Gå til innhold

Bil på verksted - skitten eller ren?

Carrot

Anbefalte innlegg

Når du leverer bilen din på verksted - leverer du den som den er eller rengjør du den først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverer den skinnende ren inn- og utvendig. Jeg vil at bilen skal behandles med respekt, ergo må jeg behandle folka på verkstedet med respekt også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer den som den er 😅 Men jeg har det jo rent inni hele tiden og den ser ikke ut som den akkurat har kjørt rally på utsiden heller 

Anonymkode: afb93...c2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier alltid å vaske den utvendig og hvertfall ryddig inni. Som regel har jeg opplevd at de har rista og vaska mattene inni 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leverer den som den er 😅 Men jeg har det jo rent inni hele tiden og den ser ikke ut som den akkurat har kjørt rally på utsiden heller 

Anonymkode: afb93...c2a

problemet her er at snø, slaps og salt på veiene gjør at en bil blir veldig skitten veldig fort, og skal de jobbe under er det jo ennå verre - jeg mener jo at jeg kan kjøre bilen gjennomen bilvaskemaskin før jeg leverer mens mannen mener det er tull.. Så jeg lurte på hva andre tenker :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom verkstedbesøket er planlagt så leverer jeg den alltid rein :)  Jeg har dermed opplevd motorstop langs veien og har måttet bli hentet av Viking. Jeg ba ikke de stoppe ved en bilvask så jeg kunne shine opp bilen før den ble levert til verkstedet først lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte den skitten for en uke siden. Der tok de ihvertfall frem høytrykksspyler og gjorde rent under bilen gratis. 

Anonymkode: 3e9db...847

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur en del bil selv og vet hvor tungvint det er når bilen er møkkete, bruker mye lengre tid også så derfor vasker jeg alltid bilen før den skal på verksted og spesielt rundt det som skal fikses.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Leverte den skitten for en uke siden. Der tok de ihvertfall frem høytrykksspyler og gjorde rent under bilen gratis. 

Gratis er det ikke, vaskingen bakes inn i regningen for reparasjonen og det går på timeprisen.

Anonymkode: 3633d...d39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leveres alltid gullende ren både innvendig og utvendig. Verkstedet vet at jeg er veldig nøye med bilen min, og jeg forlanger at de er forsiktig med den. Så derfor viser jeg det med at bilen er strøken når jeg leverer den på verkstedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig filla om hvordan bilen ser ut når jeg leverer den på verksted, men vi har biler som ikke får lov til å bli spesielt skitne noensinne da 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, din forståelse av "gratis" er jo gøy...når folk på verksted tar 1200 kroner timen.

Anonymkode: 7f5db...82d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min leveres strøken, både inn- og utvendig. Grundig håndvask etter alle kunstens regler, bilen har aldri vært i vaskemaskin. 

Det er lagt utrolig mye tid og penger ned i både min og mannen sin bil da vi har dette som felles hobby og lidenskap, og vi er begge veldig nøye med de. Verksted er for så vidt greit nok - det har en av oss på jobben, og når det gjelder lakkering eller andre ting er det en spesifikk vi bruker der også. Sånn sett er vi heldige, for da forholder vi oss kun til mennesker som vet hvordan bilene blir behandlet. 

Anonymkode: c7c95...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mekaniker/tekniker så blåser jeg i hvordan bilen din ser ut. Faktisk håper jeg den er møkkete, jeg skal uansett ikke fikle med karosseriet. Har opplevd mange ganger når jeg skal være med kunde ut å prøvekjøre eller bare få forklart problemet at flere påpeker "jeg har vasket og rengjort bilen for flere hundre kroner" og gir seg ikke å prate om det før jeg takker så mye for at du gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker utvendig når det lar seg gjøre. Litt vrient å vaske når det er -20 C 😅 men bilen er ryddig innvendig. 

Anonymkode: 28338...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke falt meg inn å vaske bilen fordi den skal på verksted. Jeg har alltid levert den som den er. Faren min er pensjonist med tjenester som kjærlighetsspråk, og han tilbyr seg som regel å kjøre bilen til verksted og han har aldri vasket bilen for verksted eller en gang nevnt at bilen bør vaskes før verksted.

Anonymkode: cfc68...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene mine er sjeldent møkkete. Det gjør vondt dypt inni bensinpumpene min å levere fra meg en skitten bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audiot skrev (19 timer siden):

Som mekaniker/tekniker så blåser jeg i hvordan bilen din ser ut. Faktisk håper jeg den er møkkete, jeg skal uansett ikke fikle med karosseriet. Har opplevd mange ganger når jeg skal være med kunde ut å prøvekjøre eller bare få forklart problemet at flere påpeker "jeg har vasket og rengjort bilen for flere hundre kroner" og gir seg ikke å prate om det før jeg takker så mye for at du gjorde det...

Jeg forventer overhode ikke at de skal takke meg 😝 jeg bare tenker at jeg selv ville nok ikke satt pris på å få inn en bil så full av veisalt og dritt at om jeg skulle bytte noe under der så måtte jeg først spyle det frem 😄 og om kunden er opptatt av at bilen er ren koster det deg lite å være vennlig innstilt tilbake tenker jeg.. Men selvsagt, det er forskjell på folk, verksted og grad av service overalt. For meg var det en selvfølge å ikke levere fra seg en bil som var skitten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...