen.

Jeg håper nå pga Bentes feighet at hun blir førstekjempe neste valg, men samtid så unner jeg ikke Henrik og Lasse å vinne hele farmen.

Av de som er på farmen nå så unner jeg faktisk Benjamin og Tore å vinne. De andre kan ryke og reise for min del. Bare så synd at Tore evt ikke vil klare hinderløypa hvis de har den i år også.

Etter at Hashar trakk seg mistet jeg mye av interessen for farmen videre.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette med Hashar er direkte vondt å se på. Han fikk ikke innpass i gruppen fra begynnelsen av, havnet utenfor og ble frustrert og lei seg for dette, det kommer til uttrykk med dårlig humør og motløshet. Gruppen fniser og baksnakker, og valgene han tar gjør bare situasjonen verre for seg selv. Han tror nok at angrep er det beste forsvar... Bente er den eneste i gruppen som er moden nok til å hjelpe han, men når han kommer inn igjen som utfordrer, har hun allerede bestemt seg for at hun skal ha ut utfordrerne uansett, og da føler han seg sviktet av sin eneste venn.

Jeg tror kanskje han ryker ut fra konkurransen nå... Heretter håper jeg Tore, Bente eller Ivana vinner. De er de mest sympatiske. 🥰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Trist å se hvor vondt Hashar hadde det :( forstår godt at han ikke orket mer, håper at han fikk det bedre etter at han kom hjem ❤️

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...