AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg var nylig på en date med en herlig jente som jobbet i barnehage. Spurte henne "hvordan er det å være barnehagetante?" på en hyggelig måte. Da smilte hun bare og sa at det ikke het "barnehagetante".. Er det frekt å si? Daten gikk strålende forresten, vi har vært med hverandre hver dag i ettertid. Anonymkode: 58420...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Del Skrevet 19. januar 2022 Joda, det kan du si... Men det heter vel assistent, barne- og ungdomsarbeider eller barnehagelærer, alt etter utdanning. Anonymkode: ceba8...77b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Del Skrevet 19. januar 2022 Uhøflig, nei. Gammeldags og nedverdigende, ja. Hva jobber du selv som? Jeg har en bachelor og er førskolelærer, jeg er ikke tanta til noen av ungene jeg har ansvaret for i barnehagen. Det er ikke fagarbeiderne mine heller. Anonymkode: 4b6e4...f52 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Del Skrevet 19. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uhøflig, nei. Gammeldags og nedverdigende, ja. Hva jobber du selv som? Jeg har en bachelor og er førskolelærer, jeg er ikke tanta til noen av ungene jeg har ansvaret for i barnehagen. Det er ikke fagarbeiderne mine heller. Anonymkode: 4b6e4...f52 Vi er begge 21 år gamle. Studerer på krigsskolen (offiserutdannelse) i militæret. Kommer fra en litt konservativ familie hvor "eldre" begrep blir brukt. Kan nok ha noe med det å gjøre. Var ikke på noe slags form ment for å være nedverdigende mot henne. Jeg trodde bare det var normalt å si. Jeg har full forståelse for at du ikke er tanten til noen av ungene i barnehagen. -TS Anonymkode: 58420...b52 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uhøflig, nei. Gammeldags og nedverdigende, ja. Hva jobber du selv som? Jeg har en bachelor og er førskolelærer, jeg er ikke tanta til noen av ungene jeg har ansvaret for i barnehagen. Det er ikke fagarbeiderne mine heller. Anonymkode: 4b6e4...f52 Fagarbeiderne «dine»? Det synes jeg var nedlatende 😂 Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: bd898...fb9 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er begge 21 år gamle. Studerer på krigsskolen (offiserutdannelse) i militæret. Kommer fra en litt konservativ familie hvor "eldre" begrep blir brukt. Kan nok ha noe med det å gjøre. Var ikke på noe slags form ment for å være nedverdigende mot henne. Jeg trodde bare det var normalt å si. Jeg har full forståelse for at du ikke er tanten til noen av ungene i barnehagen. -TS Anonymkode: 58420...b52 GIV AKT, PÅ STEDET HVIL, HVIL. Haha, offiser ja. Virker som en drittjobb. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 79642...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Del Skrevet 19. januar 2022 De er jo barnehagetanter Anonymkode: 93298...319 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Del Skrevet 19. januar 2022 Personlig tenker jeg ikke at det er frekt. Men mitt inntrykk er at de dom jobber i barnehage oppfatter det meget nedverdigende og frekt. Og det er mer enn nok grunn til å ikke bruke det begrepet tenker jeg. Anonymkode: 8b6be...7d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): GIV AKT, PÅ STEDET HVIL, HVIL. Haha, offiser ja. Virker som en drittjobb. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 79642...6ab Hvorfor gidder dere å bli så hissige og dumme som dette? Gå såpass i forsvar når en person spør et helt ok spørsmål? Hva er dette for mindreverdighetskomplekser?? Han er 21år, han ønsker å lære. Og offiser er da en flott stilling for en 21-åring? Anonymkode: 8b6be...7d9 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): GIV AKT, PÅ STEDET HVIL, HVIL. Haha, offiser ja. Virker som en drittjobb. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 79642...6ab Hva søren problemet ditt? 😮 Til TS, stor respekt for at du skal forsvare landet, slik at alle våre barn og barnebarn kan ha en trygg hverdag.💞 Hilsen en som jobber i barnehage Anonymkode: 880e2...4d9 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Del Skrevet 19. januar 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: GIV AKT, PÅ STEDET HVIL, HVIL. Haha, offiser ja. Virker som en drittjobb. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 79642...6ab Skjønner ikke helt hva du vil, utrolig barnslig oppførsel fra din side.. En ting er sikkert. Skal sørge for at du og alle i din familie skal leve et trygt liv i verdens beste land. -TS Anonymkode: 58420...b52 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Del Skrevet 19. januar 2022 Frekt tja, du vet jo ikke bedre, så det er jo bare uvitende og naivt heller. Litt søtt🤷🏼♀️ Eller hva militæronkel. Evt engel i grønt. Anonymkode: 39b16...88c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Del Skrevet 19. januar 2022 Engel i grønt som steller og stuller med oss er du😍 Anonymkode: 39b16...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Del Skrevet 19. januar 2022 Hvis du er 21 år, er det ikke lenge siden du gikk i barnehagen selv. Kalte du de som jobbet der for tanter da du gikk der? Ikke det nei. Min eldste sønn er 26 år, og selv den gangen han gikk i barnehagen, så var det begreped avleggs. Så merkelig av deg å kalle daten din for tante synes jeg. Anonymkode: 84dda...555 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Del Skrevet 19. januar 2022 Neste år på Farmen kjendis: VG-oppslag etter at noen sier "barnehagetante-ku". Anonymkode: 96932...c17 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Del Skrevet 19. januar 2022 Å være tante krever strengt tatt bare at du er kvinne og har søsken med barn. Å jobbe i barnehage krever absolutt noe mer. Uhøflig, muligens, men gammeldags, ja. Rart at de ikke kalte lærere for skoleonkler. Men tradisjonelle kvinneyrker har en tendens til å bli omtalt med tante, søster, eller noe som ender på -inne. Det ligger en slags nedgradering i det. Alt som kreves er å være hunkjønn. Anonymkode: 6e043...1de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Del Skrevet 19. januar 2022 Merkelig at en gutt på 21 bruker uttrykket barnehage-tante. Anonymkode: de4f8...6c0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Joda, det kan du si... Men det heter vel assistent, barne- og ungdomsarbeider eller barnehagelærer, alt etter utdanning. Anonymkode: ceba8...77b Men som foreldre så spør vi jo ikke hvilken utdanning alle de ansatte har.... Barnehagetante er en enkelt og greit å si selv om det ikke i praktisk forstand handler om å være en tante. Når vi sier at "verden går til hundene" så mener vi heller ikke at jorda vil bli overtatt av hunder.. Så nærliggende foe alt folk har blitt. Fjols. Anonymkode: 7a4f5...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fagarbeiderne «dine»? Det synes jeg var nedlatende 😂 Hilsen barnehagelærer. Anonymkode: bd898...fb9 Vi er jo et team, så de er mine 😅 Ikke noe nedlatende med å kalle dem mine, det skaper tilhørighet. Hadde jeg kalt dem tantene mine, hadde det vært en annen sak! Anonymkode: 4b6e4...f52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men som foreldre så spør vi jo ikke hvilken utdanning alle de ansatte har.... Barnehagetante er en enkelt og greit å si selv om det ikke i praktisk forstand handler om å være en tante. Når vi sier at "verden går til hundene" så mener vi heller ikke at jorda vil bli overtatt av hunder.. Så nærliggende foe alt folk har blitt. Fjols. Anonymkode: 7a4f5...0a5 Men det framstår så lite intelligent å kalle folk som er på jobb for tanter, skjønner du virkelig ikke det? Vi har alle et fornavn, bruk det. Ingen forventer at du skal kalle oss "ped.leder" eller "fagarbeider". Vi er på fornavn med foreldrene - og ungene, for den del. Anonymkode: 4b6e4...f52 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå