Gå til innhold

Hva bruker dere når dere vasker toalett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor bruker dere klor nedi do?

Anonymkode: 218ed...75f

For å desinfisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan få vekk brunt belegg nede I do?

Anonymkode: 2875d...fa3

Hvis du får det så vasker du alt for skjeldent. Klor tar det med mindre det er fordi porselenet er ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprayer hele dassen, både utenpå og inni,  ned med klor og vasker over med klut når det har gått ca.30 minutter. 

Anonymkode: 93775...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 time siden):

Hvis du får det så vasker du alt for skjeldent. Klor tar det med mindre det er fordi porselenet er ødelagt. 

Hvis det er litt farge i vannet, så kan toalettet få brunskjær allerede etter tre dager. Spesielt hvis man bruker toalettet lite.

Anonymkode: f5b88...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker støv med mikrofiberklut. Tar så lett fuktet mikrofiberklut på overflatene for å få vekk bakterier. Vasker så med ny klut og såpe for god lukt. Bruker klar sin Baderomsspray og toalettsåpe.

Anonymkode: 5c1e8...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 22.31):

Eddik er desinfiserende, og fjerner kalk. Et av de beste rengjøringsmidlene vi har, og verken farlig for deg eller miljøet. På resten av badet bruker vi gjerne zalo+eddik+vann, da zalo også tar hud/fett, og såperester. Blander vann og eddik på en sprayflaske, sprayer på, tørker av. 

Anonymkode: 156e5...5ad

Når du bruker spray med zalo i, vasker du av med vann etterpå? 

Anonymkode: 16089...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 22.40):

Gul Effekt wc rens fra Europris, det eneste som holder rødbrune striper fra jernet  i vannet borte fra porselenet. Lukter en blanding av sitron og klor.

Anonymkode: caf29...719

Den skal jeg sjekke! Takk for tips.

bruker domestos(?) i skålen og dobørste. 
 

Microfiberklut og sur såpe på knapp, ring, porselen utvendig osv. bytter til en alkalisk såpe innimellom. Sur såpe hindrer kalkbelegg og irr

Anonymkode: 785a8...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klorspray på utsiden som jeg vasker av med en fuktig klut. 
Klor i doen og dobørste. 
bruker ikke hansker, vi har rennende vann og såpe på badet. 

Anonymkode: b5400...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klorin i skåla, jf bad på utsiden av toalettet, på lokket og der man sitter. Bruker toalettpapir for å vaske toalettet. Gjør dette først, trekker ned, så klorin som får virke en stund. Til slutt skrubber jeg med toalettbørsten, og trekker ned.

Anonymkode: 5450a...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå jif utenpå, klorinspray nedi og under dosetet. Tørker av med Torky, bruker dobørsten nedi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som bruker klor! Bruker dere det hver gang? Vasker dere ukentlig eller sjeldnere?

Klor inneholder en del farlige gasser man ikke vil ha i innemiljøet. Det er  anbefalt å vaske med klor ifbm feks omgangssyke da det dreper bakteriene, men ellers holder det med en baderomsspray. Klor er jo heller ikke veldig bra for miljøet. Selv ikke på offentlige toaletter brukes klor av profesjonelle renholdere med mindre det er noe spesielt. Man veksler mellom sure og alkaliske såper. Alkaliske såper er også bakteriehemmende.
 

i selve skålen er toalettrenskjemikaliene til feks Domestos gode. Den inneholder hydrogenperoxid.

Anonymkode: 785a8...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jifspray og Torky bruker jeg til å tørke av toalettet med, så heller jeg en litt wc-klor i skåla. Gjør det hver dag (tar 1 minutt), og doen min er alltid klar for gjester.

Anonymkode: 2560d...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre tenåringssønner(+ gubben), så jeg tørker over alt med antibakterielle våtservietter flere ganger daglig 😅

Anonymkode: 0b305...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver dag vasker jeg først hele dassen med ajax. Så sprayer jeg antibac over hele etterpå. Og gulvet rundt do😉 

Anonymkode: 2dcd0...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...