Gå til innhold

Hvor ofte er det innafor å skifte profilbilde på FB?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noe skifter bilde flere ganger i mnd. Da tenker jeg i retning psykiatriske diagnoser. Og man ser jo ofte hvilke type mennesker som gjør det og. Hva tenker dere er sosialt akseptabelt?

Anonymkode: d2c81...eaa

Maks en gang i året. Kanskje annet hvert år helst. De som bytter i tide og utide framstår som oppmerksomhetssyk og ustabile.

Anonymkode: c96d2...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Maks en gang i året. Kanskje annet hvert år helst. De som bytter i tide og utide framstår som oppmerksomhetssyk og ustabile.

Anonymkode: c96d2...14b

Eller de er så trygge på seg selv at de driter i KG-reglene for SoMe.

Anonymkode: 0c022...ed1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er grunnen til at jeg ikke har skiftet på tre år. Får helt spader av dette «pena, søta, fineste fina» tullet. 

Anonymkode: 1b269...9e9

"Neimen, dere daa, dette hadde jeg aldri ventet (yeah right), så snille dere eer! Og så søøte og pene dere ogsåå!" "Neii, du er søøtereee!" "Men du er søøtest av allee! Ååå" 😝

Altså, skjerpings, jenter. 

Anonymkode: b7bc3...0e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eller de er så trygge på seg selv at de driter i KG-reglene for SoMe.

Anonymkode: 0c022...ed1

Hvis du er trygg på deg selv så har du helst andre ting å bruke livet ditt til enn å hige etter selvfokus på noe så meningsløst som sosiale medier ;) 

Anonymkode: d5638...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Maks en gang i året. Kanskje annet hvert år helst. De som bytter i tide og utide framstår som oppmerksomhetssyk og ustabile.

Anonymkode: c96d2...14b

Det finnes selvsagt mellomting mellom ukentlig og annethvert år, men jeg vil si at problemet ligger hos deg hvis du faktisk legger merke til det og mener at annethvert år er nedre grense for "tide og utide", og attpåtil føler behov for å stemple noen for det! :hakeslepp: 

For min del kan folk gjerne skifte profilbilde både fem og ti ganger i året uten at det indikerer noen diagnose. ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og folk som er trygge på seg selv bryr seg ikke om hvor ofte andre bytter profilbilde. De syns det er hyggelig at folk legger ut fine bilder av seg selv.

Anonymkode: 0c022...ed1

Folk som er trygge på seg selv har all rett til å stille spørsmål ved narsissistiske trender i samfunnet. Det er uheldig for barn og ungdom å vokse opp i et samfunn hvor voksne folk er dårlige rollemodeller. Vi bør gå foran med gode eksempler. Ikke leve livet via sosiale medier eller innrette oss etter hva som tar seg best ut via bilder på sosiale medier. Jeg synes det er hyggelig at folk ikke er så mye på sosiale medier, jeg. Og jeg synes det er hyggelig at de ikke legger ut bilder av seg selv. Jeg tror ikke vi har noe behov av å se bilder av andre mennesker. Vi har det best av å bruke tid SAMMEN. Å evaluere hverandres liv og tryner via en skjerm er ikke et sunt liv. 

Anonymkode: d5638...9bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Føsleguri
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du er trygg på deg selv så har du helst andre ting å bruke livet ditt til enn å hige etter selvfokus på noe så meningsløst som sosiale medier ;) 

Anonymkode: d5638...9bc

Det tar 5 sekunder å skifte bilde på Facebook, om trent like lenge som du brukte på å skrive dette innlegget.

Har du ikke andre ting å fylle livet ditt med enn å henge på et meningsløst forum på nettet?

Endret av Føsleguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føsleguri skrev (5 minutter siden):

Det tar 5 sekunder å skifte bilde på Facebook, om trent like lenge som du brukte på å skrive dette innlegget.

Har du ikke andre ting å fylle livet ditt med enn å henge på et meningsløst forum på nettet?

Det var dine ord. Så du har altså intet annet å gjøre?

Anonymkode: d5638...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk som er trygge på seg selv har all rett til å stille spørsmål ved narsissistiske trender i samfunnet. Det er uheldig for barn og ungdom å vokse opp i et samfunn hvor voksne folk er dårlige rollemodeller. Vi bør gå foran med gode eksempler. Ikke leve livet via sosiale medier eller innrette oss etter hva som tar seg best ut via bilder på sosiale medier. Jeg synes det er hyggelig at folk ikke er så mye på sosiale medier, jeg. Og jeg synes det er hyggelig at de ikke legger ut bilder av seg selv. Jeg tror ikke vi har noe behov av å se bilder av andre mennesker. Vi har det best av å bruke tid SAMMEN. Å evaluere hverandres liv og tryner via en skjerm er ikke et sunt liv. 

Anonymkode: d5638...9bc

Men da dropper du selvsagt å være på sosiale medier. Det er frivillig å være der.

Det er helt idiotisk å være på sosiale medier for å følge med på hva andre gjør for å deretter kritisere dem. 

Anonymkode: 0c022...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var dine ord. Så du har altså intet annet å gjøre?

Anonymkode: d5638...9bc

Jeg har ikke skiftet profilbilde på ett par år.

Anonymkode: 0c022...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Folk som er trygge på seg selv har all rett til å stille spørsmål ved narsissistiske trender i samfunnet. Det er uheldig for barn og ungdom å vokse opp i et samfunn hvor voksne folk er dårlige rollemodeller. Vi bør gå foran med gode eksempler. Ikke leve livet via sosiale medier eller innrette oss etter hva som tar seg best ut via bilder på sosiale medier. Jeg synes det er hyggelig at folk ikke er så mye på sosiale medier, jeg. Og jeg synes det er hyggelig at de ikke legger ut bilder av seg selv. Jeg tror ikke vi har noe behov av å se bilder av andre mennesker. Vi har det best av å bruke tid SAMMEN. Å evaluere hverandres liv og tryner via en skjerm er ikke et sunt liv. 

Anonymkode: d5638...9bc

Det er altså ikke tvang å være på sosiale medier. Dersom det folk poster er et så stort irritasjonsmoment for deg, går det jo an å for eksempel ikke være aktiv på Facebook eller Instagram. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Eller de er så trygge på seg selv at de driter i KG-reglene for SoMe.

Anonymkode: 0c022...ed1

Haha, man er ikke trygg på seg selv i det hele tatt når man har et så stort bekreftelsesbehov at man må bytte profilbilde flere ganger i måneden.

Anonymkode: 44c0b...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, man er ikke trygg på seg selv i det hele tatt når man har et så stort bekreftelsesbehov at man må bytte profilbilde flere ganger i måneden.

Anonymkode: 44c0b...86f

Kan du linke til forskning som bekrefter synet ditt?

Anonymkode: 0c022...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du linke til forskning som bekrefter synet ditt?

Anonymkode: 0c022...ed1

Hva er ellers poenget med å bytte profilbilde i hytt og pine, hvis man ikke ønsker å vise seg frem og å få oppmerksomhet? 

Anonymkode: 44c0b...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er ellers poenget med å bytte profilbilde i hytt og pine, hvis man ikke ønsker å vise seg frem og å få oppmerksomhet? 

Anonymkode: 44c0b...86f

Siden folk er forskjellig har de forskjellige grunner til å skifte profilbilder.

Anonymkode: 0c022...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Haha, man er ikke trygg på seg selv i det hele tatt når man har et så stort bekreftelsesbehov at man må bytte profilbilde flere ganger i måneden.

Anonymkode: 44c0b...86f

Grunnen til at jeg ikke bytter oftere er fordi jeg ikke har bra selvtillit. Jeg bytter hvert 2 år fordi jeg brått har en god dag og kan få til et bilde jeg tåler å se på. 

Anonymkode: 604fb...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter når jeg har lyst som kanskje er I gjennomsnittet 1 gang i året.. Har dog ikke ansiktet mitt som profilbilde. 

Anonymkode: 43ca0...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (58 minutter siden):

Jammen meg mange aktive hobbypsykologer på Kvinneguiden i dag, det får'n si.

Kanskje de driver med veldedighet? 🧐 enkelte har jo en psykologisk innsikt som bare sprenger hele skalaen … 

Anonymkode: cf32d...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte en vil, eller så sjeldent en vil. Om en skal kritisere andre, sette diagnose på mennesker for alt andre gjør, så er deg fult mulig å kutte ut SoMe, en kan også skjule innlegg fra andre. Det er mange muligheter for de av dere som irriterer og kritiserer andre. Men da får dere kanskje et meningsløst liv…

Anonymkode: a1e18...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...