trafikkdirigenten Skrevet 13. januar 2022 #1 Del Skrevet 13. januar 2022 Elendig rekkevidde og en halv plussgrad, hva når det er 30 minus og man kjører i bratte bakker og kanskje med henger? Denne bilen passer i Oslo ikke på fjellet, elbiler er tragiske Diesel er tingen den kommer man frem med og fylles full med drivstoff på 5 minutter når den faktisk begynner å bli tom etter mange herrens mil og mange dager! Sikkert mye luksus i bilen men hva hjelper det når bilen er ubrukelig til det en bil skal brukes til, nemlig som et fremkomstmiddel? Kommer seg ikke fremover når bilen hele tiden må stoppe på ladestasjoner https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2022/01/11/195816601/lover-mye-men-vi-er-ikke-i-naerheten-av-rekkevidden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Del Skrevet 13. januar 2022 Slik er det jo med alle elbiler, lades til 100% bare hjemme, underveis til omtrent 80%, og er høyt forbruk mår gradestokken kryper nedover. Jo mer under null, jo høyere blir forbruket. Anonymkode: c3baf...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Del Skrevet 13. januar 2022 Haha, det er så mange tullinger her inne som runker til blodet spruter bare de lukter diesel. Hvem bryr seg om rekkevidden til en eller annen Mercedes? Anonymkode: 7824c...0e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Del Skrevet 13. januar 2022 Nå er vel ikke s-klasse for de som kjører rundt med henger. Ser også at artikkelen er skrevet av broom.no som ikke har noe pent å si om elbiler og har tidligere blitt tatt i å skrive usannheter om elbiler eller vinkle sine artikler for å sette elbiler i dårlig lys. I denne artikkelen skriver de jo direkte selv at de gjør alt for å få så lav rekkevidde som mulig ved å dele opp testen over flere dager uten å lade når de har mulighet. bjørn nyland har også testet rekkevidden og fikk 511km ved 90kmt og 404km ved 120kmt. Anonymkode: fc166...307 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Del Skrevet 13. januar 2022 Sukk. Rart at en journalist har så lite peil. To av tre testturene er så korte at batteriet ikke er varmt nok. Forbruket øker med kaldt batteri. Veldig enkelt har jeg og høyt forbruk på kalde dager hvor jeg kjører kort. Men siden turene nettopp er korte, er jeg ikke på langtur. Og lader hjemme. På langturer er forbruket normalt, selv på de kaldeste dagene. Det er jo enkelt å fremstille ethvert produkt som dårlig dersom man fremprovoserer det. Anonymkode: 9662f...f67 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Del Skrevet 14. januar 2022 Jaja. Nå har jeg Tesla 3 og har brukt 100,- i drivstoff siste uke. Når jeg hadde diesel brukte jeg ca. 1100,- pr uke. I tillegg sparer vi ca 3000,- på bompenger pr mnd. Enkelt regnestykke selv om jeg vet at jeg ikke redder miljøet. Anonymkode: d5894...423 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 14. januar 2022 #7 Del Skrevet 14. januar 2022 Det er så veldig rart for meg at noen har en så emosjonell tilknytning til hva slags drivstoff bilen bruker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå