Gå til innhold

Er det uhøflig å kalle en som jobber i barnehage for "barnehagetante"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg var nylig på en date med en herlig jente som jobbet i barnehage. Spurte henne "hvordan er det å være barnehagetante?" på en hyggelig måte. Da smilte hun bare og sa at det ikke het "barnehagetante"..
Er det frekt å si? 

Daten gikk strålende forresten, vi har vært med hverandre hver dag i ettertid. :) 

Anonymkode: 58420...b52

Hun smilte jo bare og rettet på deg, og daten gikk bra. Nei er ikke frekt å si feil pga av uvitenhet og det er ikke frekt å rette på slike feil. 

Anonymkode: 52c81...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men stemmer dette egentlig? Det er ikke mitt inntrykk at folk ser mer ned på å jobbe i barnehage enn andre yrkesgrupper det er normalt å sammenlikne med utdannelsesmessig. Eneste jeg kan se for meg, er at mange foreldre er slitne og stressa om morgenen når de leverer/henter, og dermed tar de ansatte litt for gitt. Men dette er jo litt naturlig også, barnehagen er en del av hverdagen til familien. 
Samme snakk om «å se ned på» hører jeg fra sykepleiere, at de føler de har blitt sett så ned på. Men begge deler er jo en treårig høyskoleutdannelse, hverken mer eller mindre. Aldri tenkt på at det har hverken høy eller lav status. Helt vanlig jobb liksom.

Anonymkode: 8b6be...7d9

Mange sier nok ikke, men det er mange som tenker at de ansatte ikke er de skarpeste knivene i skuffen osv.

Anonymkode: 6f75b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er noe annet enn «fagarbeiderene mine». Kollegaene mine er likestilt. Fagarbeiderene mine fodrer at en mener en er bedre/sjef for dem. 

Anonymkode: 989e9...9b5

Jeg er forsåvidt enig med deg, kommentaren min var ment som en spøk 😊🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...