Gå til innhold

H&M = dårlig økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som kjent er H&M den billigste kleskjeden på markede. Og den er også miljøskadelig. Klærene kan inneholde kreft fremkallende kjemikalier. Likevel kjøpes klærene. Hvorfor? 

Anonymkode: 29a01...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den økologiske bomullen kreftfremkallende?

Anonymkode: f7f6b...a58

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig bare svare for meg selv, men vi kjøper bomullsbukser og college gensere til barnehagebruk på hm fordi de blir så vanvittig fort ødelagt av hard lek og mye vask. Kjøper bare 100% økologisk bomull, og bare nok til en uke. Er klærne hele går de i arv eller til Fretex. Vi har alminnelig god inntekt på ca 1,5 millioner samlet. 

Anonymkode: f7f6b...a58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Hvilke forundersøkelser gjør du før du handler klær, mat eller annet?

Går igjennom og hver vare og sjekker. Dette er noe de fleste burde gjøre. Kun naturlige varer her. 

Anonymkode: 29a01...603

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener to millioner i året og handler på H&M. Om jeg skal ha en enkel bonullstopp, betaler jeg heller 99 kroner for den der enn 899 på Høyer. 

Anonymkode: 27af6...0dd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som kjent er H&M den billigste kleskjeden på markede. Og den er også miljøskadelig. Klærene kan inneholde kreft fremkallende kjemikalier. Likevel kjøpes klærene. Hvorfor? 

Anonymkode: 29a01...603

Fordi at folk flest er ikke er så opptatte av miljøet at de er villige til å la det gå ut over egen økonomi. Klærne på HM er både trendy og rimelige. Jeg vil tro at de treffer en bred kundegruppe, alt i fra de som ikke har mye penger til de som ikke vil bruke mye penger på klær, unge og gamle, store og små.

Jeg ingen problemer med å tro at det er uheldige kjemikalier i klesstoff, men nekter å tro at dette kun gjelder for HM sine klær. Dette er nok det gjengse for de fleste klesmerker, også langt dyrere merker enn HM og lignende kjeder.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi et par mill i inntekt men jeg handler på hm til både meg selv og barna. Hvorfor? Synes de har mye fint, utvalget er stort og man får mye for pengene. Kjøper uansett ikke mer enn vi må, og det er først og fremst overforbruk som er problemet, enten klærne er fra hm eller andre kjeder. 

Anonymkode: 1ae9f...0be

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt HM klær på over 10 år, men når vi har hatt perioder med dårlig økonomi kjøper vi på bruktbutikker ( gjør i grunnen det til vanlig også men... ). Får veldig mye bedre kvalitet der fra veldig dyre merker ganske billig. Mange som nesten ikke bruker klærne engang før de gir de til Fretex og lignende. 

Dårlig økonomi er en dårlig grunn til å kjøpe på HM og SHEIN osv.

 

Anonymkode: cf9e8...9d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Går igjennom og hver vare og sjekker. Dette er noe de fleste burde gjøre. Kun naturlige varer her. 

Anonymkode: 29a01...603

Dersom du faktisk undersøker nøye nok vil markedet svært begrenset for deg.

Og hva har dette med økonomi å gjøre? Kjøper du kun «naturlige varer» fordi du har god råd?? Det forstår jeg ingenting av. Miljøbevisste kjøper gjerne brukt..

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (5 timer siden):

Dersom du faktisk undersøker nøye nok vil markedet svært begrenset for deg.

Og hva har dette med økonomi å gjøre? Kjøper du kun «naturlige varer» fordi du har god råd?? Det forstår jeg ingenting av. Miljøbevisste kjøper gjerne brukt..

 

Jeg skriver under på denne! 
 

Jeg er veldig miljøbevisst, kjøper mye dyrt og gode merker brukt. Ellers handler jeg dyre og gode merker nytt. Om jeg må handle nye klær på h&m er jeg obs på at klærne er av god kvalitet, disse koster litt ekstra. Vi har en samlet inntekt på 1.1 mill. 

Anonymkode: f7fe8...e94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tripptrapp1 skrev (5 timer siden):

......

Jeg ingen problemer med å tro at det er uheldige kjemikalier i klesstoff, men nekter å tro at dette kun gjelder for HM sine klær. Dette er nok det gjengse for de fleste klesmerker, også langt dyrere merker enn HM og lignende kjeder.

Dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bruktbutikk, og kan absolutt anbefale en tur innom. Vi som jobber der, ser oss nok litt blind på alle klærne, men jeg blir forundret hver gang jeg er der når jeg ser hvor mye flott kunder finner til en meget rimelig penge.

Når det gjelder HM, så er nok de hverken bedre eller verre enn mange andre rimelige kleskjeder. Tviler på at Cubus er så mye mer miljøvennlig. Hva angår kvalitet og holdbarhet, så har jeg klær kjøpt både i rimelige og dyre butikker som har holdt i mange år.

Tror ofte grensen for "holdbarhet" handler om personlige preferanser. Når blir et plagg slitt?

Anonymkode: 49a29...468

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som kjent er H&M den billigste kleskjeden på markede. Og den er også miljøskadelig. Klærene kan inneholde kreft fremkallende kjemikalier. Likevel kjøpes klærene. Hvorfor? 

Anonymkode: 29a01...603

Hm er ikke verre enn andre kleskjeder. 

Anonymkode: daf89...f28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal dette være et retorisk spørsmål, eller er det bare et dumt spørsmål?

H&M selger mye klær fordi de har vært flinke både på å følge trender og rett og slett lage klær folk vil ha til lave priser, de har også stor distribusjon og er en markedsføringsmaskin med store budsjetter. 

Anonymkode: 5d3a1...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rister litt på hodet av HM som stolt merker klærne sine med "X prosent resirkulert polyester", som om jeg har lyst til å betale 600 kroner for en genser av resirkulert plast. Miljøvennlig eller ei.

Når det er sagt så kjøper jeg gjerne klær på HM, men jeg er nøye med å sjekke hva de er laget av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle klær billig = God økonomi. 

Du får dårlig økonomi hvis du kjøper unødvendig dyre ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dårlig økonomi og h&m er redningen, mye fine klær som også er billige. Når det er sagt så ville jeg likevel handlet der om økonomien var god.

Anonymkode: 80b50...464

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...