AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Del Skrevet 19. januar 2022 Har tatt førerprøve 2 ganger nå. Med en måned mellomrom. Ja, jeg øvde ikke noe spesielt mye i mellomtiden. Men de 3 dagene før så tok jeg dobbeltimer og kjørte med kjørelærer 3 timer. kjenner jeg blir så lei meg av tanken om å ikke bestå igjen. Kjennes som jeg aldri vil bestå. i tilegg til alt det er det svinndyrt. Dettw betydde mye for meg, men strøket to ganger nå. Vet ikke om jeg bør ta 3 gang?… måtte bare få det ut! Anonymkode: 77ecf...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har tatt førerprøve 2 ganger nå. Med en måned mellomrom. Ja, jeg øvde ikke noe spesielt mye i mellomtiden. Men de 3 dagene før så tok jeg dobbeltimer og kjørte med kjørelærer 3 timer. kjenner jeg blir så lei meg av tanken om å ikke bestå igjen. Kjennes som jeg aldri vil bestå. i tilegg til alt det er det svinndyrt. Dettw betydde mye for meg, men strøket to ganger nå. Vet ikke om jeg bør ta 3 gang?… måtte bare få det ut! Anonymkode: 77ecf...6b1 Er det kjørelærer som har sagt du er klar å satt deg opp? Er du rolig? Hvorfor har du strøket? Anonymkode: 18fe7...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 19. januar 2022 #3 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har tatt førerprøve 2 ganger nå. Med en måned mellomrom. Ja, jeg øvde ikke noe spesielt mye i mellomtiden. Men de 3 dagene før så tok jeg dobbeltimer og kjørte med kjørelærer 3 timer. kjenner jeg blir så lei meg av tanken om å ikke bestå igjen. Kjennes som jeg aldri vil bestå. i tilegg til alt det er det svinndyrt. Dettw betydde mye for meg, men strøket to ganger nå. Vet ikke om jeg bør ta 3 gang?… måtte bare få det ut! Anonymkode: 77ecf...6b1 Hvis det betyr mye for deg, hvorfor øvde du ikke mer i mellom oppkjøringene? Selvfølgelig skal du prøve igjen, men du må rette opp i feilene du har fått påpelt og øve masse først. 🙂 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Del Skrevet 19. januar 2022 Hva har sensorene påpekt i vedtakene du har fått? Øv på dette til du klarer det du har strøket på, så kan du prøve på nytt. Anonymkode: c83ec...8fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 Strøk to ganger, og gang nummer to var det helt andre ting som var for dårlig enn forrige gang. Tror jeg stresset så mye med å ikke gjøre de samme feilene om igjen at jeg endte opp med å drite meg ut på helt andre ting. Tredje gangen gikk det supert. Øv masse og prøv igjen. 😀 Anonymkode: 8f4f9...f18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 21.03): Har tatt førerprøve 2 ganger nå. Med en måned mellomrom. Ja, jeg øvde ikke noe spesielt mye i mellomtiden. Men de 3 dagene før så tok jeg dobbeltimer og kjørte med kjørelærer 3 timer. kjenner jeg blir så lei meg av tanken om å ikke bestå igjen. Kjennes som jeg aldri vil bestå. i tilegg til alt det er det svinndyrt. Dettw betydde mye for meg, men strøket to ganger nå. Vet ikke om jeg bør ta 3 gang?… måtte bare få det ut! Anonymkode: 77ecf...6b1 Der er feilen. Det krever mengdetrening, kontinuerlig! Anonymkode: a8df3...f94 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Del Skrevet 3. februar 2022 12 timer kjøring inkl. alle spesialgreier, stod i første forsøk. 22 år siden snart. Anonymkode: bfe83...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg strøk 2 ganger. Før oppkjøring nr 3 tok jeg en dobbeltime med en annen enn kjørelæreren min fra kjøreskolen, vi hadde en utrolig god kjemi og han var flink å roe nervene mine, sto med glans på nr 3! Anonymkode: 03d64...79f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Del Skrevet 3. februar 2022 Føler med deg er i samme situasjon... Anonymkode: 00fe9...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Del Skrevet 3. februar 2022 Bestod på første forsøk. Men tror det er lettere for folk på bygda å få lappen enn folk som bor i litt større byer. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men kan tenke meg at du kanskje bor i en litt større by. Anonymkode: c7199...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg strøk 2 ganger. Før oppkjøring nr 3 tok jeg en dobbeltime med en annen enn kjørelæreren min fra kjøreskolen, vi hadde en utrolig god kjemi og han var flink å roe nervene mine, sto med glans på nr 3! Anonymkode: 03d64...79f Veldig lignende historie her. Slet med nerver på oppkjøring. Kjørte fint med min vanlige kjørelærer som mente jeg var klar. Strøk 2 ganger på rad. Fikk så time med en annen lærer fra samme kjøreskole som ga meg noen tips, besto og fikk til og med flere pluss på 3. oppkjøringen. Anonymkode: 29555...873 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg strøk 4 ganger før jeg besto. Først to ganger med manuelt gir og deretter to ganger med automatgir. Jeg fant ut at reguleringene og alle unntakene fra reglene, samt feil og mangler ved skilting gjorde det vanskelig for meg å kjøre opp i byen jeg bor i. Så prøvde jeg å kjøre opp ved en trafikkstasjon utenfor byen og besto med engang. Anonymkode: 6dbdc...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Del Skrevet 3. februar 2022 Strøk tre ganger på teorien, men bestod oppkjøringen på første forsøk. Men fy fasan så nervøs jeg var, babla hele tiden 😂 Anonymkode: ba41a...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg besto nå på mandag, første forsøk! Kjørte opp i Tønsberg som jeg syntes er en litt vanskelig by, og ikke min hjemplass. Hadde så mye nerver at jeg både gråt før start, og gråt av glede etter. Det som hjalp meg veldig tror jeg var at jeg hadde en annen kjørelærer jeg kjørte oppvarming med bort i oppkjøringen. Jeg hadde ikke lært en gang hvordan man tok opp panseret på bilen. Men han sa at det var nok viktigere at jeg fikk roer meg ned, også heller tok feil på de kontroll spørsmålene. Vi hadde ikke nok tid til begge pga misforståelse på kjøreskolen. Jeg tok med også god tid til å puste og gråte ferdig før jeg kjørte avgårde med sensor, passet med andre ord på at jeg var helt tilstedet. Så kjørte vi avgårde, og da også tok jeg meg god nok tid ved hvert eneste kryss og rundkjøring, så jeg hadde god oversikt til en hver tid. Kjøreskole læreren min lærte meg å putte bilen i andre gir ved hvert eneste kryss/rundkjøring. Det gjør at du tar den tiden du trenger, og aldri kommer for kjapt inn. Veldig greit å gjøre det litt, så kan du etterhvert justere deg litt opp ettersom du får bedre flyt. Og sist men ikke minst, ta deg et pust av og til, og ha troa på deg selv! Hvorfor skal noen andre ha troa om du ikke en gang har det 😊 Anonymkode: 18fe7...c01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Del Skrevet 3. februar 2022 Bestod på første forsøk. Samme gjorde barna mine. En lettelse. Ja det er dyrt, men kjør mye utenom. Kjør tur hver eneste dag. Anonymkode: 4bc56...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Del Skrevet 3. februar 2022 Bestod på første forsøk. Kjør mer i mellomtida. Er det INGEN som kan kjøre med deg på fritiden? Anonymkode: 84119...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Del Skrevet 4. februar 2022 Besto fra tredje forsøk. Jeg tok lappen i godt voksen alder, og kjørte opp i samme by som samboeren min gjorde for 20 år siden. Samboeren min har vært med på noen turer med kjørelæreren, for senere kunne lære meg opp selvstendig. Så, samboeren min mener at kravene har blitt mye, mye strengere på siste 20 år. Selve byen har blitt mye vanskeligere å kjøre i også, for tjue år siden var det færre biler, ingen rundkjøringer, ingen trafikklys i byen, og ihvertfall ingen syklister i veien og sparkesykler. Så, både at kravene har blitt skjerpet, og at det ble mer avansert trafikk i byen. Så, dere som besto oppkjøring fra første forsøk for 20 år siden, det er ikke relevant i det hele tatt. Samboeren min for øvrig mistet lappen under ett år etter at han fikk det, fordi han kjørte alt for fort, men han besto annen oppkjøring også fra første forsøk. Han har heldigvis beholdt lappen siden da. Anonymkode: 85b67...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Del Skrevet 4. februar 2022 Besto på første forsøk. MEN jeg trakk meg to ganger fordi jeg ikke følte meg klar og var redd for å stryke. Og det var litt sånn "du får førerkort, men du må øve mer", så det var vel litt såvidt! Det er 20 år siden nå, da, så tror også det har blitt strengere. Anonymkode: 08660...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #19 Del Skrevet 4. februar 2022 Besto på første forsøk. Fikk max antall lovlige feil da, så hadde nok litt flax. Men jeg øvde MASSE med teoritentamen Anonymkode: 04ef4...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Del Skrevet 4. februar 2022 Sensor fortalte deg vel hvorfor du strøk? Har du fått øvd på feilene du gjorde under oppkjøringa? Jeg tipper du klarer det på tredje forsøk. Ikke gi opp! Jeg skjønner at det føles helt håpløst ut, men nå er du så nærme! Jeg bestod på første forsøk, men syns hele opplevelsen var jævlig. Var så stressa og syns det var ekstreemt slitsomt. Glad jeg er ferdig med det der. Slitsomt å ha sosial angst oppå der igjen også. Anonymkode: 2f87b...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå