Gå til innhold

H&M = dårlig økonomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en strømpebukse på HM som nødløsning i 2013 da min raknet i et bryllup og HM lå rett ved siden av lokalet. Har ellers ikke handlet på HM siden jeg var tenåring, kjøper 90% brukt/arver klær og reparerer etter hvert som det kan komme hull og lignende, de fleste plaggene holder 10-20 år. Det vanskeligste å reparere er bukser som ofte etter rundt 10 år får så tynt stoff mellom lårene/i skrittet at det ikke går ann å sy sammen hull. 

Anonymkode: 4711a...4fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forundrer meg når folk med god økonomi handler på HM. Fryktelige klær i fryktelig kvalitet. Barneklær er greit nok da.

Anonymkode: 3449c...7c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tatt i betraktning av hva slags fabrikker denne kjeden velger å kjøpe produkter fra, så burde hele greia egentlig boikottes.      

Anonymkode: b70d7...66b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

tatt i betraktning av hva slags fabrikker denne kjeden velger å kjøpe produkter fra, så burde hele greia egentlig boikottes.      

Anonymkode: b70d7...66b

Arbeidsplassen min har kontor i ett av landene hvor H&M har mest fabrikker. De betaler "minstelønn" til ansatte, men det er så klart ikke en levedyktig lønn. For å sette det i perspektiv, vi betaler 8 ganger så høy månedslønn til en nyansatt som starter nederst på lønnsstigen.

Det er velkjent i landet at H&M er en dårlig arbeidsgiver, samtidig er de en så viktig for økonomien at myndighetene ikke ønsker å regulere. 

Anonymkode: 8d563...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at alle som handler på HM har lik økonomi og alle som handler på Cubus har lik økonomi og alle som handler på Match har lik økonomi og alle som handler på Høyer har lik økonomi. Er ikke det noe alle lærer i samfunnsfagstimene?

Anonymkode: 7dc39...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har veldig god økonomi, men kjøper enda klær på hm fordi jeg er mer opptatt av om jeg liker tøyet på, og synes det er unødvendig å bruke masse penger på tøy. 

Anonymkode: e7385...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det forundrer meg når folk med god økonomi handler på HM. Fryktelige klær i fryktelig kvalitet. Barneklær er greit nok da.

Anonymkode: 3449c...7c3

Det er ikke alle som er så opptatt av klær. 

Anonymkode: d45d7...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...