Gå til innhold

Jeg finner ikke treningsbher med lukking bak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er vanskelig å finne treningsbh man kan åpne bak.

Er slank, har små pupper (a/b størrelse) men har brede skuldre  som gjør at jeg ikke får treningsbh over skuldrene.

For 3-4 år siden kjøpte jeg flere treningsbher som jeg kan regulere/ åpne bak, men de er nå utslitt og jeg trenger nye.

Har vært rundt i sportsbutikker og sett og der er det stive priser og de aller fleste bh-er har ikke åpning bak.

Nå har Sportamore salg og jeg bestilte fire sports-bher som ikke har åpning bak, fra merket Puma og Røhnisch i str s og m.

Bh i størrelse small fikk jeg ikke over skuldrene og de i størrelse m fikk jeg på meg og de passet egentlig, men fikk de ikke av meg igjen.

Når man har brukt en bh noen ganger og vasket den, så blir den løsere i strikken og mindre støtte for brystene, derfor er det greit å ha hekter bak man kan regulere.

Noen tips til sports-bh man kan åpne bak?

Anonymkode: 6d48b...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker str 70F/G og bruker sportsbehåene fra "Change". De sitter faktisk best på meg av alle jeg har prøvd. Aner ikke hvorfor, for de ser virkelig ikke så støttende ut. 🤣

Kjøpte en grisedyr BH fra "Shock absorber" en gang og den er ikke like god.

Så verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shock absorber har i alle fall trenings-BH-er med lukking bak. 

De koster litt, men de har god kvalitet. 

Edit: må bare kommentere innlegget over som kom samtidig med mitt. Det sier litt om hvor viktig det er å prøve ting, og hvor forskjellig ting kan oppleves. Change passer ikke meg i det hele tatt, mens andre elsker det. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å finne treningsbh man kan åpne bak.

Er slank, har små pupper (a/b størrelse) men har brede skuldre  som gjør at jeg ikke får treningsbh over skuldrene.

For 3-4 år siden kjøpte jeg flere treningsbher som jeg kan regulere/ åpne bak, men de er nå utslitt og jeg trenger nye.

Har vært rundt i sportsbutikker og sett og der er det stive priser og de aller fleste bh-er har ikke åpning bak.

Nå har Sportamore salg og jeg bestilte fire sports-bher som ikke har åpning bak, fra merket Puma og Røhnisch i str s og m.

Bh i størrelse small fikk jeg ikke over skuldrene og de i størrelse m fikk jeg på meg og de passet egentlig, men fikk de ikke av meg igjen.

Når man har brukt en bh noen ganger og vasket den, så blir den løsere i strikken og mindre støtte for brystene, derfor er det greit å ha hekter bak man kan regulere.

Noen tips til sports-bh man kan åpne bak?

Anonymkode: 6d48b...9df

change sine har vel lukking bak

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Shock absorber"  er etter min mening noe av det beste som finnes..min str er 75D ..ville tro at det funker like bra for en A/B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen fra under armour og squatwolf med lukking bak. Kjøpte de på en nettbutikk.. zalando, kanskje..

Anonymkode: f3236...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd Change sine.

 Takk for tipset😇

TS

Anonymkode: 6d48b...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (21 minutter siden):

Shock absorber har i alle fall trenings-BH-er med lukking bak. 

De koster litt, men de har god kvalitet. 

Edit: må bare kommentere innlegget over som kom samtidig med mitt. Det sier litt om hvor viktig det er å prøve ting, og hvor forskjellig ting kan oppleves. Change passer ikke meg i det hele tatt, mens andre elsker det. 

 

Lille_fruen skrev (17 minutter siden):

"Shock absorber"  er etter min mening noe av det beste som finnes..min str er 75D ..ville tro at det funker like bra for en A/B

Anbefaler virkelig Shock absorber. De har veldig god passform, kan justeres og holder brystene i ro ved trening. Eneste ulempen er at de e dyre, men det er sikker de fra Change også. 

Anonymkode: 2874b...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har like små pupper som deg, ts. Jeg dropper ofte sportsbh og bruker behagelige myke topper fra calvin klein i stedet, jeg trenger jo ikke så mye støtte.

Anonymkode: 09fee...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har ikke prøvd Change sine.

 Takk for tipset😇

TS

Anonymkode: 6d48b...9df

Jeg kan si litt om hvorfor Change sine sitter å godt på meg vs Shock Absorber.

Change sine BHer klemmer brystene mine nesten flate, jeg kan ikke gjøre yoga i dem fordi jeg da kveles av puppene hvis jeg bøyer meg fremover. 😅 Området med pupp blir stort, men også veldig trykket inn og da blir det lite bevegelse når jeg hopper. Jeg trener i T-skjorte og man ser ikke at puppene er trykket oppover. BHen dekker også mye, så i singlet ville man heller ikke sett det, men man ville sett øverste del av BHen. Sier det bare fordi det hele kanskje kan høres litt vulgært ut. 😅

Shock Absorberen samler ikke puppene slik, de står mer utover og BHen er konstruert slik at den på meg også samler puppene lenger ned da det er et eget felt med stoff som presser mye på toppen av brystene mine. Der Change trykker puppene opp og til siden, trykker Shock Absorber puppene ned. Jeg synes ikke det ser på pent ut, men det er ikke så viktig. Det viktige å merke seg er at puppene mine får for mye bevegelse i denne posisjonen, det er mer pupp lengre ut og dette skaper jo mer bevegelse ved f.eks. løp og hopp. 

Så, Change for meg gjør området flatere og Shock Absorber lar puppene stå mer ut men trykker også puppene nedover. På meg ser det hele nesten litt trist ut. 😅 Change = litt som en stram magetopp, Shock Absorber = ser ut som hengepupper.

Jeg kom på at jeg jo har to ulike Shock Absorber BHer. Den ene ligner veldig på Change sin, men det som er idiotisk med den er at når jeg prøver å feste den øverste spennen bak ryggen så går BHen ALLTID opp i skulderstroppen. Den sklir ut av mekanismen sin... BHen sitter så stramt på meg at jeg jo ikke får festet denne spennen før jeg tar BHen på meg, så da blir ikke BHen brukt. Jeg kan ikke bruke halve treningstiden på å prøve å hekte på den dumme spennen liksom. Synd, for BHen er god i seg selv faktisk.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har ikke prøvd Change sine.

 Takk for tipset😇

TS

Anonymkode: 6d48b...9df

Jeg kjøpte også derifra i høst. Er veldig fornøyd med den!

Anonymkode: 2bc07...8c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har like små pupper som deg, ts. Jeg dropper ofte sportsbh og bruker behagelige myke topper fra calvin klein i stedet, jeg trenger jo ikke så mye støtte.

Anonymkode: 09fee...83c

Jeg bruker 75b for det meste, men har også a cup, og synes det beste er en treningsbh som presser puppene litt på plass, selv om de ikke er store.

Det er jo forskjell på yogaøvelser og høy intensitet på ellipsen, og hva man trenger av støtte selv om man har små pupper

Ts

Anonymkode: 6d48b...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassal sine high impact og ideal har åpning bak. Jeg har noen ideal jeg har hatt i mer enn 5 år og de har holdt veldig bra. 

Anonymkode: f5f95...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (På 15.1.2022 den 13.00):

Jeg bruker str 70F/G og bruker sportsbehåene fra "Change". De sitter faktisk best på meg av alle jeg har prøvd. Aner ikke hvorfor, for de ser virkelig ikke så støttende ut. 🤣

Kjøpte en grisedyr BH fra "Shock absorber" en gang og den er ikke like god.

Så verdt å prøve?

De fra Change er fantastiske. Bruker 90E, og var skeptisk helt til jeg fikk den på, nettopp fordi de ikke ser spesielt støttende ut. Litt dyr, men verd pengene. Kommer til å kjøpe minst en til ganske snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da treningsbehåer med lukking bak. Nike, Casall og ShockAbsorber for eksempel. Finnes sikkert mange fler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Change sine. Lukking bak og justerbare, brede stropper. Bred foran sånn at alt kommet nedi. Har ikke store pupper i det hele tatt, men føler dette er viktig likevel, spesielt under løping/hopping! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke egentlig en trenings-bh, men jeg synes denne har fungert overraskende godt. Bred og myk rundt kroppen med lukking bak.  Spileløs så man slipper gnaging, og om man synes den blir for klam/varm så går det an å ta ut vatteringen.

https://www2.hm.com/no_no/productpage.0998792001.html

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 15.1.2022 den 13.26):

Jeg kan si litt om hvorfor Change sine sitter å godt på meg vs Shock Absorber.

Change sine BHer klemmer brystene mine nesten flate, jeg kan ikke gjøre yoga i dem fordi jeg da kveles av puppene hvis jeg bøyer meg fremover. 😅 Området med pupp blir stort, men også veldig trykket inn og da blir det lite bevegelse når jeg hopper. Jeg trener i T-skjorte og man ser ikke at puppene er trykket oppover. BHen dekker også mye, så i singlet ville man heller ikke sett det, men man ville sett øverste del av BHen. Sier det bare fordi det hele kanskje kan høres litt vulgært ut. 😅

Shock Absorberen samler ikke puppene slik, de står mer utover og BHen er konstruert slik at den på meg også samler puppene lenger ned da det er et eget felt med stoff som presser mye på toppen av brystene mine. Der Change trykker puppene opp og til siden, trykker Shock Absorber puppene ned. Jeg synes ikke det ser på pent ut, men det er ikke så viktig. Det viktige å merke seg er at puppene mine får for mye bevegelse i denne posisjonen, det er mer pupp lengre ut og dette skaper jo mer bevegelse ved f.eks. løp og hopp. 

Så, Change for meg gjør området flatere og Shock Absorber lar puppene stå mer ut men trykker også puppene nedover. På meg ser det hele nesten litt trist ut. 😅 Change = litt som en stram magetopp, Shock Absorber = ser ut som hengepupper.

Jeg kom på at jeg jo har to ulike Shock Absorber BHer. Den ene ligner veldig på Change sin, men det som er idiotisk med den er at når jeg prøver å feste den øverste spennen bak ryggen så går BHen ALLTID opp i skulderstroppen. Den sklir ut av mekanismen sin... BHen sitter så stramt på meg at jeg jo ikke får festet denne spennen før jeg tar BHen på meg, så da blir ikke BHen brukt. Jeg kan ikke bruke halve treningstiden på å prøve å hekte på den dumme spennen liksom. Synd, for BHen er god i seg selv faktisk.

Dette fikk meg til å forstå hvorfor jeg foretrekker Shock Absorber fremfor Change. 

Change presser puppene opp og utover, slik at puppene blir liggende veldig tett sammen. Dette blir svett og klamt, og stinker før økta er ferdig.

Shock Absorber presser mindre utover, og siden den presser nedover hindrer presset at de beveger seg, selv om de ikke blir like flate.

Pupper er forskjellige.

 

Forøvrig er jeg motstander av sportsbh med s, m, l størrelser. De antar at kvinner er standard, noe som gjelder svært få kvinner. En sportsbh skal kunne gi mye støtte, uten å være så stram at det påvirker pusten. Dette krever at den passer perfekt både under bysten og rundt puppene. For det formålet har man allerede et velfungerende størrelsesystem.

Jeg skjønner heller ikke greia med at mange  sportsbher ikke har lukking. De fleste kvinner er smalere under bysten enn rundt brystet, og mange er også bredere rundt skuldrene. Det stiller da store krav til elastikken om den skal tåle å bli tatt av og på, uten at den blir slaskete og gi dårligere støtte. 

Anonymkode: 620d2...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette fikk meg til å forstå hvorfor jeg foretrekker Shock Absorber fremfor Change. 

Change presser puppene opp og utover, slik at puppene blir liggende veldig tett sammen. Dette blir svett og klamt, og stinker før økta er ferdig.

Shock Absorber presser mindre utover, og siden den presser nedover hindrer presset at de beveger seg, selv om de ikke blir like flate.

Pupper er forskjellige.

 

Forøvrig er jeg motstander av sportsbh med s, m, l størrelser. De antar at kvinner er standard, noe som gjelder svært få kvinner. En sportsbh skal kunne gi mye støtte, uten å være så stram at det påvirker pusten. Dette krever at den passer perfekt både under bysten og rundt puppene. For det formålet har man allerede et velfungerende størrelsesystem.

Jeg skjønner heller ikke greia med at mange  sportsbher ikke har lukking. De fleste kvinner er smalere under bysten enn rundt brystet, og mange er også bredere rundt skuldrene. Det stiller da store krav til elastikken om den skal tåle å bli tatt av og på, uten at den blir slaskete og gi dårligere støtte. 

Anonymkode: 620d2...f7e

Men Change har jo ikke bare XS, S, M, L, BHen har f.eks. XS1, XS2, XS3, XS4 der XS står for omkretsen rundt brystkassen og tallet for puppestørrelsen. Jeg passer ikke til de standardstørrelsene med mine 70F/G-bryster kan du si. 😅

Og fersk svette stinker ikke? Jeg lukter hvertfall ikke noe forskjell fra hvilken BH jeg velger av Change og S A. Men som du er inne på, alle er forskjellige. 🤗

Mine Changes har ikke blitt slarkete og det er de jeg bruker fast. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...