Gå til innhold

Eplejuice bedre erstatning for brus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men sukkerfri brus smaker ikke godt, og da blir det jo ikke noe kos 😆 

@Blueberrymuffin Jeg er altså helt frisk og normalvektig, ingen diabetes eller allergier eller intoleranser. Har det da ingenting å si om sukkeret jeg får i meg kommer fra frukt eller hvitt rørsukker, det er like ille uansett? 

Anonymkode: 1f08e...748

Helt korrekt. 

Sukker i frukt og i hvitt rørsukker er likt og består begge av fruktose og glukose, så like «ille», da begge deler påvirker blodsukker og lagres som fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 9.27):

Men sukkerfri brus smaker ikke godt, og da blir det jo ikke noe kos 😆 

@Blueberrymuffin Jeg er altså helt frisk og normalvektig, ingen diabetes eller allergier eller intoleranser. Har det da ingenting å si om sukkeret jeg får i meg kommer fra frukt eller hvitt rørsukker, det er like ille uansett? 

Anonymkode: 1f08e...748

Sukker er sukker. Det som er med frukt og slikt er at i tillegg til sukkeret så er det mange viktige næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Sukker er sukker. Det som er med frukt og slikt er at i tillegg til sukkeret så er det mange viktige næringsstoffer.

Men hun sier jo ikke hun skal spise et eple om dagen. Hun skal drikke en 0,5 eplejuice noe som består av kanskje 10% av det sunne fra et eple og 90% sukker. Du kan regne 10 sukkerbiter pr glass. 

Tipper du går opp 10 kg i vekt på et år om du begynner å drikke 1 liter eplejuice om dagen men ellers holder alt av kosthold og aktivitet som før. Det er ekstremt usunt. 

Anonymkode: 03b57...db1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg mistet veldig mye guts nå.

Jeg sliter bare med å begynne å drikke juice å vann. 
Trodde ialefall at juicen var okei å drikke men er det egentlig noe som helst vi kan drikke ? Jeg for min del er opptatt av vekta mi åsså selv om jeg ikke er overvektig. 

samme med ris pasta potet osv..,

til slutt blir man bare helt deprimer og dritta lei 😞 hvertfall jeg da! Ser ingen lys i tunellen.

drikke cola fordi juicen ødelegger alt uansett…eller leve på vann å erter 😅 

*fortvilet* 

kvinne 32

Anonymkode: d8833...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du ha annen drikke enn vann til hverdags?

Om man er opptatt av å ha et sunt kosthold, bør man tenke på brus, juice, iskaffe, energidrikk, osv., slik man tenker på alkohol. Altså noe man bare drikker ved spesielle anledninger.

Du kan jo for eksempel gjøre juice til noe du bare drikker til helgefrokosten, dersom dette er noe du absolutt ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...