Titania Skrevet 19. januar 2022 #1 Del Skrevet 19. januar 2022 I oppstarten med trening har det dukket opp et problem jeg irriterer meg over, og ikke helt finner noe løsning på, selv etter kontakt med fagpersoner, så kanskje noen har lignende erfaring eller noen tips og triks? Saken er - som sykelig overvektig er jeg endelig i gang med å ta tak i helsa, og er godt i gang med trening. Har fått treningsprogram på senteret jeg er, og er i jevnlige samtaler med pt/veileder for at ting skal fungere optimalt. Og har vel gått fra å trene ingen ting, til 2-4 ganger i uka - som oftest 3, der en økt er gruppetime med kjernemusklatur. Har tidligere slitt mye med ryggen, og gått til kiropraktor for det. Da det aldri funket helt ordentlig, byttet jeg til naprapat, og smertene flyttet seg til rompa og låret, før det ble nesten bra. Helt til jeg begynte å trene. På det verste kunne jeg sitte på en stol 1,5 time før det ble uutholdelig vondt i rompa, og ingen ting hjalp på smertene. Naprapaten sa det var stram setemusklatur, og "tren men forsiktig" var oppskriften hans. Endte med å gå til massør for å få løsnet litt, og det hjalp også - men jeg ble også syk, samtidig som det var jul, så det ble nesten ikke trening heller. Og vondtene ble borte. PT og naprapat var enige, vondtene kom nok av overtrening. Nytt år, og motivasjonen på topp, og i gang igjen. Trent 3 ganger i uka siden nyttår, og nå begynner jeg å merke det i låret igjen. Men jeg syns ikke jeg "overtrener" området heller. Selvsagt - med belastningen fra før, så er jo all hverdagsaktivitet også en belastning på området. Men når jeg trener for meg selv, så er det alt i fra 10-30 min sykling, også har jeg beinpress, knestrekk, og et apparat jeg ikke vet hva heter, men som man "sparker" bakover. Passer på å ikke ha for tung belastning på øvelsene også - jeg går heller for noen flere repetisjoner enn å prøve og makse vekten, nettopp for å være forsiktig. Smerten sitter liksom på utsiden av låret, og stråler til lysken innimellom. Så finnes det noe annet lurt jeg kan gjøre, annet enn å trene mindre - som jeg virkelig ikke har lyst til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå