Gå til innhold

Tror det er på tide å ta farvel. For mange troll.


Gjest rabrabara

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara

Jeg har vært på KG i 17 år. Og jeg har til tider vært innom ofte. I starten var det et par brukere som åpenbart var merkelige, diktet opp historier og som etterhvert forsvant eller ble utestengt, men jevnt over virket de fleste trådene reelle og jeg fikk noe ut av å være her. Nå derimot…
 

Når jeg nå er innom kjennes det som om KG har blitt trollenes fristed og lekeplass. Ut av god vilje og omsorg forsøker mange å gi av egen tid og erfaring i disse tulletrådene. Folk invester, mens trådene åpenbart er oppdiktet av noen som enten kjeder seg, trenger oppmerksomhet eller bare får et kick ut av å provosere. 
 

Noen kjennetegn:

- Typisk engasjerende tena: stemødre, uføre, vaksiner, kjæledyr eller ulike problemer med familie eller partner

- Korte svar, unnvikenhet og en barnslig uvilje til å ta til seg fornuft. Ignorering sv gode spørsmål. Ingen vilje til p ta til seg tilbakemeldinger
 

- Ikke-konsistent i svar og bygger ut med stadig mer hårreisende påstander eller holdninger 

- Gjerne ny bruker med få poster

- Teit nick som få ville valgt dersom de var seriøse. 
 

Noe jeg og har sett er at mange liker trolletråder, koser seg med dramaet og blir sure om noen påpeker at det er åpenbart oppspinn. 
 

Jeg skjønner at det er vanskelig å luke ut alle, men nå er det blitt så ille at det nærmer seg tid for å si adjø til kvinneguiden. Det merker jeg nå, når dagens middag-tråden føles som en sann og trygg havn i et hav av trolleri. Den har blitt min absolutte favorittråd❤️
 

Det blir slutten på en epoke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange tråder jeg har laget som folk tror er troll. Noe de ikke er!! egentlig har jeg bare et helt annet liv enn det «normale».. Derfor skjønner jeg folk ikke kjenner seg igjen.  Har da hatt anonym innlegg.

tror det er mange utrolig ting her å lese som man ikke helt tror på fordi man selv ikke tenker sånn. Men sånn er det! Folk er ulike! 
ulike betyr ikke troll! 

er fåtall av troll tråd, og der ser man åpenbart det er tull.

dumt at du forlater, hade.

Forresten!

jeg sletta KG for et år siden, men endte opp tilbake her😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for tulleinnlegg i tillegg til siteringer av dette.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rabrabara skrev (5 timer siden):

Jeg har vært på KG i 17 år. Og jeg har til tider vært innom ofte. I starten var det et par brukere som åpenbart var merkelige, diktet opp historier og som etterhvert forsvant eller ble utestengt, men jevnt over virket de fleste trådene reelle og jeg fikk noe ut av å være her. Nå derimot…
 

Når jeg nå er innom kjennes det som om KG har blitt trollenes fristed og lekeplass. Ut av god vilje og omsorg forsøker mange å gi av egen tid og erfaring i disse tulletrådene. Folk invester, mens trådene åpenbart er oppdiktet av noen som enten kjeder seg, trenger oppmerksomhet eller bare får et kick ut av å provosere. 
 

Noen kjennetegn:

- Typisk engasjerende tena: stemødre, uføre, vaksiner, kjæledyr eller ulike problemer med familie eller partner

- Korte svar, unnvikenhet og en barnslig uvilje til å ta til seg fornuft. Ignorering sv gode spørsmål. Ingen vilje til p ta til seg tilbakemeldinger
 

- Ikke-konsistent i svar og bygger ut med stadig mer hårreisende påstander eller holdninger 

- Gjerne ny bruker med få poster

- Teit nick som få ville valgt dersom de var seriøse. 
 

Noe jeg og har sett er at mange liker trolletråder, koser seg med dramaet og blir sure om noen påpeker at det er åpenbart oppspinn. 
 

Jeg skjønner at det er vanskelig å luke ut alle, men nå er det blitt så ille at det nærmer seg tid for å si adjø til kvinneguiden. Det merker jeg nå, når dagens middag-tråden føles som en sann og trygg havn i et hav av trolleri. Den har blitt min absolutte favorittråd❤️
 

Det blir slutten på en epoke. 

Klart folk blir sure når de ikke blir trodd når de snakker sant. Alle er vel ikke troll. Hvorfor bry deg om dem? Syns det virker som det er enda flere paranoide innpå her, du drar alle over en kam. Rene galehuset! Er det noe som helst man kan mene, si, svare uten å bli anklaget for å være troll?? Tror nok dette med å stemple folk som troll her, er en ren hersketeknikk fordi du ikke liker personens svar/kommentar. Husk, det er ikke slik at alle er enige og de som er uenige tar feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Om det er trolling eller ikke, så er det noen som liker å opprette nedlatende tråder om fattige, syke på trygd og andre uheldige mennesker, og kommentarene overgår hverandre i fordømmelse av disse uheldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...