Gå til innhold

Elbiltest av Mercedes EQS som elbilfrelste bør se, bra rekkevidde ser jeg 😂


trafikkdirigenten

Anbefalte innlegg

Elendig rekkevidde og en halv plussgrad, hva når det er 30 minus og man kjører i bratte bakker og kanskje med henger? Denne bilen passer i Oslo ikke på fjellet, elbiler er tragiske

Diesel er tingen den kommer man frem med og fylles full med drivstoff på 5 minutter når den faktisk begynner å bli tom etter mange herrens mil og mange dager!

Sikkert mye luksus i bilen men hva hjelper det når bilen er ubrukelig til det en bil skal brukes til, nemlig som et fremkomstmiddel? Kommer seg ikke fremover når bilen hele tiden må stoppe på ladestasjoner 

https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2022/01/11/195816601/lover-mye-men-vi-er-ikke-i-naerheten-av-rekkevidden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er det jo med alle elbiler, lades til 100% bare hjemme, underveis til omtrent 80%, og er høyt forbruk mår gradestokken kryper nedover. Jo mer under null, jo høyere blir forbruket.

Anonymkode: c3baf...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er så mange tullinger her inne som runker til blodet spruter bare de lukter diesel. Hvem bryr seg om rekkevidden til en eller annen Mercedes?

Anonymkode: 7824c...0e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke s-klasse for de som kjører rundt med henger. 

Ser også at artikkelen er skrevet av broom.no som ikke har noe pent å si om elbiler og har tidligere blitt tatt i å skrive usannheter om elbiler eller vinkle sine artikler for å sette elbiler i dårlig lys.

I denne artikkelen skriver de jo direkte selv at de gjør alt for å få så lav rekkevidde som mulig ved å dele opp testen over flere dager uten å lade når de har mulighet.

bjørn nyland har også testet rekkevidden og fikk 511km ved 90kmt og 404km ved 120kmt.

Anonymkode: fc166...307

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Rart at en journalist har så lite peil. 

To av tre testturene er så korte at batteriet ikke er varmt nok. Forbruket øker med kaldt batteri. 

Veldig enkelt har jeg og høyt forbruk på kalde dager hvor jeg kjører kort. Men siden turene nettopp er korte, er jeg ikke på langtur. Og lader hjemme.

På langturer er forbruket normalt, selv på de kaldeste dagene. 

Det er jo enkelt å fremstille ethvert produkt som dårlig dersom man fremprovoserer det. 

Anonymkode: 9662f...f67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Nå har jeg Tesla 3 og har brukt 100,- i drivstoff siste uke.

 

Når jeg hadde diesel brukte jeg ca. 1100,- pr uke. I tillegg sparer vi ca 3000,- på bompenger pr mnd.

Enkelt regnestykke selv om jeg vet at jeg ikke redder miljøet.

Anonymkode: d5894...423

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så veldig rart for meg at noen har en så emosjonell tilknytning til hva slags drivstoff bilen bruker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...