Gå til innhold

Er det galt å få barn etter fylte 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva folk velger angår ikke meg, men det er jo et poeng at man gjerne vil at barna skal ha foreldrene i livet lenge. Og at man gjerne ønsker å se barnebarna også vokse opp. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Gjenferdet said:

Hva folk velger angår ikke meg, men det er jo et poeng at man gjerne vil at barna skal ha foreldrene i livet lenge. Og at man gjerne ønsker å se barnebarna også vokse opp. Jeg er i midten av tjueårene og har enda alle besteforeldrene i live. Det er jo takket være at generasjonene har fått barn relativt tidlig. 

Statistisksett vil hun dø når hun er omkring 82 år, da er barnet 28 år. Det går bra. For noen hundre år siden hadde de færreste foreldre i live da. 
Folk lager et problem ut av noe fint

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (14 minutter siden):

Hva folk velger angår ikke meg, men det er jo et poeng at man gjerne vil at barna skal ha foreldrene i livet lenge. Og at man gjerne ønsker å se barnebarna også vokse opp. Jeg er i midten av tjueårene og har enda alle besteforeldrene i live. Det er jo takket være at generasjonene har fått barn relativt tidlig. 

Ja det er jo sant det. 

Anonymkode: 055ec...b2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Statistisksett vil hun dø når hun er omkring 82 år, da er barnet 28 år. Det går bra. For noen hundre år siden hadde de færreste foreldre i live da. 
Folk lager et problem ut av noe fint

Anonymkode: 4c5fd...8e5

For min del passerte ingen av mine beste foreldre 80 år

Anonymkode: 055ec...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For min del passerte ingen av mine beste foreldre 80 år

Anonymkode: 055ec...b2d

Dine ja

Anonymkode: 51f47...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 8.21):

Syns ikke noe om å hetse, men samtidig så syns jeg over 50 er i veldig seneste laget. 

Hun er 74 når barnet er 20... 

Anonymkode: 4a642...645

Kanskje... ⚰️

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein
16 minutter siden, Gjenferdet said:

Hva folk velger angår ikke meg, men det er jo et poeng at man gjerne vil at barna skal ha foreldrene i livet lenge. Og at man gjerne ønsker å se barnebarna også vokse opp. Jeg er i midten av tjueårene og har enda alle besteforeldrene i live. Det er jo takket være at generasjonene har fått barn relativt tidlig. 

Man ønsker kanskje det, men det er ikke derfor man får barn. Oldeforeldre kunne sikkert ønsket å sett oldebarna vokse opp de og, men det er ikke like lett.

Man får barn fordi det

  • passer for en selv
  • man mener man kan gi barna en bra oppvekst
  • fordi man mener man ikke er såpass dårlig som menneske selv at man ikke ønsker å føre genene videre

Utover det kan alder være det samme. Mange på 40 har bedre potensiale som foreldre enn mange på 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del passerte ingen av mine beste foreldre 80 år

Anonymkode: 055ec...b2d

Noen har foreldre som blir 100. HER SNAKKER VI STATISTIK som er det beste vi har å forholde oss til.
likegyldig hvor gamle dine besteforeldre ble... 😣

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Alvorlig talt! Dette er ingen alder å sette nye små til verden på!! Det handler om barna og ikke «de trengende foreldrene»!!!!! Hvis man som voksen ikle ser det, så er det skremmende!

Anonymkode: fc5c0...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av foreldre som fikk meg etter fylte førti så mener jeg faktisk at ja. Det er galt å få barn når man er over 40. Jeg vokste opp med gamle foreldre med utdaterte holdninger til blant annet oppdragelse. De var sliten mens andres foreldre deltok i oppveksten deres. 
 

Det var sårt å vokse opp slik av flere årsaker. Ikke minst er de svært gamle nå og jeg kommer trolig til å miste dem om ikke alt for mange år. 
 

Å få barn så sent er ufattelig dårlig gjort mot barnet. Det er lett å si at folk skal passe sine egne saker og folk må gjøre det som føles rett, men hvor er tanken på barnet i den ligningen? 

Anonymkode: 27914...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja!! Alvorlig talt! Dette er ingen alder å sette nye små til verden på!! Det handler om barna og ikke «de trengende foreldrene»!!!!! Hvis man som voksen ikle ser det, så er det skremmende!

Anonymkode: fc5c0...93e

synes du biologien er skremmende? Lettskremt du

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje... ⚰️

Anonymkode: d1385...0e2

Så dyster og mørk du er 

Anonymkode: 51f47...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor gikk i overgangsalderen når hun var 56 år, dette er hereditært og håper jeg matcher tilsvarende. 
Skal prøve å få et barn sent. Jeg mener, det er mye bedre å få barn sent, når livets beste dager er forbi. Når kroppen alikevel vissner, karrieren er gjort, alle fester er festet og reiser foretatt. Passer bra da å sitte hjemme med et barn. Sulle hjemme på barsel. Folk blir også mer A-menneske med alderen. Passer fint ift babys døgnrytme. Ammesveis, hengepupper og revnet underliv. Passer bedre for meg når jeg er 50 enn 25

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Noen har foreldre som blir 100. HER SNAKKER VI STATISTIK som er det beste vi har å forholde oss til.
likegyldig hvor gamle dine besteforeldre ble... 😣

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Og hva viser din statistikk da?  Er det mange som lever lenge nok mener du til å få barn når de er over 50? Og du skal ikke bare leve, men man skal vel helst være litt oppegående og kunne følge med i tiden og trender som barnet faktisk lever i. Orke og leke og oppdra? Ikke bare "sitte i en stol og følge med på avstand"

Og helst ikke være den eldste teiteste flauest  på foreldremøter, sammenkomster osv.

Så det er kanskje greit å tenke litt på hva slags oppvekst barnet faktisk får og ikke bare tenke på seg selv der og da når man er 50 og føler man fint kan takle et barn et par få år frem i tid. Det er snakk om ganske mange år frem i tid!

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva viser din statistikk da? 

kvinnelig levealder

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og helst ikke være den eldste teiteste flauest  på foreldremøter, sammenkomster osv.

overfladisk tenkning

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og helst ikke være den eldste teiteste flauest  på foreldremøter, sammenkomster osv.

noen må jo være den eldste😆

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

noen må jo være den eldste😆

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Ja, men du trenger ikke være bisarr gammel...

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

overfladisk tenkning

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Kan du utdype det litt? Jeg ser ikke helt hva du mener med det?

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...