AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Hæ?! 😮 Nei jeg tror dette skal gå veldig fint jeg! 😄 Anonymkode: 1c0c3...b64 31
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e Vil tro at minst 60% av barn i storbyer vokser opp i leilighet. Tror du seriøst at de føler seg fattig og mindre verdt?😂 Anonymkode: f9281...387 27
Elysion Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Dersom det å bo i leilighet blir sett på som mindreverdig/fattig, så lurer jeg virkelig på hvor verden er på vei. Tror ikke du skal uroe deg for det, ts. ❤️ 22
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Så langt derifra. Vi har valgt å bo i en relativt liten leilighet for å heller ha litt mer penger til overs. Har gitt barnet mitt det største soverommet da, så han har faktisk større rom enn vennene som bor i rekkehus og enebolig. Bor i 1 .etg med egen inngang så har en liten hageflekk på begge sider . Vi trives kjempegodt, og prioriterer heller å ha penger til reiser, opplevelser og fritidsaktiviteter enn å bo oss "ihjel" (Er selv oppvokst i stor enebolig) Anonymkode: c0e75...423 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e Du kommer kanskje fra et sted der alle bor i hus med hage? Man er ikke nødvendigvis fattig om man bor i leilighet. Og man er ikke nødvendigvis rik om man bor i hus med hage. Og de som bor på gård kan være både rike og fattige. Vet om en bonde som har 30 mill på bok fordi staten måtte kjøpe han ut for å bygge noe, og trengte en stor del av eiendommen hans. Du har en veldig rar tankegang. 😂 Anonymkode: 7eb25...5fa 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Både fordeler og ulemper med både leilighet og enebolig og alt handler om preferanser. Foretrekker man å ha plass inne og ute velger mann enebolig. Det man kan misse her da er at det blir få barn i nærheten, og ikke alltid steder å leke og enebolig kan være mye jobb. Med leilighet er det mindre jobb, men man må ta mer hensyn til naboer, men det er sannsynligvis veldig mange barn i nærheten så barna blir veldig sosiale og leker sammen ute. Jeg har bodd i både leilighet og enebolig med barn og jeg savner ikke naboene over meg som bråket mye, naboene under meg som røyket på balkongen, men jeg savner å bo i byen og savner miljøet med alle barna på samme alder. Er ikke alltid rik/fattig om man bor i leilighet. Trampoline er oppskrytt, lekehus også, eneste fordelen når barna er små og vi er ute er at man lett går inn og henter noe eller bare står og ser på innenfra mens ungene er ute, med leilighet er man enten inne eller ute. Det jeg liker best med å ha enebolig er lagringsplass lett tilgjengelig, god plass inne og ute, god plass til vasking og tørking (jeg hatet felles vaskerom) Jeg savner den moderne layouten i den nye leiligheten, det å kunne gå til byen og slippe å bruke bilen så mye og at det bodde masse barn der, men ingenting er nok til å ville bo i leilighet igjen med barn. Ungene sparker fotball inne, hopper/danser og herjer med god samvittighet. I leilighet hadde jeg konstant dårlig samvittighet og følte at jeg var en byrde og bråket for mye. Turte ikke være oppe mitt på natten- følte jeg ble hørt… Klokken er nå 02 og jeg er oppe uten å føle at det gjør noe. Anonymkode: 740af...b3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Bor i en leilighet til verdi av 14 mill (Oslo) så fattig føler vi oss ikke! Mange fordeler med å bo i leilighet. Vi har flere etasjer og takterasse på 90 kvm så nok av plass. Anonymkode: b161c...7a2 6
GammelKaktus Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 (endret) Haha, nei ingen som føler seg fattige her av å bo i leilighet. 😄 Bor man i byen og ikke er en hel flokk så er leilighet tingen, hva vi skulle gjort i en enebolig vet ikke jeg. Jeg hadde hatt råd til å kjøpe enebolig om vi ønsket det men det var ikke noe vi ville ha. Endret 17. januar 2022 av FrøkenMånestråle La til noe... 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e Det spiller ingen rolle hvordan du bor. Veldig fint at barnet har eget rom. Har selv bodd i leilighet med barn og de stortrives. Ingen bryr seg om det. Vi bor i rekkehus no og det er bra. Men blir leilighet igjen om ikke så lenge. De er store og hagen blir ikke mye brukt lengre. Bodde mange år i leilighet først. Gikk ut på lekeplasser og koste seg. Du må ikke ha privat hage. Du må ikke ha ett stort fancy hus. Så lenge dere er fornøyd så drit i hva andre mener! Anonymkode: 22d35...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Elysion skrev (8 timer siden): Dersom det å bo i leilighet blir sett på som mindreverdig/fattig, så lurer jeg virkelig på hvor verden er på vei. Tror ikke du skal uroe deg for det, ts. ❤️ Verden var på feil vei lenge før dette. Anonymkode: 5a63a...7e6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #12 Skrevet 17. januar 2022 Det er da et utrolig merkelig spørsmål. Hvorfor skulle de det? Der vi bor koster leilighetene mer enn mange eneboliger i gokk og flertallet av unger bor i leiligheter. Anonymkode: 1588e...f4d 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #13 Skrevet 17. januar 2022 Vi bor i dag i en stor enebolig (6 soverom, 3 etg), med to små barn. Selvom de kan ha hvert sitt rom, ønsker de å dele. Vi skal nå flytte inn i en leilighet på halvparten av størrelsen vi bor på i dag, for å frigjøre tid som i dag brukes på husstell, vedlikehold, vask og rydding, til å kunne ha mer tid på aktiviteter. Føler meg ikke fattig av den grunn 🤔.. leiligheten er sånn sett dyrere enn huset! Anonymkode: dcd04...b00 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #14 Skrevet 17. januar 2022 Jeg kan skjønne tanken hvis du bor et sted hvor nesten alle har eget hus. Her hos oss er det uvanlig å bo i leilighet fordi det er et villastrøk, men jeg har aldri hørt egne eller andres barn si noe negativt om de få de kjenner som bor i leilighet. Anonymkode: 88618...69e 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #15 Skrevet 17. januar 2022 Jeg voks opp halve barndommen i enebolig, deretter halve barndommen i leilighet pga foreldrenes skilsmisse. Skal være helt ærlig på at jeg følte at vi var fattig som bodde i leilighet. Jeg sluttet å ha med venner på besøk hjem. Syntes det var flaut. Og så savnet jeg så veldig å ha en hage å være i. Anonymkode: 2484f...fd7 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #16 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som har barn som vokser opp i en leilighet - går det greit for barna, eller føler de seg «mindreverdig»/ «fattige» ? jeg venter mitt første barn og bor i leilighet . Barnet vil få eget soverom og et lekerom, men stue og kjøkken er i ett og har kun tilgang til felles hage (dermed ingen mulighet for trampoline etc..) Anonymkode: b4c00...52e De som bor i leilighet er vanligvis mye rikere en dem som bor i enebolig da Anonymkode: c79ac...6f2 3
Iso1 Skrevet 17. januar 2022 #17 Skrevet 17. januar 2022 Jeg har vokst opp i leilighet og bor fortsatt i leilighet. Aldri tenkt noe negativt over det annet enn at jeg skulle ønske leiligheten var større innimellom.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Skrevet 17. januar 2022 I byene bor vel de fleste i leilighet. Jeg vokste opp i familie på fire i toromsleilighet, så ikke noe rart i det. På den tiden, så sent som 70/80-tallet var det fortsatt klassekamerater som hadde utedo på gangen i bygårdene. Og i dag, når en ettroms koster flere millioner, er det vel ikke akkurat fattig man bør føle seg. Anonymkode: c9cf5...de0 2
Gjest laPistola Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 Vokst opp i leilighet og stort sett bodd i leilighet. Husker en gang jeg var sånn ca 13-14 år, så ble jeg kjent med en Bærums dude på seilferie som lurte på hvor jeg bodde , og når jeg svarte ropte han « far, far, hun er sånn fattig som bor i bomaskin i Oslo! « ellers aldri tenkt på det. Det kommer vel litt an på hvor du er fra og hvordan de rundt deg bor om dere skiller dere veldig ut.. men uansett du er i etableringsfasen. Ikke bo deg ihjel nå. Små barn har ikke store krav, eget rom og tilgang til hage er jo supert. jeg har aldri følt noe på og vokse opp i leilighet, men jeg kan ikke svare for om jeg hadde følt meg annerledes om alle rundt meg bodde i hus. Det er uansett lenge til ditt barn skulle føle noe sånt. Bo billig og spar det du kan.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #20 Skrevet 17. januar 2022 1 minutt siden, laPistola said: jeg har aldri følt noe på og vokse opp i leilighet, men jeg kan ikke svare for om jeg hadde følt meg annerledes om alle rundt meg bodde i hus. Det er uansett lenge til ditt barn skulle føle noe sånt. Bo billig og spar det du kan. Når man først bor i leilighet, gjør jo de fleste rundt en som oftest også det. I områder med både blokker og hus bor det som regel flere i blokkene. Sjelden en ser et område der de fleste bor i hus, og så midt blant de flotte husene en liten boligblokk der en håndfull fattige stakkarer bor. 😅 Anonymkode: c9cf5...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå