Gå til innhold

det ble visst ødelagt


Gjest missfarga

Anbefalte innlegg

Gjest missfarga

1) Hva tror dere skjer med hår som utsettes for saltvann og sol i tre måneder? I sommer? Og at håret vaskes ca. en gang i uka?

Ikke les videre før dere har svart:

Jeg gjorde dette, og det var veldig dumt. Jeg har veldig fett hår, og vasker håret hver dag vanligvis. Men i sommer orka jeg ikke å vaske det. Og når jeg hadde saltvann i håret var det ikke fett, men heller tørt. Og jeg synes det var så herlig at for en gang skyld så var ikke håret mitt fett, men tørt. Og jeg klør ofte i håret når det er fett, men ikke i sommer. Og det var så deilig å slippe å klø av fettet så da bare lot jeg det være tørt da? For en gang skyld.. Jeg var på stranda nesten hver dag.

2) Håret mitt ble missfarga. Fra å være mørk blond ble jeg blond. Og nå får jeg mørkest farge innerst og lysere utenpå. Og håret mitt ble lysere øverst og mørkere underst. Så nå har jeg masse forskjellige farger i håret mitt.

Spørsmålet mitt er om jeg kan farge håret mitt tilbake til mitt naturlige farge uten å farge de fem cm. som har vokst ut i min egen farge hos frisøren? Jeg angrer så veldig at jeg ikke skylte og vaska håret etter bading i saltvann, så neste år skal jeg gjøre det.

Også har jeg ikke noe lyst til å farge de fem. cm. innerst fordi det er friskt hår, og jeg vil så gjerne ikke farge dem da.

Hvor lang tid tar det å farge håret hos frisøren?

Eller hjemme?Sånn pakke.

Er det sikrest å farge håret hos frisøren?

Jeg har langt hår.

Dette ble masse spørsmål.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør all farging selv hjemme. Jeg har også langt hår. Fargen skal stort sett sitte i 20 - 30 min, så det tar ikke langt tid. Hos frisøren tar det ofte noe lenger tid, men det er kanskje fordi frisøren skravler sånn?? :ler: Men hva som er best for deg vet du bare selv. Farger med rødfarge i kan ofte være vanskelig å få bra hvis håret er veldig bleket, men brune/mørk blonde farger skal være ok. Håret blir også glattere ved å farge det. Så lykke til uansett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ditt i tillegg til å være misfarget også er ødelagt (utttørket) synes jeg at du skal gå til frisør og kanskje få det stripet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder med bading i saltvann og soling vil uansett bleke håret, samme hvor mye du vasker det når du kommer hjem fra stranda. Det som kan hjelpe (neste gang) er sånne solprodukter til å ha i håret før man går ut i sola og vannet.

Hvis du går til en dyktig frisør vil vedkommende kunne matche fargen på håret ditt og la være å farge de innerste 5 cm. Hvis det er viktig for deg at det blir pent og du ikke har farget håret hjemme før ville jeg gått til en frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste hvis du vil ha en naturfarge som mørk blond, er å gå til en god frisør. H*n kan forpigmentere håret ditt slik at du unngår grønnskjær (som ofte oppstår når man farger i naturtoner hjemme. Jeg har erfart det selv), og dessuten gjøre det slik at fargen blir jevn og fin. Et slitt hår er mer porøst enn sunt hår, så egenfarging kan føre til at håret tar farge ujevnt og blir skjoldete.

Stort sett er ikke virketiden mer enn maks. 30 minutter hos frisør, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missfarga

Ja, kanskje jeg skal dra til frisøren, sånn for sikkerhet skyld. Men jeg er ikke sikker.

Synes dere det er pent med mørk blond de fem første cm. og mellom blond resten? Ser det rart ut?

Jeg har sosialangst og gruer meg til å gå til frisøren, noe av det værste jeg vet, men hvis det tar 30 min. så er det lenge nok... Bra det ikke er fire timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Ja, kanskje jeg skal dra til frisøren, sånn for sikkerhet skyld. Men jeg er ikke sikker.

Synes dere det er pent med mørk blond de fem første cm. og mellom blond resten? Ser det rart ut?

Jeg har sosialangst og gruer meg til å gå til frisøren, noe av det værste jeg vet, men hvis det tar 30 min. så er det lenge nok... Bra det ikke er fire timer....

Jeg ville rett og slett ha ringt og snakket med dem. Fortalt hvordan du har det. Du trenger jo ikke å si at du har sosialangst, men kan si for eksempel at du av og til synes det er vanskelig å være i slike situasjoner.

Da kan de prioritere deg så du blir fort ferdig og slipper evt. ventetid og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missfarga

Takk. Jeg lurte bare på en ting: Synes dere det ser rart ut med mørk blond de fem.cm innerst og mellomblond resten? Ser det snålt ut? Er det stygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Takk. Jeg lurte bare på en ting: Synes dere det ser rart ut med mørk blond de fem.cm innerst og mellomblond resten? Ser det snålt ut? Er det stygt?

Kommer vel an på hvor stor forskjellen er, om det er veldig iøynefallende. Og om det er samme fargetone, eller om noe er rødlig og noe er mer askeblondt.

Kan du ikke ringe og spørre i en frisørsalong da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en farge som er så tett opp til din egen farge som mulig. Bruk glansvask eller minicolor første gang. De vaskes ut etterhvert. Minicolor sitter noe lengre enn en glansvask. Dette vil ikke ødelegge håret ditt som en farging gjør, og du får ikke den etterveksten. Få en venninne til å hjelpe deg og gjør det til en hyggekveld.

De i butikken burde kunne hjelpe deg med fargevalg.

Lykke til!

Og Ja, du burde gjøre noe med det. Ettervekst er lite pent, selvom det er pga sol og ikke kunstige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ gå til frisøren! Hjemmefarge er skumle greier. Jeg var selv hos frisøren idag, og der var ei jente som hadde både farget og bleket håret sitt hjemme. Hun var helt flekkete, og da frisøren nektet å gjøre noe fordi hun mente at håret hennes da ville brekke og falle av, begynte hun å stortute. :grine: Dramatikk hos frisøren idag, altså!

--

Tiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du burde går til frisøren for å gjøre noe med håret ditt. Det kan bli fiasko å gjøre det hjemme og da må du til frisøren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest missfarga

Ja, tusen takk. Får se om jeg tør å dra til frisøren. Vet ikke om jeg tør det pga. angsten. Jeg tør bare ikke å snakke med dem. :roll::roll:

Men synes dere det er pent med ettervekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettervekst ekje nåke særlig nei.. spesiellt ikkje når etterveksten e berre litt mørkare enn resten, da syns eg det ofte ser fett ut..

men variera no fra person til person.

syns det med at du bør ringe salongen e en god ide. forklar dei saken. ta timen tidlig på morgonen, da e det ofte litt roligare. dei har garantert forståelse for problema dine!

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettervekst ser veldig sjelden bra ut... Tror jeg ville prøvd å overvinne angsten for frisører og fått gjort dette av proffe folk. Hjemmefarging går vanligvis helt greit, på sunt hår. Slitt og bleket hår er ikke like enkelt å få pent, særlig hvis du egentlig ikke vil farge hele håret i samme farge. Og hvis det går dårlig, så MÅ du gå til frisøren. Og da er det fullt mulig du også kommer til å skamme deg skikkelig, og få enda mer angst. Ring frisøren og få en time når de ikke har kjempemange andre, hvis du kan.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært frisør i mange år og jeg kan forsikre deg om at vi ikke er farlige. Men om du er nervøs, så velg en liten salong med gjerne bare 1 ansatt. Der kan du forklare hvordan du har det i fred og ro, og om du sier i fra når du ringer at du er nervøs, kan du jo bare bli satt opp som siste kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...