Gå til innhold

Flere som har kuttt ut giftige slektninger? Hvordan ble det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har innsett etter mange tunge anvisninger og vondt opplevelser at jeg dessverre har hatt nødt til å kutte ut en slektning. Jeg ønsker ikke å detaljere så mye, men slektning er typ søskenbarn. Vedkommende har hele livet fått meg til å føle meg mindreverdig, taper, ikke bra nok, og vedkommende har behandlet meg ganske så respektløst for å si det pent og mildt! 
 

Dette har vart hele livet dra jeg var liten da hun lo og pekte på meg mens venner hennes var på besøk. Jeg ble en klovn som de moret seg med, og jeg ble fort en sak man kunne peke på å le av. Jeg ble tidlig et offer og hennes familie la merke til det, men de gjorde ikke stort mer med det da sikkert ikke trodde det har så ille alikevel. Foreldrene mine plasserte meg gjerne hos dem mens de dro vekk på tur så de hadde ingen forståelse for situasjonen min dessverre, da de ikke viste bedre.
 

Hennes foreldre har alltid snakket ned meg og min familie, og jeg ble behandlet i hjemmet som om jeg var et problem og jeg var på en måte ikke bra nok. 
 

Nå er jeg voksen og enda blir jeg behandlet slik av vedkommende og av hennes foreldre. Selv om jeg er ganske så «vellykket» så er jeg fortsatt taperen i deres øyne🥲😩Jeg lever et ganske bra liv med utdanning, jobb, hus og alt man kan ønske seg og hun er slik enda. Når vi fikk drømmehuset klarte vedkommende å lage kvalm samt orket ikke å gratulerere oss men å lage negativitet ut av dette klarte de👍 
 

Det vondeste for meg har vært alle årene jeg trodde jeg hadde vedkommende som «venn», men ikke visste jeg at hun enda lo og mobbet meg bak ryggen til resten av gjengen sin. På selskaper og slikt har vi bitt behandlet som luft hos dem og de har ikke orket å prate med oss en gang fordi de har hatt så dårlig tid.. 

Når jeg har fått til noe bra har de ikke snakket med meg, eller så har vedkommende hånet meg da jeg dro på ferie fordi hvem hadde orket å dra på en slik ferie med barn, og hvem hadde orket ditt og datt, og ditt og datt hele veien da vi dro på drømmeferie i sommer men dette klarte tilogmed vedkommende å lage kvalm av🥲 

i 2022 bestemte jeg meg for å kutte ut vedkommende og aldri har jeg følt meg så sterk, stolt, og ikke minst snill mot meg selv. Jeg har ikke snakket med henne og jeg har ikke dårlig samvittighet og jeg ønsker ingen kontakt. Jeg følger ikke henne på sosiale medier eller noe lengre og det er en fantastisk følelse og måtte slippe dette! 
 

At det tok meg så mange år er en annen sak! Noen andre med samme erfaring? 

Anonymkode: 7471b...2d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble skrivefeil i teksten dessverre, men håper dere forstår selv om det. 
 

Rettelse: Flere som har kuttet ut giftige familiemedlemmer? 
 

 

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Du har holdt ut for lenge. Beste er å bare fase ut. Ikke gi noen forklaring. Bare kutt helt vekk.

Anonymkode: cb7d8...2da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Heier på deg! Du har holdt ut for lenge. Beste er å bare fase ut. Ikke gi noen forklaring. Bare kutt helt vekk.

Anonymkode: cb7d8...2da

Du har så rett! Holder på med dette nå! 
 

Før har jeg roset, og matet egoet til vedkommende. Jeg har likt alt og alle bildene på sosiale medier og heiet på henne hele livet. Jeg har forguder henne å når hun har sagt hopp har jeg hoppet akkurat så høyt som hun ønsket🥲 Når hun fikk barn inviterte jeg meg på besøk til henne selv og kjøpte de fineste gaver til barna hennes fordi de var så skjønne. I gjengjeld fikk jeg noe skrap til mine barn som ikke var brukanes engang..  

Det har vært tydelig skjevfordeling og jeg har vært hennes reserveløsning i lang tid, og det er kvalmt og tenke på. Når jeg fikk mitt liv på stell og hun ikke lengre var «bedre» ble hun desperat og prøvde alt hun kunne med å såre meg eller kutte meg ut på de værste måter. Hennes måte å være stygg imot meg var feks å ikke møte opp til avtaler, avlyse 10 min før vi skulle møtes og gjerne arrangere sosialt uten å invitere meg samt gni det i ansiktet på meg at hun hadde så mange venner og ikke jeg,, 

 

Faen så lei av dette krapylet!

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom på besøk til henne begynte hun ofte å gjøre husarbeid mens jeg var der, så ofte ble jeg sittende alene i sofaen hennes mens hun var borte i lang tid.. Hun var visst husredd og siden hun ikke hadde noen andre å spørre ble jeg hennes reserveløsning igjen som ble sittende som en idiot i en sofa å snakke til en vegg.. 

Hun har vært en plage i mange år. Er så glad jeg er kvitt henne, bare synd jeg ikke dro tidligere. 

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energityver! 
 

De utnytter andre grovt og tenker på seg selv 100% av tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Heier på deg! Du har holdt ut for lenge. Beste er å bare fase ut. Ikke gi noen forklaring. Bare kutt helt vekk.

Anonymkode: cb7d8...2da

❤️

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har brutt med en forelder. Det var en vanskelig avgjørelse å ta og en opprivende periode men livet mitt er så utrolig mye bedre! Nå i ettertid tenker jeg at jeg burde gjort det mye tidligere.

Anonymkode: c5629...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! 

har ikke snakket med noen av dem på nærmere 10 år...      

Anonymkode: 09715...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 12.43):

Ja. Jeg har brutt med en forelder. Det var en vanskelig avgjørelse å ta og en opprivende periode men livet mitt er så utrolig mye bedre! Nå i ettertid tenker jeg at jeg burde gjort det mye tidligere.

Anonymkode: c5629...6fb

Tøft gjort 

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 16.05):

Jepp! 

har ikke snakket med noen av dem på nærmere 10 år...      

Anonymkode: 09715...38f

Noen er bedre uten visse mennesker. Det sitter langt inne og kutte ut samtlige, men når man har kuttet de ut så føles det mye bedre 

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg ødela selvtilliten min samt utestengte meg fra alt innad i familien. Jeg var ikke bra nok for visse familieselskaper og visse bursdager, og jeg ble behandlet som en slave og en søppelkasse.. 

Det tok meg 25 år å komme meg ut av relasjonen. Jeg er glad jeg klarte å stå imot og kutte henne og hennes familie 100% ut. 
 

Hun hadde visst mobbet meg bak ryggen min også til ei felles venninne og hun hadde kaldt meg «skadet i hode» fordi hun mente jeg var syk etter å ha bodd i så grusomt hjem i mange år.. Hun behandlet meg helt grusomt🙈

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
 

Jeg glemte å fortelle om en situasjon som jeg har fortrengt meg jeg husker noe.. 

Jeg var invitert på en fest for noen år siden og da ble jeg hånet og mobbet foran alle sammen. Hun hadde ledd av meg og hånet meg og jeg glemmer aldri hvor vondt det gjorde. Jeg husker ikke hvorfor men jeg var litt full og sa noe som var litt komisk men ikke galt i den forstand men de overdrev så sykt mye å gjorde så utrolig mye ut av det. Ene venninnen filmet meg og lo av meg osv..

Dette ble så vondt for meg at jeg slet med relasjoner i ettertid i lang tid. 

Vedkommende har i ettertid latet som ingenting. Er så sint på henne.. 

Angrer meg så mye for at jeg har inkludert henne i livet mitt så mye. Jeg skulle ha fader henne ut for mange år siden men siden vi har vært i slekt så har jeg bare latt meg bli behandlet slik. 
 

Faen så stygg hun har vært😩

 

Anonymkode: 7471b...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så lyst å bare slette vedkommende fra alle sosiale medier og bare gi faen i henne, men jeg venter.. 

 

Anonymkode: 7471b...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er best å la gå her ja, med tanke på hvor mye det har gått inn på deg. Du blir bare å tenke på dette hver gang du møter/ser/hører om henne. 

Jeg hadde en periode et ekstremt dårlig forhold til min far. Jeg bodde hos han permanent en periode på videregående og alle de årene følte jeg at han så på meg som en byrde og en utgift. Han prioriterte dama over meg og dro ofte ut på byen for å drikke i helgene. Mye krangel mellom han og mamma om hvem som skulle dekke hvilke utgifter pga meg og diskusjoner om hvorfor jeg ikke var slik han var som ung. Han glemte ofte å kjøpe middag til oss begge de dagene dama var på besøk, for da skulle de spise reker, selv om han godt viste at jeg ikke tåler sjømat. Endte med å bruke opp 20k (så og si hele sparekonoten min, altså konfirmasjonspengene mine) på 3 år fra sparekonto på middager, ting jeg trengte og en gang i blant sosiale ting med venner fordi jeg følte meg bare til bry og sluttet å spørre om hjelp økonomisk 😬 Det skal sies jeg slet psykisk fra før og jeg var nok heller ikke perfekt, men det gikk veldig inn på meg. Detter er typ 7 år siden og jeg sliter forsatt med å være rundt han og dama. Jeg vil ikke være bitter men jeg klarer i la være. Da spesielt et slik mildt hat mot dama enda den dag i dag selv om jeg vet at hun gjør pappa lykkelig. Hun har nok gjort han godt og det unner jeg han, men forde er jeg lei meg når jeg ser dem sammen. Jeg og han hadde et godt forhold før hun kom inn i bildet. Det ble så ille at jeg vurderte å kutte kontakt, men fordi jeg hadde et veldig godt forhold til han før så prøver jeg ennå å komme forbi alt dette. 

Anonymkode: dc45d...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 1.51):

Har innsett etter mange tunge anvisninger og vondt opplevelser at jeg dessverre har hatt nødt til å kutte ut en slektning. Jeg ønsker ikke å detaljere så mye, men slektning er typ søskenbarn. Vedkommende har hele livet fått meg til å føle meg mindreverdig, taper, ikke bra nok, og vedkommende har behandlet meg ganske så respektløst for å si det pent og mildt! 
 

Dette har vart hele livet dra jeg var liten da hun lo og pekte på meg mens venner hennes var på besøk. Jeg ble en klovn som de moret seg med, og jeg ble fort en sak man kunne peke på å le av. Jeg ble tidlig et offer og hennes familie la merke til det, men de gjorde ikke stort mer med det da sikkert ikke trodde det har så ille alikevel. Foreldrene mine plasserte meg gjerne hos dem mens de dro vekk på tur så de hadde ingen forståelse for situasjonen min dessverre, da de ikke viste bedre.
 

Hennes foreldre har alltid snakket ned meg og min familie, og jeg ble behandlet i hjemmet som om jeg var et problem og jeg var på en måte ikke bra nok. 
 

Nå er jeg voksen og enda blir jeg behandlet slik av vedkommende og av hennes foreldre. Selv om jeg er ganske så «vellykket» så er jeg fortsatt taperen i deres øyne🥲😩Jeg lever et ganske bra liv med utdanning, jobb, hus og alt man kan ønske seg og hun er slik enda. Når vi fikk drømmehuset klarte vedkommende å lage kvalm samt orket ikke å gratulerere oss men å lage negativitet ut av dette klarte de👍 
 

Det vondeste for meg har vært alle årene jeg trodde jeg hadde vedkommende som «venn», men ikke visste jeg at hun enda lo og mobbet meg bak ryggen til resten av gjengen sin. På selskaper og slikt har vi bitt behandlet som luft hos dem og de har ikke orket å prate med oss en gang fordi de har hatt så dårlig tid.. 

Når jeg har fått til noe bra har de ikke snakket med meg, eller så har vedkommende hånet meg da jeg dro på ferie fordi hvem hadde orket å dra på en slik ferie med barn, og hvem hadde orket ditt og datt, og ditt og datt hele veien da vi dro på drømmeferie i sommer men dette klarte tilogmed vedkommende å lage kvalm av🥲 

i 2022 bestemte jeg meg for å kutte ut vedkommende og aldri har jeg følt meg så sterk, stolt, og ikke minst snill mot meg selv. Jeg har ikke snakket med henne og jeg har ikke dårlig samvittighet og jeg ønsker ingen kontakt. Jeg følger ikke henne på sosiale medier eller noe lengre og det er en fantastisk følelse og måtte slippe dette! 
 

At det tok meg så mange år er en annen sak! Noen andre med samme erfaring? 

Anonymkode: 7471b...2d0

Hei ts 

Har opplevd noe lignende med ett søskenbarn. Det tok meg også mange år for at jeg klarte å innse ting.
 

Eksempler: Vedkomne har brukt meg og mannen i mange år. Når vedkomne skal på fest så ønsker hun kun gratis overnatting uten å vær med oss. Vi har vært greie med henne å hente etter fest midt på natten for noen år siden. 

Har gitt beskjed om hva jeg syns om dette,men hun klarer å få meg til å føle meg liten og klare å si spydige ting som at jeg må tenke igjen hvordan jeg sier ting til andre. Jeg stilte helt normale spm da hun var gravid og då mente hun at de spm var rare. Takket for seg og blokkerte meg på Facebook. 

Da jeg sleit så trodde hun ikke på meg og syns at jeg snakket mye om meg selv istedenfor å vær lydhør og vær interessert i hvordan jeg hadde det. Blokkerte meg på snap. Nå ignorere hu meg. 
 

 


 

 

 

Anonymkode: 73b75...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...