Gå til innhold

Holde barnehagebarn hjemme før termin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har termin om en måneds tid, og lurer på om jeg skal ta han ut av barnehagen. Hadde vært utrolig kjedelig å få korona før fødsel. Hva gjør dere andre? Er forresten vaksinert med to doser.

Anonymkode: c88e6...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ingen ting for seg å holde barnehagebarn hjemme, med mindre begge foreldrene er hjemme til en hver tid også og man unngår all form for sosial kontakt og unngår alt av butikker så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 1f0d9...1a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar unge sier bare jeg. Gå hjemme å sture med mamma isteden for å leke med venner i bhg. Det er egoistisk om du gjør det. 

Anonymkode: d1df0...f82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Stakkar unge sier bare jeg. Gå hjemme å sture med mamma isteden for å leke med venner i bhg. Det er egoistisk om du gjør det. 

Anonymkode: d1df0...f82

Du om det. Er ikke så mange ganger i livet man har termin, og jeg vil ikke bli smittet av korona. 

Anonymkode: c88e6...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bergen, og har eldstemann i bhg selv om min termin er neste uke. Han har korte dager, og fri en eller to dager i uka, akkurat som jeg ville gjort det uten korona.

Det som skjer det skjer 🤷‍♀️

Jeg orker ikke å aktivisere han nok hele dagen hver dag. Det hadde tatt knekken på bekkenet, ryggen og det lille jeg har av overskudd.

Anonymkode: 5c6ea...a0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Stakkar unge sier bare jeg. Gå hjemme å sture med mamma isteden for å leke med venner i bhg. Det er egoistisk om du gjør det. 

Anonymkode: d1df0...f82

Gi deg 🙄 Det kommer jo helt an på barnets alder. En 2-3 åring har det faktisk like flott hjemme noen uker, hvis foreldrene kan legge til rette for litt aktivitet hver dag.

Anonymkode: 5c6ea...a0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kan legge opp dagene sånn at det blir litt aktiviteter for barnet hver dag, så er det jo ikke noe som helst problem å ha han hjemme. Bare hyggelig å få masse fsmilietid sammen tenker jeg.

Men jeg hadde ikke frivillig valgt å bruke den sist mnd av graviditeten på den måten. Synes det er helt uvurderlig å få hvile og ro helt på slutten,  for å bli klar til innsats med fødsel og barsel.

Med to doser vaksine så er du så godt som garantert å ikke bli alvorlig syk.

Anonymkode: 5c6ea...a0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel være minst like redd for smitte etter fødsel? Hadde latt ungen være i bhg som normalt, men spurt om de kunne gi beskjed dersom det var smitte på ungens avdeling. 

Anonymkode: 96948...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke aktuelt her. Jeg er sliten, har diverse plager og klarer ikke aktivisere barna godt nok. Man vet jo heller ikke når man føder. Plutselig går man 10 dager over, og stakkars barn om de måtte vært hjemmme med meg i mange uker når jeg er såpass sliten som det jeg er fem uker før termin.

Anonymkode: ddf94...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du vil vel være minst like redd for smitte etter fødsel? Hadde latt ungen være i bhg som normalt, men spurt om de kunne gi beskjed dersom det var smitte på ungens avdeling. 

Anonymkode: 96948...efa

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du kan legge opp dagene sånn at det blir litt aktiviteter for barnet hver dag, så er det jo ikke noe som helst problem å ha han hjemme. Bare hyggelig å få masse fsmilietid sammen tenker jeg.

Men jeg hadde ikke frivillig valgt å bruke den sist mnd av graviditeten på den måten. Synes det er helt uvurderlig å få hvile og ro helt på slutten,  for å bli klar til innsats med fødsel og barsel.

Med to doser vaksine så er du så godt som garantert å ikke bli alvorlig syk.

Anonymkode: 5c6ea...a0a

Handler nok om at man ikke vil føde alene. Er man syk så får man føde, men partner, som da er ens nærkontakt, får ikke komme på sykehuset i det hele tatt verken under fødsel eller etterpå. For mange vil det da være verdt det å isolere seg de siste ukene for å ikke risikere å føde uten partner. 

Anonymkode: ddfed...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi deg 🙄 Det kommer jo helt an på barnets alder. En 2-3 åring har det faktisk like flott hjemme noen uker, hvis foreldrene kan legge til rette for litt aktivitet hver dag.

Anonymkode: 5c6ea...a0a

Det er sånn det er blitt idag, folk tror barnehagen er et av barnas primærbehov, og at det å gå hjemme med mamma er drit og det samme som å sture. Helt på trynet 😆 tror man gjerne bruker det som en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet for å ha ungen lange dager i bhg mens man jobber masse selv. Vi har vår hjemme nå den siste tiden etter oppfordring av bhg om de som har mulighet kan holde barna hjemme pga smittefare, og for egen del at vi begge vil holde oss friske til fødsel. Vinn vinn for oss og bhg, det. Har ikke som høygravid problem med å aktivisere barnet, og han storkoser seg hjemme med oss. 

Anonymkode: edda2...99e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vil vel være minst like redd for smitte etter fødsel? Hadde latt ungen være i bhg som normalt, men spurt om de kunne gi beskjed dersom det var smitte på ungens avdeling. 

Anonymkode: 96948...efa

1. Det er vel litt farligere å bli smittet som gravid, med all belastningen på lungene, ligge på respirator høygravid med en diger mage, morkakesvikt osv.

2. Det kan jo være litt for sent å gi den beskjeden pga inkubasjonstid, mor kan allerede være smittet innen beskjeden er gitt.

Anonymkode: edda2...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sånn det er blitt idag, folk tror barnehagen er et av barnas primærbehov, og at det å gå hjemme med mamma er drit og det samme som å sture. Helt på trynet 😆 tror man gjerne bruker det som en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet for å ha ungen lange dager i bhg mens man jobber masse selv. Vi har vår hjemme nå den siste tiden etter oppfordring av bhg om de som har mulighet kan holde barna hjemme pga smittefare, og for egen del at vi begge vil holde oss friske til fødsel. Vinn vinn for oss og bhg, det. Har ikke som høygravid problem med å aktivisere barnet, og han storkoser seg hjemme med oss. 

Anonymkode: edda2...99e

Signerer denne. Synes mer synd på barn som leveres tidligst og er de siste som hentes. 

Anonymkode: c88e6...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er sånn det er blitt idag, folk tror barnehagen er et av barnas primærbehov, og at det å gå hjemme med mamma er drit og det samme som å sture. Helt på trynet 😆 tror man gjerne bruker det som en unnskyldning for å ikke få dårlig samvittighet for å ha ungen lange dager i bhg mens man jobber masse selv. Vi har vår hjemme nå den siste tiden etter oppfordring av bhg om de som har mulighet kan holde barna hjemme pga smittefare, og for egen del at vi begge vil holde oss friske til fødsel. Vinn vinn for oss og bhg, det. Har ikke som høygravid problem med å aktivisere barnet, og han storkoser seg hjemme med oss. 

Anonymkode: edda2...99e

Unnskyldning? Man sier det jo som det er - "jeg benytter barnehagen fordi jeg ikke klarer å utføre arbeidet mitt samtidig som barna skal få en fullkommen hverdag med aktivisering og mating, det er vanskelig å være både på jobb og hjemme med de ettersom ikke alle kan ha hjemmekontor hvor man uansett utfører typ 40% av arbeidet som forventes". 

Det er ikke en unnskyldning å ønske å faktisk gjøre jobben man får betalt for, og at barna skal få den oppmerksomheten og aktiviseringen de krever etter deres alder. Det er derfor barnehager eksisterer. Om du ønsker å bruke kveldene dine på å utføre arbeidet ditt til forventninger fra arbeidsgiver i stedet for formiddag og ettermiddag, fordi du da er med barna dine, er din sak. Om du har turnusarbeid slik at du kan ha barna hjemme på dagtid, og jobbe ettermiddager, kvelder og natt, uten problemer, er superflott for deg

Jeg skulle gitt mye for å ha en slik energi og helse som høygravid. Men her er jeg 100% sykemeldt, og det å gå fra stue til kjøkken er en kamp. Ikke at jeg hadde hatt anledning til hjemmekontor om jeg var frisk, jeg jobber på fabrikk med tunge løft, støy og konstant noe som må gjøres. Om jobben i det hele tatt hadde vært forsvarlig for gravide, hadde jeg ikke kunne utført denne på ettermiddag/kveldstid med en 3åring hjemme på dagtid. Men jeg skjønner at dere som sitter på rumpa foran en datamaskin hele dagen føler dere som supermennesker for å klare å prestere, for all del, hurra for dere! 

Anonymkode: 1f0d9...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Unnskyldning? Man sier det jo som det er - "jeg benytter barnehagen fordi jeg ikke klarer å utføre arbeidet mitt samtidig som barna skal få en fullkommen hverdag med aktivisering og mating, det er vanskelig å være både på jobb og hjemme med de ettersom ikke alle kan ha hjemmekontor hvor man uansett utfører typ 40% av arbeidet som forventes". 

Det er ikke en unnskyldning å ønske å faktisk gjøre jobben man får betalt for, og at barna skal få den oppmerksomheten og aktiviseringen de krever etter deres alder. Det er derfor barnehager eksisterer. Om du ønsker å bruke kveldene dine på å utføre arbeidet ditt til forventninger fra arbeidsgiver i stedet for formiddag og ettermiddag, fordi du da er med barna dine, er din sak. Om du har turnusarbeid slik at du kan ha barna hjemme på dagtid, og jobbe ettermiddager, kvelder og natt, uten problemer, er superflott for deg

Jeg skulle gitt mye for å ha en slik energi og helse som høygravid. Men her er jeg 100% sykemeldt, og det å gå fra stue til kjøkken er en kamp. Ikke at jeg hadde hatt anledning til hjemmekontor om jeg var frisk, jeg jobber på fabrikk med tunge løft, støy og konstant noe som må gjøres. Om jobben i det hele tatt hadde vært forsvarlig for gravide, hadde jeg ikke kunne utført denne på ettermiddag/kveldstid med en 3åring hjemme på dagtid. Men jeg skjønner at dere som sitter på rumpa foran en datamaskin hele dagen føler dere som supermennesker for å klare å prestere, for all del, hurra for dere! 

Anonymkode: 1f0d9...1a7

Det siste avsnittet ditt er bare synsing, og oser av bitterhet. Du vet ikke noe om min hverdag og hvor mye smerter jeg har. Ble også 100% sykemeldt pga det fordi jeg har et tungt fysisk arbeid. Det koster meg likevel ikke mye å stille opp for 3åringen min, vi løper og leker rundt i stua selv om jeg må vrenge fjeset i smerter av bekkenløsning, nedpress og kraftige kynnere. Sitter ikke på ræva på PC hele dagen, men må virkelig sette seg ned og ta pauser innimellom. Når ble dette en konkurranse? Jeg har ikke sagt du ikke skal ha ungen din i barnehagen hvis du føler du MÅ og er for dårlig, det er jo derfor de er der! Jeg snakket om disse ikkegravide som jobber fullt samtidig som far, hover inn med penger mens de lar bhg ta alt av oppdragelse, og I TILLEGG rakker ned på de som ønsker å ha barnet hjemme litt iblant fordi man ikke har lyst på smitte/rett og slett vil ha litt kvalitetstid med ungen før det kommer en baby som skal ha mye oppmerksomhet. Disse menneskene sverger til barnehagen og innbiller seg at ungen har bedre av å være der enn med foreldrene sine. Et lite barn på 3, liksom.

Jeg er en "eldre" mamma i midten av 30årene og det var på ingen måte normalt å sende barna så tidlig på min tid, med mindre man måtte. Samme med mine jevnaldrende. Vi begynte da vi var 5. Min mor som ble født rett etter krigen gikk 1 dag i bhg totalt, og hun har aldri hatt det sosialt utfordrende, er høyt utdannet og har alt det andre man mener barn går glipp av om man ikke sender dem i barnehagen fra de er omtrent nyfødt.

La folk bestemme over sitt eget barn, de har det helt fint hjemme! Med mindre dere foreldre er så sure, stressa og har så totalt mangel på innsikt og interesse for barna deres som dere framstår som her. (Nei dette gjelder ikke deg jeg siterte)

Anonymkode: edda2...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin om 10 dager og må si at tanken har slått meg. Utrooolig bekymret for korona nå. Men har tre barn (to på barneskole og en på vgs) og det blir bare for ugunstig å holde dem hjemme. Hvis jeg går lenge over tida, så kan de jo i verste fall måtte være hjemme her i 3 uker. Og det går jo ikke å ta fri den tida... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holder hjemme, og bhg har vært forståelsesfulle :) 

Anonymkode: c6bb4...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...