Gå til innhold

Hva tjener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yrke: Designer

Lønn: Totalt 870k i årslønn (750k grunnlønn + 120k bonus)

Års erfaring: 4,5-5 år

Din lønnsutvikling: Startet på 490k etter masteren. Skiftet jobb etter 2 år og gikk opp til 660k. Skiftet jobb igjen etter 10 måneder og gikk til 830k total årslønn. Under fjorårets lønnsoppgjør økte jeg til den lønna jeg har i dag.

Anonymkode: 56f41...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken utdanning du har?

Jeg snuser på en stilling innenfor forretningsutvikling, men har en helt annen bakgrunn enn det jeg tror mange i slike stillinger har.

Anonymkode: c5155...132

Master i økonomi og ledelse, med finans spesialisering. Jobber med digital forretningsutvikling, innenfor eiendom. 

Anonymkode: b3965...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Yrke: Designer

Lønn: Totalt 870k i årslønn (750k grunnlønn + 120k bonus)

Års erfaring: 4,5-5 år

Din lønnsutvikling: Startet på 490k etter masteren. Skiftet jobb etter 2 år og gikk opp til 660k. Skiftet jobb igjen etter 10 måneder og gikk til 830k total årslønn. Under fjorårets lønnsoppgjør økte jeg til den lønna jeg har i dag.

Anonymkode: 56f41...064

Oi! Det var ikke værst lønn. Hva slags designer er du? :)

Anonymkode: 5b25e...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: Ingeniør

Lønn: 740 000kr

Års erfaring: Snart 3 år 

Din lønnsutvikling: Begynnerlønn på 480 000kr, steg til 520 000kr etter prøvetid. Steg så til 570 000kr ved lønnsforhandling etter 2 år. Byttet jobb etter 2,5 år fikk da 740 000kr.

Anonymkode: 5f814...0ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: Kundeansvarlig selger

Lønn: 700k grunnlønn + 100k bonus + firmabil + diverse andre frynsegoder 

Års erfaring: 10 år

Utdanning: Mastergrad

Din lønnsutvikling: Startet lavt etter master, fikk jobb med startlønn på 380k. Fikk ny stilling internt og gikk opp ca 50`. 

Så fikk jeg ny jobb etter tre år og fikk da lønn på 575`. Skiftet jobb igjen nettopp og fikk da lønn på 700`. 

Anonymkode: e3759...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: spesialsykepleier m/master

Lønn: 570 000,- (+ tillegg= 700 000,-)

Erfaring: 10 år

Lønnsutvikling: Tror startlønnen min var 380 000,-

Anonymkode: 63acb...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Master i økonomi og ledelse, med finans spesialisering. Jobber med digital forretningsutvikling, innenfor eiendom. 

Anonymkode: b3965...268

Tusen takk for svar. Jeg har en helt annen bakgrunn enn deg, stort sett humaniora. Men har en del design/teknologi-fag også. Vet ikke om det kan være aktuelt som forretningsutvikler i enkelte bransjer? Eller er det bare økonomifag som gjelder?

Anonymkode: c5155...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: Yrkesflyger (styrmann) - Boeing 737.

Lønn: 725 000,- (+ tillegg, ca 800 000)

Erfaring: 8 år

Lønnsutvikling: Startslønnen min var på 450 000,-

- Står på tur til å bli kaptein, gleder meg! :)

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: mellomleder it

Lønn: 950.000

Erfaring: 13 år i bransjen, men i starten var jeg student. Har enda ikke fullført graden min, og tviler på at jeg kommer til å fullføre utdanningen nå...

Lønnsutvikling: startet på 150 kr/timen som student på timer på kundesenter, og ble kjapt hyret inn på fulltid i utviklingsavdelingen. Har byttet arbeidsgiver en gang, og internt i selskapet har jeg gått opp 400.000 kr i lønn her jeg er nå i takt med å ta steget fra junior til senior, og så mellomleder.

Anonymkode: e7523...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkdirigent 

lønn: varierer fra år til år etter hvor mye man jobber og om man får mye jobb om vinteren, men alt fra 350-750000 er normalt 

erfaring: 4 år 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi! Det var ikke værst lønn. Hva slags designer er du? :)

Anonymkode: 5b25e...099

UX-designer

Anonymkode: 56f41...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: mastergrad,  mellomleder i et større firma

Lønn: 1.6000.000 + bonus ca 150 000

Erfaring: 21 år

Lønnsutvikling: Tror startlønnen min var 290 000

Anonymkode: 10cb0...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke : seniorrådgiver
Lønn : ca 730.000, som er høyere enn hva de fleste med samme stillingsbetegnelse har. 
Års erfaring : 34 år
Din lønnsutvikling fra start til nå: husker ikke hva lønnen var når jeg startet

Anonymkode: a90ec...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/18/2022 at 12:31 PM, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hvilken utdanning du har?

Jeg snuser på en stilling innenfor forretningsutvikling, men har en helt annen bakgrunn enn det jeg tror mange i slike stillinger har.

Anonymkode: c5155...132

Oftest er en forretningsutvikler bare en selger, men de har gitt det et litt mer fancy navn så kundene ikke skal føle de blir solgt noe hele tiden, og for å få stillingen til høres mer kul ut. «Selger» er ikke så kult. 

Anonymkode: 74ca0...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: IT bransjen privat sektor (ikke leder)

Lønn: 1.080.000 per år. Ingen bonuser. 
 

Man lønnes i all hovedsak etter kompetanse og engasjement. Og i IT-bransjen er bachelor og mastergrader ganske ubetydelige. I sterk kontrast til offentlig sektor hvor lønna settes basert på en mastergrad du tok for 20år siden, og er i liten grad relevant kompetansemessig. 

Anonymkode: 74ca0...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oftest er en forretningsutvikler bare en selger, men de har gitt det et litt mer fancy navn så kundene ikke skal føle de blir solgt noe hele tiden, og for å få stillingen til høres mer kul ut. «Selger» er ikke så kult. 

Anonymkode: 74ca0...6b9

Haha gøy hvor opptatt folk er å rakke ned på folk som selger en bedrifts produkter når det somoftest er selgere som ender opp med gode lønninger som et resultat av direkte målbart arbeid. Du skal altså rakkes ned på fordi du skaper konkret merverdi for en bedrift og er flink til å snakke med andre mennesker.

 

Å jobbe med salg krever orden i hodet, psyke og evner til å tåle motgang og tenke framover i tillegg til en god dose people skills. I 2022 kan du ikke svindle deg til gode resultater innen salg slik det virker som at mange tror. Den eneste måten du kan være vellykket over tid innenfor salg er å være genuin og transparent, hvis ikke kommer du absolutt ingen veg.

 

Ser virkelig opp til de selgerne i min bedrift, spesielt de på nykunder!

Anonymkode: f3dac...99a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2022 at 10:03 AM, AnonymBruker said:

Tenkte det hadde vært ligg gøy å starte en tråd om lønn :)
Anonymkode: 5b25e...099

Ligge gøy som ligging? 😄

Yrke : statsminister
Lønn :  1,7 millioner i året
Års erfaring : erfaring?
Din lønnsutvikling fra start til nå: ↑↓↑↑↑

Anonymkode: c762f...5c5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Yrke: IT bransjen privat sektor (ikke leder)

Lønn: 1.080.000 per år. Ingen bonuser. 
 

Man lønnes i all hovedsak etter kompetanse og engasjement. Og i IT-bransjen er bachelor og mastergrader ganske ubetydelige. I sterk kontrast til offentlig sektor hvor lønna settes basert på en mastergrad du tok for 20år siden, og er i liten grad relevant kompetansemessig. 

Anonymkode: 74ca0...6b9

Mastergrader i IT-jobber blir sjelden helt ubetydelige selv om hva du har jobbet med før betyr mest fra IT-jobb nr to. I første IT-jobb kan offisiell utdanning bety mye for om du havner i øverste eller nederste del av søknadsbunken til ny jobb.

Anonymkode: c762f...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke: Saksbehandler. 
Lønn: 454200 kroner. Pga. overtid blir det mer, rundt 480K. 
Års erfaring: 3 år ca. 
Din lønnsutvikling fra start til nå: Startet på 425600 kroner. 

Har ingen utdanning (kun 1 årsstudium og 1 år av en master, men ingen grad). Holder nå på å utdanne meg til jurist, men har en del år igjen før jeg er ferdig... 

Anonymkode: 7e101...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...