Gå til innhold

Spørsmål angående sammenslåing av innlegg


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det? 2 av mine innlegg i farmen tråden ble slått sammen noen få minutter etter, er det noe i systemet som gjør at det blir automatisk lagt sammen? Og hvorfor skjer ikke det i andre tråder hvor folk poster masse innlegg etter hverandre?

 

Andre spørsmålet mitt, jeg så i en tråd her på ris og ros at et innlegg var valgt som løsning på trådens spørsmål og en grønn knapp som tar oss direkte til innlegget vises, hvordan gjør man dette i tråder? Slik at i framtiden når jeg lurer på noe så kan jeg velge det som ble løsningen på problemet, greit for de som leser tråder og lurer på det samme som trådstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Noen ganger ser vi at to eller flere innlegg av samme bruker blir postet etter hverandre i en tråd, hvis innleggene postes kort tid etter hverandre kan moderator velge å slå sammen innleggene for å gjøre lesingen mer oversiktlig. 

Merking av innlegg som løsning er også en funksjon som er forbeholdt moderatorer og administratorer, dette gjøres i lengre tråder hvor det går over flere sider for at man skal kunne finne frem til løsningen på problemstillingen eller spørsmålet i hovedinnlegget.

Med vennlig hilsen
Rhodiola, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (2 minutter siden):

Hei.

Noen ganger ser vi at to eller flere innlegg av samme bruker blir postet etter hverandre i en tråd, hvis innleggene postes kort tid etter hverandre kan moderator velge å slå sammen innleggene for å gjøre lesingen mer oversiktlig. 

Merking av innlegg som løsning er også en funksjon som er forbeholdt moderatorer og administratorer, dette gjøres i lengre tråder hvor det går over flere sider for at man skal kunne finne frem til løsningen på problemstillingen eller spørsmålet i hovedinnlegget.

Med vennlig hilsen
Rhodiola, mod.

Regnes det som regelbrudd om man ender opp med å poste innlegg etter hverandre?

Når vil vi brukere få den funksjonen? andre forumer har hatt sånn funksjon i mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Regnes det som regelbrudd om man ender opp med å poste innlegg etter hverandre?

Når vil vi brukere få den funksjonen? andre forumer har hatt sånn funksjon i mange år

Nei, dette regnes ikke som et regelbrudd. Det er noe vi gjør når vi ser på det som nødvendig og det er en avgjørelse som baserer seg utelukkende på skjønn. Om det derimot skulle vært sånn at man poster mange innholdsløse innlegg etter hverandre vil det kunne regnes som spam, men det vil i slike tilfeller ligge en ryddemelding igjen i tråden etter rydding. 

Per dags dato er det nærmeste brukerne kommer denne funksjonen å redigere eget innlegg for å legge til det en skulle se på som nødvendig. 

- Rhodiola, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (Akkurat nå):

Nei, dette regnes ikke som et regelbrudd. Det er noe vi gjør når vi ser på det som nødvendig og det er en avgjørelse som baserer seg utelukkende på skjønn. Om det derimot skulle vært sånn at man poster mange innholdsløse innlegg etter hverandre vil det kunne regnes som spam, men det vil i slike tilfeller ligge en ryddemelding igjen i tråden etter rydding. 

Per dags dato er det nærmeste brukerne kommer denne funksjonen å redigere eget innlegg for å legge til det en skulle se på som nødvendig. 

- Rhodiola, mod.

Så så lenge man skriver i innleggene regnes det ikke som spam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (32 minutter siden):

Så så lenge man skriver i innleggene regnes det ikke som spam?

På generelt grunnlag omfatter åpenbare spam-innlegg hyppige poster som ikke passer til sammenhengen, som mangler innhold eller som i kontekst med tråden og svarene ikke bidrar til debatten. Dette er ikke en definitiv beskrivelse, så dette er også noe som vurderes fra sak til sak.

- Rhodiola, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rhodiola skrev (3 minutter siden):

På generelt grunnlag omfatter åpenbare spam-innlegg hyppige poster som ikke passer til sammenhengen, som mangler innhold eller som i kontekst med tråden og svarene ikke bidrar til debatten. Dette er ikke en definitiv beskrivelse, så dette er også noe som vurderes fra sak til sak.

- Rhodiola, mod.

Jeg skriver om farmen i tråden så da er det vel ikke spam antar jeg, av og til kan man nevne noe annet utenom farmen men så lenge det ikke tar over hele tråden  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):

Jeg skriver om farmen i tråden så da er det vel ikke spam antar jeg, av og til kan man nevne noe annet utenom farmen men så lenge det ikke tar over hele tråden  

Sender PM for oppklaring i forhold til denne avgjørelsen. Tråden stenges etter avgitt svar.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...