Gå til innhold

Dere som har født - smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør vondest? Er det riene? Pressingen? Når hode kommer ut? HVA er det som egentlig gjør mest vondt? Vet det kanskje er vanskelig å forklare, men lurer sånn🙈

Anonymkode: 8367d...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det som gjør vondest? Er det riene? Pressingen? Når hode kommer ut? HVA er det som egentlig gjør mest vondt? Vet det kanskje er vanskelig å forklare, men lurer sånn🙈

Anonymkode: 8367d...a8d

Press - riene var definitivt. 

Anonymkode: e06fa...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det riene, spesielt rett før pressriene. Det var da pressriene kom og jeg kunne bruke kraft og jobbe med kroppen at det slapp litt.

Anonymkode: aa834...3c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det riene. Pressriene var en befrielse i forhold… og best var det når jeg pressa og kjente at siste delen av ungen kom ut.

Anonymkode: c7fc4...c79

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 6-7 cm åpning og frem til ungen var ute.

Anonymkode: dc04e...26a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riene var vonde, fikk ligge i badekar så lenge som mulig og fikk varmeposer(heter det det?) og akupunktur. Fra selve fødselen så husker jeg at det var ganske vondt når skuldrene skulle ut, men smertene var over så fort han var ute. Hadde gjort det igjen hver eneste dag❤️ 

Anonymkode: c2fa4...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det helt klart «Ring of fire». Har hatt to styrtfødsler.

Anonymkode: 28c10...804

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes åpningsriene var det verste. Under pressriene var det som om jeg samarbeidet med kroppen på en annen måte, og fokuserte på å presse.

Endret av AnonymFrk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det vondeste når hodet kom ut. Ellers så var det pressriene. Synes ikke åpningsriene var så vonde, bortsett fra på slutten av dem rett før de gikk over i pressrier. 

Anonymkode: 28a0b...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de røska henne ut med vakuum, det var helt forferdelig grusomt.

Bad om epidural da riene begynte å bli tette og uten særlig pause, så vet jo ikke hvor vonde riene ville ha blitt. 

Anonymkode: e6020...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes åpningsriene var verst. Pressriene merket jeg nesten ikke.

Anonymkode: 60bb0...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født to ganger. Pressriene var helt klart vondest ved begge fødslene. Ved andre fødsel svei det også skikkelig i underlivet da hodet var i åpningen, kjentes ut som jeg skulle revne helt. Merket ikke noe til det første gang da jeg hadde epidural.

Anonymkode: a1544...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riene var værst. Hadde taklet de bedre hvis jeg fikk hvile litt mellom de, men de kom jo så ofte😅pressingen var vondt men ikke så ille som å være utslitt på grunn av rier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningsriene helt klart. De var som veldig sterke menssmerter som kom og gikk, var ikke noe jeg kunne gjøre annet enn å ta imot. Pressriene var ikke vonde, og de varte bare noen få minutter. Når hodet kom ut, så brant det litt, men det varte jo så kort, ikke ett minutt engang.

Anonymkode: 445d4...34f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hodet kom ut og stoppa akkurat i åpningen.

 

Anonymkode: b3f83...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åpningsriene helt klart. De var som veldig sterke menssmerter som kom og gikk, var ikke noe jeg kunne gjøre annet enn å ta imot. Pressriene var ikke vonde, og de varte bare noen få minutter. Når hodet kom ut, så brant det litt, men det varte jo så kort, ikke ett minutt engang.

Anonymkode: 445d4...34f

Helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hodet kom ut og stoppa akkurat i åpningen.

 

Anonymkode: b3f83...ef2

Den kjente man godt 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske noe ring of fire som mange syns er vondest, jeg syns alt med pressingen var helt for jævlig og alt annet enn befriende. 

Anonymkode: 7f2b6...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene var verst. Det er så lite produktivt og tidsubestemt, og dermed er fokuset på at det er vondt. Pressriene var også vonde, men jeg har født store barn (4.1 kg og 4.8 kg) og dermed har fokuset vært på å få til effektiv pressing, noe som er hardt arbeid og tar brodden av smerten. 

Anonymkode: 3ea35...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...