AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #41 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo.... Har opplevd at ansatte har byttet avdeling på grunn av barn som var særdeles knyttet til de. Og omvendt, barn og voksen som ikke gikk sammen, der enten barnet eller den voksne byttet avdeling. Har også erfaring med at den voksne var i familie med barnet og byttet avdeling for å ikke være på samme avdeling som barnet. Anonymkode: 23e0f...84e «Har opplevd» er helt irrelevant. Jeg har opplevd å se stjerneskudd på kveldshimmelen også, men det er ikke alminnelig praksis. Anonymkode: 8c2a9...c69 12
Maleficenta Skrevet 16. januar 2022 #42 Skrevet 16. januar 2022 https://www.nrk.no/norge/rangering_-eldre-i-norge-har-det-best-i-verden-1.13618116 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #43 Skrevet 16. januar 2022 Det er fakta at mamma mistet all matlyst da hun måtte forholde seg til personalet på langtidsavdelingen og at sykehjemmet nektet å la henne ha kontakt med personalet på kortidsavdelingen selv om det ville medført at hun fikk matlyst og kunne leve. Sykehjemmet så heller ikke behov for å ringe meg som pårørende og fortelle hvor ille ting stod til med min mor før det var for sent. Dette er kanskje ikke juridisk drap, men moralsk så dreper de mamma. TS Anonymkode: 2c006...bb2 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #44 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fakta at mamma mistet all matlyst da hun måtte forholde seg til personalet på langtidsavdelingen og at sykehjemmet nektet å la henne ha kontakt med personalet på kortidsavdelingen selv om det ville medført at hun fikk matlyst og kunne leve. Sykehjemmet så heller ikke behov for å ringe meg som pårørende og fortelle hvor ille ting stod til med min mor før det var for sent. Dette er kanskje ikke juridisk drap, men moralsk så dreper de mamma. TS Anonymkode: 2c006...bb2 Herregud, rull inn. Dette er for tåpelig. Anonymkode: c83b0...ee7 48
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2022 #45 Skrevet 16. januar 2022 June1996 skrev (25 minutter siden): Enig. Trist at sykepleierne er mer opptatt av å slippe å gå 100 meter ekstra for å gi mat til en pasient i en annen avdeling enn å passe på at pasientene deres overlever. Tull. En pleier kan ikke dra fra sin avd til en annen når hun vil. Da går det utover avdelingen hun drar fra. Det er ordrenekt og hun kan miste jobben. Tror du sykepleiere kan vime fra avdeling til avdeling på sykehus også for å passe på at en pasient spiser?? 43
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #46 Skrevet 16. januar 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jo.... Har opplevd at ansatte har byttet avdeling på grunn av barn som var særdeles knyttet til de. Og omvendt, barn og voksen som ikke gikk sammen, der enten barnet eller den voksne byttet avdeling. Har også erfaring med at den voksne var i familie med barnet og byttet avdeling for å ikke være på samme avdeling som barnet. Anonymkode: 23e0f...84e Det er vel også det eneste rasjonelle. Spesielt om det kan redde liv! TS Anonymkode: 2c006...bb2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #47 Skrevet 16. januar 2022 Ikke mat det trollet her mere! Anonymkode: f92ff...50a 16
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #48 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fakta at mamma mistet all matlyst da hun måtte forholde seg til personalet på langtidsavdelingen og at sykehjemmet nektet å la henne ha kontakt med personalet på kortidsavdelingen selv om det ville medført at hun fikk matlyst og kunne leve. Sykehjemmet så heller ikke behov for å ringe meg som pårørende og fortelle hvor ille ting stod til med min mor før det var for sent. Dette er kanskje ikke juridisk drap, men moralsk så dreper de mamma. TS Anonymkode: 2c006...bb2 Men hvis det går så langt at din mor er på intravenøst vil det vel si at det har gått noen dager da? Bryr du deg ikke nok om din mor til å titte innom eller ringe henne på flere dager? Selv om du har dårlig samvittighet det ingen grunn til å skyve skylden over på sykepleierne. Anonymkode: a6809...288 26
Majer Skrevet 16. januar 2022 #49 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Sykepleiere som går mellom avdelinger for å servere mat? De fleste som ordner mat er ufaglærte og deretter helsefagarbeidere/hjelpepleiere. Det er politisk styrt at vi har havnet i den situasjonen vi er i. Det er ikke pleierne sin skyld, men folket som har stemt på de partiene de har stemt på. Når det er sagt forstår jeg at det er en jævlig situasjon. Ofte bare en sykepleier som har ansvar for to avdelinger på dag og kveld og fire på natt. Endret 16. januar 2022 av Majer 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #51 Skrevet 16. januar 2022 June1996 skrev (18 minutter siden): Når sykepleierne synes det er for mye stress å gå fra en avdeling til en annen avdeling selv om det kan redde liv så er det vel neppe snakk om sykepleiere som jobber knallhardt for pasientene sine Redde liv? På et sykehjem for en som selv har valgt å slutte å spise? Det som hadde vært verdig her hadde vært å la være å gi henne intravenøst. Anonymkode: 5519c...b9e 28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #52 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel også det eneste rasjonelle. Spesielt om det kan redde liv! TS Anonymkode: 2c006...bb2 Det er ikke alltid det riktige er å redde et liv. Moren din har tydeligvis selv bestemt at hun vil dø. Det må du respektere. Hvor lang tid er det siden hun byttet avdeling, og hvor ofte har du besøkt hun ? Anonymkode: c24bd...fce 15
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #53 Skrevet 16. januar 2022 Helsepersonell er der ene og alene for pasientene. Det er det jaggu mange som glemmer. Viktigere å følge sitt rigide system til punkt og prikke. Anonymkode: a6599...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #54 Skrevet 16. januar 2022 Skulle tatt seg ut om alle de eldre og syke fikk bestemme hvilke pleiere som skulle jobbet der de bodde... Dere får leie privat plass. Anonymkode: e27e8...c0b 24
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #55 Skrevet 16. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Men hvis det går så langt at din mor er på intravenøst vil det vel si at det har gått noen dager da? Bryr du deg ikke nok om din mor til å titte innom eller ringe henne på flere dager? Selv om du har dårlig samvittighet det ingen grunn til å skyve skylden over på sykepleierne. Anonymkode: a6809...288 Du kan spare deg for spydighetene. Min mor som mange på hennes alder har for dårlig hørsel til å kunne bruke telefon. At du prøver å gi meg skylden for at min mor dør er helt forkastelig! Det er ikke jeg som sørget for at min mor mistet all matlyst, det er ikke jeg som lot henne sulte seg så lenge at hun ikke kan komme tilbake og det er ikke jeg som nektet å fortelle de pårørende om det slik vi kunne reddet mamma. Selv bor jeg for øvrig på andre siden av landet og er i full jobb. Å forvente at jeg skal besøke mamma like ofte som sykepleierne som jobber på avdelingen hennes er helt sykt. Hva er poenget med sykehjem om det er de pårørendes ansvar å stå for all pleie? TS Anonymkode: 2c006...bb2
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2022 #56 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel også det eneste rasjonelle. Spesielt om det kan redde liv! TS Anonymkode: 2c006...bb2 Jeg skjønner at du ønsketenker....men realiteten er ikke slik. Moren din er i livets siste fase og har sluttet å spise pga det og er nok nå ansett som preterminal. Hun sulter ikke..hun mistet matlysten tilslutt tørstfølelse. Hvis de gir henne iv. væske er det nok for å lindre litt. 24
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #57 Skrevet 16. januar 2022 June1996 skrev (30 minutter siden): Enig. Trist at sykepleierne er mer opptatt av å slippe å gå 100 meter ekstra for å gi mat til en pasient i en annen avdeling enn å passe på at pasientene deres overlever. Det du vitner om er uvitenhet og hvor bortskjemt og storforlangende mange nordmenn er! Det handler da vitterlig ikke om sykepleierne sine ønsker, men hvordan deres arbeidsplass er bygd opp! Det skrives turnus hvor x-antall ansatte skal jobbe døgnet rundt for å ivareta x-antall pasienter. Disse sykepleierne tilhører to ulike arbeidsplasser, de kan dessverre ikke bytte arbeidsplass og turnus ut ifra det som passer enkelte pasienter best ! Det blir det samme som å si at «jeg vil at butikkmannen Geir skal skifte fra stillingen sin på Kiwi til Bunnpris fordi bunnpris ligger nærmere der hvor jeg bor, og det passer meg bedre». Herregud så navlebeskuende! Anonymkode: 4b0b9...b87 39
NiceOrNothing Skrevet 16. januar 2022 #58 Skrevet 16. januar 2022 June1996 skrev (33 minutter siden): Enig. Trist at sykepleierne er mer opptatt av å slippe å gå 100 meter ekstra for å gi mat til en pasient i en annen avdeling enn å passe på at pasientene deres overlever. Tenk hvis alle pasientene krevde samme spesialbehandling . Blitt temmelig kaotisk å jobbe som pleier . Løpt frem og tilbake mellom avdelinger og pasienter utifra hvem som hadde knyttet seg til dem. Denne tråden nekter jeg å tro er sann 32
Djungelvrål Skrevet 16. januar 2022 #59 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helsepersonell er der ene og alene for pasientene. Det er det jaggu mange som glemmer. Viktigere å følge sitt rigide system til punkt og prikke. Anonymkode: a6599...2f6 Ja det vil jeg si. Spesielt om du risikerer å miste jobben. 5
emilie123 Skrevet 16. januar 2022 #60 Skrevet 16. januar 2022 June1996 skrev (23 minutter siden): Når sykepleierne synes det er for mye stress å gå fra en avdeling til en annen avdeling selv om det kan redde liv så er det vel neppe snakk om sykepleiere som jobber knallhardt for pasientene sine Tror ikke du skjønner hvordan helsevesenet fungerer. 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå