AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #21 Skrevet 17. januar 2022 Syns ikke spørsmålet er så rart jeg. Mange steder er det jo faktisk ikke så vanlig at barnefamilier bor i leilighet. Jeg kjenner ingen med barn i skolealder som bor i leilighet. Alle flytter i rekkehus eller enebolig før barnet begynner på skolen. Det er veldig mange blokkleiligheter i bydelen vår, men det er nesten ingen barnefamilier som bor der over lengre tid. Det finnes jo helt klart noen, men det er ikke det vanlige her... Bor i Stavanger. Anonymkode: da1ff...ff7 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #22 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syns ikke spørsmålet er så rart jeg. Mange steder er det jo faktisk ikke så vanlig at barnefamilier bor i leilighet. Jeg kjenner ingen med barn i skolealder som bor i leilighet. Alle flytter i rekkehus eller enebolig før barnet begynner på skolen. Det er veldig mange blokkleiligheter i bydelen vår, men det er nesten ingen barnefamilier som bor der over lengre tid. Det finnes jo helt klart noen, men det er ikke det vanlige her... Bor i Stavanger. Anonymkode: da1ff...ff7 Da tenker jeg at du ikke kjenner så mange. Anonymkode: 70d8f...ddb 5
Gjest laPistola Skrevet 17. januar 2022 #23 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man først bor i leilighet, gjør jo de fleste rundt en som oftest også det. I områder med både blokker og hus bor det som regel flere i blokkene. Sjelden en ser et område der de fleste bor i hus, og så midt blant de flotte husene en liten boligblokk der en håndfull fattige stakkarer bor. 😅 Anonymkode: c9cf5...de0 Jo da, det finnes blokker med « en håndfull fattige stakkarer» i fine villastrøk både her jeg bor, der søsteren min bor l der jeg jobber og der foreldrene mine bor. Det er mulig det er mest vanlig ved kysten og på Østlandet, kanskje det bygges kommunale villaer til uføre, lavtlønnede, alenemødre osv i innlandet og i nord. Uansett så er det som du skriver vanlig at de fleste bor i noenlunde samme type bolig som naboene. Altså, jeg har aldri følt på og bo i leilighet fordi det gjorde alle i klassen min, men en venninne av meg var den eneste i klassen som bodde i leilighet på Kolsås, da ble det annerledes .
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #24 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De som bor i leilighet er vanligvis mye rikere en dem som bor i enebolig da Anonymkode: c79ac...6f2 Og denne svært logiske påstanden har du ressonert deg frem til hvordan? Spennende å høre! Anonymkode: f9281...387 5
Luckiness Skrevet 17. januar 2022 #25 Skrevet 17. januar 2022 Jeg ser ikke på folk som fattig fordi de bor i leilighet. Men kjenner noen som bodde i leilighet da vi var barn. De ønsket sjeldent å ha besøk hjemme. Enten fordi det ikke passet foreldrene pga plass eller fordi vi var blitt ungdommer og de følte det var lite fred å få i en leilighet. Det er det eneste.
bergenser Skrevet 17. januar 2022 #26 Skrevet 17. januar 2022 Er vokst opp i blokk. Følte meg aldri fattig når jeg vokste opp. Jeg kunne gå og besøke venner uten å måtte ta på meg sko, til og med! Mange andre barn å leke med i borettslaget og nabolaget, så hadde det helt konge jeg. Vi bor i blokk nå, med en "hel gjeng" med barn. Vi har det faktisk ganske bra med å leve sånn. Masse lekeplasser og utforskingsmuligheter for de ungene som er store nok til å gå ut uten oss voksne. Eldstemann foretrekker å ta med venner til oss i stede for til sin mor. Vi har også verdens søteste eldre damer som våre nærmeste naboer i tillegg. 1
Alauda Skrevet 17. januar 2022 #27 Skrevet 17. januar 2022 Er vokst opp i enebolig litt utenfor byen, og husker jeg var litt misunnelig på de som bodde i leiligheter i byen, det virket jo mye kulere og mer urbant 😅. Om man er eneste i klassen som bor i blokk og ikke i enebolig kan sikkert noen føle det litt sårt, men i dag bor da folk på alle tenkelige måter. Mange foretrekker leilighet fremfor hus fordi det er mer praktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #28 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Og denne svært logiske påstanden har du ressonert deg frem til hvordan? Spennende å høre! Anonymkode: f9281...387 Fordi leiligheter ligger i byen. Der har folk høyere utdanning, tjener bedre og har høyere formue. For en gjennomsnittlig leilighet i Oslo kan du jo kjøpe 2-3 eneboliger i store deler av landet. Anonymkode: c79ac...6f2 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #29 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e Det kommer jo litt an på. Er det snakk om langt ute i distriktet hvor enebolig kan kjøpes/ leies for en billig penge, så er jo leilighet ansett som litt "fattig" ja. Men sentralt i alle store byer ( Oslo, Trondheim, Bergen) bor barn nesten utelukkende i leiligheter. Og disse leilighetene koster skjorta. Anonymkode: 2d2f7...058 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #30 Skrevet 17. januar 2022 Jeg leide en liten sokkelleilighet en gang i tiden, i et velstående område med bare store eneboliger. Når venner av barnet ble med hjem så var det noen kommentarer... altså.. bor dere HER.. ? Som om det var en kuriositet. Naboene ga meg følelsen av å være mindreverdig. Senere så kjøpte jeg en større leilighet i firemannsbolig i et område kun bestående av mange like firemannsboliger og mange like rekkehus. Det var en helt annen følelse. Man var akkurat som alle de andre. I Oslo sentrum bor svært få i enebolig så der er det hvertfall normalt Anonymkode: 5d593...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #31 Skrevet 17. januar 2022 Jeg syns synd i unger som vokser opp i leilighet uten noe uteplass. Ikke mulighet til å gå ut å leke eller lufte seg på enkelt vis og slik. Føler meg rik som kunne oppfostre barn med naturen og egen stor ekog og eiendom som lekeplass. Anonymkode: b5aae...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #32 Skrevet 17. januar 2022 Da jeg gikk på barneskolen på 90-tallet var det bare en i klassen som bodde i leilighet, i Fredrikstad. Jeg hadde aldri vært i en blokk før jeg besøkte dem. Hvis barn er i miljøer som det jeg vokste opp i er det naturlig å legge merke til hvordan folk bor tror jeg. Men om de syns noen er fattige eller rike - da er det flere ting som spiller inn. Om de har klær, utstyr, tv på rommet, drar på ferier. Det sagt, jeg syns du skal drite i hva andre kan tro så lenge dere har det bra! Vi var nok litt fattige i perioder men jeg led aldri av det Anonymkode: a42b9...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #33 Skrevet 17. januar 2022 Tja, leiligheten vår koster 13 mill. Min søsters enebolig på landet koster 1,3. Anonymkode: f6a90...aac 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #34 Skrevet 17. januar 2022 Vi bor i leilighet, i et område hvor folk har alt fra gedigne villaer til knøttsmå sosialboliger. Ungen kjenner på det, dessverre. Tror det bare er hennes personlighet; hun får med seg at hele kåken vår er like stor som kjøkkenet til bestevenninna, liksom. Men, vi har det helt likt med naboene i blokka vår, da, og det gjør det jo mye bedre. Anonymkode: 6c291...b47
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #35 Skrevet 17. januar 2022 Vi bor i leilighet i byen men har en enebolig på landet som vi bruker som hytte. Anonymkode: c79ac...6f2 1
Gjest laPistola Skrevet 17. januar 2022 #36 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg syns synd i unger som vokser opp i leilighet uten noe uteplass. Ikke mulighet til å gå ut å leke eller lufte seg på enkelt vis og slik. Føler meg rik som kunne oppfostre barn med naturen og egen stor ekog og eiendom som lekeplass. Anonymkode: b5aae...e7d Hva slags leilighet har man ikke mulighet og gå ut og lufte seg og leke?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #37 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg syns synd i unger som vokser opp i leilighet uten noe uteplass. Ikke mulighet til å gå ut å leke eller lufte seg på enkelt vis og slik. Føler meg rik som kunne oppfostre barn med naturen og egen stor ekog og eiendom som lekeplass. Anonymkode: b5aae...e7d Sånne som deg slm gjør at barn blir mobbet.. Vi hadde leilighet og kunne gå rert ut på mega stort utrområde med masse plen/gress og leke spille fotball på lekeapparater trær og klatre i. 1min fra skolen og stort lekeområde. 10sek fra barnehage med lekeareal. Spørs virkelig hvor du bor det vel? Vi hadde det så fint. Og det beste av alt , borettlaget vedlikeholdt og klippet gresset. Vi brukte det! Anonymkode: 22d35...b5d 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #38 Skrevet 17. januar 2022 Så absolutt ikke! Bor selv i leilighet med datteren min på 5 år. Har pusset opp mye og fått det slik jeg vil ha det de 4 årene vi har bodd her og vi begge stortrives😄 jenta mi har fått det største rommet, så der er plenty plass til å ha alle lekene hennes😄 hun har det bra og koser seg og det er det viktigste for meg😄 Anonymkode: 122c8...4f1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #39 Skrevet 17. januar 2022 Jeg er skilt og måtte flytte fra enebolig til leilighet i samme område. Et av de dyreste områdene i Oslo. Alle barnas venner bor i store eneboliger. Utrolig nok er det her i vår lille leilighet vennene alltid vil henge og komme på overnatting. Så for barn betyr ikke slike ting noe. De henger der de trives best. Her har vi besøk omtrent hver dag og i helger. Anonymkode: 8c2fc...cd9 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #40 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fordi leiligheter ligger i byen. Der har folk høyere utdanning, tjener bedre og har høyere formue. For en gjennomsnittlig leilighet i Oslo kan du jo kjøpe 2-3 eneboliger i store deler av landet. Anonymkode: c79ac...6f2 Det var et utrolig dårlig resonnert. Kanskje du skulle jobbet litt på helsestasjon eller sosialmedisinsk senter i sentrum av en by og se hvordan veldig mange bor og hvor trangt barna bor. Det er mye mer av sånt i sentrum av en by enn litt utenfor en by. Anonymkode: 6cd9d...c83 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå