Gå til innhold

Er det galt å få barn etter fylte 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelte blir provosert og krenket (gjerne på vegne av andre som ikke har bedt om det) av alt som ikke er A4. De har som regel små, stusslige liv som må fylles opp av vrede.

Anonymkode: f425e...dd4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg.

Jeg bryr meg ikke om jeg fornærmer noen nå.

Men folk burde ikke få barn etter at de har fylt 45, dette gjelder for alle kjønn

 

Men jeg synes ikke at man skal hetse folk som får barn etter at de er 50.

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke noe om å hetse, men samtidig så syns jeg over 50 er i veldig seneste laget. 

Hun er 74 når barnet er 20... 

Anonymkode: 4a642...645

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange menn som blir fedre enn fylte 50. Er det også like galt, eller gjelder dette kun for kvinner?

Anonymkode: 762a0...f34

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, noen er sikkert kvikke nok i kroppen og hodet og har utholdenhet nok samt om de ikke trenger hjelp til det så kjør på, men om man må ha donoregg, donorsæd og masse sprøyter for at det skal gå strekker man det for langt.. 

Anonymkode: da00d...2cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er mange menn som blir fedre enn fylte 50. Er det også like galt, eller gjelder dette kun for kvinner?

Anonymkode: 762a0...f34

Det er like galt, noe jeg skrev ganske tydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit at hun skal hetses. Men jeg synes ikke folk skal få barn etter 50, for man er ikke like sprek, og man vet ikke hvordan helsen er de neste 20 årene. 

Jeg er selv 45 år, og har barn på 20 og 15 år, og jeg er veldig glad for at jeg fikk de når jeg var yngre. For det hadde vært mye mer slitsomt å skulle ha småbarn nå. Og jeg klarer jo fortsatt fint å følge de opp i mange år. Og mest sannsynlig får de ha meg i mange år. Sånn som min 20 åring, trenger fortsatt meg.

Anonymkode: 11b68...064

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er verre at hun har fått 5 barn jeg da.. overbefolkning er et kjempeproblem! 

Anonymkode: 50c0b...436

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt over 40 er for gammalt. Driter i om noen blir formærma av det. 

Anonymkode: 27fd2...0eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke greit at hun skal hetses. Men jeg synes ikke folk skal få barn etter 50, for man er ikke like sprek, og man vet ikke hvordan helsen er de neste 20 årene. 

Jeg er selv 45 år, og har barn på 20 og 15 år, og jeg er veldig glad for at jeg fikk de når jeg var yngre. For det hadde vært mye mer slitsomt å skulle ha småbarn nå. Og jeg klarer jo fortsatt fint å følge de opp i mange år. Og mest sannsynlig får de ha meg i mange år. Sånn som min 20 åring, trenger fortsatt meg.

Anonymkode: 11b68...064

Hva med om du får barnebarn en dag?

Anonymkode: 51f47...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man blir gravid og tror det bare er overgangsalderen og ikke finner det ut før de har fått mage. Hva skal de gjøre da, er det galt da også? Adoptere bort barnet eller? Er ikke verre at 50 årige kvinner får barn enn at menn gjør det.

Anonymkode: c8010...018

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk få barn når de ønsker det uten at noen skal mene så mye om det?

Anonymkode: af767...d8f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke folk få barn når de ønsker det uten at noen skal mene så mye om det?

Anonymkode: af767...d8f

Skulle ønske alle tenkte sånn

Anonymkode: 51f47...e5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en del av de som svarer i denne tråden aldri hadde blitt født om man så langt tilbake på slekten 🤦‍♀️ 

Det var slettes ikke uvanlig å få barn etter 40 før. Mange får kanskje ikke barn før de er etter 40 heller (stress, finner ikke mann osv). 
 

Jeg klarer ikke å bry meg om ei får barn etter 40. Det er så utrolig irrelevant for min del og det er ikke mitt problem. 
I.R.R.E.L.E.V.A.N.T.

Anonymkode: 35109...8ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes alt over 40 er for gammalt. Driter i om noen blir formærma av det. 

Anonymkode: 27fd2...0eb

Synes hver og en får bestemme selv når de ønsker å få barn jeg. Og driter i om noen blir fornærma av det. 

Anonymkode: 9715e...789

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 22.56):

Synes hver og en får bestemme selv når de ønsker å få barn jeg. Og driter i om noen blir fornærma av det. 

Anonymkode: 9715e...789

Jeg synes egentlig ingen burde få barn. Dritet i om noen blir formærma av det. 

Anonymkode: 27fd2...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2022 at 6:37 AM, AnonymBruker said:

Så i denne artikkelen at hun hadde fått hets fordi hun fikk barn i en alder av 54, hvorfor blir noen provosert det?

https://www.vg.no/rampelys/i/J1ALpJ/fembarnsmamma-brigitte-nielsen-55-noen-tenker-hvordan-vaager-hun

Anonymkode: 51f47...e5f

Noen blir provosert fordi man massivt øker sjangsen for downs syndrom og andre kromosomfeil jo eldre kvinnen er. Nå er det vel litt annerledes her da det er omtrendt 0% sjangse for at barnet er biologisk hennes i en alder av 55, det er nok med donoregg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2022 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Kan ikke folk få barn når de ønsker det uten at noen skal mene så mye om det?

Anonymkode: af767...d8f

Kan ikke folk få mene ting om aktuelle saker uten at noen skal mene så mye om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke, men synes det er trist at foreldrene muligens er døde innen ungen er 20. Jeg vet alle kan dø når som helst egentlig, men når en blir eldre øker sjansen for at det skjer endel. Spesielt med folk som gjerne har diverse sykdommer i tillegg, det øker iallefall sannsynligheten for at en før eller siden ikke vil klare følge opp. 

Anonymkode: e8deb...2a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...