Gå til innhold

Skal varmekabler og panelovn stå på ved overtagelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig, da jeg overtok sist sa selger at hun skrudde av så jeg selv fikk velge om jeg ville ha det på.

Anonymkode: 201a2...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmekabler er greit å slå av. Å ha noen panelovner er greit, gjerne slik at det er tilnærmet temperert. Er det hus ville jeg ikke slått av varmen, særlig ikke ting som varmekabler til vannrør pga. fare for frost. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt på. Sist overtok jeg på sommeren så da var det avslått jeg slo på varmekablene på badet da, siden jeg har de på året rundt. Nå skjer overtakelse på vinteren, og hadde ikke du skrevet noe her ville jeg tenkt det var naturlig å ha de på. Så kan evt nye eiere slå av hvis det er lenge til de skal flytte inn

Anonymkode: cb2de...c7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri tenkt på. Sist overtok jeg på sommeren så da var det avslått jeg slo på varmekablene på badet da, siden jeg har de på året rundt. Nå skjer overtakelse på vinteren, og hadde ikke du skrevet noe her ville jeg tenkt det var naturlig å ha de på. Så kan evt nye eiere slå av hvis det er lenge til de skal flytte inn

Anonymkode: cb2de...c7d

Ja sommer blir jo noe litt annet. Nå er det vinter og noen sier varmekabler alltid skal stå litt på?

Strømmen er så dyr nå, defor lurte jeg. 

Anonymkode: 201a2...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha ihvertfall varmekabler på så kjøper kan kjenne at de virker. Panelovner bør stå på dersom det er nødvendig for å ha en grei temperatur.

Det bør være mulig for kjøper å komme med flyttelasset og flytte inn samme dag.

Anonymkode: 86d89...2c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er greit å ha ihvertfall varmekabler på så kjøper kan kjenne at de virker. Panelovner bør stå på dersom det er nødvendig for å ha en grei temperatur.

Det bør være mulig for kjøper å komme med flyttelasset og flytte inn samme dag.

Anonymkode: 86d89...2c6

Ok, da regner jeg med at jeg bør sette på kjøleskap og fryser igjen også😅

Anonymkode: 201a2...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøleskap og fryser var av her. Panelovn kan jo stå på litt, ikke 20-30 grader. Varmekabler av 

Anonymkode: 9c554...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøleskap og fryser var av her. Panelovn kan jo stå på litt, ikke 20-30 grader. Varmekabler av 

Anonymkode: 9c554...ec9

Så utrolig dumt å skru av kjøleskap og fryser???

Hadde blitt sur, uansett om man skal pusse opp eller ikke så er det jo greit å ha kald drikke etc.

Jeg hadde tenkt at det var lurt å ha på varme også jeg, man skal jo gjerne holde på der uansett om man skal vaske først, flytte rett inn eller pusse opp. Og på vinteren kan vannrør fryse og sprekke hvis man skrur av alt...

Anonymkode: 0c477...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjøleskap og fryser var av her. Panelovn kan jo stå på litt, ikke 20-30 grader. Varmekabler av 

Anonymkode: 9c554...ec9

Varmekabler på bad bør vel stå på for å forebygge fukt.

Anonymkode: 201a2...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi flaks. Alt var slått av, men var akkurat blitt kaldt. Vaskevannet fra utvask hadde frosset så vi trodde vasken var tett. Snøen som vi fikk på gulvet da vi bar inn smeltet ikke. Det var et par andre ting de måtte fikse for egen regning, og jeg vil tro det hadde gått på deres forsikring (med egenandel) om kulden hadde ført til skader?

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å la det stå uten noe varme om det ikke er en leilighet midt inne i en blokk.

Anonymkode: a8a75...398

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har overtatt enebolig så var all varme på i huset. Og da mener jeg alt. Det var midt i desember. Vi skulle flytte inn etter 2 uker så vi skrude unødvendig varme av og satt rest på 10 grader.

Kjøleskapet og fryser var på hele tiden. De bruker vel ikke mye strøm de.

Når vi i januar flytta ut fra leiligheten så skrude vi alt av varme av da nye eiere skulle først flytte inn i februar. Hvitevarer var på.

Noen dager før overtakelse skrude vi varmen på i leiligheten.

 

Anonymkode: 62da7...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri skru av alt varme i et hus på vinterstid! Hvis rør fryser og det blir vannskade blir det veldig mye dyrere enn strømregningen og forsikringen kan velge å redusere utbetaling hvis de mener man burde vist bedre. Så hadde beholdt varme så temperaturen inne ikke hadde gått under 6-10 grader. Hvilke panelovner/varmekabler jeg hadde latt være på kommer an på hvordan huset er.

 Alt av lys og kjøl og frys kan selvfølgelig være skrudd av hvis det passer seg slik. Et kjøleskap/fryser blir kaldt på noen timer så det kan kjøper velge selv. 

Anonymkode: c6765...53e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville aldri skru av alt varme i et hus på vinterstid! Hvis rør fryser og det blir vannskade blir det veldig mye dyrere enn strømregningen og forsikringen kan velge å redusere utbetaling hvis de mener man burde vist bedre. Så hadde beholdt varme så temperaturen inne ikke hadde gått under 6-10 grader. Hvilke panelovner/varmekabler jeg hadde latt være på kommer an på hvordan huset er.

 Alt av lys og kjøl og frys kan selvfølgelig være skrudd av hvis det passer seg slik. Et kjøleskap/fryser blir kaldt på noen timer så det kan kjøper velge selv. 

Anonymkode: c6765...53e

Glemte å nevne at det er snakk om leilighet i blokk, endeleilighet. 

Anonymkode: 201a2...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke problemstillingen. Så lenge boligen ikke skal stå tom lenge mellom utflytting og overtakelse av ny eier, er det ikke behov for å regulere varme eller skru av noe,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La alt stå på og la kjøper ta avgjørelsen selv, da har du nemlig ditt på det rene og kjøper kan ikke komme i ettertid og klage!

Anonymkode: e43a4...06d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge leiligheter jeg har kjøpt var absolutt alt skrudd av da jeg overtok. Det var fordi i begge tilfeller hadde de som jeg overtok av flyttet ut 1 måned før overtagelse (og jeg kunne ikke ta over før). Jeg tenkte ikke over dette i det hele tatt, men dette var også leiligheter i blokk da så de ble jo ikke veldig kalde. Jeg hadde overtagelse i februar og mars, var kaldt men ikke kjempekaldt ute. 

Anonymkode: 83993...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er vinter og kaldt ute burde det stå på litt varme i rom med vannrør slik at ikke både vann og avløp fryser. Det kan medføre større kostnader enn en strømregning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper vil gjerne undersøke at varmekablene fungerer ved overtagelse, det kan ta tid før der blir varme i de hvis de har vært skrudd av over lengre tid. Ha de på, og ha på panelovner på litt lavere enn normalt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...